• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Faceliftje en motorennieuws Alfa Romeo 147 en GT

Auteur: Wouter, gepost 27 juli 2006 om 17:47 – 9 Reacties

Alfa Romeo 147 Facelift 2007

De vorige facelift van de Alfa Romeo 147 is nog niet zo lang geleden, maar toch vonden de Italianen het nodig om de 147 nog wat op te frissen.

De grille krijgt een nieuwe verchroomde spijltjes en ook de luchtinlaten bevatten straks chroomstrips in de luchtinlaten.

Onder de kap blijven de bekende motoren leverbaar, maar er komen ook twee nieuwe. Zoals de 175 pk JTDM, waarmee de 147 in 7,8 seconden naar de 100 sprint en een top van 220 km/u haalt. Bovendien wordt de 140 pk sterke 1.8 viercylinder benzine (ook leverbaar in de 159) aan het gamma toegevoegd.

Volgens Autoblog.it is er ook een update van de Alfa Romeo GT ook nakende. Alfa had zelf al aangekondigd dat deze zomer een gefacelifte GT zou verschijnen, maar zoals jullie weten duren Italiaanse zomers langer dan hier in de Benelux. Nog even geduld, maar dit fotootje doet vermoeden dat er zeker wijzigingen aankomen. Tot op dit moment hebben de GT’s namelijk geen motor aanduiding op het strakke kontje. Ook de GT krijgt de beschikking over de sterkere diesel en er zou een visco sperdifferentieel in de maak zijn om de PK’tjes ook op het wegdek te krijgen in de bochtjes.

Alfa Romeo GT facelift

Ook interessant!

  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6
  • Alfa Romeo Giulia 'GT Junior' is niet speciaal, wél fraai
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

147, Alfa Romeo

Vorig bericht: « Ritsen zal altijd een probleem blijven
Volgend bericht: Rinspeed Splash – ideale zomerauto »

Lees Interacties

Reacties

  1. stiggie zegt

    27 juli 2006 om 17:49

    maar nog steeds voorwiel aandrijfing en das minder

    Login om te reageren
  2. LPH zegt

    27 juli 2006 om 18:12

    botox-behandeling

    Login om te reageren
  3. Y. zegt

    27 juli 2006 om 19:12

    Veel belangrijker vind ik of Alfa Romeo inmiddels wat meer aandacht besteedt aan de veiligheid van de kopers van z’n auto’s. Tot nu toe was dat naatje:

    http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=2&id2=108

    Login om te reageren
  4. Erikje zegt

    27 juli 2006 om 19:16

    wouter, nog ff wachten helaas :-)

    Login om te reageren
  5. Eric zegt

    29 juli 2006 om 00:07

    De opmerking dat GT’s tot op heden geen motortype aanduiding hebben klopt niet helemaal.
    In Nederland worden GT’s idd standaard zonder aanduiding afgeleverd. Al zijn daar ook weer uitzonderingen op. Bijv. de allereerste demo-GT’s die naar Nederland kwamen.
    In andere landen (Italie weet ik zeker, daar heb ik ze met eigen ogen gezien, maar volgens mij oo UK en er zullen er vast meer zijn) worden GT’s wel degelijk afgeleverd met een motortype aanduiding.

    Login om te reageren
  6. nvd zegt

    29 juli 2006 om 00:56

    Y. schrijft, you have linked the old 147 test

    Login om te reageren
  7. Wouter zegt

    29 juli 2006 om 12:30

    @Eric: hmm, ik heb echt nog nooit een motortype aanduiding gezien en ben toch regelmatig in Italie geweest. Anyway: facelift van de GT komt zeker, is al aangekondigd door Alfa. En de JTDM motor is nieuw voor de GT, er zit nu het JTD 16v blok in.

    Login om te reageren
  8. Eric zegt

    10 augustus 2006 om 13:15

    @Wouter. Ook de meest recente 150 pk versie van de 1.9 jtd 16v die momenteel (nog voor de facelift) in de GT zit, heet officieel jtdM. Dat is de aanduiding zoals Alfa hanteert voor de Euro 4 versies.
    Je hebt gelijk dat dat er waarschijnlijk een sterkere (175 pk) versie komt, maar het is dus niet zo dat dan pas de M achter de jtd komt. Koop je nu (voor de facelift) een nieuwe GT diesel, dan is dat al een jtdM.
    Overigens is het getoonde plaatje geen gespotte “facelift GT”, maar gewoon een thans in Frankrijk rondrijdende GT met motortype-aanduiding.
    Zie deze post op het franse GT forum:

    http://www.alfagtpassion.com/index.php?showtopic=4233

    Vrije vertaling van de eerste post (van 12 juli):
    “Ik heb een nieuwe GT gezien op de A12. Er zat een JTDm batch met een rode M op.”
    Mijn frans is niet zo goed, maar volgens mij wordt verderop gezegd dat de GT’s sinds najaar 2005 met JTDm aanduiding worden afgeleverd. (Daarvoor JTD). Overigens: met enig zoekwerk zijn op de betreffende site talloze foto’s te vinden van GT’s met motortype aanduiding erop (niet alleen JTD’s, maar ook 3.2 V6, etc.). Blijkbaar worden ze ook in Frankrijk de standaard “met” afgeleverd.

    Ik hoop dat dit klaarheid biedt!

    Login om te reageren
  9. ALFA 147 zegt

    15 februari 2007 om 20:49

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North