• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari GTC4 Grand Edition heeft compleet andere neus

Auteur: willeme, gepost 3 maart 2022 om 08:03 – 11 Reacties

Ferrari GTC4 Grand Edition

Maar waarom zou je dat doen? De eigenaar van de Ferrari GTC4 Grand Edition vindt het kennelijk mooier.

Ferrari’s zijn in principe helemaal perfect. Daar ga je niets aan veranderen. Jeremy Clarkson kon het destijds mooi uitleggen. Een goedkope auto is als een broodje, daar kun je met een beetje saus al een goed verschil maken. Een sportwagen is gepocheerde heilbot. Dat is zo delicaat dat alles wat je eraan doet, juist het tegenovergestelde effect heeft.

Ferrari’s aanpassen is dus iets waar je enorm goed over na moet denken. Tuners als Novitec en Mansory draaien hun hand er niet voor om.

Ferrari GTC4 Grand Edition

Maar ondanks dat die twee behoorlijk ingrijpende modificaties hebben voor Ferrari’s, blijft het basisdesign veelal gelijk. En dat is met de deze Ferrari GTC4 Grand Edition niet het geval.

Ferrari GTC4 Grand Edition

De eigenaar van de Ferrari-vierzitter was er niet helemaal content mee. De auto komt uit 2018 en sindsdien zat er een ding hem heel erg dwars: die neus. In plaats van Ferrari confronteren met het feit dat kennelijk niet al hun auto’s bloedmooi zijn, ging de beste men in kwestie naar Kahn Automotive.

Dat bedrijf, gevestigd in London, is niet gewend om ‘nee’ te verkopen als een (vermogende) klant iets bijzonders vraagt. Althans, daar gaan we in dit geval vanuit.

Ferrari GTC4 Grand Edition
Ferrari GTC4 Grand Edition
Ferrari GTC4 Grand Edition
Ferrari GTC4 Grand Edition
Ferrari GTC4 Grand Edition
Ferrari GTC4 Grand Edition

In dit geval is de Ferrari GTC4 Grand Edition compleet afwijkend aan de voorzijde. Wat direct opvalt, zijn de koplampen. Die zijn nu veel kleiner dan eerst.

Deze ‘lopen’ tot het voorscherm, terwijl ze voorheen erin overliepen. Ter referentie hebben we in onderstaande gallery afbeeldingen van de originele GTC4Lusso:

Ter referentie: dit is de originele neus van de GTC4Lusso

Horizontale lampen

Nu zijn die nieuwe luchtunits niet direct enorm storend. Ferrari is immers zelf ook afgestapt van verticale naar horizontale lampunits. Omdat de lampen afwijkend zijn, zijn de voorschermen dat ook. Daarnaast is de voorbumper anders. Er zijn nu twee ronde koplampen in de grille verwerkt.

Onder aan de bumper zijn de twee kleine splitters vervangen door een hele grote. In de genoemde voorschermen zijn de luchtsleuven een stukje gegroeid.

Kahn is niet over één nacht ijs gegaan met de veranderingen. Volgens Afzal Kahn hebben ze inspiratie opgedaan bij de 250 Testa Rossa uit 1957 en de Monza SP2 uit 2019.

Meer lezen? Dit zijn 9 moderne Ferrari twaalfcilinder GT’s!

Ook interessant!

  • Ferrari SF-90 Special Edition
    Ferrari SF-90 Special Edition is bijzonder mooi rood
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, coachbuilding, Ferrari, GTC4Lusso, kahn-design, striping, tuning, V12, Video

Vorig bericht: « Lewis Hamilton zegt zijn concurrenten de wacht aan
Volgend bericht: Aston Martin wil eigen motoren gaan maken »

Lees Interacties

Reacties

  1. robertvanheerde zegt

    3 maart 2022 om 08:41

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik de aanpassingen bijzonder geslaagd vind. Ik snap de eigenaar wel. Mooi ook die blauwe kleur icm de velgen.

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    3 maart 2022 om 08:43

    Het neusje is nu net een Vantage. Op zich best goed gelukt.

    Login om te reageren
  3. kniesoor zegt

    3 maart 2022 om 08:58

    Ik vind Kahn een beetje een praatjesmaker, maar eerlijk is eerlijk, dit heeft-ie goed gedaan 👍🏽

    Login om te reageren
  4. pomoek zegt

    3 maart 2022 om 09:06

    Ik zou willen zeggen: Zéér geslaagd! En dat vind ik niet vaak van Kahn designs. De luchtuitlaten aan de zijkanten en de snede boven de voorste wielkast is natuurlijk wel een beetje gejat van AM, maar in het kader van beter goed gejat dan slecht verzonnen zeg ik: Laat gaan.

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      3 maart 2022 om 11:36

      @pomoek: Google eens naar de Ferrari Rosso Concept uit 2000… ;) Op zijn beurt weer een eerbetoon aan de 250 Testa Rossa uit de jaren ’50.

      Login om te reageren
  5. Edge zegt

    3 maart 2022 om 09:24

    Het eerste wat in mij opkomt is Ford SportKa en StreetKa. Die kregen ook ‘andere’ koplampen door het zijscherm een stukje over de koplamp door de laten lopen.

    Login om te reageren
  6. kevindb zegt

    3 maart 2022 om 09:43

    Krijg een beetje het idee van de vroegere golfjes 3 met een doorgelaste motorkap ipv opgeplakte booskijkers. Ik vind echter dit resultaat wel geslaagd!

    Login om te reageren
  7. 50mchljn zegt

    3 maart 2022 om 09:59

    Is ook lullig voor Ferrari dat iemand anders laat zien “ hoe het had moeten zijn !” En Kahn maakt heel veel rotzooi maar deze is verregaand oké.

    Login om te reageren
  8. joos straetmans zegt

    3 maart 2022 om 10:47

    Jeremy Clarkson heeft niet altijd gelijk. De SF90 bijvoorbeeld is geen geweldig ontwerp.

    Login om te reageren
  9. flyerbunch zegt

    3 maart 2022 om 11:12

    Ziet er netjes uit.. verbetering.

    Login om te reageren
  10. boomhauwer zegt

    3 maart 2022 om 18:21

    Mag dit van Ferrari?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North