• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fiat 500 Tributo Trepiuno is superschattige hoedtik

Auteur: willeme, gepost 5 maart 2024 om 14:05 – Reageer

Fiat 500 Tributo Trepiuno

Ahh, kiek naaawwww! De Fiat 500 Tributo Trepiuno is zo schattig.

Een sterk ontwerp blijft lang vers. Heel erg lang. Een matig ontwerp wordt snel oud. In het geval van retro-design is het altijd een beetje lastig. In sommige gevallen werkt het dramatisch, maar soms werkt het meer dan uitstekend.

De Fiat 500 kunnen we absoluut rekenen tot die laatste categorie. Dat model ziet er nog steeds niet verouderd uit. De auto is net zo goed tegen de tijd bestand als de kledingcollectie van hoofdredacteur @michaelras, ons directeurtje.

Fiat 500 Tributo Trepiuno

Fiat 500 Tributo Trepiuno

Het is nu 2024 (ja, echt) en Fiat heeft het einde van de bestseller al aangekondigd (hoofdredacteur @michaelras blijft nog eventjes namelijk). Dit jaar gaat de karaktervolle auto uit productie. De opvolger is er natuurlijk al in de vorm van de Fiat 500e, de elektrische 500. Maar voordat het zover is, pakt Fiat dus uit met deze 500 Tributo Trepiuno.

Precies 20 jaar en één dag geleden lanceerde Fiat de Trepiuno Concept op de Salon van Genève 2004. Deze auto zou drie jaar later uitgroeien tot de productieversie van de 500 (ondanks keihard cancellen). Zoals je kunt zien, zijn er niet extreem veel grote verschillen.

Fiat 500 Tributo Trepiuno
Fiat 500 Tributo Trepiuno
Fiat 500 Tributo Trepiuno
Dit is de Fiat 500 Tributo Trepiuno

De basis van de Trepiuno Concept is de 500 Hybrid, wat in feite een gewone benzineversie is met ongeveer de meest subtiele vorm van elektrificatie die je kunt bedenken. De lakkleur is identiek aan de concept.

Het lijkt wit en dat is het ook, maar dan met een soort parelmoer glans erdoor heen. De wielen moeten erop lijken (maar doen dat niet overigens). Wel heeft de 500 Trepiuno Edition een panoramadakje en blauwe FIAT-logo’s.

Dit is de daadwerkelijke Fiat Trepiuno Concept uit 2004.

Interieur

Een andere leuke overeenkomst is is het wit-rode interieur. De zittingen zijn ivoorwit, maar de bovenkant van het dashboard is klassiek rood. De achterbank is rood. Ook zien we in de stoelen ‘Trepiuno XX’ geborduurd staan.

XX is de Romeinse benaming voor 20, om het aantal jaren an te duiden dat we al bekend zijn met het design.

Fiat 500 Tributo Trepiuno
Fiat 500 Tributo Trepiuno

Wil jij er ook eentje kopen? Nou, dan moet je snel zijn. En best wel handig. Je kan ‘m namelijk niet gewoon bij de dealer bestellen. De Fiat 500 Tributo Trepiuno is namelijk onderdeel van het het ‘Reloaded By Creators‘-project van de Stellantis Heritage-afdeling.

Daar moet je de auto direct bestellen en afnemen. Productiecijfers en prijzen zijn niet bekend, maar wel dat het een gaaf afscheidsspeciaaltje is. Hopelijk volgen er nog een paar.

Meer lezen? Dit zijn de 5 goedkoopste auto’s van Nederland in 2024!

Ook interessant!

  • einde Fiat 500
    Einde van Fiat 500 en Fiat 500X is nabij
  • Jazeker, toekomst Abarth 695 bekend
  • Fiat Panda 4x4
    Fiat Panda 4x40 viert feestje met steelies
  • Fiat 500 2015 - heden occasion aankoopadvies

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

500, Fiat

Vorig bericht: « Fysieke knopjes moeten terug voor veiligheid
Volgend bericht: Volkswagen legt een hele zwik namen vast »

Lees Interacties

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North