• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Er komen twee GTE’s van de VW Golf 8

Auteur: willeme, gepost 18 september 2019 om 17:02 – 26 Reacties

Volkswagen Golf GTE


Plus een hele hoop hybride Golfs.

De Volkswagen ID.3 moet de derde belangrijke Grote Volkswagen worden. Met Grote Volkswagen bedoelen we niet zozeer het formaat (dat winnen de Touareg en Phaeton met gemak), maar de impact die de auto moet gaan maken.

De eerste was de kever en de tweede natuurlijk de Golf. De ID.3 moet de derde auto in dat zeer illustere rijtje worden. Aangezien de auto gloednieuw is en het productiemodel op dit moment op de IAA staat te schitteren, zou je bijna vergeten dat er ook nog zoiets is als een Volkswagen Golf. De Golf 7 loopt nu op zijn einde, maar de achtste generatie is al bijna klaar.

Volkswagen Golf GTE '19

Ondanks dat er nu een ID.3 is, zullen er nog altijd milieuvriendelijke Golfs worden gebouwd. Vanaf 2020 moeten alle auto’s in Europa voldoen aan veel strengere emissie-eisen, dus bij een verkoopknaller als de Golf valt er door de aantallen veel te winnen. De E-Golf moet het veld ruimen voor de ID.3, maar de Golf GTE komt wel terug. Sterker nog, er komen twee Golf GTE’s. Dat meldt Volkswagen R&D bestuurslid Frank Welsch aan AutoCar.

Volkswagen Golf GTE '19

De Volkswagen Golf GTE is de evenknie van de GTI, volgens Welsch. Op dit moment heeft de GTI 245 pk, dus moet de Golf GTE óók 245 pk bieden. Maar er zijn ook mensen die een Golf GTE willen vanwege het feit dat het een plug-in hybride is. Voor hen zal er ook een GTE zijn met 205 pk. De huidige Golf GTI hinkte een beetje op twee gedachte (milieuvriendelijk of leuk) en was eigenlijk daardoor overduidelijk een compromis. Vanaf de Golf VIII heb je dus eindelijk de keuze.

Volkswagen Golf GTE '19

Overigens komen er meer hybride Golfs, maar dat zullen doorontwikkelde TSI en TDI motoren zijn met 48V-ondersteuning. Wanneer de Golf VIII onthuld wordt is nog niet bekend, maar de algemene aanname is dat de auto zijn debuut zal beleven op de Salon van Genève in maart 2020.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, golf-8, gte, Hybride, plug-in, Volkswagen

Vorig bericht: « Dit briljante Italiaanse beest heeft 600 pk uit een viercilinder
Volgend bericht: Eindelijk komt er een straatlegale Le Mans auto »

Lees Interacties

Reacties

  1. gasterplancke zegt

    18 september 2019 om 17:07

    Ik mis in de tekst de gebruikelijke zin dat het de vraag is wie op deze hybrides zit te wachten als er geen fiscaal voordeel mee valt te behalen. Oh wacht: dit zijn geen Japanse of Koreaanse hybrides maar het zijn VAGGELS.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      18 september 2019 om 17:14

      @gasterplancke:

      Je hebt deels gelijk ;). Ja, er is geen bijtellingsvoordeel te behalen met de PHEV’s tegenwoordig. Echter, aangezien de lage CO2 uitstoot in de WLTP-cyclus betaal je niet zo veel BPM. Ook zijn er voldoende grote bedrijven die willen dat de uitstoot van hun leasevloot zo laag mogelijk is.

      Dus ja, de PHEV zal niet meer zo aantrekkelijk zijn als voorheen, maar het type auto heeft nog altijd bestaansrecht. Of ze nu van Volkswagen of een andere fabrikant zijn ;)

      Login om te reageren
      • kobus1967 zegt

        18 september 2019 om 18:45

        @willeme: zeker als ze lager in de prijslijst staan dan de niet plugins, of ze daadwerkelijk opgeladen worden doet er niet toe.

        Login om te reageren
        • arhanso zegt

          18 september 2019 om 20:40

          @kobus1967: Misschien dat lease-rijders er zo overdenken maar ik kan me niet voorstellen dat gewone consument zo denkt als ik kijk wat je aan de pomp betaalt voor een volle tank.
          Ik weet dat er lease-bedrijven zijn die de lease-rijder er op aanspreekt als het spuigaten uitloopt…

          Login om te reageren
      • volvo480gtt zegt

        19 september 2019 om 10:24

        @willeme: daarbij komt dat in een leasebudget vaak een brandstof component wordt meegenomen. Bij een PHEV ligt dit component lager en kan je dus een duurdere auto uitzoeken voor het zelfde leasetarief.

        Login om te reageren
    • Stefje zegt

      18 september 2019 om 19:04

      @gasterplancke: als ie beter rijdt dan m’n gti performance en clubsport en de bpm is lager, dan wil ik het zeker wel overwegen. Wel de rijeigenschappen van een hot-hatch, maar ook de parkeerplekken voor ev’s in de binnenstad ?

      Login om te reageren
      • richh zegt

        18 september 2019 om 20:17

        @stefje: en: 50% korting op de wegenbelasting (mits onder de 50g co2 per km), en zuiniger met brandstof. Scheelt ook maar zo een paar honderd per jaar dus.

        Terwijl het elektrische koppel het nog extra leuk maakt om mee te rijden.
        Ik zou juist de GTE nemen ipv de GTI…

        Login om te reageren
        • Stefje zegt

          19 september 2019 om 09:15

          @richh: de huidige GTE is eigenlijk waardeloos. Je komt niet mee op de autobahn, het heeft een gewoon onderstel dus stuurt ook niet sportief en is stukken zwaarder dan een gewone Golf. De afweging fun/geld was voor mij veel te ver te zoeken. Dan maar liever de GTI :)

          Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    18 september 2019 om 17:14

    Doe mij maar een lekker sjoemeldieseltje.

    Login om te reageren
  3. jasperhallo zegt

    18 september 2019 om 17:19

    De Golf wordt onthuld in oktober. Maart 2020 is voor de ID. 4.

    Login om te reageren
  4. monsieurleloure zegt

    18 september 2019 om 17:20

    Een 48Volt ondersteuning is geen hybride, ze maken zich er weer lekker makkelijk vanaf.
    Brandstofbesparing is nihil tijdens normaal gebruik, maar op een testbank zal er vast meer winst te behalen zijn, zij het nu op een legalere manier, ouwe sjoemelaartjes.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      18 september 2019 om 18:21

      @monsieurleloure: lekker toch z’n duwtje van 50-60pk in de rug? Dit verdoezelt gelijk alle mankementen van een traditionele aandrijflijn.

      Login om te reageren
    • atrak zegt

      18 september 2019 om 18:37

      @monsieurleloure: Verbruik is ook niet zo boeiend, een lagere bpm wel.

      Login om te reageren
    • nautique206 zegt

      18 september 2019 om 19:48

      @monsieurleloure: dit introduceert momenteel toch elke fabrikant om de normering van 2020 te halen?

      Login om te reageren
    • karhengst zegt

      18 september 2019 om 21:18

      @monsieurleloure: Er zijn verschillende gradaties, maar aangezien de auto puur elektrisch kan rijden (lees: op gang komen) is het dus wel een hybride oplossing, ook wel als “mild-hybrid” gedefinieerd.

      Het laat zich nog het meest vergelijken met de Honda Civic hybrid (2006-2012) die het vooral tegen de Prius op moest nemen. De motor van de Civic was echter een stuk zwakker dan die van de Prius. Dit om de 48V modellen maar enigszins in perspectief te plaatsen.

      Login om te reageren
  5. ukbob zegt

    18 september 2019 om 17:35

    De golf wordt eind oktober gepresenteerd toch..? Ik meen de 24e

    Login om te reageren
    • monsieurleloure zegt

      18 september 2019 om 18:05

      @ukbob: volgens mij was dat de bedoeling, maar door problemen tijdens productie is het naar 2020 verschoven. Op zich frappant omdat het een grondige facelift lijkt te zijn.?

      Login om te reageren
  6. mats106rallye zegt

    18 september 2019 om 17:54

    Nobody cares, volgende artikel graag?

    Login om te reageren
  7. realhustler zegt

    18 september 2019 om 18:29

    Ik denk dat een mega accu pack niet efficient is en een brandstof motor plus aandrijving ook niet. Ik denk dat het ideaal in het midden zit. Een electrische aandrijving, regeneratie en een efficiënte brandstof motor voor de range. Kleine stukken en in de stad volelektrisch en als je verder wil brandstof. Door subsidies en co2 straffen plus meermethodes is de werkelijke handigste combi een beetje uit beeld

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      18 september 2019 om 19:59

      @realhustler: een verbrandingsmotor is nooit de efficiënte oplossing. Het kan wel gewenst zijn om te hebben maar dat is wat anders. Het is beter om van 80% naar 60% efficiëntie te gaan omdat je accu’s mee zeult dan 20% efficiëntie van een verbrandingsmotor.

      Login om te reageren
  8. utregcity zegt

    18 september 2019 om 19:40

    Op een “andere” autosite staat de Golf 7 3/4e al bloot gepresenteerd. Nou, het is me daar toch een andere auto geworden, je kent hem niet meer terug…!

    Login om te reageren
  9. flik2punt0 zegt

    18 september 2019 om 20:12

    Er staat in de tekst dat de vorige GTI een compromis was, ik denk dat dat gte moet zijn

    Login om te reageren
  10. ni3ls zegt

    18 september 2019 om 20:42

    Tuurlijk is de zakelijke markt het meest interessant. Maar zijn dit soort auto’s ook interessant om als 2e auto/boodschappen auto te rijden?

    Aanschaf kan uiteraard redelijk/pittig zij maar qua alle andere kosten…moet kunnen toch.

    Login om te reageren
  11. karhengst zegt

    18 september 2019 om 21:18

    Krijg je er dan een petje met blauwe stiksels bij, of alleen op het snellere model?

    Login om te reageren
  12. 20klepper zegt

    19 september 2019 om 10:50

    Doe mij maar een nieuwe GTD, lekkere dieselen en voldoende koppel.

    Login om te reageren
  13. Jantje_555 zegt

    19 september 2019 om 13:26

    als je met een ID3 nog geen aanhanger kan trekken blijft een GTD hopelijk nog lang bestaan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North