Ferrari Portofino: “Are you talking to me?!”

Auteur: , 39 Reacties

De kersverse cabrio van Ferrari heeft attitude.

Wat eerst de Ferrari California was, werd de California T. Iets gespierder, iets minder vrouwelijk en natuurlijk een geblazen V8 onder de kap. Jawel, de Italianen gingen weer aan de turbo in de strijd tegen CO2 en andere nare gassen.

De California T werd onlangs opgevolgd door de Portofino, die wederom een stukkie stoerder oogt. Ook deze Ferrari heeft een stalen klapdak en onder de kap ligt een geblazen V8 met 600 pk en 760 Nm. 0-100 km/u duurt 3,5 tellen en de top bedraagt meer dan 320 km/u. Geïnteresseerden moeten in elk geval 237.000 euro meebrengen voor zo’n Portofino.

Eigenlijk te bizar voor woorden, dat de “kleinste” Ferrari van het moment al sneller is dan de V12-modellen van een paar generaties geleden. Check ‘m hier in levenden lijve. Je weet dat je het wilt.



39 reacties

… lijkt echt wel vrouwelijk, mooie auto, maar mannelijk?
@oranje123456789: Dan vinden mensen zoals jou mij maar een vrouw. Ik zou mij dus totaal niet schamen in deze auto:-)
@sudsprint: Nee, een kapper …
Ik vind het een absurd lelijke auto. Waar is Ferrari in godsnaam mee bezig.
@kapiteinaudi: ondanks dat ik het vermoeden heb dat wij niet dezelfde smaak delen, delen wij tenminste dezelfde verafschuwing!

Ik denk dat 30mm wheel spacers of 2 maten bredere velgen net iets meer cachét zou geven aan die voorkant.. ook zou het gaaf zijn als er van die plastic bakken onder de voorbumper uit zouden steken, gelukkig waren ze niet in het como-grijs anders waren de design fetishistas helemaal op te dweilen bij die auto!
@knapzuur: wow en wat zie ik nu je kan hier nog een sleutel in een zichtbaar gat steken.. en onverklaarbare pitjes achter de voorste wielkasten..

Volgens mij is er ook een mannetje (student?) van de afdeling schade herstel iets te enthousiast geweest met het hitte pistool want ik zie allemaal onverklaarbaar gekrompen/vervormd plaatwerk..

Ach wat loop ik te miepen, het is gewoon m’n merk niet.. een 360 of 430 daargelaten!
@knapzuur:italianen lopen altijd wat voor op wat nederlanders mooi vinden. 360 430 is inmiddels 15 jaar oud, dat loop jij dus achter. Dat is niet erg overigens
PornOfino
Nou, na het zien van deze foto’s vind ik ’t nog steeds niks. Jammer.
@str8six: ik vind het juist een beauty. Zowel open als dicht, echt heel erg mooi.

Toch leuk dat smaak zo kan verschillen
@lekkerlinksrijden: dat is het mooie van auto’s! Totaal subjectief. Gelukkig maar anders hadden we allemaal in een Prius gereden.
@str8six: dat worden nachtmerries over een Prius, dankjewel man ;-)
Hij is buitengewoon mooi!
Erg mooi, al zou ik openstaan voor andere velgen, en zo’n mokka bruin interieur 🤤
Van alle aanzichten mooier dan z’n voorganger. De California heb ik nooit echt een mooie auto gevonden.
Ik vond de California al gaaf (de t iets minder) maar dit is een nog gavere, net iets venijnigere versie! Top!
Leuk waggie voor de verwende en flink verbouwde milf.
Ik vind hem onwijs snel. En inderdaad, gewoon sneller dan een 599GTB. En dan heb je het over de baby Ferrari…
@viezefreddyw: En met onwijs snel wilde ik eigenlijk zeggen onwijs mooi. Want ja, dat vind ik hem.
@viezefreddyw: zou je hem willen ruilen voor je huidige ride?
@maferick74: Nee, want in eerste instantie kan ik hem niet betalen. Ten tweede vond ik dat de California mij niet het Ferrari-gevoel gaf zoals de F430 dat wel doet. Met de Cali T en met deze Portofino denk ik ook dat dat niet gaat lukken. Het is te luxe, te comfortabel. Een F430 is nog lekker rauw, wat meer hardcore en klinkt tig keer beter. Alleen is wel een stuk langzamer. Maar dat maakt me niets uit.
@viezefreddyw: Ik denk ook niet dat het veel leuker gaat worden dan in jouw F430.
Dit is in mijn ogen de mooiste auto ooit
@shadowbroker: “was nou maar naar specsavers gegaan”
@shadowbroker: Jij kunt inderdaad schaduw nog verkopen! Het is een hele mooie bolide, dat zeker! Zou wel adviseren op google eens 250/gto/california/57/288/275/gtb//355 in te typen. Ben van mening dat dit absoluut mooiere Ferrari’s zijn!

stukje stoerder??? deze auto is echt voor vrouwlief. Ben er niet kapot van maar zal wel goed verkopen…
@maarten020: ik zou hem graag geven aan vrouwlief..
Ik vind ‘m briljant. Zeker en profiel.
Hier word je toch hebberig van?!
Ik twijfelde toch enigszins over het uiterlijk toen ‘ie gepresenteerd werd, maar bij het zien van de livepics zijn die twijfels verdwenen. Wat een prachtige wagen! En zo onwijs snel! Deze kleur rood met een lichtbruin interieur graag
Ik ben nog niet overtuigd. Op de persfoto’s vond ik hem erg mooi, maar nu zo vanaf de beursvloer ga ik twijfelen door de scherpe kerven in de zijkanten, de knik boven de dorpels en de grijze kunststof ‘doos’ boven de uitlaten. Eerst maar eens zien irl.
@spec: Ja, de spotlight doet ‘m niet goed op de beursvloer. Vooral de rare golving net boven de dorpel oogt daardoornog vormlozer…
Ik ben niet zo van de cabrio’s, maar deze zou ik toch niet afslaan. Wat een ding man.
Eindelijk fatsoenlijke specs voor de California :)
@davidov: Volgens mij issie niet zoveel sneller dan de Cali T. 0-100 is maar 0,1 tel sneller en de topsnelheid zal ook niet veel hoger liggen. Waarschijnlijk dat hij in de bochten en in de tussensprintjes wat eraf kan snoepen.
Hij is wel mooier dan de California . Dat is al een verbetering . Dat vond ik zon hok.
Al die auto’s beginnen op elkaar te lijken zelfs Ferrari weet zich hier niet in te onderscheiden
Ik beurs foto’s zijn bij voorbaat verschrikkelijk. Ik wil hem snel live zien.
Spijtig weer, dat ferrari weer een afgezaagd massaproductiemodel moet lanceren. Had toch gehoopt dat ze het iets exclusiever en iets design verantwoorden zouden houden…
Iedereen met die bruin/blauw klasse spec’s steeds! Wie maakt dit model nou een stoer! Denk dat gele lak met zwart interieur en lichte wielen helemaal de shit zal zijn!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).