En omdat we ons wel degelijk bekommeren om de consument, krijg je de prijzen van de duurste opties er gratis bij.
Met de introductie van de FF toonde Ferrari ballen. De grote coupé met z’n bijzondere en ruime koetswerk volgde de 612 Scaglietti op die misschien niet de boeken in gaat als de mooiste Ferrari ooit. De FF doet dat wellicht ook niet, maar toch hebben we een zwak voor de GT met V12. Alleen al omdat ‘ie er zo lekker anders uitziet.
De GTC4Lusso kreeg de schone taak om de FF op te volgen. Naast enkele uiterlijke updates kreeg de Lusso dertig pk extra en aangepaste differentiëlen, om het prestatiepotentieel nog beter te kunnen benutten. Wel, dat alles heeft intussen een Nederlandse prijs gekregen. *Hou je vast* Hij mag mee voor de lieve som van 361.906 euro, inclusief belastingen.
Voor dat geld kun je een hoop ander lekkers kopen, zoveel is duidelijk. Een S65 AMG Coupé? 318.900 euro. Bentley Continental GT Speed (inclusief W12)? 311.257 euro. De Aston Martin Rapide staat momenteel voor 270.234 euro in de prijslijsten. Allemaal vierzitters met V12, maar het zijn ook allmaal geen Ferrari’s.
Een rondje grasduinen door de optielijst levert vaak mooie dingen op bij de exclusieve merken en da’s ook nu het geval. We pikten de duurste opties eruit:
- Panoramisch glazen dak: 14.520 euro
- Driedubbele laklaag in een bijzondere kleur: 19.360 euro
- Een bijpassende golftas of kofferset: 7.865 euro
- Liftsysteem voor en achter: 4.840 euro
- Een “historische kleur”: 8.954 euro
Uiteraard kun je je GTC4Lusso naar hartenlust laten personaliseren, maar daar hangt ongetwijfeld een gepeperd prijskaartje aan. Aan de andere kant: dit zou in de echte wereld weleens de snelste auto van A naar B kunnen zijn. En da’s best een paar euro’s waard.
Godkolere wat een bak geld zeg! Met een beetje opties aanvinken zit je op dik 4 ton… Eigenlijk gewoon pure waanzin.
@viezefreddyw: Ferrari hè
Voor “historische kleur” (lees: een oude pot rode verf) 9000 euro vragen. Je moet maar durven.
Tja diegene die ze kopen kijken echt niet op van die prijzen.
Dat glazen dak zou ik wel aanvinken als ik in de markt was voor zo’n auto. Dat geld ook voor het liftsysteem en de gepersonaliseerde lak. Maar het is wel een pot goud zeg voor 3 opties. tel daar nog de rest van de vinkjes bij op en je zit al snel aan de 50K.
De kop is verkeerd. De helft betaal je voor Italiaanse luxe.
De rest aan de nl staat…
@mrrallycross: tja..zo’n stugge Italiaan rijdt nou niet zo heel lekker over een snelweg van Belgische kwaliteit
@janmetdelangeachternaam: haha jan supergrappig enzo !!
Ben ik de enige die em totaal niet mooi en interessant vind?
Voor 400k neem ik wel een Porsche Macan of zo voor de boodschappen en winterse ritjes, etc. en daarnaast een bloedmooie roadster… Misschien hou ik nog wat over voor een Harley :-)
@punicaoase: misschien?
@punicaoase: vind het model ook niet fraai…FF trouwens ook niet.
De 612 dan juist weer wel, misschien word ik oud…anyway, in mijn sportwagens heb ik de motor graag achterin. Voor andere werk neem ik de station wel.
Tsja de alternatieven zijn zeker ook mooi en waardevol. Maar zo waardevast als deze? Zeker met dat steigerende paard voorop en de hype is het potentieel wel een goede investering. En hij is stiekem gewoon mooi. Dus zet maar op de stoep. Mag ik hem over 150 jaar afbetalen?
@dunhozzie: Qua investering zou het inderdaad niet een gekke auto kunnen zijn. Hoogstwaarschijnlijk is dit de laatste Ferrari met een atmosferische V12 in het vooronder…
@viezefreddyw: Ferrari heeft een paar jaar terug al aangegeven dat de atmosferische V8 einde oefening is (waarvan akte), maar dat de V12 in toekomst onderdeel gaat uitmaken van hybride aandrijflijnen. De grote motor blijft dus wel atmosferisch :)
@mauritsh: Dat is ook zo inderdaad, helemaal vergeten! De grote motor blijft dus atmosferisch, maar hoe lang nog? Op een gegeven moment is dat niet meer vol te houden denk ik. De atmosferische V8 is er uit (helaas), de V12 zal denk ik niet veel later gaan volgen.
@viezefreddyw: ik denk dat de toekomst in gewicht reductie plaats gaat vinden. Ferrari gebruikt nog relatief weinig Carbon.
Ze vragen het omdat het kan
Hij is natuurlijk ook véél mooier dan de genoemde modellen… En ach, de prijzen… 1000e op een model van 40k zijn we ook gewend, lees nav of knappe velgen… Pimpin’ ain’t easy zeg ik altijd maar..
Niet omdat het moet, maar omdat het kan. Zolang iedereen nog genoeg geld heeft om te spenderen kun je vragen wat je wilt. Zeker in dit segment.
Voor zo’n prachtige auto mag je ook wel wat vragen, wat een prachtige auto zeg! Ga hem steeds mooier vinden, vooral de achterkant! Als ik het geld had…
Toch best een fijne daily.
Nu wordt het moeilijk: een ‘historische’ kleur voor m’n ferrari of een citroën c1 voor m’n vrouw
@rwracing: Doe een Citroen C1 voor je vrouw. Straks doet zij de boodschappen in de Ferrari en is je lak alsnog historie.
@straatzakelijk: mooizo
Als de stoelen maar niet kraken !
@desjonnies: tuurlijk wel, goedkoper kan je niet Ferrari rijden!
Één van de pareltjes van Ferrari van de afgelopen decennia als je het mij vraagt. Ik zal waarschijnlijk nooit een dergelijk bedrag aan één auto uitgeven maar mooi is dit zeker. De eigenzinnige techniek is dan ook een leuke bonus.
Ultieme droomauto
Nope, doe mij maar een FF. Een schoonheid in plaats van dit mislukte apparaat. Typisch een gevalletje “verandering omdat het moet”, de FF is een prachtige machine en behoeft geen verandering.
Qua keuze tussen deze GTC en genoemde alternatieven: de Rapide.
Wat voor historische kleur?
@jeppie: oud roze
Als ik ooit zo’n bedrag zou moeten uitgeven aan zo’n auto dan ging ik voor de Ferrari. Het uiterlijk vind ik zelf geslaagd en ik denk dat deze ook nog een leuke restwaarde heeft. De S Coupé vind ik ook schitterend maar ik gok dat die even snel afschrijven als de oude CL’s.
@deora: dikke Duitser, dikke afschrijving en fout volk is gek op dikke oude Duitsers. Ferrari’s blijven een beetje binnen de kringen van vermogend volk rondrijden. Ze zijn amper geschikt voor dagelijks gebruik én je hebt een huis met garage nodig (verzekering eis).
Nooit wat gevonden aan dat model. Dan was de 612 veel mooier. Of de 599. Maar dit? Nee.
Die BMW Z3 coupe was zijn tijd ver vooruit!
De 612 is juist één van de lelijkste.
is de prijs met of zonder kraakstoelen?
Staat de kooiaap ook in de optielijst?
De snelste auto van A naar B….. Grote kans dat je gewoon in dezelfde file staat. Wellicht voor Duitsland interessant
ben benieuwd wat het zou schelen in euro’s als er een “HELE”-systeem-variant beschikbaar van is
Ik vind hem best wel fraai..
Dat is toch de natte droom van elk bedrijf, gewoon zelf verzinnen wat voor bedrag je vraagt voor een auto en opties en je verkoopt het nog ook…