
Zelfs het wrak is nog peperduur.
De Ferrari 812 is absoluut een droomauto, maar het is ook een auto waarmee je heel erg moet oppassen. Er vindt met enige regelmaat een eenzijdig ongeval plaats met een 812. Misschien is 800 pk op de achterwielen toch een beetje te veel van het goede. Of zeggen we nu iets heel raars?
Enfin, we hebben een van de gecrashte Ferrari 812’s gevonden bij een schadebedrijf. Boonstra Schadevoertuigen biedt op hun website deze gehavende 812 GTS aan. Voor de foto’s is het linkervoorwiel erbij geplaatst, maar deze was finaal afgebroken. De schade loopt door over de hele linkerzijkant.




Wat is het verhaal hierachter? Dat kunnen we vertellen. Op een zaterdagavond in mei is deze Ferrari gecrasht op de A2 bij het Brabantse Liempde. De auto knalde tegen de vangrail, met dit als resultaat. Pijnlijk detail: de auto was op dat moment vers geïmporteerd en stond net één dag op naam van de eigenaar. De pret was dus van korte duur.
De auto was ook nog praktisch nieuw, zo blijkt nu. De Ferrari dateert weliswaar uit 2021, maar er staat nog maar 7.069 kilometer op de teller. En de kilometerstand zal voorlopig ook nog een tijdje laag blijven.


Je bent natuurlijk heel benieuwd hoeveel zo’n gecrashte Ferrari 812 nog waard is. Nou, dat valt heel erg tegen. Of mee, afhankelijk van je perspectief. Boonstra Schadevoertuigen vraagt €289.950 voor deze auto. En dan moet je er vervolgens nog een zak geld tegenaan smijten om ‘m weer te herstellen.
Dat klinkt als een slechte deal, maar je moet even weten dat de goedkoopste 812 GTS van Nederland momenteel €449.950 kost. Oftewel: zolang je de schade voor minder dan €160.000 kan herstellen ben je goedkoper uit. Het blijft natuurlijk wel een schadebak, maar wellicht verdwijnt deze auto naar de andere kant van de wereld waar ze van niks weten.





Als die goedkoopste ook een dikke crash heeft gehad, snap ik je vergelijk. Als dat een auto zonder schadeverleden is, loopt t mank. Want de verkoopwaarde van een gerepareerde auto ligt natuurlijk een stuk lager dan een ongeschonden exemplaar. In dit geval dank ik dat men veel meer dan 10% korting verwacht, dus ruim onder de 4 ton moet je “uitkomen”. Die 290K gaan ze wss niet krijgen, want dit ziet eruit als een vieze schade.
Misschien een projectje voor Matt Armstrong?
Na zijn hybride Lambo fail kan hij wel weer een normale dikke auto gebruiken op zijn kanaal. Die
twee AMGsAMG en die DBX zijn wel leuk maar natuurlijk een enorme stap terug t.o.v. de stijgende lijn die hij had ingezet.Klopt, die AMG GT project kan me echt aan mn reet roesten, weer zo een hybride ding, gaap. die DBX vind ik dan wel weer leuk omdat het een auto voor zn pa is waar die van droomde :) gaaf als je zulke dromen van je oude heer kan vervullen :)
Ja dat vind ik sowieso mooi aan hem, die hele instelling van ‘als ik win, dan wint iedereen’. Natuurlijk levert het hem allemaal bakken met geld op maar hij zorgt er wel voor dat de mensen om hem heen ervan kunnen meegenieten.
Die DB12 was ook wel een mooi project. Nog fabrieksnieuw, bij testrit de greppel in gereden….. En uiteindelijk toch weer mooi opgeknapt (met klein beetje software hulp van AM dealer).
Volgens mij gaat id nu een Bugatti Chiron in de VS fixen als je z’n socials had gevolgd.
Dit is echt zo een project wat ik graag zou willen oppakken, maja hebben al een schade project staan momenteel, en de volgende komt pas als de huidige af is :)
Vermoedelijk zal er nog een sloot aan rest bpm op deze auto zitten. Misschien wordt het dan wel interessant als je deze exporteert?