• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari 250 GTO geveild, opbrengst valt tegen

Auteur: sir_smokalot, gepost 15 augustus 2014 om 08:01 – 39 Reacties

Ferrari 250 gto


Tuurlijk, de Ferrari 250 GTO met chassisnummer 3851GT is nog steeds de duurste ooit op een veiling, maar het bedrag waar de klassieker op werd afgehamerd viel tegen.

De verwachtingen waren hooggespannen, voor aanvang van de Pebble Beach-veiling afgelopen nacht. De laatste 250 GTO had (in onderhandse verkoop) 52 miljoen USD opgebracht, en daar zou deze 250 GTO wel overheen gaan, zo verwachtten de kenners unaniem. Bedragen van 60 tot 70 miljoen dollar werden genoemd, maar zo ver kwam het afgelopen nacht niet. Op the quail bleef de teller steken op $38.000.000, omgerekend zo’n €28.500.000, voor de Violati-Ferrari waarvan wordt gefluisterd dat hij in bezit was van Evert Louwman.

Ferrari 250 GTO

Dit is nog steeds een waanzinnige bak geld voor een auto, en bovendien meer dan de Mercedes-racer van Fangio vorig jaar, maar toch zal het bedrag velen hebben teleurgesteld. Misschien is het maar goed dat de wind een beetje uit de zeilen van de biedingsgekte is gehaald. Immers: 70 miljoen voor een stuk zeldzaam blik is eigenlijk niet te rationaliseren. Aan de andere kant: een klassiek schilderwerk van een oude meester doet meer.

Ook interessant!

  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO
  • Rijtest Ferrari 250 GTO
    Video: Een rondje met een Ferrari 250 GTO
  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
  • GTO Engineering Squalo is de nieuwe Ferrari 250 SWB

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

250, Ferrari, gto, Klassiekers, record, veiling

Vorig bericht: « Inbreker sleept gejatte kluis met de auto naar huis
Volgend bericht: Whoa. Een groene McLaren P1 met bijkleurende velgen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Vincegail zegt

    15 augustus 2014 om 08:13

    Zeker is het wel te rationaliseren. Geld is nl. één grote fabel en geen fuck waard. Je kan je digitale eentjes en nulletjes op je bankrekening beter omzetten in iets echts en tastbaars. En dan het liefst iets zeldzaams zoals een Renoir of in dit geval een Ferrari.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      15 augustus 2014 om 08:20

      Grappig dat je dit als voorbeelden noemt, wat vandaag 100 miljoen waard is kan morgen 10 miljoen kosten. Of 200.
      Juist kunst en klassiekers hangen qua prijs van pure emotie aan elkaar.

      Beter koop je dan een berg goud, en dan maar hopen dat er geen nieuwe voorraad onder de grond wordt ontdekt. Dat overleeft een brandje beter.

      Login om te reageren
      • KUYL zegt

        15 augustus 2014 om 08:30

        @sir_smokalot: Klopt helemaal, het zal niet de eerste keer zijn dat investeerders massaal weer naar wat anders overstappen dan zeldzame auto`s.

        Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        15 augustus 2014 om 10:11

        @sir_smokalot:

        “Goud, het enige spul op de wereld wat je uit de grond haalt, om het er vervolgens weer in te stoppen ”

        -Warren Buffett-

        Login om te reageren
        • 888natan zegt

          15 augustus 2014 om 10:13

          @desjonnies: warren buffet, naar hem moet je luisteren! Enorme oplichter, maar o zo slim met zijn ‘onrealistische’ rente haha!

          Login om te reageren
          • desjonnies zegt

            15 augustus 2014 om 10:35

            @888natan:

            Waarom denk je dan dat die man zo enorm ongelooflijk rijk is geworden ?

            Login om te reageren
            • Hupke zegt

              15 augustus 2014 om 11:08

              @desjonnies:

              Omdat het zo’n geslepen zakenman is.

              Login om te reageren
            • 888natan zegt

              15 augustus 2014 om 11:09

              @desjonnies: buiten dat is hij ook een investeerder, men kent hem alleen als een oplichter. Erg kort door de bocht.

              Login om te reageren
            • reactief zegt

              15 augustus 2014 om 12:23

              @desjonnies: Omdat het een beste praatjesmaker is ;-) haha…

              Login om te reageren
      • 888natan zegt

        15 augustus 2014 om 10:11

        @sir_smokalot: hier ben ik het niet mee eens. Goud(staven) zijn in 3 jaar met -35% gezakt: van 60.000 naar 40.000. Dat is zeker ook geen waardevast iets.

        Login om te reageren
      • fant zegt

        15 augustus 2014 om 16:06

        @sir_smokalot: Maar goud is wel een stuk minder mooi dan een 250 GTO :D

        Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      15 augustus 2014 om 08:53

      @Vincegail: inderdaad, geld moet rollen. Het liefst op vier wielen!

      Login om te reageren
  2. ar156sw zegt

    15 augustus 2014 om 08:14

    Dus 70 miljoen is niet te rationaliseren, maar 38 wel? Ach ja, het is natuurlijk lucht allemaal, maar zolang men erin gelooft… Ik vind het voordeel dat de echt zeldzame auto’s zo in ieder geval goed bewaard blijven. Om in te rijden koop je gewoon wat minder zeldzaams.

    Login om te reageren
  3. Arnoud zegt

    15 augustus 2014 om 08:14

    Evert Louwman heeft vaak gezegd dat hij alleen redelijk geld voor een auto zal neerleggen. En dat hij daarom nooit op bijvoorbeeld een 250GTO zal bieden.

    Login om te reageren
  4. Kvgorp zegt

    15 augustus 2014 om 08:17

    De hype is dus weer (een beetje) over.

    Login om te reageren
  5. gtwillem zegt

    15 augustus 2014 om 08:27

    Het is waard wat de iemand het waard vind. Ik heb toen ik 4 was (heel erg lang geleden, Nederland werd toen nog gewoon Europees Kampioen), een tekening gemaakt voor mijn vader. Zoals alle tekeningen van 4-jarigen zag het er uit als een dreigbrief in rebus, gemaakt door een chimpansee. Voor mij pa was het schitterend (loog hij toen). Als er een verzamelaar is die vind dat de 250 GTO meer dan 70 miljoen moet opbrengen, is de Ferrari dat waard. Maar dit bericht lijkt aan te geven dat de ‘wie kan het verste pissen’ toestanden voorbij lijken te zijn. Gelukkig.

    Login om te reageren
  6. E34M5Touring zegt

    15 augustus 2014 om 08:38

    Zou de bubble dan een beetje aan het barsten zijn? De ‘generale repetitie’ (Bonhams) voor deze veiling had namelijk ook een aantal Ferrari’s ed. die de reserve niet haalden of voor aanzienlijk minder weggingen dan geschat. Oa een F40 die voor ruim een ton minder wegging dan geschat.

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      15 augustus 2014 om 08:52

      @E34M5Touring: zijn de biedingen te laag, of de schattingen van te voren door experts te hoog?

      Ik kan me voorstellen dat veel “experts” er namelijk belang bij hebben om de prijs op te drijven (hebben er zelf een, krijgen media aandacht, delen mee in de winst, enz)

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        15 augustus 2014 om 09:07

        @escort77: Meestal zijn de schattingen best markt conform. Als je te hoog inzet, zeker met een reserve, wil dat nog wel is kopers afschrikken. In het begeleidende artikel stond dat er gewoon niet hoog geboden werd. Die F40 was geschat op 1,1-1,4 Miljoen, is weggegaan voor rond de 9 ton..

        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          15 augustus 2014 om 15:46

          @E34M5Touring: tsja…3-4 jaar geleden kon je op mobile.de een stuk of 20 F40s oppikken voor 300-400K. Ben benieuwd hoe het verder gaat, ik denk dat dit inderdaad wel eens de eerste barstjes kunnen zijn. Het is in ieder geval al een belangrijk punt dat er niet meer elke keer ‘automatisch’ een hogere prijs komt bij de veiling morgen dan bij de veiling gisteren, dat zal de mensen die (deels) in de markt zitten voor de speculatie waarde enigszins afschrikken.

          En ook als je nou een half jaar geleden een dik bedrag hebt neergeteld voor zo’n raspaardje met de gedachte ‘wordt toch alleen maar meer waard’ zal je je toch even achter de oren krabben nou. Ik weet bijvoorbeeld dat in de kunstwereld topstukken ook nog wel eens deels gefinancierd worden/werden door het veilingshuis met het kunstwerk zelf als ‘collateral’, weet niet hoe dat zit met al deze miljoenenauto’s maar zeker als iets dergelijks hier ook speelt kan dat nog wel eens interessante ontwikkelingen opleveren.

          Login om te reageren
          • jaapiyo zegt

            15 augustus 2014 om 15:47

            @jaapiyo: *300-400k per stuk uiteraard.

            Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            15 augustus 2014 om 17:07

            @jaapiyo: Dat was inderdaad wat ik bedoelde, ze gaan niet zeker voor topdollar weg. Dat was een paar maanden geleden nog wel anders. Dr was ook een tijd dat je GTO’s oppikte voor een appel en een ei. Dat is inmiddels wel voorbij kunnen we rustig stellen ;)

            Login om te reageren
    • reactief zegt

      15 augustus 2014 om 09:29

      @E34M5Touring: Het werd ook wel tijd dat die barstjes in die bubbel kwamen. Alhoewel het voor mij niet uitmaakt.. Heb dat geld sowieso niet, ook niet als ze nog ‘maar’ een paar miljoen opleveren, en zal het nimmer nooit aan een auto uitgeven mocht ik het wel hebben.
      Want met een auto moet je rijden, en ik zou niet durven rijden met een auto die zoveel geld waard is.

      Login om te reageren
  7. rammillius zegt

    15 augustus 2014 om 08:58

    Alles heeft zijn ups en downs. Er zal waarschijnlijk ooit een sjeik komen die meer interesse heeft in oude auto´s dan in nieuwe auto´s. Deze sjeik zal vervolgens vele dollars spenderen om deze oude iconen te bemachtigen.

    Login om te reageren
  8. camber24 zegt

    15 augustus 2014 om 09:32

    Hoop dat dit een teken aan de wand is voor meer klassieke Ferrari’s, zodat het voor ons gewonde stervelingen ooit haalbaar is om een Ferrari(/Dino) te kopen.

    Login om te reageren
  9. desjonnies zegt

    15 augustus 2014 om 10:08

    Acht en twintig en een half MILJOEN Euries.

    – Een huis aan de Zwitserse kant van de Italiaanse meren in Tessin, hoeft niet per sé aan het water te liggen, ik hoef George Clooney niet als buurman.

    En eeeeeuuuuuuuuuuh, nou ja, een leuke oude grote werkplaats aldaar en uit liefde Innocenti’s, Alfa Giulia’s Impreza’s en andere klassiekers die ik leuk vind restaureren.

    En een beetje in en verkopen van die meuk

    Beetje in kunst handelen

    Beetje klassieke ritten en rallies rijden.

    En nooit, nooit meer een Ferrari of andere Supercar aanschaffen.

    Maar zeer zeker geen dure horloges, roze champagne, privé jet, jacht of superjacht en gewoon zelf je boodschappen blijven doen en koken.

    28,5 miljoen voor een oude auto, zo mooi is geen enkele wagen op deze planeet.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      15 augustus 2014 om 11:11

      @desjonnies:

      Wel als 28 milioen euro je hele hebben en houden is dan is geen enkele auto zo mooi.

      Maar als 28 milioen euro een habbekrats is, je dat huis aan het comomeer al hebt, en het geld blijft maar binnenstromen. Dan veranderd dat de zaak toch wel.

      Login om te reageren
  10. series2 zegt

    15 augustus 2014 om 10:26

    Best leuk maar ik vind z’on gto niet super bijzonder eigenlijk…

    Login om te reageren
    • tmenges zegt

      15 augustus 2014 om 10:55

      @series2: Nee idd hier in de straat staan er ook 3….. is eigenlijk een beetje de vw golf onder de klassiekers

      Login om te reageren
      • series2 zegt

        15 augustus 2014 om 11:46

        @tmenges: daarmee bedoel ik qua uiterlijk… dat er maar een paar van zijn wil voor mij niet zeggen dat ik het gelijk helemaal de shit moet vinden. Het hele gto verhaal voegt daar voor mij niet veel extra’s aan toe.

        Login om te reageren
        • tmenges zegt

          15 augustus 2014 om 12:01

          @series2: Ah ok dat kan natuurlijk, dat kon ik niet opmaken uit je reactie natuurlijk… toch draait t bij dit soort auto’s niet alleen om uiterlijk… Zoek voor de grap op youtube eens een accelererende gto op … dat geluid is fantastisch en daar kunnen wat mij betreft de huidige ferrari’s nooit aan tippen..

          Login om te reageren
          • series2 zegt

            15 augustus 2014 om 18:22

            @tmenges: voor het geluid hoor ik liever een maserati grancabrio en voor de snelheid is alles wat nieuwer is beter… dus ja dan blijven de looks over en die vind ik wel leuk! Maar miet denderend…

            Login om te reageren
  11. flippiez06 zegt

    15 augustus 2014 om 11:29

    Einde crisis dus..

    Login om te reageren
    • norge zegt

      15 augustus 2014 om 11:46

      @flippiez06: juist,want als het beter gaat hebben de rijken hun geld nodig om te investeren.

      Login om te reageren
    • bastiaangt zegt

      15 augustus 2014 om 12:31

      @flippiez06: En voor sommigen begint de crisis, want het wordt zweten of die net aangekochte veel te dure klassieker nu niet flink in waarde gaat dalen.

      Login om te reageren
      • flippiez06 zegt

        15 augustus 2014 om 12:41

        @bastiaangt: kunnen we dan een “dump” van schaarse exoten verwachten? (Een 250gto kan je wel zien als graadmeter)

        Login om te reageren
        • bastiaangt zegt

          15 augustus 2014 om 14:50

          @flippiez06: Ik hoop voor de eigenaren van niet, maar het houdt een keer op, dus wie weet? Als je ziet hoe het met de huizenmarkt is gegaan…

          Login om te reageren
  12. stephane8200 zegt

    15 augustus 2014 om 16:15

    Teleurstellingen bestaan niet, alleen te hoge verwachtingen.

    Login om te reageren
  13. CBR600rr zegt

    16 augustus 2014 om 19:57

    Zou het kunnen dat de historie van deze auto een stuk minder interessant is? Je koopt als liefhebber ook de historie van de auto…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North