• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Er komt tóch een kleine Cayenne

Auteur: CasperH, gepost 25 juni 2010 om 13:18 – 36 Reacties

Porsche Cayenne - binnenkort kopje kleiner gemaakt?


Porsche gaat toch een kleinere versie van de Cayenne bouwen. En dat terwijl die plannen eerder van de baan leken. Ze beginnen op Alfa te lijken in Stuttgart.

Alfa doet namelijk al jaren geheimzinnig over hun SUV plannen. Dan weer wel, dan weer niet, om gek van te worden. Bij Porsche doen ze nu hetzelfde. Toen de nieuwe Cayenne uitkwam leek er een goede mogelijkheid om een kleine Cayenne (in de klasse Audi Q5 / Tiguan) uit te brengen. Porsche antwoordde echter met een volmondig “Nein!” op die vraag. Men had geen zin om binnenshuis een concurrent neer te zetten voor de zeer succesvolle Cayenne, dat zou margetechnisch zeer onhandig zijn, aldus Porsche.

Maar nu gaat het dus toch gebeuren. De goedkeuring is er dan misschien nog niet, volgens ingewijden is dat nog slechts een kwestie van tijd. Aangezien moederbedrijf Volkswagen genoeg techniek in huis heeft is het dus wachten op een Porsche Tiguan. Op zich niks mis mee, de Cayenne is ook maar gewoon een dure, snelle Touareg.

Ook interessant!

  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Porsche komt met übersportieve Cayenne
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, Porsche, SUV, tiguan, Volkswagen

Vorig bericht: « Hyundai maakt de grootste vuvuzela ter wereld
Volgend bericht: Kies maar: DS3 THP of Punto Evo Abarth »

Lees Interacties

Reacties

  1. Stopwearingpants zegt

    25 juni 2010 om 13:22

    bron?

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      25 juni 2010 om 13:26

      @Stopwearingpants: doe maar op het linkje klikken… “toch gebeuren”

      Login om te reageren
  2. Jokkebrok zegt

    25 juni 2010 om 13:22

    KAK, doe het nou niet!

    Login om te reageren
  3. M-Power zegt

    25 juni 2010 om 13:23

    vrouwenbak!
    als ze nu dezelfde motoren van de cayenne er in steken kan ik ermee leven :D

    Login om te reageren
    • Vreddy_B zegt

      25 juni 2010 om 13:34

      @M-Power:

      Waarschijnlijk zal het motor aanbod het zelfde zijn als de Q5. Ik zie geen enkele meerwaarde van deze auto. Voor de mensen die geen Cayenne kunnen betalen maar niet in een Q5 gezien willen worden ?

      Login om te reageren
  4. frarissimo zegt

    25 juni 2010 om 13:26

    Porsche = VW en dat is duidelijk te merken aan het modellen gamma. Komt er nog een mini SUV, ala Polo avant aan?

    Login om te reageren
  5. robbie zegt

    25 juni 2010 om 13:32

    Omgebouwde Audi Q5?

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      25 juni 2010 om 13:57

      @robbie: Dat wordt dan een sport Q5 met Porsche badge? Zoiets? Alhoewel ik de Q5, een mooie SUV vind.
      Zal deze mini Cayenne ook sterk genoeg zijn voor werk op het platteland?

      Login om te reageren
  6. Benjamin1 zegt

    25 juni 2010 om 13:37

    FOUT!

    Wat een pannekoeken die duitsers….

    Login om te reageren
  7. Merry zegt

    25 juni 2010 om 13:40

    Ja hier wordt je toch wel treurig van…
    Die 911 en boxer,cayman moeten toch wel genoeg centen in de la brengen dus waarom al die net niet auto’s?
    Als het aan VW ligt zouden ze nog een sationwagen van Lambo op de markt zetten…

    Login om te reageren
    • Vreddy_B zegt

      25 juni 2010 om 13:52

      @Merry:

      Die hebben ze toch al in de vorm van een RS6? oke er zitten ringen op de grill maar dat zijn slechts details..

      Login om te reageren
      • Merry zegt

        25 juni 2010 om 14:54

        @Vreddy_B:
        heel scherp!

        Login om te reageren
  8. SHFT zegt

    25 juni 2010 om 13:43

    Porsche had nooit aan die SUV-meuk mogen beginnen, akkoord de Cayenne was/is een succes maar het hoort gewoon niet.

    Login om te reageren
  9. Chuck Norris zegt

    25 juni 2010 om 13:45

    Net als een schoenmaker bij zijn leest moet blijven vind ik dat Porsche bij sportauto’s moet blijven. De grote Cayenne kan dan nog wel

    Login om te reageren
  10. Chuck Norris zegt

    25 juni 2010 om 13:46

    http://www.autoblog.nl/archive/2010/05/04/video-de-nieuwe-porsche-cayenne-kan-driften Zo wil ik hem wel hoor.

    Login om te reageren
  11. 4991 zegt

    25 juni 2010 om 13:59

    De nieuwe Cayenne is niet groter dan de groep Tiguan

    Login om te reageren
  12. Trevor zegt

    25 juni 2010 om 14:12

    motorenaanbod zal ook wel een beetje in de lijn caymann/boxter liggen denk ik zo…

    Login om te reageren
  13. StijnB zegt

    25 juni 2010 om 14:30

    @ 4991
    Fout, de nieuwe Cayenne mag er dan kleiner uit zien dan de vorige hij is eigenlijk gegroeid!
    Lengte = 4,85 m
    Breedte = 1,94 m
    Hoogte = 1,71 m

    Ter vergelijk de Tiguan:
    Lengte = 4,43 m
    Breedte = 1,81 m
    Hoogte = 1,69 m

    Login om te reageren
  14. Laurens zegt

    25 juni 2010 om 14:41

    Er reed laatst een leuk 356 spydertje door de buurt. Dat ding is pas echt gedownsized.

    OT: dikke duitsers gaan dood.

    Login om te reageren
  15. pizzakoerier zegt

    25 juni 2010 om 14:44

    dit is een heel slecht idee van porsche

    Login om te reageren
  16. E320cdi zegt

    25 juni 2010 om 15:01

    “Op zich niks mis mee, de Cayenne is ook maar gewoon een dure, snelle Touareg.”
    Nouja duur… $46.700 voor een Cayenne in de VS, dus nog geen €40k :-P

    OT: Op zich slim om zo’n kleinere SUV te maken, maar moet Porsche dat wel doen?

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      25 juni 2010 om 15:08

      @E320cdi: in de VS, wat hebben wij daaraan? ;)

      Login om te reageren
      • E320cdi zegt

        25 juni 2010 om 15:17

        @CasperH: klopt, maar in NL is eigenlijk elke auto duur natuurlijk… Dus de kreet dat een auto hier duur of duurder dan een ander apparaat is, is niet zo veelzeggend :-D Overigens, ik denk voor mezelf dat NL niet het eindstation is, maar toch eerder de VS. Niet alleen omdat de Cayenne daar voor minder dan de helft over de toonbank gaat :-)

        Login om te reageren
  17. Eric zegt

    25 juni 2010 om 15:15

    Een kleine Cayenne, op basis van de A4 een kleine Panamera en op basis van de TT een kleine Boxster,…

    Login om te reageren
  18. Sprite zegt

    25 juni 2010 om 16:15

    Ik snap de beslissing wel, de Cayenne is goed voor een flink deel van de omzet van Porsche. Deze kleinere versie zal het ongetwijfeld ook goed gaan doen. Met alleen sportauto’s redden ze het tegenwoordig blijkbaar niet meer.

    Wat ik zonde vind is dat het zo langzamerhand een steeds algemener merk wordt. Ik zie Porsche toch liever als de sportwagenbouwer die ze vroeger waren.

    Login om te reageren
  19. northspotting zegt

    25 juni 2010 om 16:38

    Just. Don’t.

    Login om te reageren
  20. RenesisHP zegt

    25 juni 2010 om 17:55

    Ik vraag mij af of de Porsche weer lelijker dan de VW gaat worden. Dat is nu ook het geval met de Cayenne/Touareg.

    Login om te reageren
  21. i-love-suv zegt

    25 juni 2010 om 18:23

    Ik ben het niet eens dat vwTouareg=Cayenne. Er zit hier echt veel verschil in, lees de verslagen maar.Ben er van overtuigt dat Porsche ook hier weer een top auto van maakt.
    Dat er overeenkomsten qua afmetingen, bodemplaat ect in zitten is in de hedendaagse automobielindustrie niet te vermijden.Zelfde verhalen toen Volvo de V40 introduceerde: leek in nergens op de Mits, terwijl de bodemgroep (schijnt het ddurste te zijn) overeenkwam.DRive happy

    Login om te reageren
  22. Esprit_de_Flandre zegt

    25 juni 2010 om 19:07

    Waaw, wat een verrassing! Dat had echt NIEMAND zien aankomen hoor.

    Porsche = liegebeeeees!

    Login om te reageren
  23. Tommy2 zegt

    25 juni 2010 om 19:28

    In de klasse van de Tiguan of Q5? Wat is het nou? Ik gok toch de middenklasse van de Q5 omdat de tiguan een verhoogde Golf is.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      26 juni 2010 om 07:18

      @Tommy2: de Q5 en Tiguan gebruiken volgens mij dezelfde basis… en de baby-cayenne zal veel techniek van die auto’s gebruiken. Ouderwets badge-engineering dusl als zal de Porsche beter rijden dan die twee en flink duurder zijn (+20% minimaal)

      Login om te reageren
      • Tommy2 zegt

        8 juli 2010 om 15:33

        @w0o0dy: Nee want de Q5 staat op het MLP-platform en is in feite eerder een verhoogde A4. De Tiguan slechts een verhoogde Golf en veel kleiner dus niet vergelijkbaar. Als autokenner zou je dat toch moeten weten! ;)

        Login om te reageren
  24. Porsche Fanaat zegt

    25 juni 2010 om 22:44

    Echt niet zoek eerst een bron, toen de Cayenne 2010 net uit was heb ik even gebabbeld met een medewerker van Porsche Centrum Rotterdam die het wel grappig vond dat alle journalisten etc. dachten dat er een baby cayenne aankwam maar het was gewoon een Cayenne in de niet lompe vorm

    Login om te reageren
  25. stanley zegt

    26 juni 2010 om 10:50

    doe het niet porsche

    Login om te reageren
  26. Dimglor zegt

    26 juni 2010 om 21:32

    Mja … Ik zeg niet doen… maar ze hebben toch nog nooit naar mij geluisterd.. ;)

    Login om te reageren
  27. Cantago zegt

    27 juni 2010 om 15:53

    Klinkt goed! Waarom niet? Als ze hem maar net zo apart maken als bijvoorbeeld een 918;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North