• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari: krankzinnige tactiek was juiste keuze

Auteur: Onno, gepost 25 juli 2022 om 09:57 – 12 Reacties

Ferrari: krankzinnige techniek was juiste keuze

Carlos Sainz was niet in zijn nopjes toen hij naar binnen werd geroepen, net toen hij in een gevecht was.

Sainz riep het uit: ‘Niet nu, niet nu!’. Hij kreeg namelijk een bericht via de radio, terwijl hij net in gevecht was met Sergio Perez. Hierdoor werd hij natuurlijk uit zijn concentratie gehaald, maar moest ook nog eens een ronde later toch nieuw rubber halen. Ferrari ziet het probleem niet en zegt dat het de juiste keuze was.

Krankzinnige tactiek Ferrari

Dit terwijl Sainz door een gridstraf achteraan moest starten. Hij was goed bezig met een inhaalrace. Tot het moment dat hij Perez tegenkwam in de strijd om plek 3. Dat werd een hevig gevecht. Ferrari maakte tijdens dit gevecht een merkwaardige call om Sainz naar binnen te roepen via de boordradio. Desalniettemin slaagde hij erin om Perez in te halen, maar een ronde erna moest hij dus toch naar binnen om nieuwe mediums te halen.

De teambaas van Ferrari, Mattia Binotto, zegt tegen Sky Sports dat het zeker wel een goede keuze was. Hij zei namelijk ‘we denken niet dat het de juiste keuze was, we weten zeker dat het juiste was’.

Banden versleten

Reden tot deze zelfverzekerdheid is dat de banden te versleten waren. Binotto wilde geen risico nemen om (nog meer) punten te verliezen. ‘De banden waren aardig versleten, dus het zou erg riskant zijn geweest om er de race mee uit te rijden’, aldus de teambaas.

Door de pitstop te maken wist Sainz de snelste rondetijd neer te zeten. Hierdoor heeft hij een extra punt gepakt, dus dit is inderdaad goed uitgepakt. Overigens voegt Binotto er nog aan toe dat dit de veiligste keuze was en misschien heeft hij daar gelijk in. Echter, de timing van de call is en blijft wat ongelukkig.

Sainz zelf denkt dat hij goed de race had kunnen uitrijden met de oude banden. Hij zegt wel dat de mensen bij de pitmuur veel meer data hebben om goede beslissingen te nemen, dus het zal wel kloppen. Aldus de teleurgestelde coureur.

Ook interessant!

  • Sainz tekende Ferrari contract
    Sainz tekende Ferrari contract in pyjama
  • Sainz blijft bij Ferrari
    Sainz blijft bij Ferrari, aldus Sainz (en Ferrari)
  • Gespot - Ferrari SF90-eigenaar kiest de juiste kleur rood
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

Carlos Sainz, Ferrari, Formule 1, mattia-binotto

Vorig bericht: « Peperdure racesimulator misstaat niet in je woonkamer
Volgend bericht: Feest! Audi viert 20 jaar RS6 »

Lees Interacties

Reacties

  1. okdoei zegt

    25 juli 2022 om 10:08

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. harrie zegt

    25 juli 2022 om 10:14

    Die gok neem je dan toch gewoon? Een podiumplaats vanaf de achterste startrij had nog iets van het gezicht van Ferrari kunnen redden.
    Bovendien kreeg ik niet de indruk dat Sainz al erg veel last van banden slijtage had met zijn enorme tempo.

    Login om te reageren
  3. Johanneke zegt

    25 juli 2022 om 10:39

    Alsnog denk ik dat als ze hem eerder naar binnen hadden gehaald, hij dichter bij plek 4 was gekomen, en misschien aan had kunnen vallen. Buiten blijvrn was gewoonweg geen optie, aangezien Perez en / of Russel gewoon binnen 5 seconden konden blijven rijden, beter dan 5e was je nooit geworden. Door hem te laat naar binnen te halen was 5e ook het maximale.

    Hij reed wel 2.5 seconde per rondje sneller dan het middenveld, 1.5 tot 2 seconde sneller dan de top 4 toen ie nieuwe banden had. Maarja nu had ie maar iets van 10 ronden om dat voordeel te benutten.

    Plus, als ie al gepit had, en er zou een safety car komen, had ie weer vlak achter de top 4 gestaan. Moest dat wel gebeuren nadat hij het middenveld voorbij was natuurlijk.

    Login om te reageren
    • ericbmw2000 zegt

      25 juli 2022 om 14:01

      Precies dit. Hem eerst laten inhalen en daarna naar binnen halen kost teveel tijd. Optimale strategie als je nog eens naar binnen moet is om volgas naar de staart van het groepje te rijden en dan als je er bijna bij bent, naar binnen gaan. Het was of dat, of Russel en Perez inhalen en dan tempo verminderen, alleen een gat van 5 sec opbouwen. Hamilton en Verstappen waren toch te ver weg. Ferrari houdt zich teveel vast aan wat ze van te voren hebben bedacht en lezen niet hoe de race zich ontvouwd. Dus nee, meneer Binotto, dit was zeker weten niet de beste strategie, dit was tijdens de race al duidelijk, dus geen achteraf gelul.

      Login om te reageren
  4. awesome zegt

    25 juli 2022 om 11:30

    “Hij zegt wel dat de mensen bij de pitmuur veel meer data hebben om goede beslissingen te nemen, dus het zal wel kloppen. ”

    Aan de pitmuur zit het grootste probleem van Ferrari.
    Ik zie altijd de Fire Drill scene van The office voor me wanneer dit team ook maar een beetje kans maakt op een podium. https://youtu.be/gO8N3L_aERg?t=138

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    25 juli 2022 om 11:31

    iets met een struisvogel en zand…. Had dit 10 ronden eerder, of helemaal niet gedaan. Als ik dat tijdens de race kan bedenken, als Carlos dat tijdens een inhaal manoeuvre met 5g kan bedenken, dan moeten twintig dik betaalde strategen dit ook kunnen bedenken.

    Login om te reageren
  6. pomoek zegt

    25 juli 2022 om 11:36

    Driver of the day. tja. Dat is vaak de coureur van een van de drie topteams die achteraan moet starten en dan het hele veld inhaalt. Gelukkig kost dit inmiddels wat meer tijd dan enige jaren geleden, toen Verstappen in de GP van Rusland in 8 ronden van p19 naar p5 reed.

    Login om te reageren
  7. ghengiskhan zegt

    25 juli 2022 om 11:42

    Wij van WC-eend adviseren WC-eend.

    Login om te reageren
  8. scott zegt

    25 juli 2022 om 13:24

    Gewoon vol in remmen gaan en de pits binnenrollen. Je wilt box box? Kan je het krijgen ook.

    Login om te reageren
  9. thearchitect zegt

    25 juli 2022 om 14:21

    Ik ga het gewoon zeggen:
    Zou het kunnen dat Binotto niet de ijzersterke teambaas is die Ferrari nodig heeft?

    Login om te reageren
  10. davinci zegt

    25 juli 2022 om 16:07

    Ferrari had gewoon liever dat Verstappen 1 punt minder zou uitlopen van Leclerc, dan dat Sainz op de derde plek zou eindigen. De banden waren niet slechter dan die van Perez en Russell en de rondetijden waren nog goed. Ze hebben voor Leclerc gekozen…

    Login om te reageren
  11. pomoek zegt

    25 juli 2022 om 17:06

    Las net op de F1 site dat Binotto het team oproept om een 1-2 zeker te stellen voor de race in Hongarije.

    Dat zal zeker, een beetje, helpen. Sainz staat echter nu al 89 punten achter op Verstappen en is nagenoeg kansloos voor het kampioenschap met MV, CL en SP vóór hem.

    Leclerc is dus de grote hoop voor Ferrari en zal vanaf nu moeten proberen alle races te winnen, en hopen op veel pech bij Verstappen.

    Verstappen hoeft nog maar 2 of 3 keer een race te winnen dit jaar. Als hij dan verder regelmatig een podium pakt is het kampioenschap vrijwel zeker voor hem.

    Leclerc heeft nu net deze race, en eerder in Italië, laten zien een geweldig coureur te zijn, die echter niet goed met de druk van het kampioenschap kan omgaan. Dus de kans dat Leclerc nu alle 10 races hierna gaat winnen schat ik niet hoog in.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North