• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari’s nieuwe Formule 1-auto oogt als een stofzuiger

Auteur: sir_smokalot, gepost 25 januari 2014 om 14:45 – 48 Reacties

Afbeelding Ferrari’s nieuwe Formule 1-auto oogt als een stofzuigerAfbeelding Ferrari’s nieuwe Formule 1-auto oogt als een stofzuigerAfbeelding Ferrari’s nieuwe Formule 1-auto oogt als een stofzuigerAfbeelding Ferrari’s nieuwe Formule 1-auto oogt als een stofzuigerAfbeelding Ferrari’s nieuwe Formule 1-auto oogt als een stofzuigerAfbeelding Ferrari’s nieuwe Formule 1-auto oogt als een stofzuigerAfbeelding Ferrari’s nieuwe Formule 1-auto oogt als een stofzuigerAfbeelding Ferrari’s nieuwe Formule 1-auto oogt als een stofzuiger

Ferrari F14 T stofzuiger
En zo klinkt ‘ie waarschijnlijk ook…

Zojuist onthulde Ferrari de bolide waarmee Ferrrrrrrrrrrrrrnando Alonso en Kimi Raikkonen dit jaar het F1-seizoen zo goed mogelijk moeten voltooien. De naam werd gisteren al bekend: na een verkiezing waarbij meer dan 1 miljoen keer werd gestemd kwam F14 T als favoriet uit de bus.

Net zoals in eerdere seizoenen het geval was focust de discussie zich ook dit jaar op de neus van de bolides. Gisteren zagen we al een McLaren en een Lotus doe neussekcs met elkaar zouden kunnen bedrijven, en deze Ferrari oogt als een miereneter, in sommige landen ook een term die met de (ongeknipte) fallus wordt geassocieerd.

Wat vind jij, doet hij zijn stofzuiger-uiterlijk eer aan en zuigt hij, of vind je het een geslaagd ontwerp? Op Twitter barsten de lollige reacties alweer los. Everybody’s a critic.

Inclusief vloeistoffen en coureur weegt de F14 T 691 kg. De ERS-laders werken op respectievelijk 50.000 en 125.000 toeren per minuut. Net zoals de concurrentie gebruikt ook Ferrari dit jaar 8 versnellingen.

Eerder toonde de toko uit Maranello al de details van zijn aandrijflijn. Meer dan een dozijn video’s vind je HIER.

Ook interessant!

  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
  • Charles Leclerc beroofd van peperduur horloge
    Het is wéér feest bij team Ferrari
  • Nieuwe Ferrari kledinglijn
    Nieuwe Ferrari kledinglijn is speciaal voor kinderen
  • ferrari daytona sp3
    Surprise: nieuwe Ferrari Daytona SP3

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Fernando Alonso, Ferrari, Formule 1, Kimi Räikkönen, Racing

Vorig bericht: « Video: gingermeisje restaureert oude Chevrolet
Volgend bericht: Gespot: sexy Jensen Interceptor-duo »

Lees Interacties

Reacties

  1. benenwagen zegt

    25 januari 2014 om 14:48

    http://wildlife.hetdierenrijk.nl/landzoogdieren/foto/miereneter.jpg

    Login om te reageren
    • f40racer zegt

      25 januari 2014 om 15:42

      @benenwagen: hahaha wilde het net zeggen

      Login om te reageren
  2. mclarenf1lm zegt

    25 januari 2014 om 14:49

    Ik vind de livery wel mooi, dat is al iets. Ik hoop wel dat de Ferrari auto dit seizoen wat beter mee komt, vorig seizoen had ik het gevoel alsof Alonso eigenlijk kampioen moest worden.

    Login om te reageren
  3. suzikubelona zegt

    25 januari 2014 om 14:53

    Naar mijn mening is dit tot nu de mooiste die ik gezien heb. Ik ben benieuwd naar de rest.

    Login om te reageren
    • Rick-dos zegt

      25 januari 2014 om 15:08

      @suzikubelona: Die van Force India ziet er naar mijn mening beter uit.

      Login om te reageren
      • arjontje zegt

        25 januari 2014 om 21:25

        @Rick-dos: je kan nog niet oordelen over de Force India. Er zijn allen zij foto’s van. En ze hebben toegegeven dat het een “tijdelijke” neus is.
        De Williams ziet er van de zijkant ook mooi uit. Totdat je de vooraanzicht ziet.

        Login om te reageren
      • suzikubelona zegt

        25 januari 2014 om 23:32

        @Rick-dos: Maar die hebben we tot nu toe alleen van opzij gezien. Wel mooi inderdaad!

        Login om te reageren
  4. uselessblogger zegt

    25 januari 2014 om 14:57

    http://www.youtube.com/watch?v=12H2tyoBjMU hij legt ferrari exact uit hoe ze alles weer recht kunnen zetten

    Login om te reageren
  5. kaeser zegt

    25 januari 2014 om 14:59

    Het ziet er okee uit maar nog steeds niet wauw. Nu maar hopen dat het races wint.

    Login om te reageren
  6. MrSkyline zegt

    25 januari 2014 om 15:00

    http://fc04.deviantart.net/fs26/f/2009/245/e/c/Rhino_Dick_by_Bored_No_More.jpg

    Login om te reageren
  7. mrcabdrivert zegt

    25 januari 2014 om 15:00

    Wat een lelijk hok! Gelukkig gaat het om de snelheid, laten we hopen dat wel goed zit.

    Login om te reageren
  8. Rick-dos zegt

    25 januari 2014 om 15:06

    Ik verwacht eigenlijk wel veel van deze auto. Als het goed is is dit een auto ontworpen door Rory Byrne die naast Newey de andere genie is in F1. We zullen het zien, we zullen het meemaken, maar één ding staat vast; Ecclestone moet zo snel mogelijk F1 verlaten.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      25 januari 2014 om 15:08

      Welnee, onlangs heeft ie nog een schitterend puntensysteem neergezet

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        25 januari 2014 om 15:14

        @sir_smokalot: Je hebt gelijk. Is gewoon mijn jaloezie dat spreekt. De man is eigenlijk gewoon geniaal!

        Login om te reageren
      • awesome zegt

        25 januari 2014 om 17:09

        @sir_smokalot: Ecclestone of de FIA?

        Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      25 januari 2014 om 16:25

      @Rick-dos: ik heb meer vertrouwen in James Allison, volgens mij bedoel je die ook of niet?

      Hoe dan ook hij bouwt over het algemeen auto’s zonder visueel spectaculaire oplossingen maar ze gaan meestal wel hard…ik hoop dat dat nu ook weer zo is, want als RBR weer het beste team is dan staat de WK al vast, terwijl als Ferrari het beste is we nog de strijd kimi-FA hebben om naar vooruit te zien.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        26 januari 2014 om 07:13

        @jaapiyo: Denk dat Allison zich nog moet bewijzen zoals Newey en Byrne dat al hebben gedaan. In de jaren ’90 en beginjaren ’00 hebben zij de wereldtitels tussen elkaar verdeeld en dat zegt toch wel wat.

        Vwb het kampioenschap zou het mooi zijn als niet alleen Ferrari mee kan strijden maar ook McLaren en Mercedes.

        Login om te reageren
    • motoragent zegt

      25 januari 2014 om 17:28

      @Rick-dos: Wat heeft de baas van de uitzendrechten van de Formule 1 te maken met het uiterlijk van de formule 1 wagens?

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        26 januari 2014 om 07:14

        @motoragent: @motoragent: Helemaal niks maar tegelijk ook weer alles. Hoewel hij over het commerciële gedeelte gaat staan er tegenwoordig zoveel belangen op het spel, en worden er zoveel politieke spelletjes gespeeld, dat hij uiteindelijk toch een dikke vinger in de pap heeft in dit soort besluiten. Het één sluit het ander niet uit.

        Login om te reageren
  9. Donstil zegt

    25 januari 2014 om 15:06

    Ik kan nou echt niet warm worden van F1 racen.

    Login om te reageren
  10. Robert zegt

    25 januari 2014 om 15:24

    Ik vind de livery met de zwarte vlakken aan de achter- en onderzijde erg fraai.

    Die neus ziet er inderdaad erg vreemd uit, maar dat zal uiteindelijk wel weer wennen, zoals we dat een aantal jaar terug met de brede (en nu weer versmalde) voorvleugel ook hadden.

    Login om te reageren
  11. super zegt

    25 januari 2014 om 15:51

    f14t da’s dus gewoon een fiat in 1337 speak…

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      25 januari 2014 om 16:28

      @super: Ah kijk…die had ik nog niet door. Ik had F166 Turbo mooier gevonden maar ach, what’s in a name.

      Login om te reageren
  12. alcantara zegt

    25 januari 2014 om 16:00

    Wie plakt er nou een Fiat sticker op de neus van zijn Ferrari?

    Login om te reageren
    • heidi zegt

      25 januari 2014 om 16:16

      @alcantara: Ja inderdaad, dat wil je toch niet. Alsof ik op mijn Golf een sticker van Aston Martin ga plakken. Je rijdt gewoon voor lul met zo’n sticker.

      Login om te reageren
      • ronin1130 zegt

        25 januari 2014 om 20:39

        @heidi: probeer eens een Audi sticker op de Golf dan…
        oh, wacht…

        Login om te reageren
    • hammerman zegt

      25 januari 2014 om 16:17

      @alcantara: de eigenaar… :-)

      Login om te reageren
      • alcantara zegt

        25 januari 2014 om 16:55

        @hammerman: Dat is inderdaad wel een goeie…hoewel ik niet denk dat Stefano Domenicali deze stickers erop heeft geplakt.

        Login om te reageren
  13. heidi zegt

    25 januari 2014 om 16:15

    Kut-reclame.

    Wat een lelijke neuzen dit jaar. Wat is de reden voor deze voorkant?

    NASCAR begint ook weer. 1.000.000 x beter.

    Login om te reageren
    • hammerman zegt

      25 januari 2014 om 16:19

      @heidi: nu.nl: “De F14T heeft een opvallende aflopende neus. Ferrari kiest voor deze optie om te voldoen aan de reglementen. De hogere neuzen die de afgelopen jaren gemeengoed waren in de Formule 1 zijn niet langer toegestaan.

      Van alle teams die de nieuwe auto tot nu toe hebben gepresenteerd oogt de Ferrari verreweg het extreemste. De teams kiezen voor de ongebruikelijke oplossingen om de neus van de auto ter hoogte van de voorwielophanging zo hoog mogelijk van de grond te houden. Dit wordt gedaan om de luchtstroming onder de auto vrij te houden.

      Deze lucht stroomt door naar de achterzijde van de auto, waar het dankzij de daar geplaatste diffuser (een tunnelvorm waarin een vacuüm wordt opgewekt) neerwaartse kracht genereert. Hierdoor wordt de auto aan het asfalt ‘gezogen’.

      Eerdere seizoenen mocht de neus in het geheel hoger van de grond zijn, maar daar heeft de FIA dit jaar om veiligheidsredenen een stokje voor gestoken. Een lage neus is veiliger wanneer de ene auto de andere auto torpedeert.”

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        25 januari 2014 om 16:41

        @hammerman: Dat je er info van Nu.nl moet bijhalen zegt toch heel wat…

        Login om te reageren
        • hammerman zegt

          25 januari 2014 om 18:36

          @The360box: Hoezo, wat klopt er dan niet aan het bericht?

          Login om te reageren
          • The360box zegt

            25 januari 2014 om 19:05

            @hammerman: Nee juist andersom :) ik haal meer info uit het nu.nl artikel dan autoblog.

            Login om te reageren
  14. Edge zegt

    25 januari 2014 om 16:27

    Dit is in ieder geval de minst lelijke neus tot nu toe. Doet mij een beetje denken aan de Mercedes uit 2010.

    Login om te reageren
  15. niekie1999 zegt

    25 januari 2014 om 16:28

    Ik ga de fia wec kijken in 2014, waarschijnlijk beter dan dit

    Login om te reageren
  16. The360box zegt

    25 januari 2014 om 16:39

    Kan ‘ie mooi het stof happen van zijn concurrenten!

    Login om te reageren
  17. berlinetta zegt

    25 januari 2014 om 16:56

    Die twitterfoto gaat eerder op voor de auto van McLaren maar goed.

    De neus vind ik nog niet echt mooi, maar who cares. Als deze auto mooi moest zijn, dan had hij er heel anders uit gezien.

    Login om te reageren
  18. imba zegt

    25 januari 2014 om 16:56

    Lelijke klote wagen imo.
    Geef de voorkeur aan een van ’00.
    http://www.wheelsofitaly.com/wiki/images/2/2a/Ferrari_F1-2000.jpg

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      25 januari 2014 om 17:03

      @imba: Alle F1 wagens zijn toch lelijke gedrochten? Zie liever de straatauto’s van Ferrari.

      Login om te reageren
      • imba zegt

        26 januari 2014 om 00:55

        @alcantara: Ferrari F1 auto’s van de laatste jaren zien er nog altijd beter uit dan de latere straatauto’s van Ferrari lol. Wat een vulgaire gedrochten zijn dat.

        Login om te reageren
  19. F1Tim zegt

    25 januari 2014 om 17:11

    Een miereneter…

    Login om te reageren
  20. rob68 zegt

    25 januari 2014 om 18:25

    Zie een frontaaltje met die Mercedes F1 eraan komen..

    Login om te reageren
  21. MAB zegt

    25 januari 2014 om 19:29

    Laatste model vond ik zo mooi en dan krijg je dit. Heb niet eens meer zin om te kijken.

    Login om te reageren
  22. pomoek zegt

    25 januari 2014 om 19:50

    Ik ben wellicht de enige maar ik vind het fascinerend om te zien hoe de verschillende teams omgaan met de regelwijzigingen. Tot nu toe 4 heel verschillende nose jobs gezien…

    Login om te reageren
  23. fastshifter zegt

    25 januari 2014 om 21:10

    Is dit de nieuwe Fiat Multipla?…

    Login om te reageren
  24. fastshifter zegt

    25 januari 2014 om 21:12

    Toen F1’s nog mooi waren: http://lemurph.files.wordpress.com/2011/02/jordan-191.jpg

    Login om te reageren
  25. Calimero zegt

    26 januari 2014 om 00:29

    De neus zou een “knipoog” kunnen zijn naar de F1 auto’s uit de jaren 60:
    http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/e9/c7/75/e9c775ab595fa7397185c0102ce37f88.jpg
    Wat betreft de livery zie ik geen denderende verschillen t.o.v. de afgelopen jaren, wel nieuwe sponsors.

    Login om te reageren
  26. JaxDryke zegt

    26 januari 2014 om 01:21

    Zoek de verschillen :P Ik zie ze niet :P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North