Exclusief: dit kost de Porsche 911 Targa in Nederland

Auteur: , 41 Reacties

Porsche grijpt in een sentimentele bui terug op een carrosserievariant uit het verleden en introduceert later deze maand de ouderwetse 911 Targa in een nieuw jasje. We weten alvast wat 'ie gaat kosten.

 Porsche 911 Targa

911 Targa 4 & Targa 4S

De nieuwe 911 Targa wordt geleverd met twee motoruitvoeringen en is enkel verkrijgbaar met AWD. Een louter achterwielaangedreven funmachine komt er -voorlopig- niet. De instapversie is qua blok gelijk aan de huidige 911 Carrera en herbergt een 3,4 liter zescilinder boxermotor die 350 pk en 390 Nm aan koppel levert. Daarboven wordt de Targa 4S gepositioneerd, die krijgt een motorinhoud van 3,8 liter mee en hoest 400 pk en een maximumkoppel van 440 Newtonmeter op.

Dan het uiterlijk. Zoals op de patentplaten al was te zien krijgt de 911 Targa een aluminium boog van geborsteld aluminium met targa-logo’s aan de zijkanten. Uit de brochure kunnen we ook opmaken dat het dakje elektrisch bedienbaar is. Zelf dakpanelen er op en af hosselen is niet nodig, dat gebeurt volautomatisch. Een leuke gimmick is dat dit te bedienen is met de afstandbediening. Hoe het dak precies wegschuift is nog niet helemaal bekend, maar vermoedelijk zal de beugel iets liften waarna het dak naar achteren schuift.

Porsche 991 Targa

Goed, dan de prijzen. De 911 Targa 4 gaat met een handbak 137.700 euro kosten, met de 7 versnellingen tellende PDK-bak is dat iets minder; 132.400 euro. De 911 Targa 4S kost in de handbakuitvoering 159.400 euro, en ook hier geldt dat de PDK-versie goedkoper is, namelijk 152.200 euro. Ter vergelijking: de 911 Carrera 4 begint bij 119.900 euro. De 4S-versie heeft een vanafprijs van € 140.600.

Zijn debuut is op de autoshow in Detroit die 13 januari de deuren opent.

Met dank aan Niels die ons wees op de 911-folder die nog niet gepubliceerd mocht worden, maar al wel online stond.



41 reacties

Leuk dat de 911 Targa weer teruggaat naar retro!! Ook al vond ik de 997 (vooral MKI) altijd mooier als Targa
Dit wordt me er eentje zeg.
Lelijke auto.
Best veel geld voor een half opengewerkte Kever.
@robert110: ha-ha… Die kennen we zo onderhand wel.. -.-
@robert110: Blabla..
@robert110: serieus
@robert110: jij komt zeker uit t kever tijdperk?
Gaaf hoor! Maar vind de dichte variant toch mooier.
@gieltj: wat is een targa nou met een dicht dak
@marikoelolo: geen targa, vandaar dat ik zeg de dichte variant.. ofterwijl de gewoon 911 smartass :p
Te duur.. Maar zal vast en zeker meer verkopen dan de beter sturende en veel goedkopere Gt86/BRZ..
@kiasoulrocks: beter sturend dan een Porsche, bestaat dat op deze planeet? Serieus je kunt een goedkope Toyota (dat merk maakt ook de Pruis…) niet vergelijken met een 911.
@mashell: dan heb jij nog nooit met beiden (mee)gereden..
@kiasoulrocks: HAHAHAHA totale onzin. Het grote verschil is dat de Porsche een sportwagen is en de BRZ/GT86 een wagen die op een sportwagen moet lijken voor weinig geld. Te weinig vermogen, maar door matige (te smalle) banden er op te zetten lijkt het nog wat omdat hij uitbreekt onder vol gas. Met 200 pk is dat tegenwoordig totaal onnodig, daarnaast is die auto in de regen bloedlink.
@mashell: kiasoulrocks heeft gelijk ik heb meegereden in de brz en die rijdt goed!
@niekie1999: een Porsche niet? Ik heb nieuws.. Die is beter
@niekie1999:
Je heb MEEgereden, dus kan je niet weten hoe de auto rijdt.
Ook heb je nooit met welke porsche dan ook (mee) gereden.
Hoe kan je dan weten welke beter rijdt?
En als je 14/15 ben heb je sowieso weinig rij ervaring lijkt me
@bierbuik: ik vraag wel wat aan degene die reed, ja ik reed ook mee in zijn porsche 991 carrera
@niekie1999: oke excuus, als je dat eerder had vermeld had ik niet op je gereageerd.
Echter is dit nog steeds de mening van 1 persoon, qua cijfers is de BRZ/GT-86 toch echt in het nadeel
@kiasoulrocks: grapjas!
Het ziet er echt niet uit in ieder geval. Dan maar niet ‘teruggrijpen op het verleden’.
Hij haalt het gewoon niet bij een 993 Targa en eerder.
@toyotafortuner: de 993 had ook al geen beugel, de 964 was de laatste (tot nu toe).
@maranello: da’s waar. Eigenlijk zijn de mooiste Targas de 964 samen met de 911 classic. Een 993 targa mag dan geen rolbeugel meer hebben, mooi was ie alsnog :)
@toyotafortuner: ik zal er ff 1 uppen voor je ;)
@thomcarspotter: gooi er een @’je (dan weet ik wanneer ik moet kijken ;)) ertegenaan en hij is perfect!
@toyotafortuner: done, helaas weinig plaatjes voor je. wel wat andere 911jes en een black on black pana :)
@toyotafortuner: ja die was exht vet, jammer van die lelijke velgen alleen…
2 typen schuifdak, een volwaardige cabrio en nu ook nog een mooie nostalgische Targa. Porsche biedt bij de 911 echt wat aan voor de mens die van wat frisse buitenlucht houdt.
Ik heb afgelopen zomer met een oude Targa gereden. Het is bijna een ideaal compromis tussen een coupé en een cabrio. Daar waar je met een normale cabrio allerlei fratsen moet uithalen om geen last te hebben van turbulentie, kon ik met de 79’er Targa gewoon 130 km/u zonder dakje rijden. En toch rijd je in een open auto.

Ik kan mij voorstellen dat mensen die het concept van de oude targa kennen, erg gecharmeerd zijn van de nieuwe.
Tijd voor een Turbo Targa!?
wat een top auto!
@ricardo
Linkje en/of screenshots van die brochure zouden leuk zijn!
Lekker prijsje!

Btw, wnr komt in godsnaam eindelijk eens een update voor de autoblog app? Zo verouderd!
@dromedaris: App werkt super hier hoor. (HTC One, Android)
@ardonjr: maar mist veel functies. Denk aan het ‘likesysteem’ e.d.
Ik zou toch wel iets anders kopen voor die prijs.
@thomcarspotter: gooi er een @’je (dan weet ik wanneer ik moet kijken ;)) ertegenaan en hij is perfect!
Fantastisch
Sinds wanneer kopen we Porsches nieuw in Nederland? Iedereen weet toch dat je een Porsche als jahreswagen in Duitsland koopt met veel opties voor weinig? http://bit.ly/sfs4dds

Maarja ik ben nooit een liefhebber van de targa geweest.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).