Er zijn nog 8 Bugatti Veyrons te vergeven

Auteur: , 89 Reacties

Mocht je per sé eerste eigenaar willen zijn van een Veyron, dan adviseren we je om een beetje haast te maken. 442 van de 450 exemplaren zijn inmiddels vergeven, dus het aftellen is begonnen.

Kijk, een Veyron

Ook de laatste 8 te bestellen exemplaren zullen Grand Sports zijn, want de coupés zijn al lang en breed uitverkocht. Ook de Légendes-reeks is voltooid – hier zie je alle zes de modellen naast elkaar – en dus wordt het tijd voor een passend slotakkoord, voordat de Chiron er komt (wat nog wel even kan duren, bestellingen zijn niet hetzelfde als leveringen, en we weten niet hoe lang de wachtlijst in Molsheim is).

Bovenstaande blijde boodschap werd door Bugatti-baasje Wolfgang Dürheimer in de Britse pers geleverd. Het zal ons benieuwen of we inderdaad zoals geopperd een ruige Speedster als Veyron-fiale krijgen voorgeschoteld, of dat de reeks eindigt zoals hij al een tijdje loopt: met een aantal bijzonder beschilderde modellen.

Wij geven de microfoon aan Tiga:

Whatcha drivin?



89 reacties

altijd een mooie auto gevonden, een icoon die het begrip hypercar naar een hoger level bracht
@bas_bzb:
Proest, ’s werelds snelste vrachtwachel bedoel je….
@jrk68: Jajaja je aversie jegens de veyron is bekend hier, mag jij vinden niets mis mee.
Maar daarmee zijn het nog geen feiten.

De Veyron is en was een hoogstaand stukje techniek van verbluffende ontwikkeling en afwerking.
Persoonlijk vind ik hem geweldig mooi, maar zelfs al zou ik het geld hebben zou ik niet eentje aanschaffen. Nee doe mij maar een F430 spider.
@bofkont: Bijna helemaal mee eens, behalve je laatste 2 regels :) Persoonlijk zou ik hem wel willen hebben allee het geld ontbreekt :)
@badboys: :):)
@jrk68:

Extreem snel maar ook rustig prima te rijden. Kan je van een Hennessy of Koenigsegg toch minder snel zeggen. Alle kennis die VAG toen had hebben ze erin gestopt. Dat jij een hekel hebt aan VAG is prima en als je Audi’s af wilt zeiken, ook goed. Maar een Veyron? Zelfs jij moet toegeven dat dit een fantastische machine is.
@bitethepillowimgoingindry: zo is het maar net
@bas_bzb: Neem aan dat je mooi qua techniek bedoelt? Want het ontwerp is niet mooi. Het is aan de buitenkant een lelijk hok dat alleen maar praktisch nut heeft.
@Robbert89:
Wat is dan het praktisch nut van dat hok, je Dobermann er in laten wonen….?
@tupperware: Aerodynamica.
@Robbert89:
Heb je daar 6 uur over na moeten denken..?
helaas hebben aerodynamica en praktisch niets met elkaar te maken..
Probeer het nog eens..
@Robbert89: Ja, want smaak is objectief..
@Corrado16v: Ik snap niet wat je hier mooi aan kan vinden als je naar het design kijkt. Ik heb wel eens het gevoel dat voor sommige mensen het aantal PK’s bepaald hoe mooi ze de auto vinden. De Nissan Juke is bijvoorbeeld best een lelijke auto en die mening was ook wel wat aanwezig was hier en bij vrienden van mij. Toen kwam de Juke GT-R en toen vonden opeens een hele hoop mensen het een mooi auto, was puur een kwestie van PK’s.
@Robbert89: klopt voor sommige mensen Is het vermogen belangrijker dan de auto. Een scooby was ook lelijk maar hij ging wel. Wat niet wegneemt dat de veyron een mooi stuk techniek Was… 10 jaar terug.
@Robbert89: ik vind m persoonlijk mooier als zo’n gore laferarie of Mc p1 bijvoorbeeld. maar ja @corrado vind m ook mooi en dat mag niet ofzo?
@Robbert89: als mensen pk’s belangrijker vinden dan design, hadden de mensen wel meer gt-rs gekocht ipv porsche etcetra. Onzin robbert
@888natan: @robbert89: overhaaste reactie. My bad, ik reageer vaak te snel. Buiten dat; je hebt gelijk. Maar ik vind wat vermogen toch ook erg belangrijk hoor, en ik neem aan ook jij want de rs6 video van AB is weer erg veel bekeken:)
@Robbert89: Over smaak valt niet te twisten
@daanprikkel:
Over wansmaak ook niet..
@FB_100002177943068: eens, maar als ik de oude jaars loterij win koop ik hem niet.
Ik ben namelijk bang dat ik word aangezien voor die kwal die er al 3 heeft. Daar bedank ik voor.
@awesome: Dus jij maakt je druk om wat anderen van je denken? Of ben je misschien zelf zo iemand die afgeeft op mensen met meer dan jij? Dat zijn pas kwallen
@burninrubber: ik maak me niet druk om wat anderen van me denken, maar daarom hoef ik nog niet voor een Perridon aangezien te worden.
Ze hebben de toch al minimale markt in NL gesloopt door er 3 aan te schaffen.
@awesome: Je hoeft niet voor een perridon aangezien te worden? Who cares?! De Veyron is ook niet mijn favoriet maar om nou een auto af te schrijven omdat er mensen in rijden die je niet mag…
@bas_bzb: Helemaal gelijk mee eens, Veyron is een klasse apart die het woord hypercar een nieuwe invulling heeft gegeven.
@bas_bzb: eens, wat een hoongelach toen de introductie voor de zoveelste keer werd verschoven. JC menig maal smalend bij TG.

Maar 1000pk, 400km/h in een auto die iedereen met een rijbewijs kan berijden, vind ik een superprestatie die respect verdient.
Het begint ondertussen wel een beetje zielig te worden.
Geef mij er maar 1
Als dat betekend dat we bijna verlost zijn van de overkill aan aandacht voor die gedrochten dan zie ik de toekomst voor autoblog in 2015 zonnig in….

Want man o man wat heeft het een hoop pluggen gekost de afgelopen 10 jaar om die paar autootjes te slijten….
Dat zou toch een graadmeter geweest moeten voor zijn hoe interessant dat hok is….
@jrk68: yup, ik zie het ook zo! En hopenlijk zijn die snel verkocht: ik kan dat ding met al zijn “specials” niet meer zien…
@jrk68: jammer genoeg komt er een opvolger, dus zijn we vanaf volgend jaar weer voor 10 jaar vertrokken…
@jrk68: Wederom jouw mening, maar nog geen feit.
@bofkont:
Klopt, nergens zie ik hem zijn mening als feit brengen..
Dat lees ik weleens anders hier..
Zo, knap hoor. Dat ze bijna er 10 jaar voor nodig om hebben gehad om ze te slijten. Ferrari had in 2003 alle 399 Enzo’s in not time verkocht. Zelfde geldt voor de Ford GT, Lexus LF-A, Porsche Carrera GT, Alfa 8C et cetera. De Hypercar markt is dus toch even net wat lastiger om relatief grote aantallen weg te zetten.


@gtwillem:
Maar dat zijn dan ook echte auto’s….
Geen megalomaan projectje dat alleen interessant is voor kinderen en cijfertjes fetisjisten….
@tupperware: Onzin, al die ‘hypercars’ van hedendaags (918, LaFerrari, P1), allemaal ausverkauft en allemaal net als de Bugatti helemaal volgeblaft met gigantisch verregaande technologie voor een auto.
@lekkaah:
Dat je mijn opmerking niet snapt maakt het nog geen onzin.
Denk er nog eens heel goed over na, misschien begrijp je dan wat ik bedoel..
@tupperware: ik begrijp je punt, waarde tupperware, maar het zijn allemaal megolamene projecten voor kleuters en cijferfetisjisten. Om te laten zien waar de fabrikanten tot in staat zijn. Op zich wel knap dat de Veyron zich behoorlijk kan meten met de nieuwe generatie hypercars, maar dat Bugatti er zo veel moeite mee heeft te slijten is opmerkelijk.
@gtwillem: de laferrari en de P1 waren ook in notime weg. Hij werd mooi gepresenteerd, met mooie cijfers maar sexy Was hij nooit. 1000 pk in auto was wat 99 procent van de mensen nooit Had gezien. Maar er reden Jappen genoeg rond met dat aantal pk’s. Bleef het heel? Niet altijd maar dat kwam ook omdat de supras en skylines gemaakt werden om te racen. En de veyron vooral als snelle gt werd neer gezet. Op het circuit wordt hij natuurlijk geasskickt.
Geef die acht laatste maar aan TIGA!
yeah TIGA -BUGATTI tof nummer
Iets voor ali bongo?
Dus Afrojack.. Hurry up!
De laatste maken ze maar als ‘Cross’ versie, met dikke plastieken bumpers en zwarte randen rond de wielen…

http://xtomi.blogspot.be/2014/02/bugatti-veyron-country.html
Toch wel apart. Ferrari maakt een hypercar in beperkte oplage van 499 stuks, die meer dan een miljoen kost, en het is binnen no time uitverkocht. McLaren maakt een hypercar in een beperkte oplage van 375 stuks, die meer dan een miljoen kost, en het is binnen no time uitverkocht. Porsche maakt een hypercar in beperkte oplage van 918 stuks, rond de miljoen kost, en het is binnen no time uitverkocht.

VAG maakt een hypercar in beperkte oplage van 450 stuks, die meer dan een miljoen kost, en ze kunnen dat ding in tien jaar tijd niet aan de straatstenen kwijtraken.
Gelet op bovenstaande ligt het dus niet aan de markt. Ook dat meerdere klanten meerdere Veyrons kopen kan er geen verandering inbrengen.
Wat is dan het briljante idee van VAG? Gaan ze actiemodelletjes uitbrengen à la de Golf rolling stones edition… Hoe diep kun je zinken…
Bugatti teert volledig op het verleden, op hun successen die ze ondertussen bijna 100-jaar geleden haalden. (kijk waar alle 449 speciale edities naar verwijzen). Porsche, Ferrari en McLaren zijn merken uit het heden die momenteel nog iets betekenen in de autosport, de technieken die ze momenteel gebruiken in hun racemodellen kun je ook terugvinden in een 918 Spyder, LaFerrari of P1. Wat heeft de Veyron al bewezen behalve dat als je stuk van 10km rechte baan kunt vinden hij de snelste productiewagen ter wereld is? Een Veyron is gewoon een duur hebbeding met techniek die er in de racerij niet toe doet (wat kan het mij schelen dat je nog altijd kunt horen dat je een scheet laat als je 300+ rijdt?)
@Rick-dos: De wegbereider heeft het altijd het moeilijkst. Hypercar voor ruim een miljoen was toch wel iets nieuws. Bovendien was Bugatti eigenlijk toch wel een “nieuw” merk, ook Koenigsegg en Pagani verkopen niet zoveel (hoewel dat bij die laatste aan het spuuglelijk interieur kan liggen). Ook die merken blijven nu al jaren leuren met dezelfde wagen (die ze wel eens hernoemen). Het hele doel van de Veyron was om duidelijk te maken dat het niveau van R&D bij VW (en grootheidswaanzin) bij VW (niet VAG want geen Audi invloeden) op het hoogst van allemaal ligt. En dat is wel gelukt want geen van de volgende hypercars heeft de Veyron overtroffen. Lessons learned: het helpt enorm als de wagen een beetje mooi is en er een degelijke naam op staat (Porsche 918).
@mashell:
Nope,
a) was het niet de eerste hypercar, die eer gaat toch echt naar McLaren met de F1.
b) hij had kennelijk onvoldoende aantrekkingskracht op de mensen die hem wel konden betalen..
c) hij gaat de geschiedenis in als de grootste financiële faal in de geschiedenis van de automobiel..
Maar goed, ik kan er niet rouwig om zijn.
Sommige merken waren dood beter af dan in de handen van een megalomane Duitse gek..
@tupperware: financieel is het geen faal, was bij voorbaat al bekend, de Veyron is puur reclame waar VAG toe in staat was, een geweldig stukje techniek en engineering , jammer dat je dat niet wilt zien.
@bofkont: jij snapt het in ieder geval wel, ik heb dat al zo vaak proberen duidelijk te maken maar zonder succes. Het was inderdaad een van tevoren ingecalculeerd verlies, puur bedoeld om te laten zien waar ze toe in staat waren en het op de rest van de VAG-groep te laten afstralen. Ze hebben dat verlies met gemak terugverdiend.
@autoriteit: Absoluut eens :)
@autoriteit: &bofkont: Er is geen enkele andere auto waar je veiliger ruim 430+ km per uur kan halen dan de Veyron. Zelfs met die belachelijke snelheden is de auto erg stabiel en geeft die geen knik ipv als een fek te trillen. Met die snelheden zit ik het liefst in een Veyron. Daarnaast was de verlies inderdaad bij voorbaat bekend. Missie is gewoon geslaad als je het mij vraagt.
@badboys: zo is het, op dit moment is er denk ik nog geen enkele andere auto die vergelijkbaar is met de Veyron. Wel qua snelheid wellicht, maar niet qua totaalpakket.
@bofkont: zijn er denk je veel mensen die denken: ‘wat is die veyron snel, laat ik dan maar eens een nieuwe passat gaan bestellen’?
@ettie: zou zeggen verdiep je wat in de historie en beweeg reden om de Veyron te ontwikkelen.
@mashell: de F1 is de eerste hypercar. En als je naar het ontwerp kijkt van een veyron kijkt eb dan naar een f1 of P1 of Ferrari en ga zo maar door, zie je dat de problemen van de koeling die ze hadden puur door de vorm kwam. Hebben ze ook zelf gezegd. Dus omdat ze perse dat ontwerp wilde op de veyron zijn de koste mede zo hoog opgelopen.
@Rick-dos: Porsche is onderdeel van datzelfde VAG ;)
@bofkont:
Yep, tegen wil en dank na een vijandige overname..
De daarbij behorende kwaliteitsproblemen worden al pijnlijk duidelijk..
Bestaat ie inmiddels al langer dan de VW kever… ?
mrcarfreak via iPhone app
@jerry: wow jij bent grappig
@mrcarfreak: Voor de duidelijkheid, speciaal voor jou: Deze wagen begint er gedateerd uit te zien.
Hoeveel daarvan zijn al gesneuveld?
Het is de ultieme hyper GT voor sjonnies als Peridon en co.
@87sandyd: pa koopt ze en dat Is geen sjonnie. Al doet don wel alsof ze van hem zijn en dat Is wel de ultieme sjonnie. Enige verschil met een petje Is dat papa geld heeft.
Het blijft geweldige techniek! altijd dat gezeik dat ie zwaar is enzo. Het is ook geen racewagen. De Veyron is veel bijzonderder dan de zoveelste vibrerende hoogtoerige supercar ”met beleving” maar eerlijk is eerlijk het is ook zeker niet mijn droomwagen.…
Misschien moeten ze eens een 2+1 gratis actie beginnen. Best zielig.
@Carreza:
Lol, dan gaat m’n buurman vast het geld van z’n 3de terugvragen..
Ze kunnen de Chiron nog niet uitbrengen want er zijn nog altijd niet genoeg namen bedacht voor alle speciale edities, vandaar dat de Veyron nog een beetje uitgemolken gaat worden.
De Veyron een kuntstwerk! kwa techniek en afwerking verbluffend mooi.
Idd net wat series2 zegt het is geen racewagen.
Het is de ultieme GT, met zeer hoog comfort Europa door cruisen is toch fenomenaal.

https://www.youtube.com/watch?v=sJ7fLHneu-A
Geweldig film met Harry Metcalfe, en die is toch serieus positief over deze wagen.
@bofkont:
Als ik in hoog comfort Europa door wil cruisen dan neem ik wel een S600, kan ik nog wat meenemen en ik rij niet voor joker..

Oké dat laatste is subjectief..
@tupperware: S600 ook een goede keus :)
Ach als je een Bugatti kan veroorloven kun je ook wel je bagage laten invliegen , of een RS6 als volgwagen :)
@bofkont: Doe mij dan maar de RS6, als je met zo’n Veyron door Europa moet rijden kost het je een klein huis aan onderhoudskosten.

http://www.autoblog.nl/archive/2009/08/18/running-costs-bugatti-veyron
@bofkont: Wederom weer helemaal met je eens :)
Ach, ik vind het wel geinig al die kleurvarianten waarmee ze op de proppen komen. Keer wat anders dan dat eeuwige rood waar Ferrari mee aankomt.

De Veyron op zich vind ik niks, maar sommige kleurstellingen maken het toch wel tot een bijzonder geheel. Zo vind ik de Bernar Vernet retecool.
http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Bugatti/Veyron_Grand_Sport_Bernar_Vernet/
@Rob: ik deel volledig je mening. Ik ben ook niet zo’n grote fan van de Bugatti, maar vind het juist tof dat er zoveel verschillende edities gemaakt zijn. Zo zie je deze wagen tenminste eens op andere manieren. En akkoord niet alle versies zullen geslaagd ogen, maar dat hoort er nu eenmaal bij. Er zijn er ook die heel mooi zijn. Tenslotte komen de andere hypercars hier evenveel voorbij. En mochten ze dit doen met de laFerrari dan zit er misschien ook wel ooit eens eentje tussen dat ik wel kan apprecieren.
Wordt moeilijk om 8 nieuwe kleuren te vinden..
@norge:
Ach, gewoon eentje bouwen die alle kleuren van de 442 vorige exemplaren bevat:
Bugatti Veyron Grand Sport 442 Color Not So Final Edition
@Carreza: de rainbow edition.
@rolov:
Lijkt me heel toepasselijk..
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR6uOktteVcMOF_FoF_UbUrGO1OZ9Vi8l5oTam7ghsKY43XPs-wfA
@tupperware: haha die had ik idd in gedachte ;)
Trouwens, hier rijdt Kendall Jenner in een Veyron:
https://www.youtube.com/watch?v=tadWW8g3-HQ
@sir_smokalot: Kendall is wel een snoepje.
@rolov: Yup is wel de topper van die vreemde familie :)
Lekker meisje.
Leuk ding alleen jammer dat er meer geluid is van de koeling dan van de motor. Comfortabel zou ik het dus niet willen noemen voor een lange rit.

Als het geluid van een stofzuiger je ding is dan is deze auto ideaal.
Wat een vreselijk nummer
Tja…. zoals je hier al ziet veel negatieve dingen.

Het is zeker een apart ding. Misschien wel uniek aangezien dat het een GT is. Maar zoals je ziet helpt dat niet echt met de verkoop
Veyron speedster gaat niet eens een speedster worden.
Dat zou pas wat zijn een veyron waarin je een helm aan moet.

Ik zou het nooit kopen, de wagen is lelijk en nutteloos, de motor is dat ook, te veel vermogen voor in een projectje. Het enige wat je ermee kunt doen is al kunstwerk gebruiken.
Ik ben een groot liefhebber van de Veyron, wat een ding geweldige techniek gewoon de ‘”Concorde'” onder auto’s om te kort te houden.
@badboys: te moet zijn het ;)
@badboys: Dat is eigenlijk een fantastische vergelijking: Het zijn allebei veel te dure prestigeprojecten, die ze veel te lang in leven gehouden hebben waardoor ze op het einde over verouderde techniek beschikten en niet meer concurrentieel waren/zijn.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).