• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

F1 update: Hamilton naar Mercedes en live-uitzendingen naar Sport1

Auteur: Wouter, gepost 28 september 2012 om 10:45 – 84 Reacties

Lewis Hamilton


De kans is groot dat we Lewis in een Mercedes alleen achter de decoder kunnen gaan zien in Nederland.

Dit seizoen zijn alle races en kwalificaties inclusief voor- en nabeschouwingen nog op RTL7 te zien, maar volgend jaar is dat vrijwel zeker niet meer het geval. RTL Nederland heeft besloten niet meer op de rechten te gaan bieden. De betaalzender Sport 1 lijkt de grootste kanshebber voor de uitzendrechten van de twintig races van volgend jaar. Sport1 is momenteel in onderhandeling met Formula One Management (FOM) dat over de uitzendrechten gaat.

In het buitenland zijn er constructies waar een gedeelte van de Formule 1 actie nog op het vrije net te zien is. F1-baas Bernie Ecclestone wil dat de “volkssport” Formule1 zo veel mogelijk voor iedereen te zien is, maar natuurlijk wegen ook de commerciële belangen zwaar. RTL (en SBS) hebben in ieder geval wel interesse getoond om een deelpakket aan uitzendrechten te acquireren. Het zou kunnen gaan om de rechten om twee races live uit te zenden en van de andere races samenvatting te brengen.

Blijkbaar zijn ook andere tradities er om gebroken te worden, immers Lewis Hamilton tekende al op zijn dertiende een contract bij McLaren. Toch is het net als zo vele andere jeugdliefdes, op een gegeven moment komt er iemand voorbij met een nog verleidelijker aanbod. De afgelopen weken gonsden er al geruchten dat de 27-jarige Brit de overstap naar het Sterren-team zou maken. McLaren kondigde in ieder geval alvast aan dat Sauber-coureur Sergio Perez het team komt versterken.

De komst van Hamilton bij Mercedes betekent ook het vertrek van een ander. Dat is ook nog niet de minste naam, want niemand minder dan Michael Schumacher moet zijn plaatsje afstaan aan Hamilton. Schumacher keerde in 2010 terug in de Formule1, maar heeft daarmee vooral bewezen dat ook bij F1 er een maximumleeftijd is waarop je succesvol kan zijn. De 43-jarige Duitser haalde nooit meer het niveau van zijn glorie-jaren. (bron)

Ook interessant!

  • boegeroep
    Video: Tactische meesterzet van Mercedes en Hamilton
  • Mercedes overweegt dit weekend gridstraf voor Hamilton
  • Mercedes suggereert dat Hamilton gewoon in de F1 blijft
  • Mercedes F1
    Het kan volgend jaar weleens erg slecht gaan met Mercedes F1

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

bernie-ecclestone, Formule 1, Lewis Hamilton, McLaren, Mercedes, Michael Schumacher

Vorig bericht: « Mensen, dit is geen flitspaal!
Volgend bericht: Aventador wordt goedkoper door cilinderuitschakeling »

Lees Interacties

Reacties

  1. valetparker zegt

    28 september 2012 om 10:46

    Nou, dan moet ik dus een nieuwe autosport gaan uitzoeken, want betalen voor televisie. Na-aah

    Login om te reageren
    • pietjepuk zegt

      28 september 2012 om 10:48

      @valetparker:

      betalen voor televisie doe je niet, betalen voor internet-content doe je zeker ook niet, en dan ook nog zeuren dat je allemaal advertenties in je gezicht gesmeten krijgt bij ‘gratis’ TV en ‘gratis’ websites …. dude!

      Login om te reageren
    • Barnato zegt

      28 september 2012 om 10:49

      @valetparker: Gewoon wachten tot sky hier komt en dan kijken met profesionele verslaggeving :)

      Login om te reageren
      • valetparker zegt

        28 september 2012 om 11:00

        @Barnato: Ik wacht al 10 jaar op Sky (rugby) maar die komen hier niet naartoe

        Login om te reageren
        • 4991 zegt

          28 september 2012 om 12:34

          @valetparker: dan kijk je dat toch gewoon op het net?

          Login om te reageren
      • gregorius zegt

        28 september 2012 om 13:15

        @Barnato: Die Arme Olav Mol. Na 63 jaar slechte verslaggeving… wat moet ie dan gaan doen?

        Login om te reageren
        • siemi zegt

          28 september 2012 om 13:27

          @gregorius: ik ben eens met een scanner naar de F1 op sepang geweest om Olaf mol als commentator te hebben. Die gast is goed.
          Voor en na de race is lauda mijn favoriet

          Login om te reageren
          • undifined1 zegt

            28 september 2012 om 16:44

            @siemi:
            vroeger was hij beter, van dat eeuwige geouwehoer en geschreeuw van nieuwe woorden (wat een fantasie had die man!) kon ik geen genoeg van krijgen, maar de laatste tijd is hij rusitger

            Login om te reageren
            • siemi zegt

              28 september 2012 om 23:13

              @undifined1: hmmm ik moet bekennen dat ik de laatste tijd via de Duitse RTL kijk. Misschien moet ik het een herinnering laten. Ik hoor hem nog zo de uitzending openen voor scanner luisteraars en tijdens de reclame moppen tappen :-)

              Login om te reageren
  2. Hupke zegt

    28 september 2012 om 10:47

    Wat zien ze bij mclaren in Perez?

    Login om te reageren
    • pietjepuk zegt

      28 september 2012 om 10:48

      @Hupke:

      sponsorgeld …..

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        28 september 2012 om 12:20

        @pietjepuk: *proest* daar zitten ze bij McLaren niet op te wachten hoor. Die hengelen genoeg binnen en gaan eerder voor goede rijders ipv rijders die (veel) geld meenemen.

        Login om te reageren
        • pietjepuk zegt

          28 september 2012 om 12:46

          @robbie:

          Oooow, McLaren heeft jou alvast even inzage gegeven in de sponsorcontracten die ze hebben getekend voor 2013, en het budget is alweer binnen voor volgend seizoen.

          Waar verkopen ze die glazen bol !?

          Login om te reageren
          • robbie zegt

            28 september 2012 om 13:51

            @pietjepuk: hoeveel paydrivers heeft McLaren de afgelopen jaren gehad?

            Login om te reageren
            • pietjepuk zegt

              28 september 2012 om 19:24

              @robbie:

              Sinds wanneer heb jij inzage in de geldstromen achter de schermen !? …

              Login om te reageren
    • CBR600rr zegt

      28 september 2012 om 10:49

      @Hupke: Wij zien, wij zien, wat jij niet ziet!

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      28 september 2012 om 10:57

      @Hupke: je kan je ook afvragen wat ze bij Ferrari in Perez zagen. Hij maakte immers deel uit van de Ferrari Driver Academy:
      http://www.ferrari.com/english/formula1/scuderia/driver_academy/Pages/driver%20academy.aspx

      Reken er maar op dat Ferrari Perez op het oog had als vervanger van Massa.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        28 september 2012 om 11:25

        @robbie:

        Hij heeft in mijn ogen nog niet echt potten doen breken. Ik had m’n geld eerder op Di Resta gezet. Da’s ook geen held maar die heeft wel al mooie stukjes laten zien meer dan Perez vind ik.

        Login om te reageren
        • Alex_79 zegt

          28 september 2012 om 11:41

          @Hupke: Wat Perez goed doet is sparend rijden op de Pirelli banden. Er werd tijdens de introductie van Pirelli geroepen door dhr Hembery dat eenstoppers niet meer mogelijk zouden zijn. En prompt rijdt Perez, een onbekende debutant die in de GP2 redelijk was maar niet opviel en al als paydriver was weggezet de race in Australië op één stop uit. Hij deed het later nog een paar keer en na de 1e seizoenshelft, heel gek, werden harde banden niet meer geselecteerd door Pirelli.
          Die bandensparende stijl van Perez maakt het voor Sauber ook mogelijk snel te schakelen als ze zien dat het in de kwali niet loopt. Perez laat af en toe bewust het uiterste van zijn kunnen niet zien en moet dan idd naar voren rijden. Maar hij heeft dan een paar setjes banden extra over en kan daar langer mee dan de concurrentie. Maleisië wil ik nog wel als geluk wegzetten, maar Canada en Monza waren volledig geplande en uitstekend uitgevoerde strategieën. Nu kan ie naast Button (ook al zo’n rijder met koersinzicht) laten zien dat ie ook over snelheid beschikt.

          Login om te reageren
      • raphael zegt

        28 september 2012 om 15:07

        @robbie: Weer fout, en weer fout. Hij MAAKT nog steeds deel uit van het Ferrari Drivers Academy programma daarnaast zag Ferrari hem NIET als opvolger voor Massa. Ze hebben al vaak genoeg aangegeven dat hij te onervaren is en dat hij zich eerst nog bij een topteam moet bewijzen. Dus ga er maar vanuit dat Ferrari hem toestemming heeft gegeven om bij McLaren te racen, anders had dit nooit gekund. Zelfs nu hij voor McLaren uitkomt is hij nog steeds onderdeel van de Ferrari drivers academy.

        Login om te reageren
        • pietjepuk zegt

          28 september 2012 om 21:26

          @raphael:

          Laat @robbie toch lekker kletsen. Hij denkt dat hij weet hoe het f1-wereldje in elkaar zit, maar is nog nooit dichter bij geweest dan een goedkope staanplaats tijdens de GP van België ….

          Login om te reageren
    • svenbmw zegt

      28 september 2012 om 11:57

      @Hupke: het zit er meer in dat perez naar ferrari gaat

      Login om te reageren
  3. robbie zegt

    28 september 2012 om 10:50

    En Schumacher vervangt Perez bij Sauber?
    Peter Sauber heeft immers al aangegeven interesse te hebben in de oude Duitser.

    Zou mooi zijn, want dan is het cirkeltje weer rond. Schumi begon immers ooit in de sportscars van Sauber.

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      28 september 2012 om 11:04

      @robbie: Dat gaat helemaal niets worden geloof ik. Sauber heeft al een aantal huzarenstukjes laten zien dit jaar maar ik denk dat Mercedes toch nog een niveautje hoger staat (of heeft dit te maken met gebrek aan ervaring bij Senna en Maldonado). Nostalgisch gezien zou het idd wel een mooie afsluiter zijn.

      Login om te reageren
      • harie zegt

        28 september 2012 om 11:16

        @xilver: Wat hebben de 2 Williams coureurs mat Sauber te maken…. Voor de rest een mooi onderbouwd antwoord… (ik zoek een face-palm-smiley….)

        Login om te reageren
      • robbie zegt

        28 september 2012 om 11:19

        @xilver: haal je Sauber & Williams nou door elkaar?

        Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          28 september 2012 om 12:15

          @robbie: hopen dat ze rosberg eruit schoppen. hij heeft zijn kansen gehad en rijdt al jaren als een kleurloze coureur in het veld. dat hij won in china was leuk, maar daar was de mercedes gewoon het snelst. (1e en 2e plak quali)

          Login om te reageren
          • robbie zegt

            28 september 2012 om 13:51

            @lambo4all: Rosberg blijft gewoon hoor, Schumacher is exit.

            Login om te reageren
        • xilver zegt

          28 september 2012 om 13:57

          @robbie: Oh ja nu dat je het zegt, blunder van formaat.

          Login om te reageren
          • xilver zegt

            28 september 2012 om 14:01

            @xilver: Hier kan je trouwens alle info op de voet volgen
            http://www.bild.de/themen/personen/michael-schumacher/formel-1-nachrichten-news-fotos-videos-15802454.bild.html Duitsland is behoorlijk van zijn melk gebracht hierdoor ;-).

            Login om te reageren
  4. CBR600rr zegt

    28 september 2012 om 10:51

    Wat een paupernieuws: als ik €15 moet gaan betalen per maand voor formule 1 dan kunnen ze wat mij betreft lekker de *&^* krijgen. Die andere sporten boeien me toch geen moer.

    Login om te reageren
    • CL65 zegt

      28 september 2012 om 13:13

      @CBR600rr: http://www.sportlemon.tv

      Login om te reageren
  5. jolig zegt

    28 september 2012 om 10:52

    Komt toch gewoon op de BBC.
    Wel domme zet van Hamilton om voor geld te kiezen in plaats van succes. McLaren is gewoon het meest succesvolle team ooit. Als je nog eens wereldkampioen wilt worden zou ik toch op hun gokken.

    Login om te reageren
    • Rick-dos zegt

      28 september 2012 om 10:55

      @jolig: McLaren laat wel heel erg veel steekjes vallen. Ze hadden sinds 2007 toch nog wel een aantal keer kampioen kunnen worden maar door steekjes te laten vallen dan tellen de momenten dat ze gewoon pech hebben nog zwaarder.

      Kan mij zo voorstellen dat je als coureur daar op een gegeven moment genoeg van hebt.

      En wie zegt dat de Merc dadelijk niet mee kan strijden aan het front?

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        28 september 2012 om 11:05

        @Rick-dos: De vraag is of het Hamilton of McLaren was die/dat steekjes liet vallen. Vind dat Hamilton juist dit seizoen een stuk volwassener is in de racewagen.

        Over zijn gedrag daarbuiten laat ik me maar niet uit…

        Login om te reageren
        • Rick-dos zegt

          28 september 2012 om 11:19

          @sir_smokalot: Waren vaak momenten dat de pit stops bijv. niet goed gingen. Of vorig seizoen toen ze tijdens wintertesten geen fatsoenlijke auto op de baan konden krijgen en als noodgreep moesten teruggrijpen naar onderdelen van het seizoen ervoor. Waardoor ze wel mee konden doen met de andere teams maar niet RB. Of bijvoorbeeld de spygate affaire. Natuurlijk heeft Hamilton ook fouten gemaakt maar zoals ik al zei als McLaren zelf ook nog steken laat vallen dan worden de momenten dat ze pech hebben juist vergroot.

          Ik vind Hamilton juist wel een lichtje in een grijze massa van coureurs. Vroeger had je nog coureurs met flair en uitstraling. Nu zijn het allemaal coureurs die aan het lijntje lopen. Zeggen allemaal wat ze van de teambazen of sponsoren moeten zeggen. Niemand durft de achterste van de tong te laten zien. Zo nep allemaal.

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            28 september 2012 om 11:20

            @Rick-dos: het achterste…

            Login om te reageren
          • sir_smokalot zegt

            28 september 2012 om 12:03

            @Rick-dos: Mwah, zo veel personality heeft hij nou ook weer niet. En hij gedraagt zich af en toe als een klein kind, terwijl t zo onderhand toch echt een volwassen vent zou moeten zijn.

            Maar ontegenzeggelijk een zeer goede coureur!

            Login om te reageren
            • Rick-dos zegt

              28 september 2012 om 12:36

              @sir_smokalot: Nee, maar daarom zei ik ook “lichtje”. ;)
              Klein kind vind ik ‘m niet. Hij vaak uitgesproken meningen en daar hou ik wel van.

              Login om te reageren
              • raphael zegt

                28 september 2012 om 15:05

                @Rick-dos: Dus de telemetrie van jou auto op twitter gooien omdat je je oneerlijk behandeld voelt is niet iets wat kinderachtig overkomt op jou? Kom op.. Hamilton is het allergrootste kind dat ik de afgelopen 15 jaar in de F1 heb gezien.

    • robbie zegt

      28 september 2012 om 10:57

      @jolig: de helft van de races komt toch nog maar bij de BBC?

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      28 september 2012 om 10:59

      @jolig:

      Gaat BBC dan terug uitzenden?

      Login om te reageren
  6. Rick-dos zegt

    28 september 2012 om 10:52

    RTL Deutschland en BBC toch nog wel vrij?

    Begrijp eigenlijk niet hoe het met de BBC en SKY zit. Dacht dat de rechten naar SKY waren gegaan en dat de BBC samenvattingen mocht uitzenden. Maar ik zie nog steeds (bijna) elke race op de BBC. Niet dat ik klaag ofzo…

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      28 september 2012 om 11:01

      @Rick-dos: BBC heeft vorig jaar aangekondigd dat ze aan besparingen moeten doen en dat ze meer geld moeten binnenhalen. De besparingen bestonden toen hoofdzakelijk uit het naar beneden trekken van de budgetten voor de programma’s (afgezien van Topgear omdat dit een kijkcijferkanon is).
      De geldinstroom zou mee gevoed moeten worden door de mensen te laten betalen voor de F1-races, want je kan op BBC een soort van abonnement nemen waarbij je alles volledig uitgezonden kan zien i.p.v. enkel de samenvattingen. Nu eerlijk gezegd stoort het mij niet echt want die samenvattingen zijn subliem goed gemonteerd, je merkt het haast niet.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        28 september 2012 om 11:09

        @xilver: Dat wist ik en ik was ook in de veronderstelling dit seizoen dat ik alleen maar samenvattingen zou zien op de BBC. Maar tot nu toe heb ik, op een race na ofzo, alle races live op de BBC kunnen bekijken. Zouden ze dan in de UK moeten betalen en daarbuiten wordt het gewoon gratis doorgegeven ofzo?

        Ik begrijp het ff niet. Maar goed, nogmaals, mij hoor je niet klagen. Veeeeeeeeeeeel beter dan Olaf Mol. En daarom als de BBC het gewoon blijft uitzenden ben ik er niet rauwig om als het hier achter de decoder verdwijnt. ;)

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          28 september 2012 om 11:51

          @Rick-dos: je kunt in de UK de races betaald zien op Sky (dat heeft niks met de BBC van doen) en een deel (de interessante) races wordt ook door de BBC uitgezonden.

          Login om te reageren
          • Rick-dos zegt

            28 september 2012 om 12:38

            @mashell: Ja, dat weet ik maar dat is ook gelijk mijn punt. Ik heb tot nu toe alle races gewoon via de BBC kunnen volgen. Dacht ook dat er alleen een paar te zien zouden zijn.

            Maar goed, als ze dit blijven doen ben ik tevreden. ;)

            Login om te reageren
  7. 911GT2 zegt

    28 september 2012 om 10:52

    Ach live kijken is ook live als je je gewoon in de avond kijkt. Heb je zondag middag vrij en ’s avonds lekker de race kijken… Zo doe ik het al jaren. Aangezien Bernie wil dat iedereen het ziet zal het het downloaden dan ook wel niet zo erg vinden.

    Login om te reageren
  8. fapfap zegt

    28 september 2012 om 10:54

    Natuurlijk, McLaren biedt Hamilton €15 miljoen, en Mercedes biedt hem €19 miljoen voor volgend seizoen. Ondanks het feit dat McLaren competitiever is dan Mercedes, en Hamilton altijd zegt dat hij voor de winst wil strijden, kiest hij toch voor het geld.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      28 september 2012 om 11:00

      @fapfap:

      Je weet nog niet hoe de wagens volgend jaar gaan zijn, ook zit hij bij mercedes bij z’n beste maatje.

      Login om te reageren
    • aallex zegt

      28 september 2012 om 12:22

      @fapfap: Mclaren had al aangeboden om het bod van mercedes te evenaren maar dat weerhield hem er niet van om toch naar mercedes te gaan, hij WILDE daar gwn weg

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      28 september 2012 om 13:36

      @fapfap: hij had 15 mio GBP bij McLaren. Dus dat is bijna hetzelfde. Afgezien dat dat bedrag belachelijk hoog is, zal dat niet de belangrijkste drijfveer zijn geweeest. Ik denk dat het wel een geode stap is voor Hamilton om weer eens een nieuw team te nemen. Ik denk wel dat het zijn 3e keus. Ik zou me niet voor kunnen stellen dat hij niet heeft gegekeken of ie bij Ferrari of RB een stoeltje kon krijgen. Het antwoord was waarschijnlijk neen!

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        28 september 2012 om 18:14

        @gregorius:

        Denk je? Ik denk dat Hamilton niets heeft met Ferrari en al helemaal niet als team maatje van Vettel. Nee die wil in die silber pfeile zitten om de geschiedenis in te gaan. En omdat z’n maatje daar rijd.
        Waarom hij weg wil bij mclaren is me nog wel de vraag.

        Login om te reageren
  9. xilver zegt

    28 september 2012 om 10:59

    Noooooeeeees!! Het zat er natuurlijk aan te komen maar ik blijf het doodzonde vinden dat Schumacher er niet meer bij zal zijn.

    Login om te reageren
  10. Alpinaa zegt

    28 september 2012 om 11:05

    Is F1 ook ergens live via de pc te volgen?

    Login om te reageren
    • Alex_79 zegt

      28 september 2012 om 11:35

      @Alpinaa: ja Koisports heeft een goede website met een compleet sky sports aanbod. F1 zit er ook altijd bij

      Login om te reageren
  11. rickieev zegt

    28 september 2012 om 11:09

    Einde van een tijdperk.. Geen Olav mol meer?? Ik word er echt moe van dat je tegenwoordig voor alles moet betalen terwijl het \”vroeger\” allemaal gewoon \”gratis\” was…

    Daarnaast was het ook gewoon tijd voor schumi op te stoppen, genoeg ander leuks om nog in te gaan racen

    Login om te reageren
    • CBR600rr zegt

      28 september 2012 om 11:23

      @rickieev: Olav Mol zou ik niet erg vinden om te missen, als mogelijk kijk ik altijd op de BBC. Maar die zenden niet elke race uit. Olav had het tijdens de kwalificatie in Singapore ook weer de hele tijd over “kijk eens hoe dicht ze langs de muur gaan”. Als dat het enige is wat hij toevoegt…

      Login om te reageren
  12. robbie zegt

    28 september 2012 om 11:11

    Mercedes heeft het bevestigd! Hamilton tekent contract voor 3 jaar:
    http://www.gpupdate.net/en/f1-news/284697/mercedes-confirms-three-year-hamilton-deal/

    Login om te reageren
  13. hopeloos zegt

    28 september 2012 om 11:33

    Huh? Kijken jullie nog formule 1 bij RTL7? Geef mij maar de BBC..

    Login om te reageren
  14. robbie zegt

    28 september 2012 om 11:35

    Het doet mij een beetje denken aan de move van Damon Hill.
    In 1996 werd hij wereldkampioen bij Williams en daarna stapte hij over naar Arrows. Volstrekt kansloos.

    Ook volgend jaar zal Mercedes geen potten kunnen breken.
    Jammer dat Lewis (door zijn management?) alleen voor het geld gaat.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      28 september 2012 om 13:39

      @robbie: Geen potten breken? Mercedes kan zelf al gelijk met hun 1.6 V6 kunnen testen en McLaren moet nog maar even kijken hoesnel ze alles krijgen. Het zal voor alle teams iets nieuws zijn. Mercedes (Brawn) heeft iig al een keer aangetoond goed om te kunnen gaan met nieuwe regels!

      Login om te reageren
    • raphael zegt

      28 september 2012 om 14:27

      @robbie: Duidelijk een leek reactie robbie. Mercedes is juist voor 2013 een van de meest veelbelovende teams. Allereerst komt er binnenkort de nieuwe 1,6liter V6 waarbij Mercedes volgens de geruchten al mee voorloopt. Mercedes is traditiegetrouw misschien wel de beste motorontwikkelaar van de afgelopen paar jaar. Daarnaast hebben ze een van de grootste talenten op het gebied van aerodynamica opgepikt vorig jaar: Aldo Costa. Ferrari moest iemand offeren voor 2011 en dat is Costa geworden. Grootste fout die ze daar konden maken. Daarnaast is Geoff Willis aangetrokken en tientallen engineers en aerodynamici aangetrokken van (ex)Toyota, RedBull en Ferrari. Geen enkel team heeft zo uitgebreid geinvesteerd in de technische staff als Mercedes dit jaar. Op de auto van 2012 hebben die lui natuurlijk nog geen invloed kunnen hebben maar vanaf 2013 zul je echt veranderingen gaan zien. Faciliteiten zijn geupdate en het personeelsbestand is flink gegroeid. Daarnaast zouden ze al heel ver zijn met de auto van volgend jaar aangezien ze dit jaar weinig tot geen rol meer spelen in het kampioenschap. McLaren daarentegen heeft niemand noemenswaardigs aangetrokken. Sterker nog, daar is een kleine leegloop aan de gang. De non-F1 activiteiten lijken zich ook steeds verder uit te breiden.

      En als coureur moet je risico nemen, durven risico nemen. Veilig in je vertrouwde nest blijven zitten is voor volgers. Schumacher nam risico, Senna nam risico, Raikkonen nam risico. De grootste of niets.. Ik vind het een stoere move, ongeacht het resultaat.

      Login om te reageren
      • undifined1 zegt

        28 september 2012 om 16:50

        @raphael:
        Maar wie zegt dat ze dat nu ook zullen zijn dan? 10 jaar geleden was bmw beter

        Login om te reageren
    • raphael zegt

      28 september 2012 om 14:28

      @robbie: Oh en je geld argument is ook achterhaald. McLaren heeft duidelijk gemaakt elk bod van Mercedes te zullen matchen…

      Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      28 september 2012 om 14:34

      @robbie: Maar het kan ook anders. Kijk maar naar Button met Brawn toen. Die hadden een Honda chassis en een Mercedes motor en reden het eerste seizoen meteen naar een wereldkampioenschap. Met een 3e van het budget en mensen.

      Login om te reageren
      • raphael zegt

        28 september 2012 om 15:03

        @E34M5Touring: Dat is oneerlijk, de twee jaar die naar die auto leidde en het bijbehorende budget was juist een van de allergrootste ooit. En hun dominantie kwam door een maas in de regelgeving die ze kunnen benutten.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          28 september 2012 om 15:10

          @raphael: Sorry, dat wist ik niet. Het leek een dreamteam in ieder geval.

          Login om te reageren
  15. zeevink zegt

    28 september 2012 om 11:40

    Dapper van Lewis, ik ben al jaren fan van zijn rijstijl en vechtlust in de F1. Wat mij betreft met Alonso een van de top coureurs in het veld. Waarschijnlijk gaan we nu horen dat Santander vertrekt naar MB AMG en telmex mee gaat met Perez. Wat MB heeft laten zien in de afgelopen jaren is dat ze aan het ontwikkelen zijn. Hopelijk komt dat volgend jaar tot zijn recht.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 september 2012 om 11:59

      @zeevink: hoezo ontwikkelen? In de Honda tijd van het team ging het matig. In de Brawn F1 tijd waren ze op hun hoogtepunt en nu onder de naam Mercedes gaat het eerder bergafwaarts.

      Login om te reageren
      • zeevink zegt

        28 september 2012 om 14:17

        @mashell: Met ontwikkelen doel ik op het werk van het team en Ross Brawn afgelopen seizoenen. Want ik ga ervan uit dat LH eerst goed heeft gekeken naar de auto van volgend seizoen. Hij is immers een racer die wil winnen en niets minder dan dat. Geld heeft hij namelijk al genoeg, dat lijkt me geen reden meer.

        Login om te reageren
    • Edge zegt

      28 september 2012 om 12:10

      @zeevink: Telmex zal ongetwijfeld meegaan, maar Santander niet. Santander is in 2007 met McLaren in zee gegaan vanwege Alonso. Toen Alonso naar Ferrari overstapte, ging Santander Ferrari ook ineens sponsoren. Santander is een Spaanse bank die gewoon enorm fan is van Alonso. Waarschijnlijk dienen ze hun contract uit bij McLaren en is het daarna alleen nog een Ferrari-sponsor.

      Login om te reageren
  16. desjonnies zegt

    28 september 2012 om 12:08

    Probleem is dat Dictator Ecclestone geen enkel tegenwicht krijgt.
    En iedereen, rijders organisaties, FISA, FOCA, fabrikanten allemaal met open ogen in zijn Concorde overeenkomst zijn gelopen.
    Omdat de F1 dusdanig dominant geworden is, zijn fabrikanten minder genegen zich toe te leggen op andere takken van de autosport, neem het WRC, de Le Mans series.
    En dat vind ik bijzonder jammer, want een divers aanbod van autosport op televisie zal de interesse in andere takken van autosport ongetwijfeld populairder maken bij het grote publiek.

    Ik ben al jaren van mening dat er teveel over the top is, een DTM wagen heeft niets te maken met de productie wagens van iedere deelnemende fabrikant en maakt het DTM stervensduur.
    Waarom niet gewoon weer toerwagens uitzenden, die echt gebaseerd zijn op productiemodellen a la oude BMW’s en Alfa Romeo’s?

    En Ecclestone heeft al een geschat vermogen van 2.8 MILJARD, hij is bijna 174 jaar oud, wat wil die man nog?

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      28 september 2012 om 13:43

      @desjonnies: blijkbaar wil Ecclestone nog niet dood. Wakeboarden, heli-skiien en helicopter-piloot worden zullen heb waarschijnlijk ook niet meer interesseren. Hij zal doorgaan totdat hij neervalt of totdat ie compleet seniel is geworden. TOV Bernie: goed geregeld; hij is waarschijnlijk een van de gelukkigste 174-jarigen (samen met Warren Buffet). Voor de F1, en ons ‘fans’, tja, hij heeft het wel groot gemaakt; maar het is wel tijd om te vertrekken!

      Login om te reageren
    • raphael zegt

      28 september 2012 om 14:19

      @desjonnies: Wat een onzin. Allereerst is Ecclestone helemaal geen dictator aangezien hij tegenwoordig in dienst van CVC Capital werkt. Daarnaast wordt de Formule 1 binnenkort een publiek toegankelijk bedrijf door z’n beursnotering in Singapore. Kan net zoveel eigendom van jou als van Ecclestone zijn.

      Ecclestone heeft de Formule 1 volwassen gemaakt, van uit de hand gelopen spel tot een sport met fans en een bestaansrecht in deze kapitalistische wereld.
      Het concorde agreement is helemaal geen val waar men ‘ingelopen’ is, het is een zorgvuldig overleg van jaren waar teams zelf de keuze hebben om het te tekenen. Daarnaast heeft de FOM of CVC of Ecclestone helemaal niets te maken met hoe duur een sport is, daarvoor moet je bij de FIA zijn. De commerciele rechten worden gedaan door FOM, verdeling van televisie-rechten etc. En voor zover ik weet zijn alle teams het daar ondertussen mee eens. Democratie, geen dictatuur.

      Wittgenstein heeft ooit gezegd: ‘Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen.’ Neem dat advies ter harte zou ik zeggen.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        28 september 2012 om 22:11

        @raphael:
        en wie zou er toch wijzer van worden, van het ‘publiek worden van de F1’?

        Login om te reageren
  17. ej20g zegt

    28 september 2012 om 13:05

    Jammer dat Hamilton bij McLaren vertrekt. Een betere combinatie kan ik me niet voorstellen. Maar goed, ik kan het dus toch niet meer kijken omdat RTL zo stom is alle meest bekeken sporten eruit te doen. Eerst MotoGP, nu Formula 1. Nee, zo houden ze veel sportliefhebbers niet tevreden en het zou me niet verbazen als ze op zaterdag en zondag veel kijkers verliezen.

    Login om te reageren
  18. CL65 zegt

    28 september 2012 om 13:14

    F1 zonder schumi is een stuk minder aantrekkelijk.

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      28 september 2012 om 14:02

      @CL65: Idd, je hoopt gewoon dat hij nog een overwinning haalt en die hoop doet je kijken.

      Login om te reageren
  19. Alfarobert zegt

    28 september 2012 om 13:38

    Schumacher is gestopt als wereldkampioen.Er dan 2 jaar uitgaan en opnieuw beginnen was gewoon DOM.Hij had beter naar de DTM kunnen gaan en daar laten zien dat hij ook kan winnen.Voor de Formule 1 is hij bejaard.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      28 september 2012 om 16:15

      @Alfarobert: Hij was GENIAAL! HIj hoefde al niks meer te doen voor zijn geld. Maar hij wilde nog wel een jaartje of wat karren. F1 leek hem het leukste. En voila, er was een team dat hem wilde hebben en hem daar nog eens miljoenen voor betaalde. Wat kan jij of je kinderen kopen voor een beter winstpercentage? Niks! Wat kunnen ze kopen voor die 10 – 30 miljoen extra op de bankrekening: een hoop.
      En zelf heeft hij het ook weer 2 jaar naar zijn zin gehad!
      Kortom: hij is GENIAAL!

      Login om te reageren
  20. Tommy2 zegt

    28 september 2012 om 19:31

    Prima, Sport1 hebben wel al. Strakke haargrens heeft Hami trouwens!

    Login om te reageren
  21. topless zegt

    28 september 2012 om 20:58

    Aangezien F1 de enige sport is die ik kijk, ga ik niet extra betalen voor een sportzender (alleen motorsTV is een goede optie voor F1). Hopelijk kan ik het nog via BBC en RTL+ live volgen. Anders is het, na vele jaren trouw kijken, voorbij voor mij.

    @raphael
    Beweren dat Ecclestone geen invloed heeft op de kosten van de televisierechten van F1, en dan anderen slecht geinformeerd noemen. Jij snapt het.

    Login om te reageren
    • raphael zegt

      29 september 2012 om 14:43

      @topless: Mij woorden in de mond leggen die ik nooit heb gebruikt. Jij snapt het niet..

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North