Neem het met een korrel zout, maar volgens een nieuw gerucht werkt Ferrari aan een F40-tribuut.
Als je gedurende je leven hard werkt – of in de juiste familie wordt geboren – zou je zomaar eens een nieuwe Ferrari kunnen kopen. Dan mag je urenlang rondstruinen door je lokale dealer en kijken welke Italiaanse bolide het beste bij je past. Werk je echter nog een stuk door, dan zou jij zomaar eens tegen Ferrari kunnen zeggen wat zij voor jou moeten maken. Een Ferrari Special Project, dus.
Neem deze Ferrari P80/C als (extreem) voorbeeld. Een Ferrari 488 GT3-raceauto, maar dan met een nieuw koolstofvezel koetswerk en een langere wielbasis. Een bijzonder speciaaltje, weggelegd voor alleen de elite van deze wereld. Andere speciaaltjes hebben we verzameld in dit handig overzicht.
Rijke stinkerds blijf je in deze wereld altijd houden, het is dan ook niet gek dat Ferrari blijft werken aan deze speciale projecten. Naar verluidt werken de Italianen nu echter aan een wel heel speciaal project. TheSupercarBlog schrijft namelijk dat Ferrari werkt aan een F40-tribuut. Het zou om een one-off gaan, die ze de SP42 zouden noemen.
De bolide krijgt ‘waarschijnlijk’ een twinturbo-V8, al zeggen de bronnen niks over welke krachtbron en hoeveel pk. Dit zou uiteraard historisch verantwoord zijn, gezien de twinturbo-V8 van de F40. Over het interieur van de SP42 is al helemaal niks bekend, het is dan ook niet duidelijk of deze net zo track focused gaat zijn als de F40, of toch wat creature comforts gaat krijgen.
Of Ferrari daadwerkelijk werkt aan een F40-tribuut? Dat is natuurlijk de vraag. Enerzijds blijft het een gerucht. Tegelijkertijd is TheSupercarBlog in het verleden wel betrouwbaar gebleken, zo vertelden ze eerder over de Sián Roadster. Volgens de site zou Ferrari binnen ‘enkele dagen’ een eerste bericht naar buiten brengen over de speciale supercar, gelukkig hoeven we dus niet zo heel lang te wachten om er achter te komen of het klopt of niet.
Foto: Ferrari F40 van @LaCarPhotography1, via Autojunk.nl.
sonnybonds zegt
F40-tribuut klinkt goed. Ferrari is mooi bezig de laatste tijd.
Groninger zegt
@sonnybonds: F1 buiten beschouwing danwel
sonnybonds zegt
ach valt wel mee. ze doen nog gewoon me in de top.
awesome zegt
@sonnybonds: oh, de 5e plek is nu opeens de top?
sonnybonds zegt
ja als je uitgaat van de top5. ze staan nog in de bovenste helft van teams. Ik probeer het nog positief te houden he. over een jaar dan gaat Max naar Ferrari en staan ze bovenaan! let maar op.
sportevo zegt
@groninger: Clarkson zei ooit bij Top Gear dat als het goed gaat bij
Ferrari in de F1 er slechte straatauto’s werden gebouwd en vice versa. Zou hij dan toch weer gelijk krijgen?
appeltaartislekker zegt
@sportevo: het gaat al jaren goed met Ferrari, maar in de F1 niet. Dus ja, hij heeft gelijk.
Dutchdriftking zegt
@sportevo: Als Clarkson het zegt is het sowieso waar!
Teerdz zegt
Jammer dat ze het dan geen SP40 zouden noemen.. Hoop eigenlijk verder wel dat ze hem misschien op de SF90 zouden baseren, dat zou echt krankzinnig zijn. Enige dat dan wel eerder op de Pista o.i.d. zou wijzen, is dat Ferrari meestal vrij lang bezig is met de ontwikkeling van hun SP-auto’s. Een groot deel van de SP’s gebaseerd op de F12 werden volgens mij pas onthuld toen de 812 al werd geleverd, wat de hoop dan dus ook weer een beetje tempert helaas.
Rick-dos zegt
“Als je gedurende je leven hard werkt…”
Is een fabeltje dat door de 1% van deze wereld in stand wordt gehouden. Jij gaat harder werken en zij worden rijker. Ik moet nog steeds een rijkaard tegenkomen die hard heeft gewerkt voor z’n geld. Slim zijn, kansen herkennen, kansen grijpen en een dosis geluk en lef is wat je rijk maakt.
Vroeger werkte men hard zoals mensen in de mijnbouw of stratenmakers. Tegenwoordig wordt er bijna niet meer hard gewerkt. Dat is iets wat we onszelf wijsmaken.
nord zegt
Als ik je betoog volg kan ik concluderen dat hard werken gelijk staat aan laag IQ.
?
sonnybonds zegt
Denk dat hij bedoelt dat miljoenen worden verdiend met bitcoins beleggen vastgoedbeheer etc. Niet met hard werken.
kle500 zegt
@sonnybonds: Wellicht niet niet in de zin van 40 uur pwr week fysieke arbeid, maar eken maar dat veel rijke types hard werken (als ondernemer) lange dagen maken en onder hoge druk werken. Dit is ook hard werken, fysiek en mentaal zwaar.
porker zegt
@kle500: hear hear
Arnoud zegt
Van hard werken wordt je inderdaad niet rijk. Van lang werken wel.
wildbeest zegt
@Rick-dos: wat een bagger, het komt helemaal niemand ‘zomaar’ aanwaaien. Wat een groenlinks gedachte
jack_abarth zegt
@wildbeest:
Hij zegt ook niet dat het zomaar komt aanwaaien, hij geeft enkel aan dat je er met enkel en alleen hardwerken er niet komt.
Ik denk dat zijn genoemde punten een basis zijn en icm hardwerken tot een succes kunnen leiden. En dan niet hardwerken als in fysiek, maar eerder mentaal.
wildbeest zegt
@jack_abarth: klopt, ligt eraan wat je hard werken vindt.. facebook bedenken, uitbouwen codes kloppen enz 24/7 is ook hard werken wmb
baklava zegt
De meeste rijke mensen werken meer dan 80 uur per week. Waar heb je het over?
karaya zegt
@Rick-dos
Hard werken voor jezelf is wat anders dan hard werken voor een ander. Als je rijk wilt worden moet je anderen voor je laten werken.
En heel veel uren maken.
cossiekiller zegt
In mijne jonge tijd werkten wij 25u per dag. Zonder te eten, in ene ruk door. Met blote armen en gebroken benen. Door weer en wind, in -50°C. En mijn werk was op een berg, ik moest elke dag die berg op, geblinddoekt en zonder handen. En tijdens mijn job moest ik 3 keer per dag met een gorilla vechten, mijne legerdienst doen en in lava zwemmen. Allemaal op hetzelfde moment! Voor ocharme 35 euro per dag.
ericd zegt
Ze zouden hem gewoon her moeten uitbrengen, gemoderniseerd waar nodig. En met de huidige armatuur technologie, hebben we bijv. ook geen klaplampen nodig. Naast de 308, Dino, 250 SWB en Daytona, is dit toch één van de meest iconische Ferraris.
banderas zegt
Goh, ze dachten dat er een Roadster kwam van een Lambo. Dat is nou niet echt de moeilijkste ‘gok’ die je kan maken.
flyerbunch zegt
Misschien ff off topic (gezien alle reacties over hard werken ja/nee.. Feit is dat het een rijke stinkerd is en we de auto alleen op foto zullen zien al hij er effectief komt als one-off!) Ik ben eigenlijk meer benieuwd naar het resultaat, blijkbaar zal men de F8 als basis gaan gebruiken. Toch raar dat er niet eerder een F40 tribute is gekozen/gekomen.
daniel1975 zegt
Het mooiste lijkt me de klassieke F40 met de dikste V8 en bak uit de huidige stal van Ferrari.