• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari: Onze nieuwe F1-motor is een zuinige krachtpatser

Auteur: nicolasr, gepost 17 augustus 2021 om 16:59 – 17 Reacties

Ferrari F1-motor

Dat is goed nieuws voor Ferrari. Want hun huidige F1-motor staat nou juist niet bekend als een zuinige krachtpatser. Sterker, helemaal niet zelfs.

Goed nieuws vanuit Maranello. De hoge Pieten van ferrari hebben laten weten dat de update van hun F1-motor een heel goede is. Hun motor wordt namelijk sterker én zuiniger.

Dat is natuurlijk een combinatie die ieder team aan zijn F1-motor wil hangen. Maar in het geval van Ferrari is het meer nood dan luxe.

Ferrari gebruikt nog deels oude F1-motor

Dat het op motorisch gebied niet echt lekker ging met Ferrari, mag geen verrassing heten. Nadat een zekere Monegaskische racebelg had gezegd dat Ferrari vals speelde met hun benzinetoevoer, is het eigenlijk allen maar keihard achteruit gegaan met de Italiaanse Power Unit. Van haantje de voorste werden ze in 1 klap de schlemiel van het veld. Raarrrr…

Dat de motoren minder power leverden, kwam niet eens door het onvermogen van Ferrari zelf, maar door een straf van de FIA. De Ferrari mocht na bovengenoemd sjoemelen als boetedoening minder brandstof gebruiken en je weet wat dat betekent. Minder brandstof is minder powerrrr.

Maar goed, in 2021 mocht Ferrari weer gewoon vol meeblazen met de rest, alleen hebben ze dat deels niet gedaan. Ze wachten met de grote update tot aan de thuisrace in Monza.

Een zuinige krachtpatser gaat het worden

Ferrari heeft het naar eigen zeggen voor elkaar gekregen dat er 10 pk extra uit de F1-motor wordt gepeuterd. Dat hebben ze behaald door de verbrandingskamer te optimaliseren en ook de hybride systemen zijn aangepakt.

Brandstofleverancier Shell heeft zich met de benzine en de smeermiddelen bezig gehouden en dat zorgt ook voor wat extra oempf. Bovendien hebben deze verbeteringen ervoor gezorgd dat de Ferrari nu ook minder verbruikt. Hoeveel zeggen ze niet, maar ieder beetje is meegenomen.

Of Charles Leclerc en Carlos Sainz na de updates in staat zijn om Red Bull en Mercedes ook echt bij te gaan houden, gaan we dus zien in het weekend van 12 september. Dan wordt de race op Monza gereden.

Wij hopen het van harte. Forza Ferrari!

Ook interessant!

  • Leclerc
    Video: Leclerc maakt het spannend voor Verstappen
  • Verstappen: "Wij zouden sowieso bak moeten wisselen" [updated]
  • Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
    Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
  • Rijdt Max Verstappen straks met een VAG-motor?

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

Carlos Sainz, Charles Leclerc, Ferrari, fia, Formule 1, Max Verstappen, monza, shell

Vorig bericht: « Enorme geluidsoverlast elektrische auto’s bij opladen
Volgend bericht: Heb jij al bericht gehad van het circuit van Zandvoort? »

Lees Interacties

Reacties

  1. alpina007 zegt

    17 augustus 2021 om 17:18

    10pk? Serieus? Ik had verwacht als ze dit zo zeggen: 30-40pk

    Login om te reageren
    • duckmefaddy zegt

      18 augustus 2021 om 12:37

      10pk kan anders toch tot een tiende per seconde opleveren. En als die dan ook nog zuiniger is, dan kunnen ze dat langer volhouden waardoor die 10pk ineens nog interessanter wordt.

      Login om te reageren
  2. cossiekiller zegt

    17 augustus 2021 om 17:26

    Nu gaat er weer 2L overschot zijn na de race. Toppie!

    Login om te reageren
    • sportevo zegt

      17 augustus 2021 om 18:48

      @cossiekiller: doel je op de diskwalificatie van Vettel? De Aston Martin heeft een Mercedes motor, geen Ferrari.

      Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        17 augustus 2021 om 20:04

        Oeps. Je hebt gelijk.

        Login om te reageren
  3. flyerbunch zegt

    17 augustus 2021 om 17:29

    Vermoedelijk zullen ze liever hebben dat ze worden onderschat dan overschat dus we zullen het zien in Monza. Geen woorden, maar daden!

    Login om te reageren
  4. cheatah zegt

    17 augustus 2021 om 17:43

    Geen verstand van, maar 10 pk klingt naar super weinig. Het brandstofverbruik zou interessanter kunnen zijn

    Login om te reageren
  5. ericc zegt

    17 augustus 2021 om 18:24

    10pk extra uit een motor halen , is in F1 normen veel. Als ze een halve seconde sneller zijn, kan dit mooi uitpakken.

    Login om te reageren
    • sportevo zegt

      17 augustus 2021 om 18:50

      @ericc: die 10pk kun je alleen maar benutten bij accelereren maar dan moet je wel goed je vermogen kwijt kunnen en dat heeft weer te maken met wegligging/balans bij het uitkomen van de bocht (en daar had Ferrari wat problemen mee). De vraag is hoeveel ze het echt brengt.

      Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    17 augustus 2021 om 18:49

    10pk is niet veel, maar als het 10pk meer is dan ze eerst met de olieboot deden, en ze kunnen het door het lagere verbruik ook daadwerkelijk gebruiken, dan wordt het interessant!

    Login om te reageren
  7. faalhaas zegt

    17 augustus 2021 om 19:02

    Moet je nagaan als ze dan een sportfilter erop zetten, en hem even chippen.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      17 augustus 2021 om 19:08

      @faalhaas: andere stickers, zomaar 25 pk

      Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      18 augustus 2021 om 09:33

      @faalhaas: en de roetfilter verwijderen!

      Login om te reageren
  8. supertjeduc zegt

    17 augustus 2021 om 19:31

    Grappig dat ze er Shell bij halen als ze denken dat ze sneller zullen zijn
    Dat was ook het geval toen ze “last” hadden van die benzine slang die op de juiste momenten wat opgeblazen kon worden
    Af gelopen 2 seizoenen nooit Shell genoemd
    Nu opeens heeft Shell weer snakeoil en wonderbenzine
    Hoop dat ze wat sneller zijn zodat ze Mercedes kunnen dwars zitten

    Login om te reageren
  9. ghini zegt

    17 augustus 2021 om 19:41

    Dat stuk over de bijdrage van Shell ia natuurlijk totale prijs marketing bs..

    Login om te reageren
  10. boriske zegt

    18 augustus 2021 om 09:27

    Zou graag een bron hebben van die 10pk. Bij Ferrari zeggen ze er niets over enkel dat het een significante verhoging is. 10pk lijkt me nu niet significant te zijn.

    Login om te reageren
  11. Klojum zegt

    18 augustus 2021 om 11:33

    Een zuiniger motor zou ook een kleinere brandstoftank kunnen betekenen
    Een paar kilo minder brandstof meezeulen scheelt ook weer in de rondetijden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North