Lamborghini plaagt alvast met brute supercar

Auteur: , 23 Reacties

Het zit hen natuurlijk in het bloed.

De IAA zit er aan te komen, dus dat gaat een hele hoop nieuws betekenen. Traditiegetrouw pakken de Duitse merken heel erg groot uit. Om niet onder gesneeuwd te raken en mensen alvast te prikkelen, zijn de fabrikanten al lang en breed bezig om het nieuws te halen.

Omdat een supercarmerk als Lamborghini erg tot de verbeelding spreekt, hebben ze een behoorlijk bereik. Via Twitter werd bovenstaand de afbeelding de wereld ingestuurd, waarvan akte en dank.

Lamborghini '19

Maar wat is het wat wij zien? Daar zijn wij nog niet over uit. Het is in elk geval géén Urus of andere SUV. De auto toont heel erg breed en laag, zoals een Aventador bijvoorbeeld. De Aventador begint inmiddels op leeftijd te geraken, de twaalfcilinder loopt alweer mee sinds 2011. Echter, Lamborghini neemt meestal zijn tijd als het gaat om de twaalfcilinder vlaggenschepen. De Countach was 16 jaar in productie. De Diablo hield het 11 jaar uit en de Murcielago ruim 9 jaar.

Lamborghini Terzo Millennio '17

Als we kijken naar de persfoto’s van Lamborghini, dan valt op dat de luchtunits overeen lijken te komen van de Terzo Millennio (afbeelding boven). Het zou kunnen dat Lamborghini van deze auto een speciale kleine productieserie op de markt brengt. De Terzo Millennio was een concept uit 2017. Het meest bijzondere aan deze concept car was de aandrijflijn, die was namelijk geheel elektrisch.



23 reacties

Ik ben benieuwd! Een volledig elektrische of hybride Terzo Millennio lijkt me gaaf, maar ik zou er ook niet raar van opkijken als het een op de Aventador gebaseerd speciaaltje met Terzo Millennio-stijlelementen gaat worden à la Centennario
@edge: Gaaf? nog een ev zonder meerwaarde..
@tierelier: Dat hangt er helemaal vanaf hoe je de term “meerwaarde” ziet. Weer een nieuwe Lambo V12 is natuurlijk mooi, maar wel het oude bekende recept. Wil je als merk gezien worden als bij de tijd of vooruitstrevend, dan kun je niet meer om elektrisch heen tegenwoordig. De aandrijflijn van een ID R in een nieuwe Lamborghini heeft voor VW AG dan meer “meerwaarde”.

Niet dat ik niet stiekem hoop op iets met een V12 natuurlijk…
@gandini: Wat is de meerwaarde op een Model S P100D? wat is de meerwaarde op een Taycan, een Tesla roadster zelfs een model X ? qua aandrijving en rij beleving is het allemaal identiek… Doe mij maar een schreeuwende V12, anders gewoon dat heel merk opdoeken.. Je hebt geen meerwaarde meer.

Die hele hype rond elektrisch kun je niet beter verwoorden dan een gezwel wat zich steeds verder uitzet. Hele rij beleving naar de filistijnen. Allemaal door de hype en propaganda van de klimaatgekkies.
@tierelier: sorry maar de echte rijbeleving zit niet in een benzinemotor, die beleving is 10tallen jaren geleden al omzeep geholpen door de introductie van de elektrische locomotief, de ziel van de stoomloc is daarmee compleet verdwenen!

Beleving is voor iedereen anders en daarmee subjectief. Het is niet zo dat je het product beleving enkel kan oppompen in saudi Arabië om vervolgens bij een belevingsstation in jouw buurt in je auto te pompen…
@tierelier: Nog zo’n trage oude V12 zonder meerwaarde… Die hadden we al…
Het ziet er prachtig, breed, plat en agressief uit. Maar verhoog die eens 10cm om over een drempel te geraken en de ‘magie’ is verdwenen…

“In elk geval GEEN Urus of suv….” 😉
Taalnazi… het is in iedergeval “geen” Urus of andere SUV 🤭 maar ik denk een hybride supercar
Super exclusieve gelimiteerde versie van 10 stuks voor een miljoenmiljard per stuk.
Oja en daarna nog ff 25 roadsters de markt opgooien.
We leven in een bijzondere tijd. Normale fabrikanten draaien rode cijfers omdat de marges te klein zijn en de verkopen niet geweldig lopen.

Supercarmerken daarentegen laten een student een model kleien, plakken er een sticker van een Italiaans ontwerpbureau op en verkopen het voor 40 miljoen per stuk. En ze krijgen ze nog allemaal verkocht ook.

Met alle miljardairs die momenteel op aarde rondlopen heb je bijna altijd wel een afzetmarkt voor je proefballonnetjes en nichemodellen. Voor hen is een paar miljoen voor een auto niet eens alleen peanuts maar ook een mooie manier om te tonen hoeveel geld je hebt. Het kan ze niet duur en exclusief genoeg zijn.
@gulli: Ja inderdaad, eigenlijk best apart. Al moet ik ook zeggen dat de klant ,de fabrikant en de overheid ook een beetje schuld hebben aan die kleine marges. Als je ziet wat er tegenwoordig allemaal aan veiligheid en comfort in nieuwe auto’s wordt gepropt, dan kan ik me voorstellen dat dit de prijs enorm opdrijft…
@gandini: Als alle fabrikanten 20% minder auto’s zouden produceren ipv altijd maar meer meer meer, dan zou iedereen weer gezonde marges kunnen verdienen omdat vraag en aanbod dan weer in balans zijn. Maar dan komt er altijd weer iemand die denkt dat ie er meer moet/kan/wil produceren/verkopen en wordt het weer een ratrace.

Vertel mij overigens welke merken dan precies zo slecht draaien? Volgens mij doet iedereen, een Maserati en Tesla bijvoorbeeld om uiteenlopende redenen daargelaten, het behoorlijk goed momenteel?
Ziet eruit als een kruimeldief anno 2034
Ik hoorde ergens dat er 63 gemaakt worden
Een omgebouwde Aventador en deze dan marketen als “nieuw” en “exclusief” model waar je 2,5 miljoen euro voor moet betalen.
Het zou natuurlijk erg leuk zijn als er al een nieuwe V12 supercar klaar staat!
Misschien een gemodificeerde Aventador, waarbij de aandrijving op de vooras is vervangen door elektrische?
Zo lang het maar niet elektrisch is…
@tierelier: Zo lang het maar snel is…
Een opvolger van de Sesto Elemento, Veneno, Centenario, Terzo Millenio… De deuren zullen op een vreemde manier opengaan, interieur zal waarschijnlijk vanuit een ruimtetuig komen, rond de 2000pk (alsof die ooit gebruikt zullen worden) en kost je je hart, je longen en €5.000.000,-
We know the formula Lamborghini. Boring.
Totaal geen Lamborghini fan, het stealth achtige design kan mij niet zo bekoren. Maar dit ziet er zeer vet uit!!!
Wordt waarschijnlijk een Taycan met twee accu’s en een elektromotor extra.
Bijzonder heftige machine, heeft wel iets weg van de devil 16

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).