
Nadat Spyker in Geneve de productieversie onthulde van de C8 Aileron, maakt dit weekend op Pebble Beach de open variant oftewel Spyder zijn debuut. En wij hebben de eerste foto!
De Spyker C8 Aileron Spyder is de eerste Spyker die voorzien is van een (semi)automatisch bedienbare softtop en dat is zeker een hele verbetering ten opzichte van de handbediende kap van C8 Spyder. Om die kap te gebruiken moet je eerst een cursus van een half jaar volgen.
Spyker toont met deze nieuwe Spyder aan dat ze duidelijk een stap voorwaarts gemaakt hebben om hun producten wat gebruiksvriendelijker en volwassener te maken.
Het openen en sluiten van de kap neemt slechts 20 seconden in beslag (bij het oude model was dat 1 dag). En de kap zal leverbaar zijn in 8 verschillende kleuren. Zodra we meer informatie en specs hebben hoor je dat hier als eerste!
UPDATE: meer info een afbeeldingen hierrr!
Spyker proudly presents the Spyker C8 Aileron Spyder, the convertible version of Spykers recently introduced all-new second-generation sports car, the Spyker C8 Aileron.
The C8 Ailerons design represents the latest evolution of Spykers signature architecture, which is heavily inspired by the firms aviation heritage. The all aluminum space-frame chassis was redesigned from scratch with the objective to increase torsional rigidity and to incorporate an all-new suspension system designed and supplied by Lotus. These characteristics provide an ideal foundation for enhanced vehicle dynamics. Dimensions have been optimized to provide more interior space and to accommodate an optional automatic gearbox.
The Spyker C8 Aileron Spyder has a hydraulically powered, semiautomatic soft-top that opens or closes in 20 seconds. When opened, the soft-top is automatically stowed away under a tonneau cover. The soft-top will be available in 8 colors.
Met dank aan Car fanatic voor de tip!
ik vind em mooier met een dakje
Damn, waanzinnig mooi!
Ben anders niet zo’n heel grote fan van Spyker, maar die ziet er toch wel heel strak uit! Vooral die scherpe lijn van de bovenkant van de voorruit richting de achterzijde van de wagen is erg geslaagd.
Btw, wat wordt er juist bedoeld met ‘(semi)automatisch bedienbare’?
Mooie bak.
Veeeels te lang (uit proportie), met de SWB hadden ze de spyker op z’n kop. Helaas bleef het bij 1 model…
@mastertjen, dat houdt in dat je een gedeeltje handmatig zal moeten doen (waarschijnlijk klemmen oid) en daarna kan de rest door middel van een druk op een knop.
Bij een compleet automatische kap hoef je alleen maar op een knop te drukken.
Ik sluit me aan bij mastertjen. Dit ziet er zo op ’t eerste gezicht gewoon gelikt uit.
En een door Lotus getweakt onderstel… Dat klinkt veelbelovend! Ik wil rijden!
Spyker de nieuwe Chinezen?? Lijkt toch wel op een F430 Spider
Heel erg mooi, maar ik heb nog altijd de voorkeur voor een dichte versie. Gewoon omdat het gewoon 1 geheel vormt.
Eén dag om het dak te openen en te sluiten. Dat is niks om je over te schamen. De Lamborghini LP640 spyder heeft hetzelfde probleem, en dat merk is al veel langer als Spyker bezig.
Bij de coupe had ik nog mijn twijfels, maar nu ik hem zo zie moet ik wel zeggen dat het een geslaagd model is!
Is dit echt de productieversie of is het gewoon een foto van de coupé waar iemand het dak van af heeft geshopt?
http://www.autoblog.nl/gallery/Spyker/C8_Aileron_production/Aileron%20Side%20view.jpg
@RA999
het zou kunnen maar dan zou hij/(zij) niet alleen het dak eraf geshopt moeten hebben, maar ook de luchthapper hebben moeten integreren.
@RA999, geloof je mij als ik zeg dat dit 100% zeker de C8 Aileron Spyder is?
@robbie
Ik geef je het voordeel van de twijfel, is dat ook goed? ;)
Met behoud van de bragging rights als het toch fake blijkt natuurlijk :P
Of is Spyker gewoon te lui/cheap om weer de fotograaf te betalen en shoppen ze maar wat af?
Ik zie grote vergelijkingen met de lijnen van een Jaguar XJ 220.
Geef mij eigenlijk maar de originele Spyker C8, die vond ik toch het mooiste.
Een gebruiksvriendelijke Spyker wat is het volgende, een gezonde McDonalds :p
Ik had ‘m graag mooi gevonden, maar helaas vind ik het 3× niks.
De conceptversie had nog wel wat met die bruut uitgeklopte wielkasten, zoals de oude C8 ook had, maar deze productieversie ziet er veel te smooth uit, waardoor op de een of andere manier de verhoudingen niet meer kloppen.
Hoe het wel moet:
Naar mijn mening blijft de mooiste Spyker de Spyker C12 LaTurbie..
http://www.netcarshow.com/spyker/2006-c12_laturbie/
of de Spyker Aeroblade natuurlijk :P
http://www.netcarshow.com/spyker/2006-aeroblade/
ik dacht vanochtend toen ik op de site van Pebble Beach dinges keek al bij concept cars dat deze foto ook binnenkort wel op autoblog zou staan ^^ en ja hoor xD mja deze foto staat dus op die site
WAT EEN HEERLIJK DING
@kevin, en dan stuur je ons niet eventjes een mailtje of een tip ;)
Spyker is zo soft geworden.
Waar is de tijd toch dat Spyker nog über prachtige automobielen maakte.
http://img2.netcarshow.com/Spyker-C12_LaTurbie_2006_800x600_wallpaper_01.jpg
Dekster: Waar de tijd is? Dat ding lijkt er sprekend op.
Ik snap niet hoe je deze lelijk kunt vinden als je de oudere C8’s/C12’s wel mooi vindt. De grootste stijlelementen zijn toch bijna hetzelfde gebleven (voorkant, luchtinlaten, interieur).
Geef mij maar de versie met het dakje overigens, doordat je zo ver naar voren zit krijg ik van deze foto nou niet echt het roadster gevoel zoals bij een Z4, Viper en de SLR, om maar wat te noemen.
Het lijkt wel op een mix tussen een ’80s 308, een ’70s Corvette en een kitcar op keverchassis.
@RtB
Kijk eens goed, je zal zien dat het niet overeen komt. De nieuwe spykers zijn gewoon softer geworden dan hun voorgangers.
De echte eerste foto’s van de Aileron Spyder staan op Spykerowner.com.
Wat een bak!
@aileron: ze staan al even op onze frontpage:
http://www.autoblog.nl/archive/2009/08/16/dit-is-de-spyker-aileron-spyder
@ robbie
Deze is toch echt anders dan die op de Pebble Beach foto’s ;)
@RA999, aangezien de foto afkomstig is van de Pebble Beach website en mensen van Spyker de foto ook herkenden ga ik er vanuit dat een goed gelijkend shopje is dat Spyker zelf gemaakt heeft.
Het blijft knutselwerk.
Wauw, wat een prachtig ding.
beetje een rechte plank van opzij gezien.
Het openen en sluiten van de kap neemt slechts 20 seconden in beslag (bij het oude model was dat 1 dag) de Aileron is toch NIEUW??? welk vorig model?
@ NLBUURMAN
De Aileron is toch niet het EERSTE model van Spyker? Ze hebben ook de NORMALE 8C nog…
ik zag dit ding vanmorgen voorbij rijden aan het damplein in amsterdam.
kan dat wel?
in deze kleuren: zilver met oranje dak op GB plaat.
iemand een idee?