
Carrosseriebouwer Faralli & Mazzanti (F&M) kennen we van de Antas V8, een prachtig gelijnde supercar op basis van een Maserati. Inmiddels is er een tweede model, de volledig in eigen huis ontworpen en ontwikkelde Vulca V12.
De Vulca V12 is wederom een Italiaanse schoonheid. Het is een klassieke 2+2-coupé met aluminium carrosserie en V12-motor. Het blok is te bestellen in drie configuraties. De lichtste configuratie is de 6,0 liter, deze levert 445 pk en 600 Nm (€280.000). De tweede variant is een 7,1 V12 met 520 pk en 730 Nm (€320.000). De sterkste variant is een 7,5 liter V12 met 600 pk en 800 Nm (€340.000).
Er zal in eerste instantie gestart worden met een gelimiteerde productie van 10 stuks.
Italiaanse schoonheid is het zeker. Heeft wel grote motoren nodig zeg :|
Ik vind het eigenlijk maar een rommeltje qua lijnenspel. Ik weet dat het flauw is om er andere auto’s in terug te zien, maar ook hier zie ik de neus van de Quattroporte en de achterruit lijkt Wiesmann GT.
Zeker een mooie auto met aparte maar mooie lijnen.. maar met deze blokken had ik toch wel wat betere specs verwacht..
ik denk dat het design te druk is. ze hebben geprobeerd teveel klasieke kenmerken derin te verwerken.
toevalig zeg .. het schaal-modelletje zat vanmorgen in mijn suprise-ei ..
m.a.w. .. wat een kinderachtig ding ..
@lincoln gek onbijt heb jij zeg.
Die italianen weten wel hoe ze iets moois moeten maken, hoeveel weegt deze auto aangezien 600 PK en 800nM best leuke specs zou moeten opleveren!
hij lijkt zo uit de london chop shop te zijn gereden..
je weet wel, van dat programma van de discovery met die gekke indiër
@ lincoln, over kinderachtig gesproken, krijg jij nog surprise-eieren?
Ik ben het met Lincoln eens, het ziet er ‘kinderachtig’ uit al is de prijs wel lekker volwassen!
Trouwens: Michiel van den Brink, ben je al aan het bouwen geslagen?
@Lincoln
Groot gelijk, dat ze eens wat volwassener auto’s maken, zeg. Zoiets, lekker volwassen..
Prachtige auto, net zoals Rolls Royce een klasse appart :)
@ Chorizo, wauw wat een bak.
Liever streched trouwens
Een beetje teveel ideën van de andere Italianen samengeraapt vind ik.
Voor dat geld kies ik dan toch voor de F430 stradale hihi, of een 8C als die nog te krijgen zou zijn.
Van welk merk is die lelijke limousine?
bah, iets te Amerikaans.
Als je alle onderdelen van het design los bekijkt (zoals bijvoorbeeld de schit-te-rende achterkant!) dan is het allemaal mooi-mooi-mooi.
Maar dat onderste totaalplaatje is dan toch wel ernstig lelijk!!! Raarrrrrrrrrr maar waarrrrrrrrrrrrr…
@Ilcuore
..Lincoln ;-)
7,5 liter V12 en dan daar maar 600 pk uithalen ? …
hihi, het lijkt alsof ze Leepu gevraagd hebben om deze auto te ontwerpen, ’t is niet echt mijn ding…
het is een groot romeltje. die lijn is blijkbaar in drieën gebroken en de voorkant is net een QP met mercedes voorlampen. mijn smaak niet
Hartstikke mooi, exclusief, en genoeg peekaa’s :-) Doet u mij der maar een!
prachtig ontwerp! ziet er heel erg geslaagd uit. maar die motoren kunnen mij niet helemaal overtuigen. extreem groot en een erg bescheiden output. weinig vermogen/koppel voor zulke cylinderinhouden. zal wel flink wat brandstof verstoken/hoge CO2 uitstoot?
zijn ze trouwens helemaal met de hand gebouwd?
Prachtige Auto. Doet deze wel aan de milieu normen met zijn 7.5 liter V12 met 600 pk. Agh net of ik me daar druk om ga zitten maken.:) Verder wel mooie auto. Komt deze ook de kant van Nederland op?
Maar 600 pk zeggen ze tegenwoordig blijkbaar???
Lijkt me meer dan genoeg. No mather what the size is.
Ooit in een tvr chimaera gezeten, ik geloof een 4.5 met “maar” (in uw termen) 240 pk. Geloof me dat ging al behoorlijk goed. En wat cc’s geeft zo’n motor toch wat extra karakter. rrroooooeemmm…
Je kan een motor pas beoordelen als je m ervaren hebt (cijfers zijn mar cijfers)
Ik moet wel zeggen dat ik m ondertussen al wat mooier vind.
Hij moet wat rijpen op het netvlies.
Alhoewel, de achterste zijruiten en die boog in de flank zijn toch wat gekunsteld.
Ik denk toch niet dat ze er veel aan gaan verdienen bij F&M.
Trouwens wel 800 nm koppel, meer dan genoeg hoor.
“Carrosseriebouwer Faralli & Mazzanti (F&M) kennen we van de Antas V8, een prachtig gelijnde supercar op basis van een Maserati.”
Ik vind ‘em niet zo prachtig. Beetje te druk, met al die frutsels.
Wél een gigantisch strak interieurtje, trouwens :P
Ik dacht als eerst aan TVR toen ik het plaatje van de zijkant zag maar idd VonStroke de achterkant heeft ook wel iets weg van de Wiesmann GT en de Grill lijkt op die van een Aston Martin… Oftewel een hele rare combinatie van lijnen(qua uiterlijk maar qua aerodynamica weet ik niet of ze wel zo gek zijn?)
@rider
Die 6liters hebben verhoudingsgewijs evenveel output als menig 3liter V6 of 4.2 V8 die je in een gewone auto aantreft.
En trouwens who gives a fuck bout CO2? :P