• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Exclusief: Spyker C8 Aileron Spyder

Auteur: robbie, gepost 15 augustus 2009 om 17:39 – 36 Reacties

Spyker C8 Aileron Spyder


Nadat Spyker in Geneve de productieversie onthulde van de C8 Aileron, maakt dit weekend op Pebble Beach de open variant oftewel Spyder zijn debuut. En wij hebben de eerste foto!

De Spyker C8 Aileron Spyder is de eerste Spyker die voorzien is van een (semi)automatisch bedienbare softtop en dat is zeker een hele verbetering ten opzichte van de handbediende kap van C8 Spyder. Om die kap te gebruiken moet je eerst een cursus van een half jaar volgen.

Spyker toont met deze nieuwe Spyder aan dat ze duidelijk een stap voorwaarts gemaakt hebben om hun producten wat gebruiksvriendelijker en volwassener te maken.

Het openen en sluiten van de kap neemt slechts 20 seconden in beslag (bij het oude model was dat 1 dag). En de kap zal leverbaar zijn in 8 verschillende kleuren. Zodra we meer informatie en specs hebben hoor je dat hier als eerste!

UPDATE: meer info een afbeeldingen hierrr!

Spyker proudly presents the Spyker C8 Aileron Spyder, the convertible version of Spykers recently introduced all-new second-generation sports car, the Spyker C8 Aileron.

The C8 Ailerons design represents the latest evolution of Spykers signature architecture, which is heavily inspired by the firms aviation heritage. The all aluminum space-frame chassis was redesigned from scratch with the objective to increase torsional rigidity and to incorporate an all-new suspension system designed and supplied by Lotus. These characteristics provide an ideal foundation for enhanced vehicle dynamics. Dimensions have been optimized to provide more interior space and to accommodate an optional automatic gearbox.

The Spyker C8 Aileron Spyder has a hydraulically powered, semiautomatic soft-top that opens or closes in 20 seconds. When opened, the soft-top is automatically stowed away under a tonneau cover. The soft-top will be available in 8 colors.

Met dank aan Car fanatic voor de tip!

Ook interessant!

  • Kooptip: een Spyker die indruk maakte op het witte doek
  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

aileron, c8, Cabrio, pebble-beach, Spyker

Vorig bericht: « Video: BMW legt uit hoe de ActiveHybride X6 precies werkt
Volgend bericht: Welk merk toont op de IAA geen elektrische auto? »

Lees Interacties

Reacties

  1. MATSS zegt

    15 augustus 2009 om 17:43

    ik vind em mooier met een dakje

    Login om te reageren
  2. Pieter zegt

    15 augustus 2009 om 17:47

    Damn, waanzinnig mooi!

    Login om te reageren
  3. mastertjen zegt

    15 augustus 2009 om 17:50

    Ben anders niet zo’n heel grote fan van Spyker, maar die ziet er toch wel heel strak uit! Vooral die scherpe lijn van de bovenkant van de voorruit richting de achterzijde van de wagen is erg geslaagd.
    Btw, wat wordt er juist bedoeld met ‘(semi)automatisch bedienbare’?

    Login om te reageren
  4. cardesigner@USA zegt

    15 augustus 2009 om 17:51

    Mooie bak.

    Login om te reageren
  5. Jimmie zegt

    15 augustus 2009 om 17:54

    Veeeels te lang (uit proportie), met de SWB hadden ze de spyker op z’n kop. Helaas bleef het bij 1 model…

    Login om te reageren
  6. robbie zegt

    15 augustus 2009 om 17:55

    @mastertjen, dat houdt in dat je een gedeeltje handmatig zal moeten doen (waarschijnlijk klemmen oid) en daarna kan de rest door middel van een druk op een knop.

    Bij een compleet automatische kap hoef je alleen maar op een knop te drukken.

    Login om te reageren
  7. Klassiekerrally zegt

    15 augustus 2009 om 17:56

    Ik sluit me aan bij mastertjen. Dit ziet er zo op ’t eerste gezicht gewoon gelikt uit.
    En een door Lotus getweakt onderstel… Dat klinkt veelbelovend! Ik wil rijden!

    Login om te reageren
  8. Marco zegt

    15 augustus 2009 om 18:16

    Spyker de nieuwe Chinezen?? Lijkt toch wel op een F430 Spider

    Login om te reageren
  9. Power_Beauty_Soul zegt

    15 augustus 2009 om 18:18

    Heel erg mooi, maar ik heb nog altijd de voorkeur voor een dichte versie. Gewoon omdat het gewoon 1 geheel vormt.

    Login om te reageren
  10. W1ck3D-78 zegt

    15 augustus 2009 om 18:22

    Eén dag om het dak te openen en te sluiten. Dat is niks om je over te schamen. De Lamborghini LP640 spyder heeft hetzelfde probleem, en dat merk is al veel langer als Spyker bezig.

    Login om te reageren
  11. cdp1193 zegt

    15 augustus 2009 om 18:45

    Bij de coupe had ik nog mijn twijfels, maar nu ik hem zo zie moet ik wel zeggen dat het een geslaagd model is!

    Login om te reageren
  12. RA999 zegt

    15 augustus 2009 om 18:50

    Is dit echt de productieversie of is het gewoon een foto van de coupé waar iemand het dak van af heeft geshopt?
    http://www.autoblog.nl/gallery/Spyker/C8_Aileron_production/Aileron%20Side%20view.jpg

    Login om te reageren
  13. RJ zegt

    15 augustus 2009 om 18:54

    @RA999

    het zou kunnen maar dan zou hij/(zij) niet alleen het dak eraf geshopt moeten hebben, maar ook de luchthapper hebben moeten integreren.

    Login om te reageren
  14. robbie zegt

    15 augustus 2009 om 19:05

    @RA999, geloof je mij als ik zeg dat dit 100% zeker de C8 Aileron Spyder is?

    Login om te reageren
  15. RA999 zegt

    15 augustus 2009 om 19:14

    @robbie
    Ik geef je het voordeel van de twijfel, is dat ook goed? ;)
    Met behoud van de bragging rights als het toch fake blijkt natuurlijk :P

    Of is Spyker gewoon te lui/cheap om weer de fotograaf te betalen en shoppen ze maar wat af?

    Login om te reageren
  16. Susp1cious zegt

    15 augustus 2009 om 19:29

    Ik zie grote vergelijkingen met de lijnen van een Jaguar XJ 220.

    Geef mij eigenlijk maar de originele Spyker C8, die vond ik toch het mooiste.

    Login om te reageren
  17. SHFT zegt

    15 augustus 2009 om 19:33

    Een gebruiksvriendelijke Spyker wat is het volgende, een gezonde McDonalds :p

    Login om te reageren
  18. Svensson zegt

    15 augustus 2009 om 19:37

    Ik had ‘m graag mooi gevonden, maar helaas vind ik het 3× niks.
    De conceptversie had nog wel wat met die bruut uitgeklopte wielkasten, zoals de oude C8 ook had, maar deze productieversie ziet er veel te smooth uit, waardoor op de een of andere manier de verhoudingen niet meer kloppen.

    Hoe het wel moet:

    Login om te reageren
  19. 1NteNSe zegt

    15 augustus 2009 om 20:34

    Naar mijn mening blijft de mooiste Spyker de Spyker C12 LaTurbie..
    http://www.netcarshow.com/spyker/2006-c12_laturbie/
    of de Spyker Aeroblade natuurlijk :P
    http://www.netcarshow.com/spyker/2006-aeroblade/

    Login om te reageren
  20. kevin zegt

    15 augustus 2009 om 21:52

    ik dacht vanochtend toen ik op de site van Pebble Beach dinges keek al bij concept cars dat deze foto ook binnenkort wel op autoblog zou staan ^^ en ja hoor xD mja deze foto staat dus op die site

    Login om te reageren
  21. Palo Vieluc zegt

    15 augustus 2009 om 21:58

    WAT EEN HEERLIJK DING

    Login om te reageren
  22. robbie zegt

    15 augustus 2009 om 22:34

    @kevin, en dan stuur je ons niet eventjes een mailtje of een tip ;)

    Login om te reageren
  23. dekster zegt

    15 augustus 2009 om 22:41

    Spyker is zo soft geworden.

    Waar is de tijd toch dat Spyker nog über prachtige automobielen maakte.
    http://img2.netcarshow.com/Spyker-C12_LaTurbie_2006_800x600_wallpaper_01.jpg

    Login om te reageren
  24. RtB zegt

    15 augustus 2009 om 22:55

    Dekster: Waar de tijd is? Dat ding lijkt er sprekend op.
    Ik snap niet hoe je deze lelijk kunt vinden als je de oudere C8’s/C12’s wel mooi vindt. De grootste stijlelementen zijn toch bijna hetzelfde gebleven (voorkant, luchtinlaten, interieur).

    Geef mij maar de versie met het dakje overigens, doordat je zo ver naar voren zit krijg ik van deze foto nou niet echt het roadster gevoel zoals bij een Z4, Viper en de SLR, om maar wat te noemen.

    Login om te reageren
  25. Patrick Parker zegt

    15 augustus 2009 om 23:52

    Het lijkt wel op een mix tussen een ’80s 308, een ’70s Corvette en een kitcar op keverchassis.

    Login om te reageren
  26. dekster zegt

    15 augustus 2009 om 23:57

    @RtB
    Kijk eens goed, je zal zien dat het niet overeen komt. De nieuwe spykers zijn gewoon softer geworden dan hun voorgangers.

    Login om te reageren
  27. aileron zegt

    16 augustus 2009 om 00:26

    De echte eerste foto’s van de Aileron Spyder staan op Spykerowner.com.
    Wat een bak!

    Login om te reageren
  28. autoblogger zegt

    16 augustus 2009 om 00:29

    @aileron: ze staan al even op onze frontpage:
    http://www.autoblog.nl/archive/2009/08/16/dit-is-de-spyker-aileron-spyder

    Login om te reageren
  29. RA999 zegt

    16 augustus 2009 om 01:10

    @ robbie
    Deze is toch echt anders dan die op de Pebble Beach foto’s ;)

    Login om te reageren
  30. robbie zegt

    16 augustus 2009 om 13:03

    @RA999, aangezien de foto afkomstig is van de Pebble Beach website en mensen van Spyker de foto ook herkenden ga ik er vanuit dat een goed gelijkend shopje is dat Spyker zelf gemaakt heeft.

    Login om te reageren
  31. transam73 zegt

    16 augustus 2009 om 14:49

    Het blijft knutselwerk.

    Login om te reageren
  32. BananaFlip zegt

    16 augustus 2009 om 15:00

    Wauw, wat een prachtig ding.

    Login om te reageren
  33. phantom zegt

    16 augustus 2009 om 19:45

    beetje een rechte plank van opzij gezien.

    Login om te reageren
  34. NLBUURMAN zegt

    16 augustus 2009 om 20:22

    Het openen en sluiten van de kap neemt slechts 20 seconden in beslag (bij het oude model was dat 1 dag) de Aileron is toch NIEUW??? welk vorig model?

    Login om te reageren
  35. RA999 zegt

    16 augustus 2009 om 20:38

    @ NLBUURMAN
    De Aileron is toch niet het EERSTE model van Spyker? Ze hebben ook de NORMALE 8C nog…

    Login om te reageren
  36. hansco zegt

    13 oktober 2009 om 17:30

    ik zag dit ding vanmorgen voorbij rijden aan het damplein in amsterdam.
    kan dat wel?
    in deze kleuren: zilver met oranje dak op GB plaat.
    iemand een idee?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North