• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Faralli & Mazzanti Vulca V12

Auteur: autoblogger, gepost 3 maart 2008 om 11:18 – 28 Reacties

Faralli Mazzanti Vulca V12


Carrosseriebouwer Faralli & Mazzanti (F&M) kennen we van de Antas V8, een prachtig gelijnde supercar op basis van een Maserati. Inmiddels is er een tweede model, de volledig in eigen huis ontworpen en ontwikkelde Vulca V12.

De Vulca V12 is wederom een Italiaanse schoonheid. Het is een klassieke 2+2-coupé met aluminium carrosserie en V12-motor. Het blok is te bestellen in drie configuraties. De lichtste configuratie is de 6,0 liter, deze levert 445 pk en 600 Nm (€280.000). De tweede variant is een 7,1 V12 met 520 pk en 730 Nm (€320.000). De sterkste variant is een 7,5 liter V12 met 600 pk en 800 Nm (€340.000).

Er zal in eerste instantie gestart worden met een gelimiteerde productie van 10 stuks.

Faralli Mazzanti Vulca V12
Faralli Mazzanti Vulca V12

Ook interessant!

  • Lamborghini kondigt tweemaal V12 geweld aan
  • Officieel: de Aston Martin V12 Vantage komt eraan!
  • Ferrari 812 Competizione
    Ferrari 812 Competizione A is nu ook officieel
  • Politie neemt supercars
    Politie neemt supercars van belastingontduikers in beslag

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

faralli-mazzanti, Supercars

Vorig bericht: « Castagna Rolls-Royce Coupé Royale concept
Volgend bericht: Spyker F1 nog niet definitief verkocht + verlies 67,3 miljoen! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Davidov zegt

    3 maart 2008 om 11:22

    Italiaanse schoonheid is het zeker. Heeft wel grote motoren nodig zeg :|

    Login om te reageren
  2. VonStroke zegt

    3 maart 2008 om 11:27

    Ik vind het eigenlijk maar een rommeltje qua lijnenspel. Ik weet dat het flauw is om er andere auto’s in terug te zien, maar ook hier zie ik de neus van de Quattroporte en de achterruit lijkt Wiesmann GT.

    Login om te reageren
  3. ColinZ3 zegt

    3 maart 2008 om 11:30

    Zeker een mooie auto met aparte maar mooie lijnen.. maar met deze blokken had ik toch wel wat betere specs verwacht..

    Login om te reageren
  4. Lone Racer! zegt

    3 maart 2008 om 11:31

    ik denk dat het design te druk is. ze hebben geprobeerd teveel klasieke kenmerken derin te verwerken.

    Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    3 maart 2008 om 11:38

    toevalig zeg .. het schaal-modelletje zat vanmorgen in mijn suprise-ei ..
    m.a.w. .. wat een kinderachtig ding ..

    Login om te reageren
  6. Rode zegt

    3 maart 2008 om 11:43

    @lincoln gek onbijt heb jij zeg.
    Die italianen weten wel hoe ze iets moois moeten maken, hoeveel weegt deze auto aangezien 600 PK en 800nM best leuke specs zou moeten opleveren!

    Login om te reageren
  7. TJ zegt

    3 maart 2008 om 11:47

    hij lijkt zo uit de london chop shop te zijn gereden..
    je weet wel, van dat programma van de discovery met die gekke indiër

    Login om te reageren
  8. RobTWo zegt

    3 maart 2008 om 12:25

    @ lincoln, over kinderachtig gesproken, krijg jij nog surprise-eieren?

    Login om te reageren
  9. Rob zegt

    3 maart 2008 om 12:28

    Ik ben het met Lincoln eens, het ziet er ‘kinderachtig’ uit al is de prijs wel lekker volwassen!

    Trouwens: Michiel van den Brink, ben je al aan het bouwen geslagen?

    Login om te reageren
  10. Chorizo zegt

    3 maart 2008 om 12:45

    @Lincoln

    Groot gelijk, dat ze eens wat volwassener auto’s maken, zeg. Zoiets, lekker volwassen..

    Login om te reageren
  11. dekster zegt

    3 maart 2008 om 12:58

    Prachtige auto, net zoals Rolls Royce een klasse appart :)

    Login om te reageren
  12. markieanta zegt

    3 maart 2008 om 13:31

    @ Chorizo, wauw wat een bak.
    Liever streched trouwens

    Login om te reageren
  13. IlCuoreSportivo zegt

    3 maart 2008 om 13:32

    Een beetje teveel ideën van de andere Italianen samengeraapt vind ik.
    Voor dat geld kies ik dan toch voor de F430 stradale hihi, of een 8C als die nog te krijgen zou zijn.

    Login om te reageren
  14. IlCuoreSportivo zegt

    3 maart 2008 om 13:34

    Van welk merk is die lelijke limousine?
    bah, iets te Amerikaans.

    Login om te reageren
  15. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    3 maart 2008 om 13:42

    Als je alle onderdelen van het design los bekijkt (zoals bijvoorbeeld de schit-te-rende achterkant!) dan is het allemaal mooi-mooi-mooi.

    Maar dat onderste totaalplaatje is dan toch wel ernstig lelijk!!! Raarrrrrrrrrr maar waarrrrrrrrrrrrr…

    Login om te reageren
  16. Chorizo zegt

    3 maart 2008 om 14:12

    @Ilcuore
    ..Lincoln ;-)

    Login om te reageren
  17. Mr. Marteen zegt

    3 maart 2008 om 15:16

    7,5 liter V12 en dan daar maar 600 pk uithalen ? …

    Login om te reageren
  18. bruine zegt

    3 maart 2008 om 15:50

    hihi, het lijkt alsof ze Leepu gevraagd hebben om deze auto te ontwerpen, ’t is niet echt mijn ding…

    Login om te reageren
  19. DJD zegt

    3 maart 2008 om 16:05

    het is een groot romeltje. die lijn is blijkbaar in drieën gebroken en de voorkant is net een QP met mercedes voorlampen. mijn smaak niet

    Login om te reageren
  20. Jim Jacobs zegt

    3 maart 2008 om 16:18

    Hartstikke mooi, exclusief, en genoeg peekaa’s :-) Doet u mij der maar een!

    Login om te reageren
  21. rider zegt

    3 maart 2008 om 16:25

    prachtig ontwerp! ziet er heel erg geslaagd uit. maar die motoren kunnen mij niet helemaal overtuigen. extreem groot en een erg bescheiden output. weinig vermogen/koppel voor zulke cylinderinhouden. zal wel flink wat brandstof verstoken/hoge CO2 uitstoot?
    zijn ze trouwens helemaal met de hand gebouwd?

    Login om te reageren
  22. FordGT zegt

    3 maart 2008 om 18:02

    Prachtige Auto. Doet deze wel aan de milieu normen met zijn 7.5 liter V12 met 600 pk. Agh net of ik me daar druk om ga zitten maken.:) Verder wel mooie auto. Komt deze ook de kant van Nederland op?

    Login om te reageren
  23. IlCuoreSportivo zegt

    3 maart 2008 om 20:25

    Maar 600 pk zeggen ze tegenwoordig blijkbaar???
    Lijkt me meer dan genoeg. No mather what the size is.
    Ooit in een tvr chimaera gezeten, ik geloof een 4.5 met “maar” (in uw termen) 240 pk. Geloof me dat ging al behoorlijk goed. En wat cc’s geeft zo’n motor toch wat extra karakter. rrroooooeemmm…
    Je kan een motor pas beoordelen als je m ervaren hebt (cijfers zijn mar cijfers)

    Login om te reageren
  24. IlCuoreSportivo zegt

    3 maart 2008 om 20:29

    Ik moet wel zeggen dat ik m ondertussen al wat mooier vind.
    Hij moet wat rijpen op het netvlies.
    Alhoewel, de achterste zijruiten en die boog in de flank zijn toch wat gekunsteld.
    Ik denk toch niet dat ze er veel aan gaan verdienen bij F&M.

    Login om te reageren
  25. IlCuoreSportivo zegt

    3 maart 2008 om 20:30

    Trouwens wel 800 nm koppel, meer dan genoeg hoor.

    Login om te reageren
  26. Wouterman! zegt

    3 maart 2008 om 20:40

    “Carrosseriebouwer Faralli & Mazzanti (F&M) kennen we van de Antas V8, een prachtig gelijnde supercar op basis van een Maserati.”

    Ik vind ‘em niet zo prachtig. Beetje te druk, met al die frutsels.
    Wél een gigantisch strak interieurtje, trouwens :P

    Login om te reageren
  27. Sjorsx87 zegt

    3 maart 2008 om 20:43

    Ik dacht als eerst aan TVR toen ik het plaatje van de zijkant zag maar idd VonStroke de achterkant heeft ook wel iets weg van de Wiesmann GT en de Grill lijkt op die van een Aston Martin… Oftewel een hele rare combinatie van lijnen(qua uiterlijk maar qua aerodynamica weet ik niet of ze wel zo gek zijn?)

    Login om te reageren
  28. dekster zegt

    3 maart 2008 om 21:51

    @rider
    Die 6liters hebben verhoudingsgewijs evenveel output als menig 3liter V6 of 4.2 V8 die je in een gewone auto aantreft.
    En trouwens who gives a fuck bout CO2? :P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North