• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari GTC4Lusso: dit betaal je voor Italiaanse luxe

Auteur: Author, gepost 24 augustus 2016 om 15:37 – 42 Reacties

Afbeelding Ferrari GTC4Lusso: dit betaal je voor Italiaanse luxeAfbeelding Ferrari GTC4Lusso: dit betaal je voor Italiaanse luxeAfbeelding Ferrari GTC4Lusso: dit betaal je voor Italiaanse luxeAfbeelding Ferrari GTC4Lusso: dit betaal je voor Italiaanse luxeAfbeelding Ferrari GTC4Lusso: dit betaal je voor Italiaanse luxeAfbeelding Ferrari GTC4Lusso: dit betaal je voor Italiaanse luxeAfbeelding Ferrari GTC4Lusso: dit betaal je voor Italiaanse luxeAfbeelding Ferrari GTC4Lusso: dit betaal je voor Italiaanse luxe

Ferrari GTC4Lusso: dit betaal je voor Italiaanse luxe
En omdat we ons wel degelijk bekommeren om de consument, krijg je de prijzen van de duurste opties er gratis bij.

Met de introductie van de FF toonde Ferrari ballen. De grote coupé met z’n bijzondere en ruime koetswerk volgde de 612 Scaglietti op die misschien niet de boeken in gaat als de mooiste Ferrari ooit. De FF doet dat wellicht ook niet, maar toch hebben we een zwak voor de GT met V12. Alleen al omdat ‘ie er zo lekker anders uitziet.

De GTC4Lusso kreeg de schone taak om de FF op te volgen. Naast enkele uiterlijke updates kreeg de Lusso dertig pk extra en aangepaste differentiëlen, om het prestatiepotentieel nog beter te kunnen benutten. Wel, dat alles heeft intussen een Nederlandse prijs gekregen. *Hou je vast* Hij mag mee voor de lieve som van 361.906 euro, inclusief belastingen.

Voor dat geld kun je een hoop ander lekkers kopen, zoveel is duidelijk. Een S65 AMG Coupé? 318.900 euro. Bentley Continental GT Speed (inclusief W12)? 311.257 euro. De Aston Martin Rapide staat momenteel voor 270.234 euro in de prijslijsten. Allemaal vierzitters met V12, maar het zijn ook allmaal geen Ferrari’s.

Een rondje grasduinen door de optielijst levert vaak mooie dingen op bij de exclusieve merken en da’s ook nu het geval. We pikten de duurste opties eruit:

  • Panoramisch glazen dak: 14.520 euro
  • Driedubbele laklaag in een bijzondere kleur: 19.360 euro
  • Een bijpassende golftas of kofferset: 7.865 euro
  • Liftsysteem voor en achter: 4.840 euro
  • Een “historische kleur”: 8.954 euro

Uiteraard kun je je GTC4Lusso naar hartenlust laten personaliseren, maar daar hangt ongetwijfeld een gepeperd prijskaartje aan. Aan de andere kant: dit zou in de echte wereld weleens de snelste auto van A naar B kunnen zijn. En da’s best een paar euro’s waard.

Ook interessant!

  • Ferrari Portofino M rijtest video
    Ferrari Portofino M rijtest video
  • Ferrari BR20: een GTC4Lusso, maar dan minder praktisch
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, geld, GTC4Lusso

Vorig bericht: « Autoblog advies: vlotte en ruime outsider voor €14.000
Volgend bericht: Komt deze Chinese SUV je bekend voor? »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    24 augustus 2016 om 15:43

    Godkolere wat een bak geld zeg! Met een beetje opties aanvinken zit je op dik 4 ton… Eigenlijk gewoon pure waanzin.

    Login om te reageren
    • dutchoutlaw zegt

      24 augustus 2016 om 18:03

      @viezefreddyw: Ferrari hè

      Login om te reageren
  2. mashell zegt

    24 augustus 2016 om 15:45

    Voor “historische kleur” (lees: een oude pot rode verf) 9000 euro vragen. Je moet maar durven.

    Login om te reageren
  3. misterdrogba zegt

    24 augustus 2016 om 15:49

    Tja diegene die ze kopen kijken echt niet op van die prijzen.

    Login om te reageren
  4. kilum zegt

    24 augustus 2016 om 15:53

    Dat glazen dak zou ik wel aanvinken als ik in de markt was voor zo’n auto. Dat geld ook voor het liftsysteem en de gepersonaliseerde lak. Maar het is wel een pot goud zeg voor 3 opties. tel daar nog de rest van de vinkjes bij op en je zit al snel aan de 50K.

    Login om te reageren
  5. mrrallycross zegt

    24 augustus 2016 om 15:55

    De kop is verkeerd. De helft betaal je voor Italiaanse luxe.

    De rest aan de nl staat…

    Login om te reageren
    • janmetdelangeachternaam zegt

      24 augustus 2016 om 17:01

      @mrrallycross: tja..zo’n stugge Italiaan rijdt nou niet zo heel lekker over een snelweg van Belgische kwaliteit

      Login om te reageren
      • lowlow zegt

        25 augustus 2016 om 11:04

        @janmetdelangeachternaam: haha jan supergrappig enzo !!

        Login om te reageren
  6. PunicaOase zegt

    24 augustus 2016 om 15:56

    Ben ik de enige die em totaal niet mooi en interessant vind?

    Voor 400k neem ik wel een Porsche Macan of zo voor de boodschappen en winterse ritjes, etc. en daarnaast een bloedmooie roadster… Misschien hou ik nog wat over voor een Harley :-)

    Login om te reageren
    • poeperman zegt

      24 augustus 2016 om 17:23

      @punicaoase: misschien?

      Login om te reageren
    • p993 zegt

      24 augustus 2016 om 20:21

      @punicaoase: vind het model ook niet fraai…FF trouwens ook niet.
      De 612 dan juist weer wel, misschien word ik oud…anyway, in mijn sportwagens heb ik de motor graag achterin. Voor andere werk neem ik de station wel.

      Login om te reageren
  7. dunhozzie zegt

    24 augustus 2016 om 15:56

    Tsja de alternatieven zijn zeker ook mooi en waardevol. Maar zo waardevast als deze? Zeker met dat steigerende paard voorop en de hype is het potentieel wel een goede investering. En hij is stiekem gewoon mooi. Dus zet maar op de stoep. Mag ik hem over 150 jaar afbetalen?

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      24 augustus 2016 om 15:58

      @dunhozzie: Qua investering zou het inderdaad niet een gekke auto kunnen zijn. Hoogstwaarschijnlijk is dit de laatste Ferrari met een atmosferische V12 in het vooronder…

      Login om te reageren
      • Author zegt

        24 augustus 2016 om 16:05

        @viezefreddyw: Ferrari heeft een paar jaar terug al aangegeven dat de atmosferische V8 einde oefening is (waarvan akte), maar dat de V12 in toekomst onderdeel gaat uitmaken van hybride aandrijflijnen. De grote motor blijft dus wel atmosferisch :)

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          24 augustus 2016 om 16:07

          @mauritsh: Dat is ook zo inderdaad, helemaal vergeten! De grote motor blijft dus atmosferisch, maar hoe lang nog? Op een gegeven moment is dat niet meer vol te houden denk ik. De atmosferische V8 is er uit (helaas), de V12 zal denk ik niet veel later gaan volgen.

          Login om te reageren
          • jorden zegt

            24 augustus 2016 om 18:13

            @viezefreddyw: ik denk dat de toekomst in gewicht reductie plaats gaat vinden. Ferrari gebruikt nog relatief weinig Carbon.

            Login om te reageren
  8. tvklarenbosch zegt

    24 augustus 2016 om 16:02

    Ze vragen het omdat het kan

    Login om te reageren
  9. davelepeef zegt

    24 augustus 2016 om 16:04

    Hij is natuurlijk ook véél mooier dan de genoemde modellen… En ach, de prijzen… 1000e op een model van 40k zijn we ook gewend, lees nav of knappe velgen… Pimpin’ ain’t easy zeg ik altijd maar..

    Login om te reageren
  10. jaso013 zegt

    24 augustus 2016 om 16:10

    Niet omdat het moet, maar omdat het kan. Zolang iedereen nog genoeg geld heeft om te spenderen kun je vragen wat je wilt. Zeker in dit segment.

    Login om te reageren
  11. mauking zegt

    24 augustus 2016 om 16:19

    Voor zo’n prachtige auto mag je ook wel wat vragen, wat een prachtige auto zeg! Ga hem steeds mooier vinden, vooral de achterkant! Als ik het geld had…

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    24 augustus 2016 om 16:36

    Toch best een fijne daily.

    Login om te reageren
  13. rwracing zegt

    24 augustus 2016 om 16:38

    Nu wordt het moeilijk: een ‘historische’ kleur voor m’n ferrari of een citroën c1 voor m’n vrouw

    Login om te reageren
    • 't Peugje zegt

      24 augustus 2016 om 16:55

      @rwracing: Doe een Citroen C1 voor je vrouw. Straks doet zij de boodschappen in de Ferrari en is je lak alsnog historie.

      Login om te reageren
      • poeperman zegt

        24 augustus 2016 om 17:24

        @straatzakelijk: mooizo

        Login om te reageren
  14. desjonnies zegt

    24 augustus 2016 om 16:41

    Als de stoelen maar niet kraken !

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      24 augustus 2016 om 16:54

      @desjonnies: tuurlijk wel, goedkoper kan je niet Ferrari rijden!

      Login om te reageren
  15. lekbak zegt

    24 augustus 2016 om 16:54

    Één van de pareltjes van Ferrari van de afgelopen decennia als je het mij vraagt. Ik zal waarschijnlijk nooit een dergelijk bedrag aan één auto uitgeven maar mooi is dit zeker. De eigenzinnige techniek is dan ook een leuke bonus.

    Login om te reageren
  16. allesmetturbo zegt

    24 augustus 2016 om 16:58

    Ultieme droomauto

    Login om te reageren
  17. m550d zegt

    24 augustus 2016 om 17:03

    Nope, doe mij maar een FF. Een schoonheid in plaats van dit mislukte apparaat. Typisch een gevalletje “verandering omdat het moet”, de FF is een prachtige machine en behoeft geen verandering.

    Qua keuze tussen deze GTC en genoemde alternatieven: de Rapide.

    Login om te reageren
  18. jeppie zegt

    24 augustus 2016 om 17:08

    Wat voor historische kleur?

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      24 augustus 2016 om 17:34

      @jeppie: oud roze

      Login om te reageren
  19. deora zegt

    24 augustus 2016 om 17:20

    Als ik ooit zo’n bedrag zou moeten uitgeven aan zo’n auto dan ging ik voor de Ferrari. Het uiterlijk vind ik zelf geslaagd en ik denk dat deze ook nog een leuke restwaarde heeft. De S Coupé vind ik ook schitterend maar ik gok dat die even snel afschrijven als de oude CL’s.

    Login om te reageren
    • jorden zegt

      24 augustus 2016 om 18:31

      @deora: dikke Duitser, dikke afschrijving en fout volk is gek op dikke oude Duitsers. Ferrari’s blijven een beetje binnen de kringen van vermogend volk rondrijden. Ze zijn amper geschikt voor dagelijks gebruik én je hebt een huis met garage nodig (verzekering eis).

      Login om te reageren
  20. wolly zegt

    24 augustus 2016 om 17:43

    Nooit wat gevonden aan dat model. Dan was de 612 veel mooier. Of de 599. Maar dit? Nee.

    Login om te reageren
  21. carloadan zegt

    24 augustus 2016 om 18:19

    Die BMW Z3 coupe was zijn tijd ver vooruit!

    Login om te reageren
  22. maurits123 zegt

    24 augustus 2016 om 18:59

    De 612 is juist één van de lelijkste.

    Login om te reageren
  23. jeroenwz zegt

    24 augustus 2016 om 19:45

    is de prijs met of zonder kraakstoelen?

    Login om te reageren
  24. anders zegt

    24 augustus 2016 om 21:37

    Staat de kooiaap ook in de optielijst?

    Login om te reageren
  25. rrk147 zegt

    24 augustus 2016 om 22:31

    De snelste auto van A naar B….. Grote kans dat je gewoon in dezelfde file staat. Wellicht voor Duitsland interessant

    Login om te reageren
  26. fconderkantlat zegt

    25 augustus 2016 om 01:39

    ben benieuwd wat het zou schelen in euro’s als er een “HELE”-systeem-variant beschikbaar van is

    Login om te reageren
  27. pinut187 zegt

    25 augustus 2016 om 08:40

    Ik vind hem best wel fraai..

    Login om te reageren
  28. duderuud zegt

    25 augustus 2016 om 09:48

    Dat is toch de natte droom van elk bedrijf, gewoon zelf verzinnen wat voor bedrag je vraagt voor een auto en opties en je verkoopt het nog ook…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North