• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari F50 heeft een beurt van 270 mille gehad

Auteur: willeme, gepost 29 februari 2020 om 11:03 – 34 Reacties

Ferrari F50

Maar dan is de Ferrari F50 in kwestie wel in tip top conditie.

De Ferrari F50 heeft nooit echt de iconische status van zijn voorganger (de F40) kunnen evenaren. De F50 was langzamer dan zijn voorganger en volgens sommigen bijzonder lelijk qua lijnvoering. Desalniettemin begint de auto telkens meer waardering te krijgen.

Rijden

Goed nieuws voor degenen die een F50 in de collectie hebben staan. Het exemplaar dat je op de afbeeldingen ziet is afgeleverd bij de dealer in Modena. De toenmalige eigenaar heeft er vervolgens tot 2015 zorg voor gedragen. Daarna ontfermde een andere Italiaan over het raspaardje. Die gebruikte de supercar waarvoor deze is bedoeld: rijden!

Ferrari F50

Kilometers

Niet dat de Italiaan is ingezet om de Panda 4×4 te vervangen, maar er werden de nodige kilometers mee gemaakt. Zo werd de auto gespot tijdens de GP van Monaco in 2017. Tsja, als je ‘m daarna wilt doorverkopen, moet zo’n Ferrari F50 wél weer naar nieuwstaat brengen. Nu is nieuwstaat bij Ferrari iets anders dan bij jouw lokale Okaziepaleis.

Ferrari F50

Ferrari Classische Certification

De auto werd namelijk aangemeld voor het Ferrari Classische Certification programma. In principe is het natuurlijk briljant dat het Italiaanse merk dit doet. Je Italiaanse sportwagen wordt naar nieuwstaat gebracht mét de erkende certificering, waardoor je de auto ook als ‘in nieuwstaat’ te koop aan kunt bieden.

Ferrari F50

270.000 dollar

In dit geval heeft de auto een grote beurt gehad en is ‘ie in de poets gezet. De kosten? Maar liefst 270.000 dollar! Ter verdediging, de Ferrari F50 was waarschijnlijk in niet al te beste staat. Ferrari Classiche is er namelijk 2 jaar (!) mee bezig geweest! Nu is het niet zo dat er drie ton mee gereden is. De F50 heeft sinds 1996 precies 34.434 km gelopen.

V12

Nieuwstaat

Voor dat geld hebben ze niet alleen de distributieriem vervangen en de spanrollen ‘bekeken’. De V12 van de Italiaan is namelijk compleet gerestaureerd. Alles wat niet in nieuwstaat was, is dat nu wel. Zowel in technisch opzicht, als esthetisch is de auto nu weer helemaal als nieuw. Behalve de sleutel, die ziet er lekker verweerd uit.

Meer lezen? Dat kan in onze special over de F50!

Ook interessant!

  • Gestolen Ferrari F50 na 18 jaar teruggevonden
  • Project Fenix is Nederlandse Ferrari F50 hommage
  • Identieke Ferrari F50 en Enzo als duo te koop
    Identiek gekleurde Ferrari F50 en Enzo als duo te koop
  • Video: Ferrari V12 klinkt hemels!

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

f50, Ferrari, rood, Supercars, V12

Vorig bericht: « Subaru XV krijgt eindelijk een nieuwe motor
Volgend bericht: Formule E: kwalificatie ePrix van Marrakesh »

Lees Interacties

Reacties

  1. El-Loco zegt

    29 februari 2020 om 11:14

    Coolste Ferrari ever ooit! Posterauto uit mijn jonge jaren.

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      29 februari 2020 om 12:31

      @el-loco: ik ben ook een groot F50 fan, wat een wagen, wat een soundtrack!

      Login om te reageren
    • bischero zegt

      29 februari 2020 om 13:22

      @el-loco: misschien een generatie dingetje, maar bij mij ging de F40 boven mijn bed en daarmee mijn favo.

      Login om te reageren
  2. drdre1 zegt

    29 februari 2020 om 11:15

    De F50 kan natuurlijk niet de F40 opvolgen qua icoon (snelheid die toen baanbrekend was Enzo heritage) maar is nog steeds een fraaie verschijning, om over het geluid nog maar te zwijgen.

    Login om te reageren
  3. Robert zegt

    29 februari 2020 om 11:36

    Nee, ook nu moet ik zeggen dat ik deze supercar niet mooi oud geworden vind. Helaas. Maar goed, ik ben dan ook meer van de generatie van Miami Vice en de TestaRossa.

    Wel goed dat je zo’n auto op deze wijze weer ‘als nieuw’ mag bestempelen; de auto in kwestie is tenslotte al weer bijna een kwart eeuw oud. Het kost wat, maar dit soort investeringsbedragen (de term ‘onderhoudskosten’ gaat me hier echt te ver) verdienen zich in deze prijscategorie volgens mij wel weer terug.

    Login om te reageren
  4. kerre zegt

    29 februari 2020 om 11:36

    Aaah. Heerlijk om te zien. Brengt goede herinneringen boven van The Need For Speed (de originele en deel twee ;). Het was die of de Lotus :P Altijd mooie auto gevonden

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      29 februari 2020 om 12:32

      @kerre: moest ik ook meteen aan denken, NFS II (SE). In de eerste zat een 512TR.

      Login om te reageren
      • jajeroenja zegt

        29 februari 2020 om 13:09

        @racerx: Wat denk je dan van die FZR2000 die 500 ofzo liep. Of die El Niño uit Hot Pursuit!

        Login om te reageren
        • bischero zegt

          29 februari 2020 om 13:22

          @jajeroenja: haha, heerlijk .. sweet memories ?

          Login om te reageren
  5. kennone zegt

    29 februari 2020 om 11:42

    Toch wel een van de lekkerste klinkende V12 ??

    Login om te reageren
  6. alfapeter zegt

    29 februari 2020 om 11:42

    Dat moet bij Stipt goedkoper kunnen.

    Login om te reageren
  7. maferick74 zegt

    29 februari 2020 om 12:25

    Oh ik dacht toch echt dat de f50 sneller was dan de f40 of hebben jullie t niet over de topsnelheid?

    Login om te reageren
    • maferick74 zegt

      29 februari 2020 om 12:28

      @maferick74: 324 om 325 toch?

      Login om te reageren
  8. VeniVidiVici zegt

    29 februari 2020 om 12:37

    34434 kilometer en dan gaan ze de motor compleet restaureren… hmm beetje vaag.

    Login om te reageren
    • Volvo_440_turbo zegt

      29 februari 2020 om 12:58

      @VeniVidiVici Ik hoorde Ferrari toen nog zeggen dat deze motor het zeker 30000km uithoudt, kan zijn dat ik er een 10K naast zit maar ik denk dat ik er wel plat op zit…

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        29 februari 2020 om 13:49

        @Volvo_440_turbo: Serieus? Verstaan ze dat onder Italiaanse kwaliteit. Doen die Duitsers dat toch beter.

        Login om te reageren
    • jerudo zegt

      29 februari 2020 om 15:07

      @venividivici: wordt niet elke tweedehandse Ferrari lekker teruggedraaid tot 30 duizend km? Dacht dat er hier ooit eens een artikeltje over gepasseerd was.

      Login om te reageren
  9. Brigadier Broekhoest zegt

    29 februari 2020 om 12:39

    De F40 is iconisch en een van mijn favoriete Ferrari’s. Maar echt mooi? Vooral vorm volgt functie.
    De F50 heeft mijns inziens meer design. Vind hem prachtig.
    Zoveel mooier dan het gedrocht dat er na kwam, de Enzo.

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    29 februari 2020 om 12:41

    Hij is zo gaaf!

    Login om te reageren
  11. ducktail zegt

    29 februari 2020 om 12:47

    -edit: Autocorrect. Dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  12. niex zegt

    29 februari 2020 om 13:30

    270k dan mag je aannemen dat elk boutje op scheurtjes is onderzocht. Dan nog is het teveel.

    Login om te reageren
  13. luxaeterna zegt

    29 februari 2020 om 13:34

    Er zitten nog krasjes op de carbon instaplijst, waar de sleutel op ligt. Mijn OCD.

    Login om te reageren
  14. Rick-dos zegt

    29 februari 2020 om 13:40

    ff relatief gezien….relatief gezien vind ik $270.000 meevallen. Auto is twee jaar onder handen geweest bij Ferrari en is nu weer zo goed als nieuw.

    Ik zou dat bedrag kwijt zijn alleen aan loonkosten als mijn auto een week bij de lokale dealer zou hebben gestaan….oké, das een beetje overdreven maar je begrijpt wat ik bedoel….hoop ik….

    Login om te reageren
  15. monsieurleloure zegt

    29 februari 2020 om 13:47

    Mijn fietssleutel zag er in 1996 nog beter uit dan deze Ferrarisleutel….

    Login om te reageren
    • cvoo zegt

      29 februari 2020 om 15:28

      @monsieurleloure: Die sleutel is wel heel treurig inderdaad!

      Login om te reageren
    • Mukmans zegt

      29 februari 2020 om 15:31

      @monsieurleloure: alleen is jouw fiets niks meer waard!

      Login om te reageren
      • monsieurleloure zegt

        29 februari 2020 om 16:31

        Maar ik heb die fiets nog steeds, dat dan weer wel. Een Koga Miyata Trailrunner.

        Login om te reageren
  16. joos straetmans zegt

    29 februari 2020 om 16:10

    De F50 van Ferrari is wat de 928 van Porsche is. Een beetje een vreemde eend in de bijt. Ik vind het model mislukt. De F40 en de Enzo vind ik veel mooier. De F50 vind ik lomp, veel te groot en te breed en te lang, met een overdreven achtervleugel. De cockpit is ook te hoog. De verhoudingen kloppen niet. Maar ik heb er nooit een in het echt gezien.

    Login om te reageren
  17. deredactie zegt

    29 februari 2020 om 16:23

    7 jaar geleden gescheiden, tweeling van 4 je destijds, 14 jaar kinderalimentatie a 500 per maand is een beurt van 84000 euro. Ook niet slecht hè?

    Login om te reageren
    • falcon zegt

      29 februari 2020 om 17:42

      Zeker iets om trots op te zijn!

      Login om te reageren
  18. thomasthomas zegt

    29 februari 2020 om 17:55

    Geen bodem fotos?

    Login om te reageren
  19. frank2b zegt

    29 februari 2020 om 20:22

    Ongetwijfeld een fantastische auto om mee te rijden!
    Alleen jammer dat áls je er mee gaat rijden de eerste onderhoudsbeurt na 35k km een toteloos oplevert….

    Login om te reageren
  20. aron_declercq zegt

    1 maart 2020 om 12:27

    Ik heb het schaalmodel van deze prachtige auto op schaal 1:18

    Login om te reageren
  21. punt666 zegt

    1 maart 2020 om 15:53

    Ooit eens in mogen rijden in Italië in de buurt van Bergamo. De eigenaar was een vriend van mijn oom in Italië en die was operazanger. Deze meneer had 3 Ferrari’s (f355, 512TR en een F50) Ik was begin 20 en dacht dat ik ernaast mocht zitten maar kreeg het belachelijke sleuteltje in m’n handen gedrukt en moest het zelf ervaren volgens hem.
    Wat een ervaring! En wat is die auto groot, breed en onoverzichtelijk! En wat was de bediening zwaar, behalve de richtingaanwijzer want die leek uit een Panda te komen en voelde allesbehalve degelijk aan. De verdere afwerking was overigens ook maar zozo met knopjes uit een Tipo/Tempra bijv. Koppelen en schakelen was echt een uitdaging. Maar wat een geluid, vibraties en hitte tijdens het rijden! Snel optrekken was er niet bij met die loodzware koppeling en sneller als 140 durfde ik niet op de Superstrada. Ik reed overigens zelf destijds in een oude CX Turbodiesel met 120pk en vond dat al snel :)
    Vond de F50 nooit heel mooi (en nog steeds niet echt) maar die ervaring blijft me altijd bij!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North