• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Exclusief: dit kost de viercilinder Supra

Auteur: machielvdd, gepost 23 januari 2020 om 17:06 – 54 Reacties

Toyota’s nieuwste sportauto is een stukje bereikbaarder geworden.

Vorige week kondigde Toyota een nieuwe instapper van de Supra aan, naast de zes-in-lijn die we al kenden. Het gaat om een 2.0 viercilinder die op de Japanse markt al wel leverbaar was. Ook was dat blok al in de Z4 te vinden. Nu is het dus ook in de Supra te krijgen in Nederland. De prijzen van deze nieuwe variant waren nog niet bekend, maar die kan Autoblog.nl nu exclusief melden.

De goedkoopste versie is de Launch. Deze is verkrijgbaar vanaf €61.995. Er is ook nog een Launch Premium. Deze is er vanaf €64.995. Tot de standaard uitrusting behoort onder meer alcantara sportstoelen, 18 inch lichtmetalen velgen, rode remklauwen, een 8,8 inch multimediasysteem en een achteruitrijcamera. Voor deze meerprijs krijg je onder meer lederen bekleding (in plaats van alcantara), Blind Spot Monitor, een JBL-stysteem met 12 speakers, een head-up display en de mogelijkheid om draadloos je telefoon op te laden. De levering start vanaf maart.

Er komt naast de bovengenoemde varianten ook nog een Fuji Speedway-uitvoering. Deze is gelimiteerd tot 200 stuks. Er zal echter maar één gelukkige klant zijn in Nederland die er een in ontvangst mag nemen. Als je benieuwd bent wat deze kost moet je nog even geduld hebben tot maart.

Voor alle varianten geldt in ieder geval dat de 2.0 vier-in-lijn een vermogen van 258 pk en 400 Nm aan koppel produceert. Daarmee zit je in 5,2 seconden op de 100 km/u. De topsnelheid is begrensd op 250 km/u.

Een interessante vraag is natuurlijk: wat is het prijsverschil met de Z4? Die vergelijking valt uit in het voordeel van de Z4. Voor een sDrive30i met dezelfde motor betaal je namelijk €57.181. Daarnaast heeft BMW ook nog een 20i in de aanbieding voor €53.551. Dan heb je hetzelfde blok met 197 pk. In Japan levert Toyota deze variant van de viercilinder overigens wél in de Supra.

De Porsche 718 met een tweeliter viercilinder boxermotor is ook een vergelijkbare auto. Deze is te krijgen vanaf €87.200 als je voor de Boxster gaat of € 87.100 als je de Cayman kiest. Dan heb je wel 300 pk én je rijdt in een Porsche. Ook kun je nog voor de instapversie van de nieuwe F-type gaan. Die is er vanaf €91.300. Dan heb je eveneens een viercilinder met 300 pk.

Ook interessant!

  • supra onderdelen
    Toyota levert nieuwe onderdelen voor oude Supra's
  • Levensgrote LEGO Supra kan ook echt rijden
    Levensgrote LEGO Supra kan ook echt rijden
  • Dit is de SNELSTE Toyota GR Supra
  • Te koop: 21 keer Toyota Supra die je niet mag kopen

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

geld, supra, Toyota

Vorig bericht: « Video – driften met eieren in de kofferbak: gaat dat goed?
Volgend bericht: Geen vrouwen op verkeersborden in Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    23 januari 2020 om 17:10

    Een tweeliter viercilinder? Die kun je denk ik wel richting de 400 pk krijgen met wat werk. Goeie deal!

    Login om te reageren
    • tortuga zegt

      23 januari 2020 om 17:38

      @Jochempie: kijk renntech met de 600pk uit de 2liter van de A45AMG S

      Login om te reageren
    • mwti zegt

      23 januari 2020 om 18:39

      @Jochempie: ik denk dat 700pk ook wel gaat lukken hoor… 400pk is toch niet meer van deze tijd!

      Login om te reageren
    • Rudy zegt

      23 januari 2020 om 18:55

      @jochempie: De B48 motor die hier gebruikt wordt (welke ook in mijn 330i ligt) is echt een leuk blok voor een daily drive. 400Nm is best veel, en dat maakt de auto prettig om mee te rijden.
      Alleen het blok loopt niet door tot bovenin toeren, bij zeg 5000rpm levert hij al zijn max vermogen en bouwt daarna niet meer verder op. Dat maakt dit soort motoren gewoon wat saai in een dergelijke auto.

      Kortom imo hoort deze auto gewoon de B58 3.0 6 cilinder te hebben.

      Login om te reageren
      • jmeverts zegt

        23 januari 2020 om 19:54

        @Rudy: remap en alles is weer top

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          23 januari 2020 om 20:10

          @jmeverts: wat bedoel je daarmee, downtunen? Of een nog gaardere curve?

          Login om te reageren
          • SimonMc zegt

            23 januari 2020 om 23:19

            @lekkaah: Kunstmatig koppel afknijpen? Wordt zo gedaan bij die Ferrari’s met turbo tegenwoordig en de BMW M4 dacht ik ?

            Login om te reageren
            • lekkaah zegt

              24 januari 2020 om 07:51

              @SimonMc: ja, maar hij lijkt meer vermogen te willen én een betere curve, lijkt mij lachen als een tuner dat beter gaat doen dan OEM, helemaal als een Toyota/BMW

              Login om te reageren
      • kareljansen zegt

        23 januari 2020 om 23:03

        @Rudy: voor mij een reden om nog even verder te kijken. Vlot zat, maar niet echt overtuigend inderdaad. Een M340i wordt weer wat te gek helaas..

        Login om te reageren
        • Rudy zegt

          24 januari 2020 om 09:07

          @kareljansen: denk dat je met een chiptuning (meeste zitten rond de 310pk / 470Nm) wel een heel eind bent voor dat doel. Vraag me alleen af of ik dat ga doen eerlijk gezegd… heb nog 2 jaar en 9 maanden garantie ofzo (had een vd eerste G21 die uitgeleverd zijn). En met <6 sec aan de 100 is een 330i natuurlijk niet behelpen.

          Een vergelijkbaar aangeklede M340i kost in NL zo’n €100.000, wat mij echt te duur werd eerlijk gezegd (bijtelling bedragen zijn dan echt niet grappig meer…). Heb daarnaast in de familie ander speelgoed voor echt sportief rijden ;).

          Wil je rechtdoor snelheid moet je kijken naar een Volvo V60 T8, die bied heel veel snelheid voor zijn geld maar 0 beleving en een auto die merkbaar FWD is. Zelfs een V60 T8 polestar heb ik naar gekeken en was qua prijs vergelijkbaar met goed aangeklede 330i. Qua rijgedrag niet vergelijkbaar met een nieuwe 3 serie (zeker met het M differentieel welke ik heb, waardoor de auto erg veel grip heeft).

          De Hybrid’s hebben best veel potentie, maar bij de meeste lever je fors in op de kofferbak ruimte (behalve bij Volvo) en het gaat merkbaar ten koste van het rijgedrag. De 315 liter die je de C300 hybrid overhoudt is wel erg schraal, BMW doet het nauwelijks beter geloof ik.

          Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    23 januari 2020 om 17:13

    Lijkt mij voor Nederland gewoon een top motor.

    Login om te reageren
  3. robbie123 zegt

    23 januari 2020 om 17:18

    Het is allemaal 3x niks

    Login om te reageren
  4. nopetrolnofun zegt

    23 januari 2020 om 17:44

    Vreselijk, dat verdient deze auto niet.

    Login om te reageren
  5. duderuud zegt

    23 januari 2020 om 17:46

    Voelt inderdaad een beetje…schraal, de nėt-niet versie. De Supra moet je gewoon met het B58 blok hebben…

    Login om te reageren
    • jajeroenja zegt

      23 januari 2020 om 18:00

      @duderuud: Oneens. Zeg je Supra, zeg je 2JZ!

      Login om te reageren
      • duderuud zegt

        23 januari 2020 om 18:43

        @jajeroenja: ik heb had het over nieuwe auto’s :)

        Login om te reageren
        • maferick74 zegt

          23 januari 2020 om 18:55

          @duderuud: nietus

          Login om te reageren
      • rolov zegt

        23 januari 2020 om 19:33

        @jajeroenja: hou toch op

        Login om te reageren
    • soundgarden zegt

      23 januari 2020 om 19:15

      @duderuud: überhaupt dat ding al eens gereden? Voelt dit voelt dat, op papier ja internetridder! Hush!

      Login om te reageren
      • duderuud zegt

        23 januari 2020 om 19:48

        @soundgarden: Ik rij zelf met een auto met B58 blok…

        Login om te reageren
  6. acakoning zegt

    23 januari 2020 om 18:06

    Ik vind nieuwe autos zo idioot duur en vraag me echt af hoeveel mensen bijvoorbeeld zo’n nieuwe X5M van 200.000,- kopen. Dat zijn huizen prijzen in sommige delen van het land. Een gewone goede gezins auto hoort circa 35k tot 50k te kosten, een “speciale / leuke” auto 50k tot 125k. Echt absurd die nieuw prijzen tegenwoordig..

    Login om te reageren
    • mwti zegt

      23 januari 2020 om 18:41

      @acakoning: dat zie je verkeerd. De overheid vraagt absurd hoge belastingen en die maken alles zo duur. Wel blijven opletten hè!

      Login om te reageren
    • hotze zegt

      24 januari 2020 om 00:27

      @acakoning: als je geld zat hebt, dan koop je bv.zo’n X5M. Genoeg rijken in de wereld.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      24 januari 2020 om 00:49

      @acakoning: ik mag toch hopen dat de goede gezinsauto Skoda Octavia ruim onder de 35k blijft. Deze Supra kost nu ongeveer zo veel als een viercilinder F-type, Cayman en Alpine. Niets bijzonders dus. Maar klagen over auto prijzen mag natuurlijk altijd.

      Login om te reageren
  7. Visje66 zegt

    23 januari 2020 om 18:16

    Als je een Supra koopt wil je hem toch niet met zo’n ontiegelijk saai klinkende 4 cilinder? Kom op zeg…

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      23 januari 2020 om 19:34

      @Visje66: uitlaat eronder. Dumpvalve. Chippen klaar. Niks saai aan.

      Login om te reageren
    • rhellema zegt

      23 januari 2020 om 21:50

      @Visje66: ik koop überhaupt al geen Supra, ik heb weinig zin om voor l*l te rijden.

      Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        23 januari 2020 om 23:21

        @rhellema: Lol?

        Login om te reageren
        • rhellema zegt

          24 januari 2020 om 08:18

          @SimonMc: bijna goed!;)

          Login om te reageren
  8. leon1pfr zegt

    23 januari 2020 om 18:17

    Nog zo’n Toyota met te weinig vermogen, net zoals de gt86

    Login om te reageren
    • laptom zegt

      23 januari 2020 om 18:58

      @leon1pfr: zit er wel 258pk in jou Leon?

      Login om te reageren
    • rolov zegt

      23 januari 2020 om 20:32

      @leon1pfr: maar deze heeft toch turbo’s? Waar waren de originele supras op begrensd? Ah

      Login om te reageren
  9. willeme zegt

    23 januari 2020 om 18:36

    Als ik het geld had, zou ik m serieus overwegen. Beetje viercilinder Mustang kost tegenwoordig 75K. Supra is net even wat meer auto dan de GT86. Dankzij viercilinder lichter in de neus. Overigens is die motor prima op te krikken naar meer vermogen. Downpipe, intake en ECU en je zit al boven de 300 pk.

    Vergeet daarbij niet dat de Supra altijd een ‘instapper’ heeft gehad, zoals de SZ, SZ-R en GZ. Die hadden minder vermogen en koppel dan deze viercilinder Supra. Veel goedkoper dan een viercilinder Cayman en meer auto dan een A110.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      23 januari 2020 om 19:35

      @willeme: als er celica op had gestaan was iedereen enthousiast geweest. Het is gewoon een prima auto. Maar de fast en furieus fanboys blijven maar kwaken

      Login om te reageren
    • cabriohater zegt

      23 januari 2020 om 20:57

      @willeme: Het lijkt mij eigenlijk ook een prima combinatie met prima specs en mogelijkheden. En je hebt gelijk, ga maar eens voor een MK4 Supra zoeken met LHD, 2JZ GTE, 6bak, coupe dan blijven er ineens heel weinig over.

      Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      23 januari 2020 om 22:02

      @willeme: well said

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      23 januari 2020 om 23:24

      @willeme: Bedankt voor deze heldere, nuchtere kijk, Willeme.

      Login om te reageren
  10. 2wheeler zegt

    23 januari 2020 om 19:56

    Zijn er objectieve redenen om voor de Supra te gaan i.p.v. de Z4? Is de hardware minder? Ik snap het prijsverschil niet zo goed..

    Login om te reageren
    • antoonniels zegt

      23 januari 2020 om 20:05

      @2wheeler: Ik gok dat je bij BMW iets meer in het optie boekje moet duiken en dus de prijs wel op gelijk niveau krijgt. Verschil is natuurlijk of je een cabrio of coupe wil.

      Login om te reageren
    • rolov zegt

      23 januari 2020 om 20:10

      @2wheeler: coupe.

      Login om te reageren
  11. berlinetta zegt

    23 januari 2020 om 21:39

    Eerlijk gezegd vind ik het voor die prijs best nog wel een goede deal. Waarschijnlijk hoef je niet meer veel opties aan te vinken en ben je voor dat bedrag bijna klaar. Alleen nog beetje chippen, ander uitlaatje en wat ander leuk spul erop schroeven en je hebt echt een hele le(lijk)(u)ke sportwagen.

    Login om te reageren
  12. mwti zegt

    23 januari 2020 om 21:45

    Voor de paupers…

    Login om te reageren
  13. raceface zegt

    23 januari 2020 om 22:19

    Gaaf, en zoals hierboven al veelvuldig vermeld, waarschijnlijk makkelijk te “tunen” of chippen zoals iedereen het noemt.
    Denk niet eens dat je in NL een zes cilinder moet willen hebben gezien de belastingen en brandstof prijzen.. ja het zal minder aantrekkelijk klinken maar het zal er niet minder om rijden. Daarbij komt dat een leek het verschil niet ziet of hoort. Mocht ik geld in overvloed hebben kocht ik ook de 6cil maar ja, ik kan ook van de viercilinder voorlopig alleen maar dromen.

    Login om te reageren
  14. zwepp zegt

    23 januari 2020 om 23:04

    Bwah, ik wacht wel op eentje met een 1.0 3-pittertje en stalen velgen met wieldoppen. En het liefst een badge met Blue-nogwat erop. Dan voel ik me weer helemaal thuis ’s ochtends in de file op de A9.

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      23 januari 2020 om 23:34

      @zwepp: Precies. Nóg lichter in de neus en met 136 pk ofzo, zat snel genoeg.

      Login om te reageren
  15. mrmk210 zegt

    23 januari 2020 om 23:50

    Al geef je een aap un goede ring………

    Login om te reageren
  16. hotze zegt

    24 januari 2020 om 00:31

    @schrijver-des-stuks: Misschien snappik ik de laatste alinea niet helemaal, maar waarom gaat dat ineens over Porsches? Onduidelijk, dat komt echt uit de lucht vallen.

    Login om te reageren
    • emping zegt

      24 januari 2020 om 07:59

      @hotze: indd rare eerste zin en het prijsverschil is te groot.

      Login om te reageren
      • machielvdd zegt

        24 januari 2020 om 10:02

        @emping: In de eerste zin was er iets misgegaan. Qua prijs zitten de auto’s inderdaad niet direct in elkaars vaarwater, maar het zijn wel allebei viercilinder sportauto’s van (exact) hetzelfde formaat. Vandaar de vergelijking.

        Login om te reageren
  17. Ram-G-maN zegt

    24 januari 2020 om 00:41

    Eindelijk een iets betaalbaardere (schadevrije) optie om de Zupr4 te voorzien van een 2JZ en een handbak.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      24 januari 2020 om 09:54

      @AutomotiveDesigner: lame

      Login om te reageren
  18. steelfighter zegt

    24 januari 2020 om 08:56

    Wat een mooie auto… zelfs met een 3 cil en 200 pk….

    Login om te reageren
  19. steelfighter zegt

    24 januari 2020 om 08:58

    3cil blok van een yaris met 265 pk zal hem ook niet misstaan

    Login om te reageren
  20. donjunior zegt

    24 januari 2020 om 10:41

    Maar geen handbak?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North