“Oh, dit is weer zo’n fanboy-designconcept zeker?” FOUT! Deze Formule 1-auto van de toekomst komt uit de officiële koker van Ferrari Design. Maar wat willen ze hiermee?
Digitale auto’s maken is helemaal de shiznit anno 2015, kijk maar naar alle Vision Gran Turismo’s. Daarnaast zagen we van Red Bull al een superexperimentele digitale racewagen, de X2014. Ferrari ging op zijn beurt buiten de gamefranchise om, en liet zijn eigen designstudio deze Concept F1 tekenen. Hun argumentatie:
Would it be possible to come up with an F1 car which not only is technologically advanced, but also captivating to the eye and aggressive-looking? And could this be made without having to overturn the current technical rules? At Ferrari, we believe so. Let us introduce you to the ‘concept design’ that was conceived by our design studio (Centro Stile Ferrari) together with the Scuderia’s aero department.
Minimal changes give the car a look that is way different from what have been familiar with so far. Our challenge was to create something that was – to put it short – better looking. We value your comments on that.
Een cynicus zou zeggen dat Ferrari niet meer weet wat winnen is, en daarom maar met dit soort gebakken-luchtballonnetjes komt, maar een dergelijke mening komt je in Italië duur te staan. Daarnaast staat er een nieuw seizoen voor de deur, dat – met Sebastian Vettel – misschien wel heel succesvol gaat worden voor de Scuderia.
De Concept F1 heeft overigens 1000+ pk en dikke Pirelli’s. Zou Niki Lauda soms zijn ideëen in het oor van de designers hebben gefluisterd?
HEEL. ERG. DIK.
Ziet er wel lekker uit!
Te veel Le Mans racer. En sinds wanneer zijn bredere sidepods beter voor de aerodynamica.
@W115: misschien gaan ze toch lemans doen.
Handig, de helm aan de body bevestigen… Lekker snel uitstappen als ie, let’s say, in de fik vliegt….
@E34M5Touring: Yep! Hoe kijk je überhaupt om je heen in dat ding?
@E34M5Touring: Denk dat het idee is dat hij gewoon los blijft. 99% van de tijd richt je je zicht toch recht voor je en dan heb je wel een heul aerodynamische vorm.
@E34M5Touring: Afgekeken van de Peel P45 van Clarkson… ;)
Hoe kan een tekening nu 1000pk hebben?
@gieltj: Zelfs 2000 volgens de “tjoeners”
@gieltj: Simpel, plak er race strepen en sponsor logo’s op!
@560pkferrari: whaha echt he. Een sticker: “This Sticker adds 200HP”
Nieuwe modellen voor 2016??. Laat maar komen!!!! Dit is heel erg dik.
Kunnen ze in stijl naast het podium finishen…
Hoe breng je LaFerrari en een F1 dichter bij elkaar? Door ze meer op elkaar te laten lijken. Maar moet gezegd worden, het ziet er dik uit! Erg dik!
Het kan aan mij liggen, maar als je er een dakje op zet, dan is deze toch veel gestroomlijnder? Waarom doet men dat eigenlijk niet in de F1?
@dutchdriftking: dat is het verschil tussen formule auto’s aan de ene kant en gt’s en toerwagens aan de andere kant…
@dutchdriftking: het is een open-wheel class. Dit moet volgens het reglement. De F1 wagens zouden al 5% sneller zijn als ze spartborden mochten gebruiken. Dat zie je duidelijk weer in dit design.
Ziet er beter uit dan die formule 1 auto’s van de laatste jaren vooral 2014
Dit is gewoon een hint naar de FIA: geef ons meer designvrijheid, en vooral: méééér vleugels!
Dit is wel heel erg dik!
Begin gewoon een F1 2.0. Gooi dit soort auto’s erin van verschillende merken. Moet je eens kijken hoe snel het afgelopen is met de huidige F1.
Zeg dat elke fabrikant een motor mag ontwikkelen die ook in een productie Auto zit. Maximaal 50 straat auto’s.
Ja hoor zeker maken die handel, voor wanneer is deze toekomst visie?
Deze wel brengen met V12 alsjeblieft!
Wat is dit een heerlijke wagen zeg. Laat maar komen.
Toch blijft het gek, een Alfa logo op een Fiat.