• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Extra lange Audi A7 sedan nu met extra kleine motor

Auteur: willeme, gepost 10 november 2021 om 12:02 – 20 Reacties

Extra lange Audi A7

De extra lange Audi A7 wordt daarmee wel een stukje bereikbaarder voor de gewone man of vrouw.

Vroeger wilde je een dikke auto met een dikke motor. Als budget geen rol speelde, althans. Daarbij kon je nog niet eens zo gek lang geleden een beetje meelappen met je leasevergoeding om zo én een leuke auto met een leuke motor te hebben.

Dat was uiteraard absoluut niet de bedoeling, waardoor men bijtelling gen bedenken. Tel daarbij op dat de prijzen stegen dankzij stricte CO2-taksen en we zijn aanbeland op het punt dat we een minimale motor in een te luxe auto stoppen.

Extra lange Audi A7

Extra lange Audi A7

Maar dat is dus niet alleen een Nederlands dingetje, ook in China zien we dat. Ook daar worden auto’s met grote verbrandingsmotoren extra belast. Tegelijkertijd smult men daar van dure premium-auto’s mét veel ruimte. Dus wat doe je dan? Precies, je lanceert een extra lange Audi A7 L met kleine 2.0 motor. Dat is precies de auto die je op de foto’s ziet.

Net als gisteren het geval was met de compleet nieuwe Ford Mondeo, gaat het om afbeeldingen van het Chinese Ministerie van Transport. Daar melden de fabrikanten de nieuw te introduceren modellen aan. Die foto’s lekken vervolgens op het internet en nog voordat Audi het model officieel kan lanceren, weet je er alles over.

Extra lange Audi A7

Techniek

Nu was er al een extra lange Audi A7 L, maar die was er alleen met de ‘dikke‘ 55 TFSI motor, een 3.0 V6 met turbo en zo’n 354 pk. Daar zijn in totaal 1.000 stuks van gebouwd. Van deze versie moeten er meer verkocht gaan worden. De motor is de bekende 2.0 TFSI (de EA888) met in dit geval 245 pk. Deze is gekoppeld aan een S Tronic automaat. Standaard heb je quattro-vierwielaandrijving.

Extra lange Audi A7

Qua uiterlijk zijn de verschillen tussen de extra lange Audi A7 L met de dikke motor niet zo groot. De grille is nu zilver in plaats van zwart. Maar zoals te zien is op de foto, kun je alsnog kiezen voor een zwarte grille. Dus je hoeft alleen maar die 45 TFSI-badges eraf te halen en niemand ziet dat je flink hebt bespaard.

Via: Carscoops.

Ook interessant!

  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan
  • Audi A7L: nieuw en uniek model
  • Gespot - De gloednieuwe Audi RS3 Sedan
  • Video: BMW X5 M50d kan Audi A7 niet bijhouden

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

A7, Audi, automaat, China, quattro, sedan

Vorig bericht: « Ford haalt meest exclusieve Puma ST naar Nederland
Volgend bericht: Foutste auto van 2021 richt pijlen op nieuwe Mercedes SL »

Lees Interacties

Reacties

  1. Johanneke zegt

    10 november 2021 om 12:17

    Wat ik zo bijzonder vind is dat er nog steeds nieuwe auto’s op de markt komen zonder minimaal de mild hybride techniek. Dat scheelt gewoon in brandstof en dus CO2 uitstoot. En het is maar een kleine aanpassing aan de motor. I mean, als zelfs de goedkoopste suzuki’s het hebben, dan moet het niet zo kostbaar zijn toch?

    Login om te reageren
    • faalhaas zegt

      10 november 2021 om 14:49

      @Johanneke: Je kan ook je geld investeren in het lichter maken van de auto ipv zwaardere hybride techniek.

      Login om te reageren
      • Johanneke zegt

        10 november 2021 om 16:26

        Jij denkt dat je dynamo en startmotor vervangen voor een zwaarder uitgevoerd gecombineerd exemplaar zoveel gaat wegen dat het negatief is voor je verbruik, of hoe moet ik je antwoord zien…?

        Login om te reageren
        • faalhaas zegt

          10 november 2021 om 18:02

          @Johanneke: Ja, en de accu, de bekabeling, het verstevigen van alle componenten, de computers, integratie etc. En dat kost allemaal geld ook nog om het te designen. Je kan als fabrikant ook lichtere materialen gebruiken voor dat geld wat je uitgeeft aan ontwikkeling. Ook nog eens gunstig voor rijgedrag en wegenbelasting.

          Login om te reageren
          • Johanneke zegt

            11 november 2021 om 06:50

            Mild hybrids hebben geen extra accu. De Puma 1.0 met 95 pk weegt volgens autoweek 1205 kilo, de 1.0 mild hybrid met 125pk 1280 kilo. Wat vind jij van 75 kilo extra?

            Login om te reageren
    • ko4n zegt

      11 november 2021 om 10:18

      @Johanneke: auto voor de chinese markt waar de emissie eisen niet zo hoog zijn als hier. Waarom zou de fabrikant dan extra complexiteit toevoegen?

      Login om te reageren
    • dijan zegt

      11 november 2021 om 10:35

      Jojanneke Deze is wel mild hybride met 48 volt ondersteuning.

      Login om te reageren
  2. tjorque zegt

    10 november 2021 om 12:39

    Ik dacht dat we een 1,5 gingen zien…
    Een 2.0 vind ik vandaag niet klein meer.

    Login om te reageren
    • Dieseltor zegt

      10 november 2021 om 15:25

      @tjorque: Morgen misschien wel?

      Login om te reageren
      • tjorque zegt

        10 november 2021 om 16:47

        @dieseltor als de wind goed staat, wie weet 🤣

        Login om te reageren
  3. kniesoor zegt

    10 november 2021 om 12:43

    Een goede/grote ‘en profil’-foto van het groene exemplaar was wel aardig geweest om de lengte te visualiseren.

    Login om te reageren
  4. Poulusma zegt

    10 november 2021 om 13:39

    Ik vind het wel mooi om te zien dat ze de A7 toch nog afgemaakt hebben!
    Op deze manier is het zelfs nog een mooie auto!

    Login om te reageren
  5. meetsysteem zegt

    10 november 2021 om 14:05

    Ik moest bij het zien van de foto’s van de achterzijde denken aan de Ford Scorpio Sedan. Geen idee waarom. 🤔

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    10 november 2021 om 14:47

    Hij is vooral mooi groen, alleen al daarom al punten.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      10 november 2021 om 15:30

      Richard Rawlings, ben jij het ? 🙂

      Login om te reageren
  7. beast95 zegt

    10 november 2021 om 15:39

    De foto van achter geeft de auto Peugeot 508 gevoel. Ik ben er alleen niet over uit of dat in dit geval positief is of negatief. Nou zou ik alleen niet zeggen dat de 2.0 echt een kleine motor is voor deze auto…

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      10 november 2021 om 16:30

      Jawel. Ding is loeizwaar en groot. Ik zeg 7 seconden naar de 100, of in VAG termen te blijven, 6.9 seconden, voor de niet long wheel base versie. En dat is niet heel traag, maar niet wat je verwacht voor zo’n slagschip.

      Overigens is de a7 2.0 volgens fabrieksopgave echt in 6.9 seconden naar de 100, naar mijn ervaring zijn 80% van de VAG auto’s in x.9 seconden naar de 100, heel bijzonder.

      Login om te reageren
  8. MarcoM zegt

    10 november 2021 om 20:59

    Een 2 litertje, pfff. In zo een auto hoort, ja, hoort een dik blok.

    Login om te reageren
  9. stbb zegt

    11 november 2021 om 06:54

    We hebben hier toch ook de a6 c7 met een 1.8 gehad? Komt bijna op hetzelfde neer.

    Login om te reageren
  10. dijan zegt

    11 november 2021 om 10:02

    Ik heb deze motor in een A5 en laten chippen tot 305 pk,480nm . geweldige prestaties .0 tot 100 nu in 5,2 sec.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North