• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari Purosangue is niet meer te bestellen?!

Auteur: Onno, gepost 30 november 2022 om 07:45 – 13 Reacties

Ferrari Purosangue is niet meer te bestellen!

Dat de Ferrari Purosangue een succes is blijkt wel, de auto is uitverkocht.

In Nederland viste een ondernemer al eerder achter het net. Dat was al een indicatie dat de nieuwe SUV van Ferrari gretig aftrek vindt. Nu blijkt dat het Italiaanse merk geen bestellingen meer aanneemt van klanten.

Ferrari Purosangue is uitverkocht

Het duurde even voordat Ferrari met een SUV kwam, concurrenten zoals de Lamborghini Urus waren er veel eerder. En die worden goed verkocht, Ferrari kon dan ook niet achterblijven. Daarom deelde het merk een paar jaar geleden mee dat het met een grote auto zou komen. Elke autoliefhebber wachtte in spanning af. Een SUV van Ferrari, dat is wel wat! Of niet.

En daar was hij dan: de Purosangue. Moeilijke naam, maar een prachtige auto. En ondanks dat potentiële klanten niet kunnen proefrijden in de auto met een inmiddels inconische V12, is hij toch al helemaal uitverkocht.

De chief marketing en commercial officer Enrico Galliera bevestigde tegen Drive dat de Purosangue de komende twee jaar helemaal uitverkocht is. Hij zegt dat er veel vraag is naar de SUV en dat zonder ook maar één auto af te leveren. Zelfs voor Ferrari een opmerkelijke situatie.

Productie

De meeste ondernemers zouden de productie verhogen bij veel vraag. Dan kan je meer leveren en dat resulteert in meer omzet. Maar niet bij Ferrari. Het bedrijf wil ervoor zorgen dat de vraag groter is dan het aanbod (exclusiviteit!). En misschien kunnen ze hierdoor een lekkere hoge prijs vragen. De productie van de Purosangue zal niet meer dan 20% worden van de totale productie. Als we even snel rekenen zal Ferrari dan ongeveer 3.000 SUV’s maken, als we uitgaan van een totale productie van 15.000 auto’s.

Dat maakt de Purosangue zeldzamer dan zijn grootste concurrent de Urus. Van deze SUV worden er meer dan 5.000 per jaar gemaakt. De Lambo is daarin tegen wel ‘goedkoper’.

Concluderend: ben jij in de markt voor een SUV van Ferrari, sluit dan aan achteraan in de rij. Vermoedelijk duurt het nog jaren voordat jij er een kan kopen. Wanneer Ferrari weer bestellingen aanneemt is onbekend. Of je moet er een tweedehands weten te bemachtigen, maar die zijn veelal (nog) veel duurder.

Ook interessant!

  • Stel je eigen Ferrari Purosangue samen met deze configurator
    Stel je eigen Ferrari Purosangue samen met deze configurator
  • Gelekt op internet: Ferrari Purosangue is bijna hier
  • Video: Ferrari Purosangue is bijna hier
    Gelukkig: Ferrari gaat niet Porsche achterna
  • Uitspraak rechter Ferrari Purosangue voor kippenboer

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, Ferrari, purosangue, SUV

Vorig bericht: « Nieuwe Nissan Serena is ruime en toffe bus
Volgend bericht: Nieuwe Opel Astra Electric komt met een keurig bereik »

Lees Interacties

Reacties

  1. Nathan zegt

    30 november 2022 om 08:07

    Sportief pookje

    Login om te reageren
  2. rwdftw zegt

    30 november 2022 om 08:55

    @onno , het is niet helemaal waar dat Ferrari wegens exclusiviteit de productie laag wil houden. Ferrari en exclusief horen samen dus het is een excuus wat aansluit bij het image.

    De reden is meer de EU. De geproduceerde auto’s moeten een gemiddelde CO2 uitstoot van 95 gram/km halen. Dat is over het hele gamma en je mag samenwerken met andere fabrikanten. Zo wist Alfa Romeo hun “aandeel” te verlagen door in zee te gaan met Tesla, https://www.youtube.com/watch?v=PwXsY7IcrO8.

    Ferrari gaat dat met alleen maar sportwagens niet redden. Ferrari kan echter een uitzondering aanvragen op basis van hun productie en afzet. Hiervoor gelden 2 factoren, niet meer dan 1000 voertuigen in de EU of niet meer dan 10.000 voertuigen per jaar. Nu zal er wel een beetje onderhandeld worden maar ik denk dat Ferrari de productie laag moet houden zodat ze niet aan de zeer strenge regels hoeven voldoen. https://www.youtube.com/watch?v=nZ9haRQ0kiU

    Login om te reageren
  3. brent zegt

    30 november 2022 om 09:28

    hij is niet lelijk maar zo mooi vind ik hem nou ook weer niet

    Login om te reageren
    • brammetjedeb zegt

      30 november 2022 om 10:08

      Van Ferrari verwacht je iets meer. Als hier een Hyundai logo op geplakt was had ook iedereen het geloofd.

      Login om te reageren
  4. mashell zegt

    30 november 2022 om 10:18

    Bij Ferrari zie je hetzelfde als bij Porsche, als de puristen klagen dan wordt het een groot succes.

    Login om te reageren
  5. Exit Luminar zegt

    30 november 2022 om 11:12

    De mooiste in zn klasse alleen jammer dat ze er geen aan een eierenboer wilde verkopen (https://www.autoblog.nl/nieuws/nederlandse-ondernemer-mag-geen-ferrari-purosangue-kopen-3411411). dat is slechte reclame voor mij.

    Login om te reageren
  6. Kvgorp zegt

    30 november 2022 om 12:51

    Hetzelfde verhaal als bij Rolex. Wil jij een Rolex bij de Officiële dealer? Helaas dat gaat niet. Wil je op de wachtlijst? Helaas dat gaat ook niet. Wil jij snel een Rolex ja dan moet je op de tweedehands markt kijken. Daar staan er zat te koop nieuw in plastic van een maand oud.

    Prijs? Tja. 2-3x de advies verkoopprijzen.

    Login om te reageren
    • schreute01 zegt

      30 november 2022 om 20:13

      Wat een onzin. Rolexen kan je gewoon bij de officiële Rolex-retailers kopen.

      Login om te reageren
  7. Mike zegt

    30 november 2022 om 13:03

    Dus als ik even snel reken dan worden er van de 15000 auto’s maar 7000 sportwagens gebouwd en 8000 suvs dat is minder dan de helft. Slechte ontwikkeling en natuurlijk alleen maar om het geld maar ja het blijft een onderneming natuurlijk

    Login om te reageren
    • Ordas zegt

      30 november 2022 om 14:10

      20% van 15000 is nog altijd 3000.
      Dan houd je 12000 sportwagens over.

      Login om te reageren
      • Mike zegt

        30 november 2022 om 15:00

        Je hebt gelijk ik zag 5000 urus staan en bij het woord suv krijg ik altijd een rode waas voor mijn ogen en kan ik niet meer goed rekenen 😝

        Login om te reageren
  8. coupedriver zegt

    30 november 2022 om 15:42

    Bestel dan gewoon een veel mooiere DBX 707 van Aston Martin.

    Login om te reageren
  9. ericc zegt

    30 november 2022 om 19:28

    Liever een Roma!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North