• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari 458 Speciale crasht tegen een smart

Auteur: robbie, gepost 23 februari 2014 om 21:44 – 44 Reacties

Afbeelding Ferrari 458 Speciale crasht tegen een smartAfbeelding Ferrari 458 Speciale crasht tegen een smartAfbeelding Ferrari 458 Speciale crasht tegen een smartAfbeelding Ferrari 458 Speciale crasht tegen een smartAfbeelding Ferrari 458 Speciale crasht tegen een smartAfbeelding Ferrari 458 Speciale crasht tegen een smartAfbeelding Ferrari 458 Speciale crasht tegen een smartAfbeelding Ferrari 458 Speciale crasht tegen een smart

Ferrari 458 Speciale crash in Berlijn
Zie je die kleine smart op de achtergrond? Daar is deze 458 Speciale keihard tegenaan geknald.

Volgens het verhaal is de witte smart ForTwo die we hier zien door rood gereden en kwam er vervolgens een 458 Speciale van rechts. Zoals je kan zien staat de ForTwo een flink stuk verderop, die auto is als een stuiterbal weggesprongen na de crash met de Ferrari.

De complete voorkant van de Ferrari 458 Speciale ligt aan gort en de bestuurders van beide auto’s zijn afgevoerd naar het ziekenhuis. Of de Ferrari is afgeschreven na deze crash in Berlijn durf ik niet te zeggen, maar het ziet er in elk geval niet goed uit. (via: BerlinRichStreets)

Ook interessant!

  • Video: Nederlandse YouTuber Gio koopt Ferrari 458 Speciale
  • Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
    Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
  • Video - personeel wasstraat geeft gas in Ferrari 458
  • Gratis Ferrari bij aankoop van villa in Nunspeet
    Gratis Ferrari bij aankoop van villa in Nunspeet

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

458, crash, Ferrari, fortwo, Smart, speciale

Vorig bericht: « Zien we hier de Jaguar XFR-S Sportbrake?
Volgend bericht: Nieuwe MINI Cooper D (F56) nu al gespot in Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. nvhuijkelom zegt

    23 februari 2014 om 21:47

    Arme ferrari hij is in elkaar getimmerd door een Smart

    Login om te reageren
    • siemi zegt

      23 februari 2014 om 21:51

      @nvhuijkelom: verloren van een smart. Die ziet er nog aardig intact uit.

      Login om te reageren
    • fejjie zegt

      24 februari 2014 om 08:46

      @nvhuijkelom: Lijkt me nog steeds een deathtrap. Het feit dat hij er nog zo ‘goed’ uit ziet, komt omdat hij geen kreukelzone heeft en dat is alleen maar slecht voor de bestuurders. Die zien er waarschijnlijk hetzelfde uit als de ferrari.

      Login om te reageren
      • fejjie zegt

        24 februari 2014 om 08:47

        @fejjie: Deze comment was dus bedoeld voor @tupperware :-)

        Login om te reageren
      • tupperware zegt

        24 februari 2014 om 10:19

        @fejjie:
        Misschien had je er beter aan gedaan om eerst even uit te vogelen hoe de inzittenden protectie bij zo’n 15 jaar oude Smart werkt.

        De botsenergie wordt in de auto opgevangen door de airbags en de gordelspanners, die gordelspanners zetten je eerst vast om je vervolgens zachtjes te laten vieren.
        Daarnaast hangt de aandrijflijn in breekbouten die dus breken bij een grote impact waardoor de aandrijflijn een deel van de botsenergie verwerkt.
        Dat de dame waarschijnlijk haar benen gebroken heeft is iets dat bij alle auto’s uit die tijd gebeurt en is het gevolg van de pedalen.

        Zeker als je in ogenschouw neemt dat het een 15 jaar oud concept is vind ik hem voor zo’n ukkie heel veilig. Zoek maar eens crashresultaten op van auto’s uit die tijd, dan zie je dat er de afgelopen 15 jaar veel verbeterd is.

        Login om te reageren
  2. MAB zegt

    23 februari 2014 om 21:51

    Vind de velgen van deze Ferrari echt mooi

    Login om te reageren
  3. mrci zegt

    23 februari 2014 om 21:52

    Zonde van de Ferrari

    Login om te reageren
  4. tupperware zegt

    23 februari 2014 om 21:57

    En dan zijn er hier nog amoebes die durven te beweren dat een Smart een deathtrap is.
    Zie hier het bewijs van hun ongelijk, en dan hebben we het hier nog over een model dat in essentie 15 jaar oud is.

    Login om te reageren
    • 645ci zegt

      24 februari 2014 om 07:22

      @tupperware: Ik heb hier nog nooit een Amoebe gezien.
      Kos daarvan; als een Smart een botsing heeft met een brugpijler of iets anders wat niet meegeeft dan is er wel heel weinig kreukelzone vergeleken met veel andere auto’s. En de kans dat je dat in een Smart overleeft is wel kleiner vergeleken met een auto die een langere neus heeft.

      Fijn dat iedereen het overleeft heeft, maar dat maakt een Smart niet opeens inherent veilig. Net zomin als een Aygo/C1/107 overigens. De energie van het verschil in snelheid moet ergens heen, en als dat niet deels door de auto opgevangen kan worden, gaan de passagiers dat merken.

      Login om te reageren
      • lemster zegt

        24 februari 2014 om 10:45

        @645ci: Het 2004 model Smart heeft dezelfde 4 sterren beoordeling als een BMW 3 serie van diezelfde leeftijd. Die laatste heeft een neus die ongeveer net zo lang is als een Smart. Conclusies verbind ik hier verder niet aan, maar ik wilde de nuance gewoon even aangeven.

        Login om te reageren
        • 645ci zegt

          24 februari 2014 om 11:11

          @lemster: Ik heb geen idee hoe de NCAP precies test en of er redenen zijn waarom die BMW het slecht deed in die test.
          Ik heb wel een aardig idee hoe natuurkundig de energie bij botsingen overgedragen wordt en daarbij heeft de Smart, domweg omdat ze zo kort zijn, geen goeie papieren.

          Login om te reageren
  5. diehard zegt

    23 februari 2014 om 22:05

    Rare crash, had tenminste een paar vlammen verwacht….

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      23 februari 2014 om 22:20

      @diehard: er ligt poeder he, er is dus geblust.

      Login om te reageren
      • Donstil zegt

        23 februari 2014 om 22:22

        @Donstil: Edit: nevermind dat is natuurlijk voor de vloeistoffen.

        Login om te reageren
  6. jurdespotter zegt

    23 februari 2014 om 22:06

    De Ferrari is in iedergeval niet in brand gevlogen.

    Login om te reageren
  7. bug2000 zegt

    23 februari 2014 om 22:06

    Altijd zonde voor ieder. Die iridium kooi van de Smart is keihard, kost een Ferrari nu, maar Smart misbruikt toch ook wel deels de kreukelzone van de tegenpartij. Heb me altijd afgevraagd hoe twee Smarts botsen…

    Login om te reageren
  8. lamborgfan zegt

    23 februari 2014 om 22:17

    wel knap dat de Ferrari precies in dat gele vak tussen de lijntjes is terecht gekomen! chapeau voor de chauffeur

    Login om te reageren
    • r32turbo zegt

      24 februari 2014 om 08:47

      @lamborgfan: dat is denk ik toch krijt

      Login om te reageren
      • hammerman zegt

        24 februari 2014 om 16:43

        @r32turbo: Inderdaad, door de Polizei op de weg gekalkt voor de ongevalreportage….

        Login om te reageren
  9. koeberg zegt

    23 februari 2014 om 22:20

    Hihi. Duitse bouwkwaliteit tegenover Italiaanse bouwkwaliteit.
    Zo bezien niet heel erg verrassend deze foto’s.

    Login om te reageren
  10. Donstil zegt

    23 februari 2014 om 22:21

    En dan wordt er nog steeds beweerd dat een Smart niet veilig is, moet je zien hoe goed deze er nog uit ziet zeg en dan is dit nog het oudere model ook.

    Login om te reageren
  11. jensgib zegt

    23 februari 2014 om 22:23

    Wtf?

    Login om te reageren
  12. sjon zegt

    23 februari 2014 om 22:27

    Zijn maar auto’s. Hoop dat de bestuurders t goed maken

    Login om te reageren
    • JvT zegt

      23 februari 2014 om 22:43

      @sjon:
      Eindelijk iemand die ’t begrijpt. +1

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      23 februari 2014 om 23:19

      @sjon: Meerdere botbreuken voor de dame in de Smart, de dame in de Ferrari (beiden twintigers) kwam er beter af.
      Een voetganger die betokken raakte had alleen wat schaaf- en blauwe plekken.

      Login om te reageren
      • azenomei zegt

        23 februari 2014 om 23:33

        @sir_smokalot: Daarom is de Ferrari ook beter. Die gebruikt de auto als kreukelzone. Bij de smart zijn de krachten van het ongeluk op de botjes van de bestuurder gekomen.

        Login om te reageren
  13. canon4ever zegt

    23 februari 2014 om 22:29

    Ik en een maat hadden het nog over deze 458 Speciale gehad vanavond en dan zie ik nu dit ineens . dit doet gewoon pijn :-(

    Login om te reageren
    • ardonjr zegt

      24 februari 2014 om 08:09

      @canon4ever: .. Een maat en ik.. (dat is wat netter)

      Login om te reageren
    • 645ci zegt

      24 februari 2014 om 15:36

      @canon4ever: dan mogen jullie niet meer over auto’s praten! Je ziet wat er van komt. :P

      Login om te reageren
  14. metal zegt

    23 februari 2014 om 22:46

    Ik denk dat ik toch liever in die Ferrari zou zitten dan die Smart. Heel leuk dat de Smart nog aardig in tact is maar ik heb toch veel liever een kreukelzone in m’n auto voor m’n eigen veiligheid.

    Login om te reageren
    • redneckdarian zegt

      24 februari 2014 om 07:43

      @metal: eindelijk iemand die het begrijpt

      Login om te reageren
      • c-ad zegt

        24 februari 2014 om 09:30

        @redneckdarian: +1 ?

        Login om te reageren
  15. mashell zegt

    23 februari 2014 om 22:54

    Zo’n Smart die je op de 1 of andere manier gemakkelijk over het hoofd.

    Login om te reageren
  16. clioracing zegt

    23 februari 2014 om 23:20

    Scheiße!

    Login om te reageren
  17. roppp zegt

    23 februari 2014 om 23:31

    Ik denk dat die dame in de Smart zelf de klap heeft opgevangen. Daar kom je altijd slechter vanaf dan wanneer de auto dat voor jou doet (zoals de Ferrari heeft gedaan).

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      23 februari 2014 om 23:56

      @roppp: Inderdaad, door de keiharde constructie van de Smart blijft de kooi dan wel intact maar krijgt je lichaam alsnog enorme krachten te verwerken door de enorme vertraging.

      Login om te reageren
  18. toyotafortuner zegt

    23 februari 2014 om 23:57

    Mijn hemel. Beste crash volgens mij, die Smartie staat ver van de patatje speciaal. Niet echt een 458-fan, maar liever een inzittende van de 458 geweest dan van de Smartie

    Login om te reageren
  19. bayernmunchen zegt

    24 februari 2014 om 08:10

    David vs. Goliath.

    Login om te reageren
  20. mpwpeter zegt

    24 februari 2014 om 09:43

    Hoe zit het eigenlijk met de EURONCAP sterren en supercars? Ik zie daar nooit iets over langskomen…

    Of maakt het de heren miljonairs niet uit, een sterretje meer of minder?

    Login om te reageren
  21. imaginenl zegt

    24 februari 2014 om 09:46

    Ik zie dat de Smart goed gebruik heeft gemaakt van de kreukelzone van de Ferrari.
    Het is trouwens zo dat geen enkele auto een zijdelingse kreukelzone heeft (bij gebrek aan materiaal en dikte) dus in dit geval heeft mevrouw geluk in een Smart te rijden. In een minder stevige auto had ze waarschijnlijk een paardje in haar dij staan.

    Login om te reageren
  22. n54coupe zegt

    24 februari 2014 om 09:52

    Allemaal leuk die verhalen over gebrek aan kreukelzones van een smart, maar zo te zien is die vol in de flank geraakt door de Ferrari.
    Daar heeft geen enkele auto kreukelzones. De voor- en achterkant van auto’s zijn voorzien van kreukelzones, de zijkanten hooguit van airbags en stalen staven in de portieren (SIPS).

    Evenzogoed, stomme muts in de Smart als ze door rood gereden is. En ook nog aangereden door rood. Ferrarirood nog wel, da’s de duurste soort rood.

    Login om te reageren
    • azenomei zegt

      24 februari 2014 om 15:15

      @n54coupe: Daarom breken duurdere auto’s ook in twee. Geen kreukelzone, maar wel gered doordat je auto de krachten ombuigt van je af.

      Login om te reageren
  23. gertjano zegt

    24 februari 2014 om 09:55

    Dit is niet zo smart… wel speciale! :)

    Login om te reageren
  24. gorre zegt

    24 februari 2014 om 09:59

    Inderdaad , ik had veel liever in de Ferrari gezeten , de kreukelzones hebben hun werk gedaan
    Omdat er bij kleine wagens zoals de Smart niet genoeg plaats is wordt de kooi extra stevig gemaakt maar dit heeft als nadeel dat de schok voor een groot deel door de inzittenden opgevangen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North