Officieel: deze BMW 8 Series gaan er komen

Auteur: , 41 Reacties

De verwachtingen waren er natuurlijk al, maar het is altijd fijn als BMW zelf de vermoedens wil bevestigen.

Officieel: deze BMW 8 Series gaan er komenv

Op dit moment is de BMW 8 Serie er alleen als coupé. Zo staat ‘ie ook later dit jaar in de showroom. Het blijft uiteraard niet bij een coupé. In een eerder artikel blikten we al vooruit op het toekomstige gamma van de 8 Serie en nu doet ook BMW zelf een boekje open over dit model.

Harald Krüger van de BMW AG heeft officieel bevestigd dat er een 8 Serie Convertible en 8 Serie Gran Coupé gaat komen. Die 8 Serie Convertible is al in het wild gespot, de Gran Coupé is nog onder het doek gebleven. Wie een cabrio of coupé met twee extra deuren wenst moet wel geduld hebben. Pas volgend jaar worden de modellen officieel onthuld.

Naast de twee nieuwe modelvarianten heeft BMW nog meer in petto voor de 8 Serie in 2019. Een uitbreiding van het nu nog karige motorgamma staat bijvoorbeeld op de agenda. Nu kun je enkel kiezen uit een M850i of een 840d, volgend jaar komen daar andere zes-in-lijn en achtcilinders bij. Ook zal de BMW M8 eindelijk het licht zien in 2019. Dit wordt een feest-coupé met 600 trappelende paarden. Uiteraard in combinatie met vierwielaandrijving. Of BMW kiest voor xDrive of M xDrive is afwachten. Het laatste systeem, geïntroduceerd op de huidige M5, maakt het mogelijk om aandrijving op de voorwielen uit te schakelen en 100 procent van het vermogen naar de achterwielen te sturen.

Nu we het toch over volgend jaar hebben. Krüger bevestigde dat we de iNEXT concept in productietrim in het najaar van 2019 kunnen verwachten. Andere belangrijke modellen zijn de terugkeer van de Z4 en de komst van een SUV-vlaggenschip in vorm van de X7. Je kunt gerust stellen dat 2019 een belangrijk jaar voor BMW gaat worden.



41 reacties

6-serie met een facelift en mag dan ineens 8-serie heten?
@alcantara: inderdaad. Dit is gewoon een 6 serie.
@alcantara: op vakantie geweest onder een steen?
@alcantara: misschien omdat hij niet eens op een 6 serie lijkt?
@alcantara: marketing ;)
@alcantara: eens, een waardige opvolger van de 6-serie. Ik vind het geen 8-serie opvolger, maarja het is tegenwoordig marketingtechnisch wel verstandiger blijkbaar
@pindakoning: waarom vind je dit geen reihe 8 opvolger? Afgezien van de 12 cilinder die we nu niet krijgen (?) is het toch redelijk in lijn met de e31?
@2wheeler: Dit is toch veel meer in lijn met een 6-serie F13 dan met een E31 wat echt een compleet andere auto is?
@alcantara: ja tuurlijk, maar dat komt vooral omdat er 30 jaar tussen zit. Als je kijkt naar de lay-out zit er weinig verschil tussen deze 8 en de E31 imo. Hetzelfde geldt wat dat betreft eigenlijk al voor de F13 en de E31. Grote coupés met de motor voorin, aandrijving op de achterwielen en gepositioneerd als het beste dat BMW nu te leveren heeft. Dat ze uiterlijk niet meer op elkaar lijken klopt, maar er zit dan ook 20 tot 30 jaar tussen.
@2wheeler: nee. De 8 serie was net zo min een opvolger van de oude 6 serie als dit een opvolger van de ouwe 8 is…
@davelepeef: oke. Bedankt voor je scherpe onderbouwing ook, je hebt me overtuigd.
@2wheeler: :P Ging dat altijd maar zo makkelijk! Laten we hopen dat er voor de 6 serie op termijn een leuke ranke coupe komt, in plaats van deze walvis.
@alcantara: je snapt de logica niet. Het is eigenlijk een 4 serie, wat groter weliswaar maar 2x zo duur. Dus, 2×4=8. Simpel toch?
@alcantara: je moet wat wanneer de je de 5 GT nu 6 GT noemt, terwijl je oude 6 ook reeds een GT was.
@alcantara: Natuurlijk mag dat. BMW maakt die dingen dus dan maken ze ook zelf wel uit hoe ze modellen noemen :)
Toch blijf ik stiekem hopen op een 860i als ode aan de E31
Ik heb nu al zin in de M8! Machtig!
@joostie: Dat wordt me een m8ig dikke auto.. Oké stoppen nu.
@jochempie: Waarom gaat een generaal langs de BMW dealer na een mislukte couppoging? Dan kan hij alsnog de M8 grijpen. Oké echt opdonderen nu.
@Jochempie: Allm8ig kansloos! ;-P
@jochempie: m8 laat nog even op zich w8en
@gove: wat een 8erlijke opmerking
@Jochempie: ach die opmerkingen verz8en de soms best wel zure comment section, dus w8 nog even met opdonderen
@koekwaus: Noem het self-correcting behaviour.
“I’m gonna ride my mate.”
“What!!!”
“I mean my BMW M8”
@loserboi932: Haha, ik had hetzelfde grapje in gedachten.. “Just got myself a new BMW m8!”
Geen V12??
@kennone: ik snap niet waarom zoveel mensen denken dat er een V12 komt. Onverkoopbaar zo’n ding. Vooral in Europa
@romeoalfa: rupsjes nooitgenoeg. Zijn het 3 cilinders, dan willen ze 4. Zijn het 4 cilinders dan willen ze 5 of 6. Zijn het 6 cilinders dan willen ze 8. Zijn het 8 cilinders dan willen ze 10 of 12.
@romeoalfa: FF, F12, S600maybach, 812 superfast, lambo aventador,… Er is altijd een doelgroep voor V12’en. Vroeger was een V12 ook niet voor Jan met de pet…
@romeoalfa: Klopt, vooral in Europa. In China en andere Aziatische landen verkopen ze V12 blokken relatief met bosjes, iets met status…

Overigens ken ik ook wel twee personen in NL die meteen voor de V12 zouden opteren als die zou komen, maar dat terzijde…
Brunelliaans geweld.

Kon wel eens de laatste keer zijn dat de introductie van de topmodellen volledig op old-school-tech is gebaseerd.
Mooi ding, ik ben heel benieuwd hoe die in het ‘echt’ oogt.

Wat ik jammer vind, ook bij de huidige 4-serie cabrio, is dat ze de daklijn exact hetzelfde hebben gehouden als het vorige model. Zeker bij de 4-serie cabrio vind ik dat echt een misser.
@pindakoning: tja, als je het dak overneemt (te duur om opnieuw te ontwikkelen voor de relatief kleine aantallen) dan blijft de daklijn ook hetzelfde.
Mooi ding, ik ben heel benieuwd hoe die in het ‘echt’ oogt.

Wat ik jammer vind, ook bij de huidige 4-serie cabrio, is dat ze de daklijn exact hetzelfde hebben gehouden als het vorige model. Zeker bij de 4-serie cabrio vind ik dat echt een misser.
@pindakoning: welja gewoon twee keer reageren, goed bezig Pinda
Ben zeer benieuwd naar de iNEXT in productietrim. Wordt een belangrijke auto voor BMW.
Zag m op Zandvoort in het echt. Toch wel een heel fraaie auto. Alleen het formaat. Echt een lel van een ding.
Gaaf! Maar zal mij niet verbazen als de GC boven de 2000 kilo uitkomt.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).