• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Primeur: de nieuwe Ferrari Portofino!

Auteur: willeme, gepost 23 augustus 2017 om 12:43 – 87 Reacties

Afbeelding Primeur: de nieuwe Ferrari Portofino!Afbeelding Primeur: de nieuwe Ferrari Portofino!Afbeelding Primeur: de nieuwe Ferrari Portofino!Afbeelding Primeur: de nieuwe Ferrari Portofino!Afbeelding Primeur: de nieuwe Ferrari Portofino!Afbeelding Primeur: de nieuwe Ferrari Portofino!Afbeelding Primeur: de nieuwe Ferrari Portofino!

Ferrari Portofino
Verrassing: de California T heeft een opvolger.

In de aanloop naar de IAA in Frankfurt komen er vele primeurs. Gelukkig zijn er ook altijd verrassingen. Ondanks dat de Ferrari California T (rijtest) niet gedateerd overkomt, vond Ferrari het welletjes en voorziet het Italiaanse merk de auto van een opvolger. De Ferrari California was toch een beetje het ondergeschikte veulen in de Italiaanse stal. Niet zozeer door de praktische inzetbaarheid, maar het uiterlijk. Zeker de eerste generatie California was niet moeders mooiste.

Dat is met de Ferrari Portofino rechtgezet. Het is een bloedmooie auto geworden. Het resultaat heet de Ferrari Portofino, waarschijnlijk een samenvoeging van de twee favoriete drankjes van Enzo Ferrari. Het is de opvolger van de California, dus wederom een 2 + 2 cabriolet, automaat met dubbele koppeling en achterwielaandrijving. Ook ditmaal is er een metalen klapdak dat geheel elektronisch kan openen en sluiten. De Portofino is 4,58 meter lang, 1,93 meter breed en slechts 1,31 meter hoog.

Het mag dan de instap Ferrari zijn van dit moment, dat betekent niet dat je verlegen zit om prestaties. De 90-graden V8 levert maar liefst 600 pk bij 7.500 toeren en een koppel van 760 Nm. Geen koppelkromme, maar een koppel-tafelberg. Het koppel wordt geleverd van 3.000 tot 5.250 toeren. De performance is navenant: 0-100 km/u in slechts 3,5 seconden (California T: 3,6) en een topsnelheid van meer dan 320 km/u, terwijl de California stopte bij een schamele 316 km/u.

Prijzen zijn nog niet bekend. Voor de goede context, de Ferrari California T kost zo’n 237.000 euro. De Ferrari Portofino zal zijn publieksdebuut beleven op de IAA in Frankfurt.

Ook interessant!

  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
  • Ferrari Portofino M rijtest video
    Ferrari Portofino M rijtest video
  • Ferrari Portofino Mansory
    Mansory pakt de Ferrari Portofino aan
  • Ferrari Portofino M
    Ferrari weet exact wie de nieuwe Portofino M gaat kopen

Nieuwste artikelen

  • Is deze peperdure Tesla-SW mooier dan ‘de Nederlandse’?
  • Keileuke Kever-buggy is tof, maar maakt veel voorkomende fout
  • Gespot – De gloednieuwe Vantage Roadster in het wild
  • Ineos-CEO: “EV’s door de strot duwen van mensen werkt niet”
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, Ferrari, iaa-2017, portofino

Vorig bericht: « De vernieuwde Maserati Ghibli is weer vernieuwd [updated]
Volgend bericht: Bentley Arnage vat vlam op A50 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    23 augustus 2017 om 12:48

    Hij heeft mijns inziens iets te veel vouwtjes en lijntjes om bloedmooi te zijn, maar de proporties en met name het klapdak zien er een stuk beter uit dan die van de California (T).

    Login om te reageren
    • vroaaar zegt

      23 augustus 2017 om 14:05

      @Jochempie: dat vind ik nou ook. En die “treeplanken” weet ik ook zo net nog niet…

      Login om te reageren
      • roppp zegt

        23 augustus 2017 om 20:41

        @vroaaar: die had de Kever vroeger ook….

        Login om te reageren
        • vroaaar zegt

          23 augustus 2017 om 20:53

          @roppp: ja, en nog veel meer vooroorlogse auto’s… maar we zijn intussen 75 jaar verder. Wellicht is het een verwijzing naar de vloer van een F1 auto. Je kunt er in ieder geval – zo te zien – wel je enkels lekker aan openhalen bij het in- en uitstappen.

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            24 augustus 2017 om 00:14

            @vroaaar: Nee, het versterkt het coke-bottle effect van datgene dat boven de treeplank gebeurt, en geeft de auto een visueel krachtige, degelijke onderkant.

            Login om te reageren
            • roppp zegt

              24 augustus 2017 om 19:52

              @Jochempie: Oww, is dat ’t. Tja, ik ben meer van de Sinas.

              Login om te reageren
              • Jochempie zegt

                25 augustus 2017 om 09:24

                @roppp: Aha. Nou, het sinas-bottle effect zul je aantreffen in modellen als de Vivaro, Master en Vito. Voor elk wat wils!

  2. gekkenhuis zegt

    23 augustus 2017 om 12:50

    De volwassen California (T), gaaf ding hoor!

    Login om te reageren
  3. Esprit_de_Flandre zegt

    23 augustus 2017 om 12:51

    Nieuw of serieuze facelift?

    Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    23 augustus 2017 om 12:51

    Wauw, echt een onwijs mooi ding! Hij heeft een elegant uiterlijk met een agressief karakter. Prachtig.

    Zou de naam Portofino niet afkomen van het kleine plaatsje in Italië? Zaterdag nog geweest, erg mooi! Niet goedkoop, wat dat betreft past het heel mooi bij deze auto. Zal een flinke duit kosten.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      23 augustus 2017 om 12:53

      Hij ziet er trouwens ook erg goed met het dak dicht! Net een coupe. Heel erg mooi.

      Login om te reageren
      • Loek zegt

        23 augustus 2017 om 14:08

        @viezefreddyw: Iemand stuurde een plaatje van deze auto en op lage kwaliteit zag ik niet eens de sluitnaden, echt een heel goed gelukt ontwerp in mijn inziens, zoveel beter dan de Cali T.

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          23 augustus 2017 om 16:15

          @720s: dikke kans dat dit renders zijn hè

          Login om te reageren
          • Loek zegt

            23 augustus 2017 om 16:24

            @davelepeef: wat ik bedoel is dat als je de sluitnaden wegdenkt dit gewoon een goed ontworpen Coupé is.

            Login om te reageren
    • tdu2zonda zegt

      23 augustus 2017 om 13:03

      @viezefreddyw: Het is idd vernoemd naar het plaatsje, en niet naar 2 drankjes… Is idd een leuke plaats!

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        23 augustus 2017 om 13:07

        @tdu2zonda: Ja, ik las het. De kleur op dit ding is ook geen reguliere Ferrari-rood. De kleur heet ook Rosso Portofino.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          23 augustus 2017 om 13:55

          @viezefreddyw: Oh, ik dacht Rosso Standaardrenderkleurtjeo..

          Login om te reageren
          • Loek zegt

            23 augustus 2017 om 16:25

            @Jochempie: Rosso Renderio

            Login om te reageren
    • doublechevron65 zegt

      23 augustus 2017 om 13:36

      @viezefreddyw: inderdaad vernoemd naar het plaatsje.

      Login om te reageren
      • alloallo zegt

        23 augustus 2017 om 16:30

        Portofino was het dorpje waar juultje en Bernhard altijd op vakantieaccommodatie gingen. Om Deze reden wil ik een groene @doublechevron65:

        Login om te reageren
        • doublechevron65 zegt

          23 augustus 2017 om 17:34

          @alloallo: nee dat wat Porto Ercole in de Toscane ?

          Login om te reageren
    • bischero zegt

      23 augustus 2017 om 17:02

      @viezefreddyw: klopt als een bus, niks te maken met drankjes!
      Als je niet van boten houdt, hoef je er niet naartoe te sturen. Castiglione della Pescaia is dan (persoonlijk) leuker om aan te leggen met je 4wieler.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        23 augustus 2017 om 18:20

        @bischero: Klopt ja. Mooie plaatsje is dat ook. Vanaf Portofino of iets in die hoek is het wel een mooie kustroute.

        Portofino is leuk voor eventjes. Even de boten bekijken en lunchen er naast maar meer ook niet. Wat dat betreft ben ik best benieuwd naar de gedachtegang van Ferrari om het ding Portofino te noemen.

        Login om te reageren
        • bischero zegt

          23 augustus 2017 om 19:36

          @viezefreddyw: blijft interessant inderdaad (zou graag een vlieg op de muur zijn in de marketing conference rooms). Mijn gedachtengang: de clientèle frequenteert er, het is een Italiaanse plaats die
          1) lekker bekt (Ferrari Fréjus not so much en Italianen en Fransen is geen match ?)
          2) historie kent als badplaats (cabrio) en
          3) Ferrari Forte dei Marmi of Ferrari Porto Cervo (Sardinië) bekken ook niet lekker ?

          Voor mijn gevoel heb je me weer mee op vakantie naar Italië genomen en dank je hartelijk daarvoor, is weer een maand dat ik terug ben inmiddels ?

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            23 augustus 2017 om 20:16

            @bischero: Ik zit er nog steeds tot en met zaterdag. Heerlijk. Helaas mankeerde er 3 dagen voor vertrek wat met het e-diff van de F430, anders was dat ding uiteraard mijn vervoer. Als het goed is is het nu weer gefixt maar daar heb ik nu helaas niets aan.

            En wat betreft je redenen om het ding zo te noemen. Ja, klinkt logisch. En het is natuurlijk Italiaans. California is leuk, maar Portofino klinkt leuker. En het past er eigenlijk ook uitstekend bij.

            Login om te reageren
            • bischero zegt

              23 augustus 2017 om 20:40

              @viezefreddyw: yikes, hoop dat meevalt, maar wel jammer dat je hem nu niet bij je hebt.
              Veel plezier nog!

              Login om te reageren
              • viezefreddyw zegt

                23 augustus 2017 om 21:07

                @bischero: Ik vermaak mij uitstekend hier, ook zonder die auto. Ik moet er achteraf eerlijk gezegd niet aan denken om hem bij me te hebben. Ik ben veel in steden en kleine dorpjes en stadjes geweest en hoe krap het daar wel niet is… Dan is zo’n rode knakker ineens echt heel breed.

  5. aarsgewei zegt

    23 augustus 2017 om 12:52

    Sta je daar met je dikke Ferrari, kan je een ouwe lullen Mercedes en BMW niet bijhouden van 0-100 :)

    Login om te reageren
    • dare2think zegt

      23 augustus 2017 om 12:59

      @aarsgewei: Dat duurt natuurlijk ook maar 3,5 seconden… daarna schiet je weg

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      23 augustus 2017 om 13:12

      @aarsgewei: Die Mercedes kun je nog net wel bijhouden ;) de BMW is je 0,1 sec te snel af naar de 100. Daarna rijd je ze uiteraard fluitend voorbij.

      Login om te reageren
      • aarsgewei zegt

        23 augustus 2017 om 13:44

        @berlinetta: de AMG is ook in 3.4 hoor.

        Denk trouwens niet dat de Ferrari er boven de 100 vandoor gaat. De E-klasse heeft bijvoorbeeld een van de laagste cw-waardes van de markt en ook meer vermogen en koppel. Gewicht maakt op dat soort snelheden ook niet veel meer uit.

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          23 augustus 2017 om 18:16

          @aarsgewei: om honderd te rijden heb je ca 50pk nodig. Merendeel vermogen gaat in deze gevallen nog steeds naar de acceleratie, en gewicht is dus nog steeds erg belangrijk. Boven de 200 begint je punt meer geldigheid te hebben…

          Login om te reageren
          • tstile zegt

            24 augustus 2017 om 00:04

            @onehp: en dat hangt er weer vanaf welke auto je hebt:)
            Ik zag een oude Fiat 500 op youtube met maar een 10pk diesel en die haalde +-80

            Login om te reageren
        • macready zegt

          23 augustus 2017 om 21:31

          @aarsgewei:
          De E AMG S met 612 pk doet de 200km/u in een gemeten 10.9. Dat deed de California T ook, dus ik vermoed dat deze Ferrari het met 40 paardjes extra een tandje rapper doet.

          Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      23 augustus 2017 om 13:16

      @aarsgewei: Gelukkig hoef je je daar helemaal niet mee bezig te houden, als je samen met je prachtige vrouw lekker onderweg bent en er zo’n penoze met een geblondeerde snol in zo’n asobak naast je stopt bij ’t verkeerslicht. ;)

      Login om te reageren
      • vroaaar zegt

        23 augustus 2017 om 14:11

        @trustmeiamanengineer: ja maar aarsgewei is dan vast zélf die blonde snol, want ik ken geen mannen met een aarsgewei… LOL

        Login om te reageren
        • bischero zegt

          23 augustus 2017 om 19:39

          @vroaaar: gadver .. ik hoef echt geen beeld bij geluid ?

          Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      23 augustus 2017 om 13:17

      @aarsgewei: zulke autos gan niet alleen om snelheid, maar ook om het gevoel dat het je geeft, en een Ferrari zal altijd specialer voelen dan een merc of BMW…

      Login om te reageren
    • henk_he zegt

      23 augustus 2017 om 14:05

      @aarsgewei: boeiend. Liever een Ferrari dan een ouwelullen BMW/Mercedes op de oprit. En wat de 0-100 aangaat, de meeste superbikes zijn ook sneller en kosten een fractie, dus wat is precies je punt?

      Login om te reageren
    • karaya zegt

      23 augustus 2017 om 15:25

      @aarsgewei: Ach, die simpele boerenlul in zn “dikke” Benz of Beemer wordt er vervolgens lachend uitgetrokken door het invalidekarretje van Tesla.

      Login om te reageren
  6. str8six zegt

    23 augustus 2017 om 12:52

    Sorry maar het lijkt er nu echt op dat Ferrari volledig de weg kwijt is. Ze worden alsmaar lelijker, die Superfast was ook al zo’n deceptie. De enige die erop vooruit is gegaan na de grote facelift is de Lusso. Zonde.

    Login om te reageren
    • pechweg zegt

      23 augustus 2017 om 13:08

      @str8six: in mijn opinie is de gehele line-up van Ferrari er flink op achteruit gegaan qua uiterlijk.. zeker de Superfast en deze nieuwe Portofino, het lijkt niet meer op een Ferrari vind ik.. nee ik rijdt de dealer voortaan met een lach voorbij, clownswagens

      Login om te reageren
      • lekkerlinksrijden zegt

        23 augustus 2017 om 15:50

        @pechweg: ik ben altijd al gek geweest op clowns dus zet m maar neer in het blauw

        Login om te reageren
      • racerx zegt

        23 augustus 2017 om 17:06

        @pechweg: ik moet er sowieso al voorbij rijden, heeft overigens puur een financiële reden…

        Login om te reageren
  7. imarinos zegt

    23 augustus 2017 om 12:57

    Smaken verschillen, dat blijkt dagelijks hier… maar ik vind dit echt een beauty!
    Zoveel mooier dan de California.

    Knap dat je een auto zowel stoer als elegant kunt maken qua lijnenspel.

    Login om te reageren
  8. flatsix010 zegt

    23 augustus 2017 om 12:58

    Mooi ding. Wat ik wel erg jammer vind is dat alle ferrari’s zo veel op elkaar beginnen te lijken.

    Login om te reageren
  9. beukeltje zegt

    23 augustus 2017 om 12:59

    Lijkt van vooraf wel heel veel op een corvette. En de zijkant doet mij denken aan een AM vanquish.

    Login om te reageren
  10. Dutchdriftking zegt

    23 augustus 2017 om 13:01

    Ja dit is gaaf. Maar liever een Huracan Performante. Zo gaaf!

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      23 augustus 2017 om 13:04

      @dutchdriftking: Die kun je toch niet met deze wagen vergelijken? Dan moet je wachten op de 488 Spaghetti

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      23 augustus 2017 om 13:13

      @dutchdriftking: Toch wel het een ander type auto. Deze moet je meer vergelijken met een Turbo S of een SL63.

      Login om te reageren
  11. rollingstoned zegt

    23 augustus 2017 om 13:03

    Ben je net een beetje van die gare Peugeots met hun haaienbekkies af, doet Ferrari het nog eens dunnetjes over…
    https://images.honestjohn.co.uk/imagecache/file/fit/730×700/media/3488070/Peugeot~407~(4).jpg

    Login om te reageren
    • rollingstoned zegt

      23 augustus 2017 om 13:13

      @rollingstoned: plaatje wilde niet, een andere dan maar…
      http://media.autoweek.nl/m/m1by14xb6unw.jpg

      Login om te reageren
  12. Edge zegt

    23 augustus 2017 om 13:06

    Ik wacht de livepics nog even af. Op basis van deze renders vind ik hem niet bijster elegant.

    Login om te reageren
    • Orichy zegt

      23 augustus 2017 om 13:36

      @edge: Volgens mij zijn dit wel gewoon foto’s, misschien is er photoshop aan te pas gekomen, om ze mooier te maken. dat kan. Maar ik snap, dat echt live-beelden een beter perpectief bieden en een realistisch aangezicht geven.

      Login om te reageren
  13. bestwelpierre zegt

    23 augustus 2017 om 13:07

    Portofino is een chique/authentiek haven stadje in noord Italië

    Login om te reageren
  14. berlinetta zegt

    23 augustus 2017 om 13:10

    Nooit geweten dat ze bezig waren met een opvolger. De T kin wat mij betreft nog erg lang mee. Die vind ik namelijk prachtig.

    Deze portofino (wat een naam weer trws) ziet er ook erg goed uit trouwens. Heeft wat invloeden van de 812.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      23 augustus 2017 om 13:58

      @berlinetta: Helemaal mee eens. De California T was een prima en mooie wagen en deze is gewoon nog mooier. Beetje jammer voor Ferrari dat het basismodel nu de meest aantrekkelijke is.

      Login om te reageren
    • poes zegt

      23 augustus 2017 om 16:54

      @berlinetta: deze zag ik ook niet aankomen. Ik vind het ook wel erg snel na de Cali T. Ik vind het niet echt bij Ferrari passen, om zo snel alweer met een opvolger te komen.

      Login om te reageren
      • tstile zegt

        24 augustus 2017 om 00:06

        @poes: Ze zijn naar de beurs gegaan….

        Daarmee verkopen ze hun ziel en gaat het meer en meer om de beurswaarde…

        Login om te reageren
  15. Rick-dos zegt

    23 augustus 2017 om 13:11

    Een instapper van Ferrari die je eindelijk serieus kan nemen. Ziet er heel goed uit.

    Login om te reageren
  16. trustmeiamanengineer zegt

    23 augustus 2017 om 13:13

    Zo, ik wist niet dat de California al aan vervanging toe was. Maar een mooi ding hoor! Iets stoerder dan de huidige.

    Login om te reageren
  17. isleofman zegt

    23 augustus 2017 om 13:14

    Erg mooi! Vond de california helemaal niks, fijn dat ze dat nu goedmaken.

    Login om te reageren
  18. spykerboy zegt

    23 augustus 2017 om 13:14

    Vind de kant die ferrari opgaat met de neuzen kwa styling op de GT’s absoluut niet mooi:( op de neus na vind ik hem overigens wel erg gaaf! (Die koplampen verknallen het voor mij persoonlijk)

    Login om te reageren
  19. probono zegt

    23 augustus 2017 om 13:16

    Vind hem zeer fraai, zeker het front. Met dak dicht ook gewoon weg mooi en profiel.

    Login om te reageren
  20. w0o0dy zegt

    23 augustus 2017 om 13:21

    Wtf is er met de deuren gebeurd? Sorry maar dat is echt niet mooi. Verder wel gorde proporties dus dat is best jammer. Prestaties.. tja meer dan snel genoeg ,verder volstrekt irrelevant natuurlijk.

    Login om te reageren
  21. Orichy zegt

    23 augustus 2017 om 13:41

    Het lijkt wel een Corvette in Ferrari-jasje, niets mis mee opzich, maar mooi, nah?!?
    California klonk veel zonniger, Portofino klinkt, alsof je nog veel te betalen hebt, het bekt niet echt lekker.

    Login om te reageren
  22. MarkNauta zegt

    23 augustus 2017 om 13:43

    Bijzonder… Ferrari kiest een naam die Lamborghini in 1987 al eens aan een conceptcar gaf.

    Login om te reageren
    • tstile zegt

      24 augustus 2017 om 00:09

      @marknauta: Tja de mooie Italiaanse stedennamen beginnen een keer op te raken natuurlijk :)

      Login om te reageren
  23. flex01 zegt

    23 augustus 2017 om 13:46

    Zelfde neus als de corsa e

    Login om te reageren
  24. nopetrolnofun zegt

    23 augustus 2017 om 13:50

    Uiterlijk zeker mooi, aan dat turboblok kan ik nooit wennen

    Login om te reageren
  25. fastshifter zegt

    23 augustus 2017 om 14:17

    Fettuccine!

    Login om te reageren
  26. jorden zegt

    23 augustus 2017 om 14:23

    De V8 instapper is geen brugpieper meer! Het is gewoon een heerlijke Ferrari zo. Mooie naam ook dit keer

    Login om te reageren
  27. thomasthomas zegt

    23 augustus 2017 om 14:39

    Net zo snel als een Audi TT rs. Gaap! Hoop dat ze snel met wat snellers komen.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      23 augustus 2017 om 14:50

      @thomasthomas: Hebben ze ook. De 488 en de 812. Beiden veeeeeel sneller. En het is geen Audi.

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      23 augustus 2017 om 16:53

      @thomasthomas: Knap dat je die veredelde Golf aan haalt.

      Login om te reageren
    • Onehp zegt

      23 augustus 2017 om 18:25

      @thomasthomas: de Audi bolt wel geen 320km/h, om er even een ander cijfertje uit te plukken. En na 100km/h zal ie niet bijblijven in acceleratie. Allemaal lekker relevant, not.

      Login om te reageren
  28. prototypezero zegt

    23 augustus 2017 om 15:05

    Ziet er goed uit, heeft een beetje een Vanquish Zagato achterkant: http://blog.caranddriver.com/wp-content/uploads/2016/06/Aston-Martin-Vanquish-Zagato-INLINE.jpg
    Stukken mooier dan de Cali T, die vond ik eigenlijk minder dan de oude California. Gek hoekig terwijl achterkant rond maar dan weer geforceerd hoekig werd.

    Login om te reageren
  29. tkoote zegt

    23 augustus 2017 om 15:19

    De voorkant lijkt nog steeds niet bij de achterkant te horen. De voorkant is veel te schel/rank voor de gezwollen achterzijde. Sowieso is het hele ontwerp mijns inziens te druk. Maar goed, kan m toch niet betalen dus wat zal ferarri het schelen :p

    Login om te reageren
  30. racerx zegt

    23 augustus 2017 om 15:55

    Machtig apparaat en weer een stukje mooier dan de Cali T. Heb laatst nog een dag in een California T doorgebracht, als deze Portofino ook maar 10% beter is, hebben ze bij Ferrari een topprestatie neergezet. Heel fraai, ik ben fan!

    Login om te reageren
  31. davelepeef zegt

    23 augustus 2017 om 16:17

    Eeh. Ik vind ‘m eigenlijk direct erg mooi, da’s meestal anders bij Ferrari… Knap dat ie met gesloten dak zo goed oogt!!

    Login om te reageren
  32. thierryvth zegt

    23 augustus 2017 om 16:32

    de achterkant lijkt wel heel veel op de Grotti Carbonizzare uit GTA 5 wat een samenstelling is van een F12 voorkant en AM Zegato achterkant om een ferrari califonia voor te stellen.
    zo is de cirkel rond

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      23 augustus 2017 om 22:39

      @thierryvth: dat was ook mijn gedachte, lijkt 1:1 een kopie die achterkant!

      Login om te reageren
  33. Onehp zegt

    23 augustus 2017 om 18:26

    Ben benieuwd of ie wat stijver is en of ie wat lichter is geworden. Karrewielen wel weer (te groot)…

    Login om te reageren
  34. RooieRick zegt

    23 augustus 2017 om 21:29

    Smoelt op deze foto’s beter dan haar voorganger. Nu nog in het echt zien.

    Login om te reageren
  35. toyotafortuner zegt

    24 augustus 2017 om 05:42

    Alweer beter dan zijn voorganger. Maar toch is de Cali/Cali T/Portfolio, niet mijn ding

    Login om te reageren
  36. MaartenD zegt

    24 augustus 2017 om 11:00

    Is dit een ferrari? Ben nu in California en het ziet er gewoon uit als een standaard USA cabriolet…ferrari is het helemaal kwijt

    Login om te reageren
    • barry355gtb zegt

      24 augustus 2017 om 14:28

      @maarten020: ik adviseer een bezoek aan de opticien vandaag , dit is een serious mooie Ferrari en ik kan niet wachten op de proefrit die er gemaakt zal worden zodra deze in de showroom staat.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North