Extra gelimiteerde varianten van Donkervoort D8 GTO-RS

Auteur: , 29 Reacties

Nieuwe gelimiteerde varianten van een gelimiteerde auto. Jawel!

Begint dit jaar kondigde het Nederlandse autobedrijf de D8 GTO-RS aan. De ultieme Donkervoort. Slechts 40 exemplaren werden ervan gebouwd voor een prijskaartje van maar liefst 198.613 euro en 73 eurocent (het zijn en blijven Nederlanders).

Ondanks de hoge aanschafprijs werd Donkervoort overdonderd met aanvragen. Eerder dan gepland, hebben de autobouwers besloten om met extra exemplaren te komen van het model. Het gaat hier om de D8 GTO-RS Bare Naked Carbon Edition en de D8 GTO-RS Race Edition.

D8 GTO-RS Bare Naked Carbon Edition
Van deze variant maakt Donkervoort 15 stuks. Zoals de naam al doet vermoeden is dit een variant waarbij de naakte carbonstructuur extra zichtbaar zal zijn.

D8 GTO-RS Race Edition
10 exemplaren gaan ze er bouwen. Deze variant is helemaal gericht op het circuit en beschikt over een niet straatlegale sequentiële versnellingsbak voor nog snellere rondetijden.

Van alle 65 stuks zijn er inmiddels 42 verkocht. Wie nu een order plaatst voor de Donkervoort D8 GTO-RS krijgt ‘m in januari 2018 geleverd.



29 reacties

Het lijkt mij een fantastisch ding om te bezitten, zeker weten. Ooit eens een paar ritjes mogen maken met een D8 uit 2001. Dat vond ik al serieus snel, maar iets als dit is gewoon angstaanjagend. Wel is het een soort van hebbeding die je echt wilt hebben, maar zal je er stukken minder mee rijden dan je denkt. Een echte funauto als je al een funauto hebt..
@viezefreddyw: er vaak mee rijden ligt denk ik aan je eigen instelling. In ons geval komt ie vaak de schuur uit; als het lekker weer is worden ritjes naar de stad en dergelijke zeker niet met de daily gedaan! Ook zijn we nog wel eens te porren voor een evenement, fotoshoot of een leuke rit, vraag maar aan @zweed ? lijkt me met de F430 niet anders toch?
@jobberns: ? = smiley, excuses!
@jobberns: Ah tof, een Donkervoort-rijder? Ik vind het heel erg gave auto’s om te rijden, maar pure plezierritjes. In de F430 is dat zeker niet anders inderdaad, maar daarmee ben ik pijnloos naar Kroatië gereden. Ik zie mezelf dat niet heel gauw doen in een Donkervoort.. Maar ik snap helemaal wat je bedoelt. De F430 komt verrassend vaak de loods uit. Sinds eind juli heeft hij 10.000 kilometer mogen maken onder mijn billen.
@viezefreddyw: geen ‘echte’ Donkervoort, maar een van de vele Engelse Super Seven varianten (er zijn meerdere merken die de super seven gemaakt hebben) en lhd. Is qua beleving wel hetzelfde! Zo’n lange rit als naar Kroatië gaat ‘m inderdaad niet worden, zonder dak en zonder deuren, haha! Deurtjes zitten er wel bij maar hangen er vrijwel nooit in. Snelweg überhaupt is niet heel bijzonder, het gaat vooral om mooie B-wegen en lekkere stukken om te sturen. Toch is het zondagse ritje naar familie of zelfs naar de supermarkt bij uitstek geschikt voor de auto! Helaas maar 2 zitplaatsen dus als je met z’n 4’en op stap moet moeten we met de A3… Maar het meest verrassende blijft hoe vaak je ‘m toch uit de schuur rolt om even te gaan rijden! Bijna iedere dag dat er tijd is om te rijden en het mooi weer is, wordt hij wel even uitgelaten! Ach ja, ’t blijft hobby he…
@jobberns: Je hebt helemaal gelijk. Zo’n ding heb je immers ook om te rijden. Mij verrast het ook heel erg hoevaak ik er nog in rij in deze tijd. Afgelopen vrijdag nog een potje gestuurd en jawel, met het dakje open! Het was heerlijk!
@viezefreddyw: Haha, tof! Moet zeggen dat hoe leuk een Super Seven ook is, ik jouw Ferrari (en de 360/430/458 in het algemeen) toch zo enorm gaaf blijf vinden! Over open rijden gesproken, heel af en toe met mooi weer in de winter (veel zon en geen regen) mag hij even kort de schuur uit, en dan rijden met muts op en handschoenen aan. Mensen kijken best vreemd op als ze een open auto zien rijden met een graad of 5 buiten, maar het is het zeker waard!
@jobberns: Dank je wel! Ik heb ook sterk het idee dat de F430 voorlopig wel even blijft. Heerlijke machine die hard gaat maar prima te rijden is voor lange afstanden.

Haha dat is toch het mooiste wat er is? Cabrio rijden is lekker man, ook als het wat kouder is. Afgelopen vrijdag reed ik voor het laatst met het ding en had het dak eraf. Normaal gesproken kijken mensen ernaar van ‘potverdikke een Ferrari!’ maar vrijdag was het eerder van ‘wat een idioot joh, met deze kou cabrio gaan rijden’. Maar het was echt lekker. Alleen nu het zo erg vriest laat ik hem toch even binnen staan. Ik kan nu al niet wachten op een lekkere voorzomer.
We heard you like Limited editions, so here is a Limited edition of a Limited edition
IK WIL DIT IN MIJN LEVEN

-edit: Graag willen we u attenderen op onze huisregels m.b.t. het gebruik van kapitale letters aan de hand van Caps-Lock-
Wat een heerlijke wagen! Kneiterduur, maar als ik 2 ton over had wist ik het wel.
@trustmeiamanengineer: Ik ook!
Een nissan GTR + een BMW M3 E46.
@cliosport2000: Precies !
Nu betaal je 2 ton voor een 5 cilinder die met de beste wil van de wereld in NL amper te gebruiken is .. Verre van Functioneel en in realiteit meer een trailer Queen.

Idd, een GTR en een Leuke BMW uit de M serie en je kan alles doen.
Prachtig dat zo’n oer-Hollands product het toch voor elkaar weet te krijgen z’n kop boven water te houden en van deze prachtige machines blijft produceren.. best beetje trots!
Hebben…….!
Wat is een niet straat legale versnellingsbak… ? Wat voor vreemde eisen stelt het RDW hieraan?
@baan: Goede vraag, zou het ook niet weten.
@baan: Misschien
@e34m5touring: Misschien dat de bak geen typegoedkeuring heeft voor Europa oid.
@E34M5Touring: géén achteruit en t is gedaan met de rdw goedkeuring.
@baan: Dit was ook het eerste wat ik dacht. Kan me niet voorstellen dat een versnellingsbak niet legaal is? Waarschijnlijk gewoon een race-bak die niet praktisch voor op de weg is?
Wat een rare lange neus heeft ie gekregen. Compleet met Audi gril. Zijn ze aan het klaarzitten voor een overname?
Fucking mooi! Hebben!
Heilige poep, wat zijn die laatste foto’s ontzettend slecht gesoept!
Ik weet niet precies waar RS voor staat bij Donkervoort maar als het van het Duitse RennSport is afgeleid dan is “Race Sport Race Edition” wel flinke overkill.
Dit wil ik dus zo graag hebben!
Waanzinnig mooie auto. Helaas al lang uit mijn prijsbeeld verdwenen. Puntje van kritiek: Ik vind een auto zonder airbag inmiddels niet meer kunnen. Dat hoort gewoon in een auto anno 2016. Voelt nu toch een beetje kitcar achtig aan. Tenzij in dat kussentje een plofzak verborgen zit, maar dat lijkt mij niet.
Waarom zou een sequentiele versnellingsbak niet straatlegaal zijn? Motorfietsen hebben niet anders (op scooters en enkele Honda’s na.)
Als ik t geld had.. dan weet ik wat ik koop.. blijft toch echt een geweldig merk.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).