
Zo zien we het graag!
Het zou het beste zijn als we iedere dag netjes zouden leven volgens de Schijf van Vijf, we elke dag een aantal uurtjes zouden sporten, geen vlees meer zouden eten, elektrisch zouden rijden en zeven a acht uur slaap per dag zouden pakken. Gelukkig gaat het in het leven niet alleen om verstandig zijn.
Het verstandigste wat je met een fabrieksnieuwe Ferrari kunt doen, is hem goed onderhouden en geen meter mee rijden. Zo haal je er het meeste geld uit. Maar is geld alles waard? Nee. Je hebt de Ferrari gekocht om er plezier aan te beleven. En dat is precies wat de Japanner Tetsuya Nagae doet met zijn Ferrari’s.
De kilometerstand van de Ferrari
De Ferrari-rijder deelde een foto van het tellerscherm van zijn Ferrari op een Reddit-pagina. Nagae kocht in 2011 een nieuwe Ferrari 458 Italia. Het is niet het exemplaar op de foto’s (auteursrecht en de bijbehorende boete en zo, hier zie je wel de Japanse Ferrari) maar wel in precies dezelfde spec. Sindsdien is hij er maar één ding mee gaan doen: rijden. Of nou ja, twee dingen, want Nagae houdt zijn onderhoudshistorie netjes bij. Alle keuringen en beurten aan de Ferrari zijn netjes gedocumenteerd.
In veertien jaar tijd reed de eigenaar 390.123 kilometer in de Ferrari 458 Italia. Dat is bijna 28.000 kilometer per jaar! Of om het nog beeldender te maken: ruim 76 kilometer per dag. Het kan niet anders dat dit de Ferrari is met de hoogste kilometerstand ter wereld. En dan zijn die kilometers ook nog eens allemaal gereden door de eerste eigenaar.
Verrassing!
Maar daar blijft het niet bij. Nagae heeft nóg een Ferrari 458 en wel een Speciale. Dit is de nog net wat pittigere variant met 35 pk extra voor een totaal van 605 pk. Daarnaast zit er actieve aero en een soort driftmodus op. Gaat de Japanse liefhebber wel rustig om met deze Ferrari? Nee natuurlijk niet! Naast de Italia met bijna vier ton op de teller heeft de Speciale al meer dan 230.000 kilometer gelopen.
Kortom, de rijverslaafde Nagae heeft al meer dan een half miljoen kilometer afgelegd in zijn eigen Ferrari’s. Dat is nog eens een prestatie om mee op te scheppen aan de bar.
Hoofdfoto: Ferrari 458 Italia gespot door @spotcrewda





Dat v8 blok moet vrij betrouwbaar zijn, heb ergens gelezen dat er al aardig wat California’s etc zijn met 2 ton.
Ferrari motoren zijn inderdaad meestal goed betrouwbaar, dat is heel wat anders dan die duitse rommel die al vrij gauw gereviseerd moet worden.
Best benieuwd naar een samenvatting van de onderhoudshistorie. Is de motor er al eens uitgeweest ofzo.
Wel een baas hoor, bijna 4 ton op de klok zetten van een Ferrari.
Gaaf dit, ik had het ook gedaan als ik het geld had. 🤣
Anders ik wel hahahahaha
Super gaaf dat je zo veel rijdt in je Ferrari. Het lijkt me wel dat je dan een soort doorzettingsvermogen letterlijk en figuurlijk moet hebben. Ook omdat niet elke rit meer speciaal zal zijn.
Ik dacht overigens dat er een Zweed is die al een tijd geleden een half miljoen km met een 458 had gereden, maar ik kan het niet zo vinden, en het kan ook een 430 zijn.
In Engeland is trouwens ook een man die een Murcielago vanaf nieuw of bijna nieuw heeft en er meer dan een half miljoen km mee gereden heeft (SG 54LAM) en wij hadden op een vestiging van ons ooit een Elise met 560000 mijl Wat ook tamelijk bizar is. Zeker omdat het comfort in een Elise nogal op de 2e plek kwam :-)
Toen ik bij de Belgische keuring werkte heb ik eens een 360 gehad die toen ook al 165k km had.
Dit was in 2011