• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Epic battle: Porsche 911 Turbo (2010) vs Nissan GT-R

Auteur: ricardo, gepost 20 januari 2010 om 21:32 – 106 Reacties

Porsche gegen Nissan

Zucht. Daar gaaaan we weer…

Ditmaal zijn het de Duitse journo’s van AutoBild die de nieuwe Porsche 911 Turbo tegenover Nissan’s GT-R zetten voor een vergelijkend warenonderzoek. Op de ring weet de nieuwe 911 een strakke tijd neer te zetten. Daar is de NegenElf namelijk 10 volle secondes sneller dan zijn voorloper. Maar is dat voldoende om de Nissan GT-R te verslaan? En heeft de GT-R überhaupt wel eens de 911 verslagen? De meningen zijn daar namelijk nogal eens over verdeeld.

AutoBild heeft de test in twee video’s gezet waarin de sportwagens van formaat onderworpen aan wat testen op een verlaten vliegveld (hoe origineel). Bekijk hieronder het bewijsmateriaal.

Met dank aan W0o0dy voor de tip!

Ook interessant!

  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
  • Porsche 911 Turbo kust Peugeot 206 in Friesland/Groningen
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Porsche viert een feestje met deze 911 Turbo S

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, gt-r, Nissan, Porsche, turbo, Vergelijkingen, Video

Vorig bericht: « MINI hekelt pizza’s en zit vuistdiep in tapasbusiness
Volgend bericht: Video: Top Gear duo te gast bij RTL Boulevard »

Lees Interacties

Reacties

  1. vla zegt

    20 januari 2010 om 21:33

    Porsche ruuuleeett!!1!

    Nissan ruuuleeett!!1!

    Login om te reageren
  2. vla zegt

    20 januari 2010 om 21:34

    Zo, daar kan weinig kinderachtigs aan toegevoegd worden mag ik hopen?

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      20 januari 2010 om 21:36

      @vla: Fijn dat je de woorden van de fanboys alvast uit hun monden trekt, scheelt een hoop van dat soort reacties.. ;) Btw, wie wint?

      Login om te reageren
      • vla zegt

        20 januari 2010 om 21:38

        @BananaFlip:
        De GT-R. Maar het leidt zeeeeker aan de banden!

        Login om te reageren
        • BananaFlip zegt

          20 januari 2010 om 21:40

          @vla: Het leidt aan banden… Ben ik dom of is dat Vlaams? ;)

          Login om te reageren
          • vla zegt

            20 januari 2010 om 21:41

            @BananaFlip:
            :o ! Ik weet het zeker, het is door de emotie die de Porsche uitstraalt, dat ik een spelfout maak!

            @lincoln:
            ;)

            Login om te reageren
            • BananaFlip zegt

              20 januari 2010 om 21:45

              @vla: :lol:

              Login om te reageren
            • BananaFlip zegt

              20 januari 2010 om 21:49

              @vla: Ik vind de Turbo redelijk emotieloos in die kleur eigenlijk. Het vurige rood van de GT-R, dat geeft ‘m extra snelheid. Bovendien zijn LEDs zoooo passé.

              Login om te reageren
  3. Tinus zegt

    20 januari 2010 om 21:35

    @vla

    Die rode is stom!

    Login om te reageren
    • JDM__Wotevajjjj zegt

      20 januari 2010 om 21:36

      @Tinus:
      nee die grijze is stom

      Login om te reageren
  4. BananaFlip zegt

    20 januari 2010 om 21:37

    There we go again… :?

    Login om te reageren
  5. BananaFlip zegt

    20 januari 2010 om 21:37

    Wat stom trouwens, een gelijkspel… Als we het over kinderachtig hebben.

    Login om te reageren
  6. Rouge zegt

    20 januari 2010 om 21:38

    Ik vind ze allebei stom! ;-)

    Login om te reageren
  7. Ahura zegt

    20 januari 2010 om 21:39

    “Zucht. Daar gaaaan we weer…” doen jullie toch echt zelf.. jullie hóeven niet elke vergelijking te plaatsen.. zo kan je nog wel even doorgaan. Verzamel diverse en open dan een topic ofzo

    Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    20 januari 2010 om 21:39

    gaan we nog tjenken over emotie .. of hoe zit dat ??

    Login om te reageren
  9. KippieKnaus zegt

    20 januari 2010 om 21:40

    De Nissan GT-R wint alleen al om het feit dat deze vergelijking opgaat. Porsche zal de 911 echt grondig moeten herzien om weer koning in sportautoland te worden.

    Voor de helft van het geld veel sneller en beter rijden.
    Nissan wint

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      20 januari 2010 om 21:55

      tja wat is dit nou voor ’test’ er is altijd wel iets te vinden waar de ene auto beter in is dan de andere.

      Tijd dat Top Gear dit eens voor ons oplost op hun cirquit, samen met de stig ;)

      Login om te reageren
  10. integralechubasco zegt

    20 januari 2010 om 21:41

    unglaublich 3,3 sekunden… en hier blijft de bak wel heel na 10 keer launch control?

    Login om te reageren
  11. kraakensmaak zegt

    20 januari 2010 om 21:54

    @ integralechubasco

    ga er maar van uit van niet, die dubbeleklutsbakken zijn allemaal niet echt echt degelijk, ga er maar eens 120.000+ kilometer sportief mee rijden… Ik spreek uit ervaring.

    Login om te reageren
  12. mrB zegt

    20 januari 2010 om 21:56

    het valt me in dit filmpje pas op wat een lelijke mistpitten de nieuwe porsche turbo heeft! Het lijkt van vooropzij wel een enorme deuk door de weerspiegelingen. Verder is dit onderwerp wel vaak genoeg uigekauwt, de nissan wint nog steeds op rondjes rijden…

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      20 januari 2010 om 22:03

      @mrB: Maar waar zitten ze bij de nissan??

      Login om te reageren
      • Emitgs zegt

        21 januari 2010 om 00:02

        @911GT2: De gtr wordt niet met de porsche vergeleken omdat dit de beste van zijn klasse zou zijn wat wel goed mogelijk is maar wel omdat nissan de gtr zelf altijd voorstelde als concurrent van de 911 en ze beiden erg op elkaar gelijken qua auto (motorplaats buiten beschouwing): 4wd, dubbele koppeling, 500 pk ongeveer, 4 zitplaatsen.

        Login om te reageren
  13. chef zegt

    20 januari 2010 om 22:02

    hier word je toch moe van………

    Login om te reageren
  14. Avenger zegt

    20 januari 2010 om 22:02

    en als je die GT-R nou eens tegenover de Dacia Sandero 1.2 zet he? Wie wint er dan? DACIA!

    Login om te reageren
  15. Endlezz zegt

    20 januari 2010 om 22:03

    Ik heb vorige week even met de GT-R gereden. Jammer genoeg alleen op een smal besneeuwd stukje parking, dus echt gas geven was er niet bij. Toch was het een leuke ervaring, alleen al voor het motorgeluid en de jaloerse blikken van passanten :)

    Login om te reageren
  16. lincoln zegt

    20 januari 2010 om 22:11

    met dank aan wOoOdy voor de tip ..

    bedankt he @wOoOdy .. dit werpt een compleet ander licht op de hele situatie ..
    er gaat een wereld voor ons open ..

    Login om te reageren
  17. frank zegt

    20 januari 2010 om 22:13

    zoals boven ook al gezegd, alleen al het feit dat deze vergelijking plaatsvindt, betekent dat de GT-R wint!

    Login om te reageren
  18. Lan_Evo zegt

    20 januari 2010 om 22:18

    Hmm beetje jammer dat mijn Duits zo slecht is, maar die conclusie heb ik nog wel begrepen. ;)

    Login om te reageren
  19. dw zegt

    20 januari 2010 om 22:23

    Qua prijsstelling moet de Nissan eigenlijk met de 911 Carrera 345pk 4,9s 0-100 vergelijkt worden, dan is het helemaal duidelijk wie er wint.

    Login om te reageren
  20. Benny zegt

    20 januari 2010 om 22:26

    Als we gewoon even heel reëel blijven:
    Nissan GT-R: 80.000 euro
    Porsche 911 turbo: 150.000 euro
    Nissan wint voor ongeveer dezelfde specificaties
    Nissan GT-R Nurburgring: sneller
    Porsche 911 turbo: langzamer
    Nissan wint WEER…

    Conclusie: Porsche verliest WEER…Nissan GT-R een legende…

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      20 januari 2010 om 22:35

      @Benny: Waarom wordt hij alleen tegen de 911 gezet… waarom niet tegen andere sportwagens… Daar is maar een reden voor… Je peilt je altijd aan de beste in de klasse.

      En de beste biedt meer dan alleen snelheid.

      Iedereen kan een gebakje maken wat sneller is dan een 911 turbo… een ariel atom is ook sneller… die is de helft van de GT-R… dus is die dan ook beter?

      Login om te reageren
    • Hakan zegt

      20 januari 2010 om 22:41

      @Benny: de top model van nissan kost in nl 124.000
      de 911 Turbo kost in nl VANAF 204.900

      dat is al gauw 80.000 euro verschil,

      porsche is wel een klassewagen, maar de gtr is toch apart, hij is sneller dan welke wagen dan ook van die prijs klasse, dat ze een gtr met een 911 turbo vergelijken slaat helemaal nergens op dat komt op hetzelfde neer dat je een F430 laat racen tegen een enzo, compleet aparte klasses,

      en voor die 80.000 euro verschil kan je zoals wouter het al zei een S5 sportback kopen met een S-line pakketje.

      Login om te reageren
  21. Duidelijk zegt

    20 januari 2010 om 22:35

    Wat ik me nu afvraag: Is het eigenlijk mogelijk om hier een seriuze reactie te plaatsen? Elke reactie is 1) Sowieso al gepost in een van de 848541586 vorige berichten hierover; 2) Hoe dan ook zinloos want elk heeft zijn pro’s en contra’s waar de fanboys alleen hun eigen pro’s zien, en niet die van de ander.

    En om dit zinloos bericht af te sluiten: Ik koop toch een 911 turbo ookal rijd een petje mij voorbij in zijn 1.2 diesel ibizake.

    Login om te reageren
  22. F355GTB zegt

    20 januari 2010 om 22:37

    Ik vind deze test niet overtuigend. Tussen neus en lippen door laat onze oosterbuur nog even vallen dat de Nissan GTR op een circuit wel een snellere tijd neerzet.
    Is dat ondergeschikt aan een 0 tot 100 -testje?
    Daarbij het immense prijsverschil, zoals Benny ook opmerkte. Alleen kwam ik op andere prijzen:
    Porsche 911 Turbo: EUR 205.000
    Nissan GTR: EUR 112.000
    (De prijzen die Benny noemt zijn volgens mij de prijsen in de VS in dollars..)
    Enfin, naar mijn mening verdient Nissan hier alle lof… wederom.

    Login om te reageren
  23. PeugeotGTI zegt

    20 januari 2010 om 22:40

    Voor het eerst in m’n leven dat ik dit zeg:

    De Porsche :shock:

    Zo.
    Nu eerst een Bavaria.

    Login om te reageren
  24. Stefan-Venema zegt

    20 januari 2010 om 22:54

    Let’s face it,

    90% van die wagens ziet nooit een (echt) circuit. 90% van de wagens die nooit een circuit ziet, zal op de openbare weg nooit op de grens worden bereden. Dan blijft alleen de stoplicht sprint en een beetje gas geven op de snelweg over. Zoals in het filmpje te zien is zal de 911 heer en meester zijn.

    De Nissan blijft een knappe bak, maar ook een Nissan ;)

    Login om te reageren
  25. Osca zegt

    20 januari 2010 om 23:03

    Kom Tie Dan HE
    KomTieDan

    Nissan doet het um weer =]

    komt porche nu met een nieuwe car om de nissan te kille? :D

    Login om te reageren
  26. M3_lover zegt

    20 januari 2010 om 23:14

    Porsche zal wel op de meeste vlakken iets beter zijn maar overall gezien zeker rekeninghoudend met de prijs geef mij maar de GT-R! Vind ik nog meer exclusief heb er nog maar 1 zien rijden… Porsches zie je overal

    Login om te reageren
  27. Flamingo zegt

    20 januari 2010 om 23:15

    Komop zeg Benny zet alleen de prijzen naast elkaar die ze noemen in het filmpje..

    Die Nissan GTR is dan misschien loeisnel maar het ziet er allemaal uit als een trage Arnold Schwarzeneger bodybuilder..
    Daarom al liever de Porsche..
    Maar oke ik kan dan zeggen liever de Porsche maar die kan ik niet betalen.. ja nou

    dus als ik mocht kiezen koos ik voor de Porsche maar dan niet in zo’n grauwe kleur.

    Login om te reageren
  28. SimonMc zegt

    20 januari 2010 om 23:16

    Wacht wacht, ik heb nog niets bekeken, maar aangezien W0o0dy het filmpje als tip heeft gegeven wint de GT-R aangezien W0o0dy een echte Porsche basher is ( geintje hoor W0o0dy ;) ).

    Nu even het filmpje zien.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      21 januari 2010 om 22:52

      @SimonMc: het mailtje stond al klaar voor ik video nr 2 had gezien…..

      @Pieter jan: Dat verschil maak je NOOIT goed met een procentueel lagere afschrijving. Lees maar eens wat er staat bij de vergelijking van de kosten en de restwaarde van de Gt-R black edition tegenover de 997 turbo mkII pdk via autoweek.

      NIEUWPRIJZEN
      911 turbo € 197.816 vs GT-R € 123.200
      Prijs 2009 911 turbo € 209.800 vs € 115.100 GT-R
      OCCASIONPRIJZEN 911 turbo na 1 jaar € 163.700
      GT-R na 1 jaar € 94.100

      KOSTEN PER MAAND (gemeten over 4 jaar)
      911 turbo € 1.936 vs € 1.323 (afschrijving)
      € 68 vs € 74 (motorrijtuigenbelasting)
      € 402 vs € 266 (verzekering)
      € 214 vs € 232 (brandstofkosten)
      € 128 vs € 97 (onderhoud)
      Totaal voor de 911 turbo per maand € 2.748
      Totaal voor de GT-R € 1.993 per maand
      911 turbo kosten per km 219,8 ct/km
      GT-R kosten per km 159,4 ct/km

      Even een reality check voor de Porsche fans…. die auto IS en BLIJFT veel duurder!

      Login om te reageren
  29. Flamingo zegt

    20 januari 2010 om 23:16

    en hebben jullie al in een Nissan en Porsche gereden dan dat Nissan deze Porsche zou verslaan?
    een nurburgtijd. Dat zegt wat..
    een porsche is altijd sowieso duurder dan een nissan dus ga ook niet zeuren om de prijs. Je hebt dan wel een echt Porsche natuurlijk!

    Login om te reageren
  30. porsche_fan zegt

    20 januari 2010 om 23:25

    Duidelijk een Porsche 911 Turbo voor mij ;)

    Login om te reageren
  31. SimonMc zegt

    20 januari 2010 om 23:28

    Nou ja, een Rolex is ook véél duurder dan een Casio.

    Ze geven ook alle 2 de tijd aan.Het verschil?Wel die casio gaat 5 jaar mee, en die Rolex heeft je betovergrootvader nog gedragen.

    Login om te reageren
  32. Pieter-Jan zegt

    20 januari 2010 om 23:36

    Ik zou toch liever met een Porsche leven, en dat prijsverschil kan je met de herverkoop goedmaken. Hoeveel zal zo’n Nissan nog waard zijn na een paar jaren intensief gebruik? Niet alleen de subjectieve waarde van een oude Nissan tov de tijdloze 911, maar ook de duurbaarheid van de techniek. Als ze dezelfde prestaties leveren voor bijna de helft van de prijs, dan kan het toch niet anders dan dat ze hier en daar compromissen hebben gemaakt. Sommige eigenaren hebben dat al ondervonden.

    Het blijft natuurlijk heel veel wagen voor het geld. Terwijl de Porsche heel veel geld is voor een wagen.

    Login om te reageren
    • Evo500 zegt

      20 januari 2010 om 23:48

      @Pieter-Jan: Hoe bedoel je, sommige eigenaren hebben dat al ondervonden? Ik denk dat ze qua kwaliteit ver gelijk zullen zijn. Nissan kan het zich gewoon niet veroorloven Porsche prijzen te vragen.

      Login om te reageren
    • GTR zegt

      21 januari 2010 om 19:22

      @Pieter-Jan: De 2010 GTR heeft wel nog launch control ondanks de rumoeren dat deze ging verdwijnen.Nissan noemde het alleen niet zo en heeft de software aangepast zodat het minder belastend is voor de transmissie met toch nog ongeveer dezelfde tijden zou neerzetten. Raar dat ze in deze video hem niet gebruiken.

      Login om te reageren
  33. Evo500 zegt

    20 januari 2010 om 23:40

    Ik kan het niet laten, het is gewoon sterker als mijzelf.
    Hoe komt dat de nissan gtr de 100 maar haalt in 3,9 seconden. Elke andere gtr test gaf 3,5 seconden aan.

    Hoe dan ook, in praktijk zijn de wagens erg aan elkaar gewaagd. Bijna elke Porsche 911 turbo op straat zal zonder het sport chrono pakket zijn en dan zal zelfs het optrekken ongeveer gelijk zijn tot in het voordeel van de nissan. Komt het gewoon aan op welke auto je de mooiste vindt. Ik wil ze allebei wel hebben.

    Login om te reageren
  34. Ferdinand1 zegt

    20 januari 2010 om 23:50

    Ik ben de vergelijking echt beu… De GT-R zal ook de Lambo LP560 verslaan, maar who cares!? Alhoewel ik zelf al lang weet dat de 997 Turbo véél hoger staat.
    En dan dat gezeur dat je zoveel 911’s ziet; hoeveel Turbo’s zie je nou in één dag? Alsof we vergeten dat er verschillende versies zijn.. Deze Porsche is gewoon elke cent die hij meer kost t.o.v. de Nissan waard.

    Login om te reageren
  35. EJS zegt

    20 januari 2010 om 23:51

    Ik zou voor de GT-R gaan, die auto spreekt mij toch het meest aan, zowel emotioneel als vanwege de prijs.. Maarja, geloof niet dat ik daar überhaubt over hoef te dubben, voorlopig niet iig.. Bovendien is deze discussie zo uitgekoud als een…. Ja, als wat eigenlijk?

    Login om te reageren
  36. Pieter-Jan zegt

    21 januari 2010 om 00:11

    Bijvoorbeeld, de reden waarom launch controle bij de Nissan er niet meer bij zit. De eerste productiewagens hadden dat wel, maar niet alleen moesten de eigenaren leren dat de versnellingsbak ervan kon breken, eenmaal je LC gebruikte verviel de garantie (wat de eigenaren niet wisten), en een nieuwe bak kostte ten minste één Amerikaan $20k. Het is dan wel niet sportief dat Nissan de LC tijden gebruikte voor de brochure.
    Een eigenaar op een Belgisch forum had een wagen die meer op de lift stond bij Nissan dan op zijn oprit.
    Het monsterlijke verbruik en de vele tankstops ten gevolge zullen ook snel vervelen. De 911 haalt een veelvoud meer vermogen uit een druppel benzine. Economisch is dat misschien een verwaarloosbaar voordeel, gezien de meerprijs, maar toch duidelijk een efficiëntere machine.

    Tja, dat moet je erbij nemen als zo’n pakket wilt voor dat geld. De meeste mensen leven echter niet op de Nordschleife, en in zijn geheel is de Porsche een betere wagen. Als geld geen probleem was, dan kocht ik de Porsche. En met een GT-R budget zou ik waarschijnlijk een M3 kopen.

    Toch een mooie prestatie van de Japaners, en voor de autoliefhebbers is het altijd leuk als iemand de prestatie/prijs lat weer wat hoger duwt.

    Login om te reageren
    • Evo500 zegt

      21 januari 2010 om 20:31

      @Pieter-Jan: De 2010 GTR heeft nog steeds launch control hoor. Nissan noemde het gewoon nooit launch control.

      Login om te reageren
  37. Mark V zegt

    21 januari 2010 om 00:13

    Lol.. die prijs alleen al bij voorbaat winst voor de GTR.
    Als je het over restwaarde hebt.. who cares? die heb je al terug verdiend als je de GTR koopt.

    Als de vergelijking een beetje wil kloppen kwa prijs en deze 2 auto’s zou het naar mijn mening sowieso de GTR v-spec moeten zijn.

    Login om te reageren
  38. Osca zegt

    21 januari 2010 om 00:30

    @Mark V , helemaal mee eens =]

    als ze de Turbo 911 nemen dan ook de V-spec GTR .. mja dan maakt de porche al helemaal geen kans :P
    ( en de V-spec is nog niet verkrijgbaar :( )

    trouwens.. naar mijn mening koop je een auto niet vanwege restwaarde / prestaties / w.e maar koop je hem omdat je ERVAN HOUD :D

    een oude nissan Z zou ik zonder lang te hoeven nadenken boven een nieuwe porche kiezen.

    dus doe mij die rooie maa ma dan in zwart

    Login om te reageren
  39. kenner zegt

    21 januari 2010 om 00:31

    EEN SNELLE AUTO IS NOG GEEN SPORTWAGEN

    goede review van deze mannen
    enne… lekker gummen daar bij LuK (baden-baden)

    Login om te reageren
  40. Flamingo zegt

    21 januari 2010 om 00:44

    weet je wat ik denk
    dat de mensen die zo’n Nissan kopen gewoon helemaal geen 911 kunnen betalen en al zeker geen Turbo!
    dus dat doet Nissan goed. Porsche is geen concurrent..

    Login om te reageren
  41. Relief zegt

    21 januari 2010 om 00:53

    @Flamingo

    En ik denk dat er genoeg mensen zijn die het geld wel hebben, maar voor die extra ton die ze moeten betalen iets leukers mee kunnen doen. De GT-R is echt geen saai ding. Het is echt een bochtenvreter.

    Login om te reageren
  42. v_timmy zegt

    21 januari 2010 om 01:05

    je koopt een auto niet om wille van een ringtijd, dit maakt op de baan niets uit ze zijn allebei zeer snel, ik zou voor de porsche gaan gewoon omdat ik ervan houd zelfs als ik voor dezelfde prijs van de gtr een gewone 911 moet nemen, bij de gtr vervalt je garantie al als je de esp afzet, kan je nog niet eens op een verlaten parking eens spelen met je exclusieve sportwagen zonder je zorgen te maken over de garantie

    Login om te reageren
    • Frederik zegt

      21 januari 2010 om 01:59

      @v_timmy: Dat heb je mooi gezegd!

      Login om te reageren
  43. Henk zegt

    21 januari 2010 om 01:33

    Ze zijn allebei snel genoeg idd.. de Porsche begint toch wel oudbollig te worden en door al die gewichtbesparingen lijkt hij wel helemaal van tupperware. In dit geval praten we toch over een dikke zware degelijke Nissan zo naast die Porsche.. er is een tijd van komen en gaan..

    Login om te reageren
  44. Frederik zegt

    21 januari 2010 om 01:57

    Of die Nissan nou sneller is of niet, als ik mag kiezen ga ik voor de Porsche! De Nissan is stukken goedkoper trouwens. Maar dat weten de meesten onder ons al.

    Login om te reageren
  45. Maximus-GTR zegt

    21 januari 2010 om 02:04

    Zoveel reacties waarbij overduidelijk doorschemert dat men in geen van beide auto’s gereden heeft.
    Wat bij veel GT-R eigenaren opvalt is dat men vaak meer dan 2 auto’s heeft. Een zeer groot % heeft meerdere supercars en verkiest zeer vaak de GT-R boven exoten. Zie bijv de meerdere US forums….
    Zelfs bij het kleine clubje Nederlandse eigenaren valt op dat het merendeel prima een 997 Turbo kan aanschafen, maar bewust voor een GT-R heeft gekozen; waaronder ondergetekende.

    Login om te reageren
    • Silverarrow zegt

      21 januari 2010 om 09:18

      “Zelfs bij het kleine clubje Nederlandse eigenaren valt op dat het merendeel prima een 997 Turbo kan aanschafen, maar bewust voor een GT-R heeft gekozen; waaronder ondergetekende.”

      @Maximus-GTR: Gefeliciteerd! Maar ik zou ‘jaloerser’ zijn als je een Porsche 911 Turbo had gekocht!

      Login om te reageren
  46. JPM zegt

    21 januari 2010 om 02:50

    De turbo zit 2 seconden sneller op de 200, dan vind ik zeer verassend.

    Login om te reageren
  47. Dennis zegt

    21 januari 2010 om 07:49

    Zo denk ik erover: Het is en blijft een Nissan.

    Porsche is een legende en blijft een legende daar moet de Nissan nog heel wat voor doen.

    Login om te reageren
  48. ferrenzi206 zegt

    21 januari 2010 om 08:07

    @bananaflip

    Nee je denkt niet vlaams, er staan honderden domme reacties op autoblog, deze zijn allemaal van Hollanders.

    :-)

    Het zijn duitsers dat de porsche testen, en er zijn geen vooroordelen? yeah right…

    Login om te reageren
  49. Osca zegt

    21 januari 2010 om 08:39

    @Maximus-GTR , hoe bevalt de auto? :D

    @Dennis , de GTR stamt af van de skyline… aka legende B)

    Login om te reageren
    • Maximus-GTR zegt

      21 januari 2010 om 10:58

      @Osca: De GT-R bevalt me prima. Klein min puntje, maar dat wordt komende week naar buiten gebracht. De forums zullen weer rood oplopen….

      @Silverarrow: Tja, smaken verschillen. Voor mij was echt de doorslag rijeigenschappen en een klein beetje exclusiviteit.

      Login om te reageren
      • rwd zegt

        21 januari 2010 om 11:04

        @Maximus-GTR: Wedden dat een 911 Turbo ook prima bevalt, als je die had genomen? Ze doen echt niet voor elkaar onder.
        Bovendien van alle Porsches ooit gemaakt rijden er nog ruim 60% rond en dat is kwalititeit waar je nu eenmaal voor moet betalen. Als prijs ipv emotie een doorslaggevende faktor zou zijn voor de aanschaf van een auto, dan reden we allemaal in een Dacia rond.

        Login om te reageren
  50. turbo zegt

    21 januari 2010 om 08:56

    kijk die porsche met zijn nieuw blok durft nou meer tegen een japanner:d hhaha maar die launch control springt goed vooruit dat is wel mooi om te zien en rijden. maar ben toch voor de nissat GT-R

    Login om te reageren
  51. clijde zegt

    21 januari 2010 om 09:29

    Als je zo vermogend bent om een GTR of een Turbo (911) te kopen, zal je het prijsverschil niet uitmaken. Dit is weer het appel-peer verhaal. Het zijn beide supercars, beide legendes. Voor dagenlijks gebruik pak ik dan wel een diesel.

    Login om te reageren
  52. Zimon zegt

    21 januari 2010 om 09:37

    Waarom zou je je druk maken over welke auto er hier wint. Stel dat je nou heel veel geld had dan koos je toch gewoon de auto die je het mooiste en het lekkerste vind rijden? Ik zou zelf voor de Porsche gaan, alleen al by the looks.

    Login om te reageren
  53. ardonjr zegt

    21 januari 2010 om 09:42

    Laten we een auto pakken van 80k en eentje van 150k..
    En dan kijken wie sneller is.. sjonge jonge.. wat een dom programma.. daarbij is Duits sowieso al een taal waar de rillingen van over mijn rug lopen.. maar dat terzijde.

    Login om te reageren
  54. GerreLekker zegt

    21 januari 2010 om 10:30

    Zo maar eventjes 70.000 euro verschil! En elke boerenl*l rijdt tegenwoordig met een Porsche. Geef mij maar de Nissan, exclusiever, sneller en technlogisch hoogstandje ipv een platgeklopte kever die al 50 jaar uit hetzelfde vaatje tapt…

    Login om te reageren
  55. MDA zegt

    21 januari 2010 om 10:46

    Holy shit: 3.3 seconde naar de 100 op een relatief nat wegdek…

    Login om te reageren
  56. Sharp zegt

    21 januari 2010 om 10:55

    “En elke boerenl*l rijdt tegenwoordig met een Porsche.”

    En elke boerentrien rijdt altijd al in een Nissan…

    Login om te reageren
  57. Mineraal zegt

    21 januari 2010 om 11:05

    @ Maximus-GTR: Moest je nu de Nederlandse taal deftig beheersen, dan zou ik misschien nog geloven dat je een serieuze job had en een GT-R zou kunnen kopen. Jammer voor jou!

    Login om te reageren
    • Maximus-GTR zegt

      21 januari 2010 om 11:21

      @Mineraal: Wat jij wil. Check Autojunk….

      @Rwd: Een 997Turbo was me zeker ook geod bevallen nadat hij bij 9ff of Techart langs is geweest. Toch was ik meer onder de indruk van de proefrit in een Japanse GT-R dan in een NL 997Turbo. De prijs is gelukig voor mij geen doorslag gevende factor. De GT-R is de fun auto, ik heb meerdere…

      Login om te reageren
      • rwd zegt

        21 januari 2010 om 12:15

        @Maximus-GTR: Heb ik ook en nogmaals, emotie telt in deze en daarheeft iedereen weer andere van. Ikzelf vindt de GTR ook een hele fijne, goede en mooie auto maar de 911 is voor mij net even van alles meer. Heb in een 911 geraced en dat speciale gevoel dat een 911 oproept en dat listige is juist de fun van zo’n auto. In de GTR kun je gewoon knoeterhard zonder listige streken en dat is toch wat saaier. Een supersportwagen moet voor mij uitdaging bieden, je moet hem temmen en daarin is de GTR te tam en te makkelijk. Maar als je verder niet zoveel skills hebt dan is de GTR de fijnste om hard mee te gaan. :-)

        Login om te reageren
        • Maximus-GTR zegt

          21 januari 2010 om 12:28

          @rwd: Tja, smaken verschillen inderdaad. Ik vindt de 997Turbo te steriel qua looks en rij gedrag. Op hoge snelheid wordt hij inderdaad wat lastiger. Ik kan je vertellen dat de GT-R ook absoluut listig wordt op de grens. Als ligt die grens vrij ver weg. De mijne is al niet meer standaard en zal de nodige verdere modificaties ondergaan; dat verandert de setup van de auto nog meer.

          Daarnaast zit er natuurlijk ook erg veel verschil tussen de diverse Porsche’s. De enige vergelijking die mogelijk is qua set up is de GT-R tegen de 997Turbo. Een GT3 of een 4S is een andere auto.

          Login om te reageren
  58. Timmie zegt

    21 januari 2010 om 11:21

    Hoe een reputatiegevecht in een ordinaire oorlog kan ontsporen…

    Login om te reageren
  59. Redline zegt

    21 januari 2010 om 12:16

    @ Maximus-GTR : Damn seg heb jij een GTR :o was me nog niet opgevallen aangezien je in elk nissan gtr artikel komt melden dat je er 1 bezit..

    Login om te reageren
    • Maximus-GTR zegt

      21 januari 2010 om 16:50

      @Redline: Dat zeg ik inderdaad in ieder artikel. Niet voor bragging rights, maar om een beeld te geven van een echte eigenaar ipv doelloos zeuren over auto”s waar niemand ooit in gereden heeft.

      Login om te reageren
  60. WES zegt

    21 januari 2010 om 14:17

    Mensen die een auto kopen om jaloerse blikken te stelen zijn sneu.

    Login om te reageren
  61. WoutJan15 zegt

    21 januari 2010 om 14:24

    Voor mij de turbo, vind hem sowieso mooier, en ik rijd liever Porsche dan nissan, met zo’n Porsche mooi bij allemaal events langs, met een nissan heb je niet dat gevoel van passie, een porsche is echt een liefhebbersauto, dat zal je nooit met een nissan krijgen, en de porsche is gewoon geweldig strak afgewerkt, met die nieuwe velgen, leds. enz. :D

    Login om te reageren
    • Mao zegt

      21 januari 2010 om 14:44

      @WoutJan15:

      De GTR is nog meer een liefhebbers auto. Die koop je duidelijk niet voor het merk naampje. Die koop je om zijn prestaties en geschiedenis.
      Porsche is als merk veel meer voor “rijke lui” als je veel geld hebt en een sportwagen wil, koop je een porsche, wil je opvallen een ferrari.
      De GTR is pas echt een statement: “Ik geef 120K uit aan een Nissan omdat het een technisch hoogstandje is en de concurrentie op een hoop rijdt.”

      Natuurlijk zijn er ook echte liefhebbers van Porsche, maar in de GTR rijden denk alleen maar liefhebbers. (zeker buiten Japan)

      Als porsche liefhebber haal je natuurlijk een 993 turbo ;)

      $185.000-

      Porsche 993 Turbo S 8801 Miles

      kwijl

      Login om te reageren
  62. khorie zegt

    21 januari 2010 om 14:26

    zie dat blanke mensen het presenteren die vertrouw ik niet
    zal wel helemaal niet kloppen deze test

    Login om te reageren
  63. Mao zegt

    21 januari 2010 om 14:48

    PS staan ernstig mooi Porsche’s op deze site ;)

    http://sloancars.com

    Login om te reageren
  64. Osca zegt

    21 januari 2010 om 14:52

    @WoutJan15.

    – met een GTR kan je ook langs allemaal events =] ( 100% tuning etc )
    – de GTR is ook een liefhebbers auto ( Skyline fan boys )

    Login om te reageren
  65. jack_abarth zegt

    21 januari 2010 om 15:14

    @Mao,

    Amen, iemand die het eens een keer met mij eens is.

    Login om te reageren
  66. Euphoric77 zegt

    21 januari 2010 om 16:41

    @moa

    Wat zeg je toch.. alsof een Porsche en zeker een Ferrari geen echte statements zijn. Groot probleem van Porsche is gewoon dat het basismodel en het topmodel gewoon veel te veel op elkaar lijken en dat je van het design moet houden.

    De GTR vind ik persoonlijk een grote teleurstelling qua looks t.o.v. de Skyline.

    En ik wordt zo moe van al die Porsche verdedigende statements hier. Ja het zijn hele goede automobielen, maar doe mij dan toch maar een Italiaan, puur omdat ze daar ook nog eens iets (en meestal ook nog geslaagd) aan het uiterlijk doen. Dan is een F430 maar de verliezer op het circuit, een miljard keer liever de 430 boven een Porsche.

    Gelukkig zie ik ook een aantal mensen die schrijven wat ik ook altijd denk, wauw al 50 jaar eenzelfde design, hoe origineel. Al die mensen die de audi modellen niet uit elkaar kunnen houden, hebben jullie niet hetzelfde bij Porsches?

    Login om te reageren
  67. Mr. Dj M. zegt

    21 januari 2010 om 16:42

    Puur op prijs wint de Nissan sowieso, de rest is up to you rich foaks!

    Login om te reageren
  68. ganryu zegt

    21 januari 2010 om 18:06

    Laat je niet gek maken door een paar tests, koop voor mijn part een Bugatti als je het geld hebt…

    Feit is wel dat Nissan de 911 als benchmark had en nu de 911 al een tijdje te kakken zet.
    In het begin kon niemand de prestaties en cijfers geloven van de Nissan (‘ze rijden met slicks’, ‘de testrijder van de 911 had een BigMac teveel op’)

    Denk dat Porsche nu een nieuwe benchmark heeft…

    Login om te reageren
  69. Benz.. zegt

    21 januari 2010 om 18:20

    Leuk filmpje.. Moest ik kiezen werd het de Nissan GTR. Hij heeft wel iets weg van een Japanse muscle-car. Ook het feit dat ie ruim 80.000 euri’s goedkoper is t.o.v. de 911 Turbo (welke degelijk, maar oersaai is), sneller op het circuit is en omdat de Nissan mij(zeker in deze kleurstelling) veel meer aanspreekt..

    Ben wel onder de indruk van de 0-100 tijd van de Porche: 3,3 sec! Niet niks.. (al heeft de 911 launch-control, dat wel)

    Login om te reageren
  70. Guust Flater zegt

    21 januari 2010 om 22:33

    Wanneer men een tweemaal zo dure auto neemt om die van jou mee te vergelijken, heb je als fabrikant eigenlijk bij voorbaat al gewonnen. Je ziet immers nooit dat de Duitsers bv een offroad vergelijktest doen tussen een Tiguan en een LandCruiser 100. De GTR met bv een M3 te vergelijken, is een stuk logischer. Maar dat durven de chauvinisten niet aan.

    Login om te reageren
  71. Maximus-GTR zegt

    21 januari 2010 om 23:47

    @Woody: tijd over ;-)

    Login om te reageren
  72. Pieter-Jan zegt

    22 januari 2010 om 00:25

    @Woody, je vergeet €20k voor de nieuwe versnellingsbak (graptje).

    Ik ontkent niet dat de Porsche duurder is. Belgische belastingen zijn trouwens berekend op peekaas, minder op de aankoopprijs (gewoon 21% als luxeproduct geloof ik), dus zal dat relatieve prijsverschil dalen tov een Nederlandse berekening.

    Er is voor mij meer aan een wagen dan de cijfertjes. In het verkeer ben je vrijwel even snel bij punt B met een Golf GTI, of een stevige Diesel. In dat opzicht is zelfs de Nissan belachelijk duur. Zo’n wagen koop je voor de ervaring. En in mijn perceptie is bij Porsche het geheel groter dan de som van de onderdelen, terwijl ik van de Nissan vind dat het meer een gadget is dat mij snel zal vervelen. Bij de Nissan denk ik: waarom zou ik in de plaats geen motorfiets kopen. Bij de Porsche denk ik: daar ga ik de rest van mijn leven van genieten.

    Misschien zijn er onbewuste status gerelateerde psychologische processen aan het werk. Wat het ook is, achter het stuur van de Nissan zou ik van de Porsche blijven dromen. En niet omgekeerd.

    Login om te reageren
  73. Osca zegt

    22 januari 2010 om 03:30

    @Maximus-GTR

    trouwens , op welke forums zit jij? O.o ik zoek een forum voor de GTR ;p

    Login om te reageren
    • Maximus-GTR zegt

      22 januari 2010 om 08:29

      @Osca: Nagtroc.org

      Login om te reageren
  74. gullwing zegt

    22 januari 2010 om 09:53

    porsche FTW

    Login om te reageren
  75. WoutJan15 zegt

    22 januari 2010 om 20:21

    @mao,

    Dat van die 993 turbo S ben ik helemaal met je eens, zelf hebben we hier een 993 carrera 4s in de garage staan, ook leuk, maar die is zeker de max! de best of the best!

    Login om te reageren
  76. Johan82 zegt

    23 januari 2010 om 11:18

    Het verschil tussen de twee auto’s is niet de prestaties, rondetijden of wat dan ook.

    Het is gewoon een verschil in de dikte van je portemonnee en je smaak.

    Ik zou het zelf erg lastig vinden om de moeten kiezen tussen de 2 auto’s. Maar denk dat ik toch overstag ga met de Porsche. :P

    Login om te reageren
  77. Cantago zegt

    24 januari 2010 om 17:15

    Voor mij de Porsche graag, hoe dan ook;)

    Login om te reageren
  78. Laurens zegt

    1 februari 2010 om 17:36

    Als Porsche die strijd echt zou willen winnen maken ze een 911 turbo die veel sneller is dan de nissan, maar dat doen ze niet, omdat ze daarvoor de 997 GT2 al hebben. Ik geloof trouwens niet dat de volgende genaraties van de Turbo veel sneller zullen worden. Er moet en zal een grens zijn..

    Ik snap niet waarom al die nissan fans hier zo zwaar aan tillen. Ja, het is een snelle auto, hij zit prachtig in elkaar en ziet er mooi uit. Wat dan nog? Is het echt zo belangrijk dat hij beter is dan de 997?

    Login om te reageren
  79. OQUEDDEY zegt

    21 april 2010 om 22:59

    http://www.youtube.com/watch?v=MuwQ8rplHaA&feature=related

    -edit: CAPS blijft hangen-

    Login om te reageren
  80. agera zegt

    25 maart 2013 om 01:39

    Always de Nissan, de GTR is mooier, bruter, agvressiever dan de Porsche 911.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North