• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Europa, best belangrijk…

Auteur: sacha, gepost 22 februari 2006 om 16:26 – 12 Reacties

Autobahn voorbij?

Een verenigd Europa heeft positieve kanten, maar lang niet allemaal. Het nieuwste staaltje bemoeienis is een voorgestelde Europese maximumsnelheid. Tenzij die door een Italiaan wordt voorgesteld zou dat het einde van de onbeperkte Autobahn snelheden in Duitsland kunnen betekenen. Nou ben ik meestal voor een verenigd Europa, maar hier ben ik het niet mee eens. Want waar moeten we de SLR in het vervolg uitlaten?

Ook interessant!

  • Best verkochte auto in Europa is géén Golf of Clio!
  • Dit is de best verkochte bedrijfswagen van Europa
  • Golf-segment keldert in populariteit in Europa
  • Autoverkoop Europa op een dramatisch dieptepunt
    Autoverkoop Europa op een dramatisch dieptepunt

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

slr

Vorig bericht: « Hartge Video bonanza
Volgend bericht: Nog meer Saab Aero-X »

Lees Interacties

Reacties

  1. autoblogger zegt

    22 februari 2006 om 16:53

    Slechte zaak! Nu hopen dat Duitsland zn poot stijf kan houden, net zoals Nederland inzake het gedoogbeleid.

    Voor de zekerheid toch maar eens informeren wat een abonnement bij het Ascari race resort doet…

    Login om te reageren
  2. plankgas :P zegt

    22 februari 2006 om 17:00

    als ze tegelijk bepalen dat 80 zone`s verboden moeten worden stem ik voor

    Login om te reageren
  3. mark zegt

    22 februari 2006 om 17:05

    Ja je kan ook denken waarom moeten er verschillen zijn. 80 100 120 en klaar. Frankrijk heeft ook weer zn eigen ideeen erover. Maar idd, misschien moet er een stukkie baan voor de uitlaatrondjes openblijven :-)

    Login om te reageren
  4. Jan zegt

    22 februari 2006 om 17:41

    Of moet men zeggen na 22u (tot 05u) en wanneer het droog wegdek is dat je op 3vaks autosnelwegen tot 200km/u mag.

    Login om te reageren
  5. Ejay zegt

    22 februari 2006 om 18:38

    Als ze Duitsland als voorbeeld nemen…Gewoon bij droog weer doorknallen en als het regent 130.

    Login om te reageren
  6. christoff zegt

    22 februari 2006 om 21:47

    dat is ook niet mogelijk want onze autosnelwegen zijn niet geschikt om 200 km/h te halen. er zullen op veel plekken stukken beton los komen en dan gaan de verschillen te groot zijn tussen ervaren mensen (en jonge mensen die net hun rijbewijs hebben) en oudere mensen en de vrachtwagens.

    Login om te reageren
  7. Dennis zegt

    22 februari 2006 om 21:50

    De Duitsers laten zich gelukkig niet gek maken… http://www.autoblog.nl/archive/2005/04/09/we_blijven_gewoon_lekker_blaze

    Login om te reageren
  8. dekster zegt

    22 februari 2006 om 21:50

    de autobhan moet blijven zonder zijn snelheidslimits

    @christof
    onze wegen zijn inderdaad niet geschikt om 200 te halen maar er zijn zeker stukken (in belgie toch) waar je gemakkelijk 240 en als je daar maar 120 mag werkt dat toch op de zenuwen

    Login om te reageren
  9. christoff zegt

    22 februari 2006 om 21:59

    @dekster
    idd er zijn stukken waar je nu 240 kan halen maar als iedereen da gaat doen zal ze snel kapot zijn. ik ga akoord als ze daar goed onderhouden zoals in duitsland.

    Login om te reageren
  10. Erik zegt

    22 februari 2006 om 22:20

    Waarom gaat een weg kapot door een Auto van 1,5ton die 240km/u rijdt en niet van een 50tons combinatie met 80km/u die remt voor een file.:-S. Dat is dus geen argument, 120 is hard genoeg, wie durft gaat toch harder. Trouwens je mag nog wel een beetje aan het milieu denken, een auto drinkt al 25% meer bij 150 t.o.v. 120km/u.

    Login om te reageren
  11. Jan zegt

    23 februari 2006 om 23:21

    Erik begint niet over het milieu he, zo saai en politiek-minded pfff

    240km/u of 200 gaat toch zonder problemen op verschillende stukken in belgie, reed vroeger vaak van Turnhout naar huis tegen 170, het zijn inderdaad die vrachtwagens die onze wegen kapot rijden, ze zouden een wegentaks voor Internationale vrachtwagens moeten invoeren zodat de weg er wat beter gaan bijliggen in Vlaanderen (of laten we voor 1 keer België nemen)

    Login om te reageren
  12. Speedy zegt

    24 februari 2006 om 12:27

    @jan, ja laten we alvast niet over het mileu beginnen. Al die wagens die zogezegd goed zijn voor het mileu zijn een voor een lelijk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North