Ferrari overweegt de targa terug te brengen

Auteur: , 24 Reacties

Wat gaat dit opleveren?

Ferrari overweegt de targa terug te brengen

De laatste moderne middenmotor modellen van Ferrari hebben -helaas- geen targa-variant. Tegenwoordig mag je kiezen uit een coupé of een Spider. De laatste Ferrari in deze categorie was de F355 GTS en dan hebben we het over een sportauto uit de jaren negentig. Dat doet Porsche toch beter met de 911.

Ferrari

Er is licht aan het einde van de tunnel. Ferrari heeft namelijk bij het Europese patentkantoor een aanvraag gedaan voor een targa. Het patent, die in handen is van AutoGuide, toont een Ferrari F430 met een targa-constructie. Nu kan deze aanvraag ontelbaar betekenissen hebben. Overweegt Ferrari een nieuw targa-model? Is het patent voor een one-off voor een klant? Vragen waar we dit moment geen antwoord op hebben.

Met de LaFerrari hebben de Italianen recent laten zien dat ze het idee van een targa zeker niet vergeten zijn. Nu nog het concept naar een ‘betaalbaar’ model brengen. De 488 GTB, de 488 Spider en de 488 GTS als targa. Yes please!



24 reacties

Waarom je de nieuwe Astra nu wilt configureren bekijk het hier!.
Ferrari gaat retro ;). Ik vond de 308/328 GTS ook altijd exotischer dan de GTB variant!

Meteen een remake plannen van Magnum P.I.
@ijoost: aub geen oude tv series of films in een nieuw jasje steken. Dat is nog nooit goed gegaan.
@eklasse: eens, op 1 uitzondering na. The Italian Job

Al kan dat ook veel, of alles, te maken hebben met Charlize Theron :)
@eklasse: nou… “House of Cards”, het origineel staat ook op Netflix ter vergelijk.
@eklasse: behalve bij The Italian Job.

Al kan dat ook te maken hebben met Charlize Theron ;)
@ijoost: Die is er al. Vanaf September te zien in de States
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Magnum_P.I._(2018_TV_series)
Tara is meestal (zie laatste Porsche) ➕ 1
@drdre1: Mwah. Er zitten leuke elementen in, zeker. Maar ik peins er niet over op een inruilvoorstel in te gaan. https://youtu.be/3FV7DZ4D1Cc
@baardmijt: stomme spellingchecker! Gelukkig kent ie andere termen wel! (zoals alcantarga bijvoorbeeld!) 😉
Wat is de F355 toch mooi!
De 458 en 488 spiders waren toch al een soort halve targa’s?
@rudyv: idd. Maar dat doen Mclaren & Lamborghini ook. De F430 spider & Gallardo spyder vond ik echte cabrio’s. En metname de gallardo spyder is 1 van de mooist gelijnde cabrio’s
@arnoldh:
Pardon?
Vind je neonreclame dan ook mooier dan een gemailleerd reclame bord uit de jaren ’50?
Een Peugeot 504, da’s een mooi gelijnde cabrio.
@rudyv: Die twee hebben een relatief complexe/zware dakconstructie. Je kan een veel eenvoudigere dak constructie bedenken. Iets simpels zonder elektromotoren bijvoorbeeld of waarbij de extra verstevigingen van de spider weggelaten kunnen worden.
Ik ben niet zo heel erg thuis in de wereld van patenten maar waarom vraagt Ferrari een patent aan op iets wat al bestaat (targa dak constructie) en dan ook nog eens met tekeningen op basis van een oud type Ferrari?

@sportevo: in de link staat een plaatje van de constructie zelf. Dat zal wel het ‘gepatenteerde’ gedeelte zijn. Een nieuw model prijsgeven is niet nodig als het slechts op stukje techniek gaat dat ooit toegepast gaat worden.
@eklasse: die link had ik inderdaad nog niet gezien. Er staat ook bij dat het een ‘inexpensive design’ is. Ik verwacht dus ook een geringe meerprijs voor een toekomstige GTS versie van een Ferrari!
@sportevo: inexpensive en Ferrari, dát gaat niet samen…
@davelepeef:
Het is waarschijnlijk inexpensive voor Ferrari om te maken, maar very expensive voor de klant om te kopen.
@sportevo: zonder de tekst van de patentaanvraag gelezen te hebben, denk ik dat het vernieuwende niet zozeer in het targadak zit als wel in het rechtopstaande ruitje direct achter de stoelen.
@escort77: denk je, want dat heb ik ook bij mijn MR2
@arnoldh: ik bedoel dat in de constructie van Ferrari kennelijk iets vernieuwends zit. Een targadak bestaat al, vaste ruitjes ook, maar misschien kan deze op een bepaalde manier wegklappen ofzo
Ik vond het wel leuk om te hebben toch een beetje cabrio gevoel.Alleen boven de 80kmh was het wind geruis best storend bij de nissan
Tja, de chassis van de V8 mid-rear modellen hebben standaard het dak al niet nodig voor stevigheid, wat een Spier-conversie eenvoudig maakt en dus een Targa ook. Kwestie van de reciprozaag erin zetten.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).