• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Officieel: Toyota kondigt viercilinder Supra aan

Auteur: RubenPriest, gepost 14 januari 2020 om 14:17 – 39 Reacties

We krijgen de Supra ook met een andere krachtbron.

Tot op heden is de Toyota Supra in Europa verkrijgbaar met één motorvariant. Dit is een geblazen zes-in-lijn turbomotor met 340 pk van BMW.

In Japan is de Supra ook in andere smaakjes te verkrijgen. Nu is bekendgemaakt dat Toyota zo’n Supra met een viercilinder ook buiten Japan gaat leveren. Deze variant komt naar zowel Noord-Amerika als de Europese markt.

Toyota lanceert de Supra vierpitter in drie uitvoeringen. Alle drie de uitvoeringen komen met een 4-cilinder lijnmotor met een twin-scroll turbocharger. Het blok is gekoppeld aan een 8-traps automaat van ZF. Het maximale vermogen komt uit 258 pk en 400 Nm. Deze Supra sprint in 5,2 seconden naar 100 km/uur. De topsnelheid is begrensd op 250 km/u.

De uitvoeringen luisteren naar de namen Launch, Launch Premium en GR Supra Fuji Speedway. Laatstgenoemde is het bijzonderste. Deze variant heeft onder andere een unieke witte kleur met rode spiegelkappen en komt in een gelimiteerde oplage van 200 stuks naar Europa.

De viercilinder Supra levert in op vermogen, maar is ook 100 kg minder zwaar in vergelijking met de zescilinder. De verkoop van de Toyota GR Supra 2.0 start in maart. Prijzen worden in een later stadium bekendgemaakt.

Ook interessant!

  • supra onderdelen
    Toyota levert nieuwe onderdelen voor oude Supra's
  • duurste Supra ter wereld
    Officieel: de duurste Supra ter wereld [updated]
  • Levensgrote LEGO Supra kan ook echt rijden
    Levensgrote LEGO Supra kan ook echt rijden
  • Dit is de SNELSTE Toyota GR Supra

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

supra, Toyota

Vorig bericht: « Zo bizar goed verliep 2019 voor Lamborghini
Volgend bericht: FC Bayern verplicht spelers Audi e-tron te rijden »

Lees Interacties

Reacties

  1. gillesvda zegt

    14 januari 2020 om 14:23

    Beetje spijtig dat het gewoon weer een blok van BMW is.

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      14 januari 2020 om 14:37

      @gillesvda: is dat zo? Ik mis het in het artikel…

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        14 januari 2020 om 14:41

        @cossiekiller: Zou wel toevallig zijn als Toyota een blok met precies dezelfde specs ontwikkelt.

        Login om te reageren
        • SpeedGeek zegt

          14 januari 2020 om 14:53

          @berlinetta: Als dat al zo is. De Z4 heeft bij dezelfde motor specificaties 48wHp meer dan een Supra.

          https://g29.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1657836

          Login om te reageren
          • SpeedGeek zegt

            14 januari 2020 om 14:58

            @speedgeek: Opmerking op mijzelf: Ik lees nu dat de amerikaanse variant van de b58 bijne 50whp meer heeft dan de europese versie.

            Login om te reageren
            • gillesvda zegt

              14 januari 2020 om 15:37

              @speedgeek: B58 is trouwens de 6cilinder.

              Login om te reageren
              • SpeedGeek zegt

                14 januari 2020 om 15:38

                @gillesvda: Begreep ik, maar is op z’n minst opmerkelijk dat BMW de amerikaanse variant een klap meer vermogen geeft dan de Supra heeft.

              • fanboy zegt

                14 januari 2020 om 16:07

                @speedgeek: De Supra heeft in de praktijk veel meer vermogen dan op papier. Daar zit misschien het verschil.

              • E34M5Touring zegt

                14 januari 2020 om 16:17

                @speedgeek: Andere concurrenten in die prijsklasse daar. Met meer vermogen/performance. Hence, meer vermogen.

              • SpeedGeek zegt

                14 januari 2020 om 16:18

                @e34m5touring: Ik neem aan dat je hier de Amerikaanse concurrenten bedoeld? Dat zou een logische verklaring zijn.

              • E34M5Touring zegt

                14 januari 2020 om 16:20

                @speedgeek: Correct. Hij zit daar in ander vaarwater dus hebben ze hem iets meer vermogen gegeven.

              • dawwg zegt

                14 januari 2020 om 19:24

                @e34m5touring: De V6 GR uitvoering is in de USA ongeveer 50K in dollars; dat is een leuke prijs; in NL begint het bij 80K, niet echt interessant eerlijk gezegd …

              • coupedriver zegt

                14 januari 2020 om 21:10

                @dawwg: is een 6 in lijn uiteraard. En al die dyno resultaten zou ik met een serieuze schep zout nemen…

    • PunicaOase zegt

      14 januari 2020 om 17:27

      @gillesvda: is dat hetzelfde blok als in de Clubman en Mini hatchback (Cooper S-versies) ligt? Dan kan ie met de juiste uitlaat nog best lekker klinken en knallen..

      Login om te reageren
      • gillesvda zegt

        14 januari 2020 om 18:56

        @punicaoase: Yes, het b48 blok. Klinkt in de Z4 ook goed.

        Login om te reageren
        • tortuga zegt

          15 januari 2020 om 10:53

          @gillesvda: als je ziet dat renntech 600pk uit d 2l van a45s haalt moet dit blokje ook beetje kunnen rekken

          Login om te reageren
    • sanderz28 zegt

      14 januari 2020 om 17:57

      @gillesvda: is dat gezeur nou nog niet over? Waarom het wiel opnieuw uitvinden terwijl er een goed blok op voorraad is?

      Login om te reageren
  2. RutgerK zegt

    14 januari 2020 om 14:38

    Jammer 3pk minder dat de Yaris GR.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      14 januari 2020 om 14:45

      @rutgerk: Zou ook leuk zijn, die driecilinder in de Supra

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    14 januari 2020 om 14:53

    Lekker hoor, hiermee is de auto wellicht interessant voor onze markt. Jammer dat sportieve coupé’s momenteel niet bepaald populair zijn.

    Login om te reageren
  4. Loek zegt

    14 januari 2020 om 14:57

    Mag die dan ook net als de Z4 30i met een handbak geleverd worden?

    Login om te reageren
    • lluq zegt

      14 januari 2020 om 15:29

      @Loek (720s): totdat je iedere dag stapvoets in je bak zit te roeren op weg naar je werk. Veel mensen die het roepen, maar automaatbakken zijn gewoon beter/sneller en veel meer comfort in het dagelijks leven. Toyota zal echt wel ff bij BMW in de aflevering gekeken hebben qua verkopen.

      Login om te reageren
      • raoufff zegt

        14 januari 2020 om 15:35

        @lluq: nee tuurlijk niet, een handbak is lekker sportief net als achterwielaandrijving. Kom op zeg, is toch lekker sportief……..tijdens woon-werkverkeer vol trajectcontroles en flitspalen.

        Login om te reageren
      • Onehp zegt

        14 januari 2020 om 15:49

        @lluq: dagelijks in de file? Antithesis van autoliefhebberij en pure verspilling. Dan zoek ik andere oplossingen…

        Login om te reageren
      • vincente30 zegt

        14 januari 2020 om 16:09

        @lluq: lekkere dooddoener. Als je zo denkt kunnen we net zo goed met z’n allen een instap Clio gaan rijden met automaat want je mag toch niet harder dan 100, staan toch alleen maar in de file en noem dat soort onzin maar op. Ik ben het er mee eens dat een automaat 100x fijner is in dagelijks gebruik maar of het bij recreatief sportief rijden leuker is? Maar goed, ieder z’n keuzes.

        Login om te reageren
    • kennone zegt

      15 januari 2020 om 00:18

      @Loek (720s): 100% handbak voor in de file. Radio zacht en als we weer 20 meter op mogen schuiven kan ik met een beetje gas en dan in een keer los en koppeling in toch nog een harde knal uit mijn uitlaat krijgen,, heel kinderachtig maar ik heb dan wel als enige een glimlach in de file?

      Login om te reageren
  5. ericc zegt

    14 januari 2020 om 16:12

    Dan liever de Cayman met 2 liter.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      15 januari 2020 om 00:19

      @ericc: waarom geen 2e handse met een 6pitter?

      Login om te reageren
  6. crashingduke zegt

    14 januari 2020 om 16:47

    Waarom noemen ze haar niet Celica?

    Login om te reageren
  7. Entwicklung88 zegt

    14 januari 2020 om 17:15

    Ben dan wel benieuwd naar de nieuwe GT86, zou toch wel stevige interne concurrentie worden lijkt me?

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      14 januari 2020 om 23:03

      @entwicklung88:

      In NL mss wel maar elders zullen die wel uit elkaar geprijsd zijn.

      Login om te reageren
  8. JamesBond007 zegt

    14 januari 2020 om 18:15

    Simpel chipje van 258 naar 310 pk met dit blok!

    Login om te reageren
  9. alfalfa zegt

    14 januari 2020 om 18:42

    Staat ‘em goed die lak en roodkapje(s).

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      14 januari 2020 om 18:52

      @alfalfa: voor een Duitser vind ik het wel wat Japans aandoen, dat wit en rood.

      Login om te reageren
      • alfalfa zegt

        14 januari 2020 om 18:54

        @jaapiyo: inderdaad, bijna niet-premium!

        Login om te reageren
  10. mustang750supersnake zegt

    14 januari 2020 om 21:25

    achja… hij ziet dr toch al niet meer uit,dan ook maar gelijk n viercilinder….

    Login om te reageren
  11. kniesoor zegt

    14 januari 2020 om 21:33

    Ervan uitgaand, dat dit motortje een flink stukkie achter de vooras ligt, zou deze Supra wel eens een erg lekker sturende versie kunnen zijn.

    Login om te reageren
  12. jmeverts zegt

    14 januari 2020 om 21:36

    100 kilo lichter is nogal wat! Maakt m toch wel erg interessant. En dan te bedenken dat je legio software hebt voor dat blok en de bak waar je lekker mee kan experimenteren maakt t best een gaaf pakket.

    Login om te reageren
  13. inflatable zegt

    15 januari 2020 om 04:56

    Zal in Nederland een hoop schelen qua prijs vanwege de veel lagere BPM.. Die *** extra aankoopbelasting maakt leuke sportauto’s (zeker met grotere motoren) helaas enorm duur en dus onbereikbaar voor veel mensen.. In de VS koop je een 6-cylinder Supra al voor omgerekend nog geen 50.000 euro, hier vanaf 84.000 euro, belachelijk!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North