• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Facelift Morgan Aero 8

Auteur: Wouter, gepost 6 maart 2006 om 21:40 – 16 Reacties

" class=


De Morgan Aero 8 is als een lelijk eendje, die zoals het sprookje gaat, nog moet uitgroeien tot een mooie zwaan. De Aero 8 keek altijd wat scheel en dat is nu enigszins rechtgezet. De aanpassingen zijn geinspireerd op de Aeromax die vorig jaar in Geneve werd getoond.

Tot de aanpassingen horen ook een uitgebreidere standaarduitrusting en meer binnenruimte. Tegelijkertijd is het gewicht van de Aero 8 gedaald. Dit vertaalt zich in een verkorte acceleratie van 0-100: nu nog maar 4.5 seconden in plaats van de 4,9 seconden die het oude model nodig had.

Motorisch is er niet gewijzigd, de 4.4 liter V8 van BMW levert nog steeds 325 pk. De topsnelheid van de moderne klassieker komt daarmee op 256 km/u.

Ook interessant!

  • Buitenkansje: de goedkoopste schele auto van Marktplaats
  • gele 9-3 Aero Cabrio
    Gele 9-3 Aero Cabrio is de ultieme wintercabrio
  • Morgan toont eerste schetsen opvolger 3 Wheeler
  • Morgan Plus 6 rijtest: raket zonder obesitas
    Morgan Plus 6 rijtest: BMW-power zonder het gewicht

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, Morgan

Vorig bericht: « Occasion test: 911 Turbo vs SL55 AMG
Volgend bericht: Alfa Romeo 159 MS-design »

Lees Interacties

Reacties

  1. Franqie zegt

    6 maart 2006 om 22:10

    Hij is nog steeds lelijk… Ook die ‘bochel’ op de achterkant is niet echt fantastisch…

    Login om te reageren
  2. fubar zegt

    6 maart 2006 om 22:17

    vond m scheel leuker

    Login om te reageren
  3. Ejay zegt

    7 maart 2006 om 11:06

    Nog steeds met houten chassis?
    Hij is er nu ook in 4 zits trouwens.

    Login om te reageren
  4. MorganLover zegt

    7 maart 2006 om 14:26

    Het is en blijft een fantastische auto, maar ik ben toch meer een dromer van de plus 8,
    Oh ja Ejay, het is niet de aero 8 in 4-zits zoals jij sugereerde, maar de +4

    Login om te reageren
  5. dekster zegt

    7 maart 2006 om 17:27

    who buys cars like this?

    Login om te reageren
  6. fubar zegt

    7 maart 2006 om 19:40

    stevie wonder

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    7 maart 2006 om 20:57

    een morgan is voor mensen die een klassieke sportwagen willen maar geen zin hebben in het wekelijks sleutelen. Mensen die voor de lol 600 km naar een hotel in Frankrijk rijden via b-wegen, dakje open en ’s avonds een goed hotel en een goed glas wijn… Als je wil scheuren dan is de Morgan waarschijnlijk niet “your cup of tea”

    Login om te reageren
  8. Franqie zegt

    7 maart 2006 om 22:00

    Ja, maar kies dan die ‘echte’ Morgans dus de Plus 4 ofzo, maar dit is dan iets dat tog wel echt sportief zou moeten zijn (top van 256 en 0-100 in 4.5 sec is tog nie slecht) Maar dan zit er zo’n lelijk zogenaamd retro bodywork overheen… Maak dat dan wat moderner, en hou het ontwerp van die oude Morgans alleen voor die oude Morgans, en ga dr geen ‘moderne’ vorm van maken, want dat wordt gewoon lelijk

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    7 maart 2006 om 22:15

    @Franqie: daar geef ik je wel gelijk in. De reden van dit “nieuwe” ontwerp is me ook niet helemaal duidelijk. Eigenlijk waren alle Morgans altijd al snel. Het is ook wel echt een sportwagen. Maar meer eentje die je meestal op 70/80% van wat ie kan rijdt, en met een comfortable reserve aan koppel en pk’s achter de handof om wat mee te spelen in de bochtjes en heuvel op.

    Login om te reageren
  10. Franqie zegt

    7 maart 2006 om 22:23

    Ja dat klopt heb ff gekeken naar de specs van de ‘gewone’ Morgans, en die hebben topsnelheid van rond de 200. Dus ik snap wel dat Morgan een auto wilde maken voor klanten die wat meer snelheid verlangden, maar dan vind ik dit een beetje een ‘net niet’ auto, net niet onwijs snel, niet mooi, niet modern, maar meer een moderne interpretatie, en hij staat volgens mij nog steeds op een houten chassis…(Ik merk trouwens dat dit een hele lang zin wordt:P)

    Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    7 maart 2006 om 22:28

    idd hebben Morgans nog steeds een houten chassis. Ik denk dat en veel modernere lijn ook wel had gekund. Maar ja, de bestaande klanten niet voor het hoofd stoten is belangrijk en een echt goed nieuw ontwerp komt ook niet uit de lucht vallen.

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    7 maart 2006 om 22:39

    iets in de stijl van de Marcos TSO zou wel aardig zijn geweest http://img309.imageshack.us/my.php?image=marcostso2dn.jpg

    Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    8 maart 2006 om 17:36

    de Wiesmann mikt trouwens wel een beetje op dit publiek. Kan me goed voorstellen dat ik die eerder zou kopen dan de Morgan.

    Login om te reageren
  14. jules zegt

    20 september 2007 om 11:48

    met deze wagen wordt enkel en alleen gereden door mensen met complexen die zich door zo een opvallende(lelijke)wagen aan te schaffen toch van anderen willen onderscheiden en zo de aandacht krijgen.Morganisten worden geasocieerd met geld en rijkdom maar heb al voorbeelden genoeg gezien van oude bokken met geld(lees macht)die een heel jonge vriendin aan de haak slaan om eens ze samen aan de top komen te laten vallen als een blok en opnieuw op zoek gaan naar iets anders om terug de aandacht te trekken.
    Geef maar dat beetje geluk zonder dat lelijk eendje

    Login om te reageren
  15. Roobaert Luc zegt

    22 augustus 2008 om 12:34

    ik ben zelf eigenaar van een morgan aero8 het is een fantastische mooie wagen zodat ik telkens als ik er mee rijdt bjina door iedereen gespot wordt.Hij is niet alleen prachtig maar ook nog duivels snel.Het gebrul van de lekkere v8 doet ieders haren ten berde rijzen,softop naar beneden en dan maar lekker rondsnorren.Rijdt maar eens mee en beleef een hoogtepunt van genot!!!!!! vanwege een echte morganist uit Belgie.

    Login om te reageren
  16. marc zegt

    9 september 2008 om 11:48

    Niet alleen de auto’s zijn speciaal en lelijk maar ook de morganisten zelf…wat dit betreft is het wel passen.
    Verder is het oppassen gewezen;indien je een Morgan aankoopt bij de morgan invoerder in Belgie is de kans groot dat men er even later voor een poosje met uw vrouw van door gaat(voor een ritje).Voor de invoerder zelf lijkt zowel de Morgan als de jonge vrouwen als speelgoed te worden geassocieert.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North