• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fiat brengt het HGT label weer tot leven

Auteur: willeme, gepost 23 augustus 2019 om 09:06 – 30 Reacties

Afbeelding Fiat brengt het HGT label weer tot levenAfbeelding Fiat brengt het HGT label weer tot levenAfbeelding Fiat brengt het HGT label weer tot levenAfbeelding Fiat brengt het HGT label weer tot levenAfbeelding Fiat brengt het HGT label weer tot levenAfbeelding Fiat brengt het HGT label weer tot levenAfbeelding Fiat brengt het HGT label weer tot levenAfbeelding Fiat brengt het HGT label weer tot leven

Fiat Cronos HGT '19
Alleen net even anders dan anders.

Sommige sportlabels werken net even wat beter dan de andere. Volkswagen heeft met ‘GTI’ echt enorm goed gescoord. Tot op de dag vandaag weet iedereen wat je er mee bedoelt. Opel heeft een lange tijd ‘GSI’ gebruikt, om later over te stappen op ‘OPC’. Daarna hebben ze het GSI-label afgestoft en tegenwoordig bestaan ze beide bijna niet meer.

Fiat heeft het slim gezien en van Abarth een submerk gemaakt. In de jaren ’90 was Abarth de afdeling van velgen, spoilertjes en bumperkits. De sportieve modellen werden HGT genoemd. Zo was er een Punto HGT en een Bravo HGT (afbeelding onder). Daarna heeft Fiat weer prioriteit gegeven aan het Abarth-label.

Fiat Bravo HGT '97

Maar nu duikt de HGT weer op! Ditmaal niet in Europa, maar speciaal voor de Braziliaanse markt. Speciaal voor de vernieuwde Fiat Cronos is er vanaf modeljaar 2020 een heuse HGT variant te bestellen. Voor wie de Fiat Cronos niet kent, het is de sedan variant van de Fiat Argo. Je kan de Cronos HGT herkennen aan de zwarte 17-inch velgen, zwarte achterspoiler, zwarte spiegelkappen en zelfs zwarte Fiat logo’s!

Fiat Cronos HGT '19

Ook aan het interieur kun je zien dat de Cronos HGT sportiever is dan ooit tevoren. Dat kun je zien aan de zwarte hemelbekleding en het sportstuurwiel. Onder de kap is de Cronos HGT minder heet dan de Bravo HGT dat was. De Cronos HGT heeft namelijk en viercilinder met 132 pk en 182 Nm. Als je ethanol tankt, dan krijg je 139 pk en 189 Nm. Dt is iets meer dan de 1.8 die de Punto HGT in 1998 onder de kap had.

Fiat Cronos HGT '19

Voor de puristen en liefhebbers van old-school motoren, is er wel goed nieuws: het is namelijk een atmosferische 1.8 viercilinder. Minder goed nieuws voor de puristen is de transmissie: een automaat met zes versnellingen. Daarmee is het mogelijk om in 9,9 seconden naar de 100 km/u te sprinten. De topsnelheid bedraagt 192 km/u. Niet slecht voor een budget-familiesedan, zoals de auto gepositioneerd wordt.

Ook interessant!

  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV
  • Video - Fiat Qubo zoekt ruzie met vrachtwagen
  • Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol
    Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol
  • Fiat Pulse
    Fiat Pulse is een nieuwe stoere crossover

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Fiat

Vorig bericht: « Dít is het interieur van de Porsche Taycan
Volgend bericht: Lamborghini plaagt alvast met brute supercar »

Lees Interacties

Reacties

  1. breakingpoint zegt

    23 augustus 2019 om 09:25

    Lekker bomen kappen om sugarcane te planten om te raffineren om te verbranden in een verbrandingsmotor. Dan lekker een HGT label erop plakken. Doen de Brazilianen goed

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      23 augustus 2019 om 10:39

      @breakingpoint: kappen? Gewoon affikken.

      Login om te reageren
  2. nemreh zegt

    23 augustus 2019 om 09:26

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  3. rutgerg zegt

    23 augustus 2019 om 09:42

    Hollands got Tallent? Moet gelijk aan gordon denken. Blegh

    Login om te reageren
  4. amersfoorter zegt

    23 augustus 2019 om 09:53

    Wanneer brengen ze fiat weer tot leven?

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      23 augustus 2019 om 10:26

      @amersfoorter: ik zag laatst een 124 spider rijden, toen dacht ik oh jaaaa! Ze hebben wel relatief moderne auto’s! Weliswaar met dank aan Mazda, maar toch. Voor de rest gaat het al aardig Lancia achterna volgens mij.

      Zou me niets verbazen als 500 straks een eigen merk wordt en Fiat stilletjes afsterft.

      Login om te reageren
      • E550 zegt

        23 augustus 2019 om 11:17

        @gulli: is echt een leuk autootje. Jammer dat je zo weinig ziet. Ik vind ‘m leuker dan de Mazda.

        Login om te reageren
        • tenaci zegt

          23 augustus 2019 om 11:47

          @e550: qua looks zeker. Alleen jammer dat Fiat z’n eigen blokkies erin gooit. Doe mij die Skyactive blokken maar van Mazda.

          Login om te reageren
          • pa045 zegt

            23 augustus 2019 om 14:01

            @tenaci: die blokkies van Fiat lopen fijner, soepeler en sneller. Maar dat weten de puristen hier blijkbaar niet.

            Login om te reageren
            • bluebird zegt

              23 augustus 2019 om 14:47

              @pa045: zo’n multi-air turbo heeft lekker veel koppel onderin, lijkt me ideaal bij zo’n relatief licht fiatje. Zit er zelf wel eens met een schuin oog naar te kijken. De bekende fca tuners brengen hem makkelijk naar 190 pk/ 290 nm. Ik zie mezelf best hierin rijden, de Abarth is me vaak wat te schreeuwerig.

              Login om te reageren
  5. tjorque zegt

    23 augustus 2019 om 09:55

    HGT, heeft geen turbo?

    Helemaal niks voor mij dus!

    Login om te reageren
  6. smoked zegt

    23 augustus 2019 om 10:00

    Van achteren net een mini Giulia!

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    23 augustus 2019 om 10:01

    Laat deze maar lekker in Zuid-Amerika…..

    Login om te reageren
  8. cossiekiller zegt

    23 augustus 2019 om 10:04

    Wat voor een dikke vette ketel is me dit zeg!!

    Login om te reageren
  9. azuli zegt

    23 augustus 2019 om 10:08

    Zwarte velgen? Sportief?

    Login om te reageren
  10. marinepower zegt

    23 augustus 2019 om 10:13

    Ik ben bij foto 156 afgehaakt.

    Login om te reageren
    • JelleEp3 zegt

      23 augustus 2019 om 10:26

      @marinepower: dan mis je toch wat, die laatste foto maakt het allemaal waard

      Login om te reageren
  11. 87sandyd zegt

    23 augustus 2019 om 10:34

    “Voor wie de Fiat Cronos niet kent, het is de sedan variant van de Fiat Argo.”

    Voor wie de Fiat Argo niet kent, gefeliciteerd, ik ook niet…

    Login om te reageren
  12. barchettadriver zegt

    23 augustus 2019 om 10:42

    Atmosferische 1.8 met rond de 130 pk. Dat moet een oude bekende zijn. Zie mijn nick. Prima blok, tegenwoordig weinig mee mis.

    Login om te reageren
    • barchettadriver zegt

      23 augustus 2019 om 10:46

      @barchettadriver: Overigens, wel historisch verantwoord. De Punto HGT, waar de Argo en dus de Cronos een opvolger van is, had in de HGT ook de 1747. De Cronos kun je zien als de opvolger van de Linea. De Grande Punto sedan. Dat was best een knappe auto. Had niet het lullige dat veel B-Segment sedans wel hebben.

      Login om te reageren
  13. gandini zegt

    23 augustus 2019 om 11:27

    Er zal vast onderzoek naar gedaan zijn, maar ik blijf me afvragen waarom al die Braziliaanse Fiats niet in Europa verkocht worden. Er zit echt veel leuk spul tussen. Ik zou zoiets zeker eerder kopen dan een Polo, om maar eens wat te noemen.

    Login om te reageren
    • Calimero zegt

      23 augustus 2019 om 11:45

      @gandini: Klopt wat je zegt. Hoewel de smaak van een Latijns Amerikaan wellicht anders is dan van een Europeaan levert men daar wel een vrij compleet modellenprogramma met frisse motoren.
      Europa blijft op dat gebied behoorlijk achter.

      Dat gezegd hebbende; de Fiat Argo Sting is een serieus leuk ding. Met nieuwe 1.3 Firefly motoren die in potente van 150 tot 220 pk hebben.
      https://www.youtube.com/watch?v=lUHGUT3U_R4

      Login om te reageren
      • gandini zegt

        23 augustus 2019 om 12:54

        @milan0: Ja precies! Zo’n Argo Sting zou echt een ideale Italiaanse concurrent van de Fiesta, de i20 en de Polo zijn.

        Login om te reageren
  14. stationcar zegt

    23 augustus 2019 om 11:43

    HGT?? ? Het zal wel aan mij liggen, maar daar heb ik echt nog nooit van gehoord, en ik zie mezelf toch wel als autoliefhebber ?

    Login om te reageren
    • apos zegt

      23 augustus 2019 om 22:13

      @stationcar: pfff liefhebber Hahaha

      Login om te reageren
  15. pindakoning zegt

    23 augustus 2019 om 12:17

    Ik moet denk een Italiaanse schoonmaakster inhuren, die zijn goed in afstoffen zeg!!!

    Login om te reageren
  16. kminne zegt

    23 augustus 2019 om 13:02

    Wat een ouderwets en lelijk hok is dit toch. Welcome to 2001.

    Login om te reageren
  17. bernoulli zegt

    23 augustus 2019 om 13:57

    20 centimeter verlagen en dan wordt het wat.

    Login om te reageren
  18. utregcity zegt

    23 augustus 2019 om 13:58

    Was 1 foto niet voldoende geweest? Die 132.861 anderen voegen niets toe.

    Login om te reageren
  19. daniel1975 zegt

    24 augustus 2019 om 18:08

    Goed nieuws voor puristen? Tien keer liever mijn turbo blok dan dit blok wat min of meer ook in leaseauto’s zat van 10 jaar geleden…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North