• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fiat geeft de 500 elektriciteit en een 0,9l turbo

Auteur: RubenBaeten, gepost 23 december 2009 om 09:08 – 84 Reacties

Afbeelding Fiat geeft de 500 elektriciteit en een 0,9l turboAfbeelding Fiat geeft de 500 elektriciteit en een 0,9l turboAfbeelding Fiat geeft de 500 elektriciteit en een 0,9l turboAfbeelding Fiat geeft de 500 elektriciteit en een 0,9l turboAfbeelding Fiat geeft de 500 elektriciteit en een 0,9l turboAfbeelding Fiat geeft de 500 elektriciteit en een 0,9l turboAfbeelding Fiat geeft de 500 elektriciteit en een 0,9l turboAfbeelding Fiat geeft de 500 elektriciteit en een 0,9l turbo

Fiatje 500

Dansende studentes zijn leuk, maar minder uitstoot is nog leuker.

Op de NAIAS in Detroit volgende maand presenteert Fiat de 500 aan het Amerikaanse publiek. Naar verluidt maken ze meteen van de gelegenheid gebruik om een volledig elektrische versie te introduceren. Hierover zijn verder nog weinig details bekend, maar we konden het natuurlijk zien aankomen. Verder laat het merk in Detroit de rest van het 500-gamma zien: de standaard versie, de 500C en de Abarth. Basisblok voor de Amerikaanse versie is de 1.4 FIRE-motor met 100 pk. (via automotive news)

Terug in Europa is er ook Fiat 500-nieuws: zoals verwacht schijnt een tweecilinder turbomotor in de loop van 2010 zijn weg onder de kap van het kleintje te vinden. Het blok is voorzien van Fiats Multiair-kleppentechnologie en zou evenveel vermogen moeten leveren als een conventionele viercilinder; op zijn meest 105 pk. Ook een 80 pk-uitvoering en een turboloze variant met 65 pk staan in de planning, alsmede een versie die op CNG (aardgas) kan rijden. Het blok weegt zo’n 20% minder dan een viercilinder en zal ook gebruikt worden in de Panda en Punto Evo. (via carscoop)

Ook interessant!

  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje
  • Fiat geeft je twee cent per kilometer als je in de 500e rijdt
  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV
  • Video - Fiat Qubo zoekt ruzie met vrachtwagen

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

500, Elektrisch, Fiat

Vorig bericht: « Comeback Michael Schumacher is een feit (zo ongeveer)
Volgend bericht: Audi S3 Black Performance Edition door MR Car Design »

Lees Interacties

Reacties

  1. jemoeder zegt

    23 december 2009 om 09:11

    Kunnen beter nieuwe stoelen ontwerpen ivm pijn in de rug na 30 min. rijden…

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      23 december 2009 om 09:31

      @jemoeder: Heb er nog nooit last van gehad, ook niet in een 7 jaar oude Uno of Punto op langere afstanden.

      On-topic: Een 60pk Panda komt eigenlijk wel iets tekort, dus een 65pk is beter, maar het houdt nog steeds niet heel erg over. 70pk zou voldoende zijn maar een 80pk turbo torretje voorin een Panda, 500 of Punto-evo moet wel goed meekunnen met het verkeer en zal waarschijnlijk opzienbarend laag verbruik (in de praktijk en niet dat suffe EU-norm gelul) laten zien.

      Mij lijkt het wel wat in ieder geval en je hoeft tenminste niet in een Aygo/107/c1 1.0 rond te hobbelen, laat staan de flutautootjes uit duitsland (VW Fox of Opel Agila (=Suzuki Splash)? hahaha, nee dank je!) of uit japan of korea (als is de nieuwe Hyundai i10 eigenlijk helemaal niet zo slecht). De Fiat’s zijn in ieder geval VEEL leuker, redelijk compleet uitgerust en de kwaliteit is zeker gemiddeld of beter voor deze kleine klasse.

      Login om te reageren
      • autoblogger zegt

        23 december 2009 om 09:41

        @w0o0dy: waarschijnlijk heeft jemoeder het over een Fiat 500?

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          23 december 2009 om 09:47

          @autoblogger: Ik kan niet zeggen dat die stoelen slecht zijn… alleen zou betere hoogteverstelling fijn zijn.

          Login om te reageren
      • slappehap zegt

        23 december 2009 om 10:10

        @w0o0dy: en dan nog een Barchetta en je bent helemaal het mannetje!

        Hoe trilt zo’n tweecilinder trouwens?

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          23 december 2009 om 10:25

          @slappehap: die heeft voorwielaandrijving… een echte leuke hobby cabrio MOET RWD zijn wat mij betreft. FWD rij ik wel naar de klanten of naar kantoor.

          Login om te reageren
        • Robert B zegt

          23 december 2009 om 11:30

          @slappehap: Die barchetta heb ik al, staat tot 1 maart echter even gestald. En geloof het of niet, we hebben ook al een Fiatje met een 0,9 torretje, en voor de lange afstanden met kids en skies aan boord een Marea 1.8. Als je er zo over nadenkt redelijk decadent, maar ondanks de 3 autos ga ik er geen km meer door rijden, milieu-belasting is dus te verwaarlozen.

          Login om te reageren
  2. Megakix zegt

    23 december 2009 om 09:24

    Jemig, nog ff en we rijden een auto met brommermotor….en dat allemaal omdat wij zo ontzettend zielig zijn rondom het milieu….het zijn allemaal napraters geworden. Leg er eens een V12 in (beetje proppen, dat wel) ;-)

    Login om te reageren
  3. Bart_V zegt

    23 december 2009 om 09:30

    105 PK en zeg ongeveer 830 KG kijk dat zijn nou eens cijfers.
    doet mij weer denken aan de Peugeot 106 rallye

    Overigens vind ik het wel knap dat ze even meer dan 100 pk per liter eruit persen.
    jammer dat de auto als vrouw gekleed gaat

    Login om te reageren
    • Henk_he zegt

      23 december 2009 om 13:01

      @Bart_V: 100 pk per liter knap? Producenten van blokken voor motoren (die dingen op 2 wielen) doen het al jaren… Bijv. de MV Agusta F4CC: 200pk uit 1 liter. Wat nergens vermeld staat is hoeveel Nm deze motoren leveren.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        23 december 2009 om 13:06

        @Henk_he: Als je geen koppel nodig hebt is dat ook niet zo moeilijk….
        Deze 0,9 multi-air turbo schijnt 125Nm tot 160Nm aan koppel te realiseren volgens geruchten… en da’s best goed.

        Login om te reageren
        • Henk_he zegt

          23 december 2009 om 13:14

          @w0o0dy: Inderdaad, da’s indrukwekkend. Ik wilde ook alleen maar zeggen dat PK’s/liter niet zo veel zegt als je niet weet hoe groot het koppel is.

          Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            23 december 2009 om 13:19

            @Henk_he: als de geruchten kloppen. Nu nog ff een slag om de arm, maar de huidige 1,2 zit maar op 105Nm of zoiets… en dat gaan ze zeker optrekken met deze motor

            Login om te reageren
      • Bart_V zegt

        23 december 2009 om 13:16

        @Henk_he: voor een 2 cilinder en voor een auto met lage prijs vind ik dat wel

        Login om te reageren
  4. DonSei zegt

    23 december 2009 om 10:00

    @jemoeder

    ik vraag me af of je uberhaupt wel eens in een Fiat 500 gezeten. Ik heb afgelopen zomer met mijn Fiat 500 Sport een rondreis door Spanje gemaakt van 6500Km nooit enige vorm van rugpijn gehad en ik stapte elke keer tussendoor weer fris uit.

    Login om te reageren
  5. Mean_Green zegt

    23 december 2009 om 10:05

    Misschien heeft jemoeder een overbelaste rug…

    Login om te reageren
  6. Volvo_440_turbo zegt

    23 december 2009 om 10:09

    @ Iedereen,die discussie ivm goed zitten of niet wat de zetels betreft gaat niet op, elke mens is anders gebouwd, dit kan ik weten met mijn meter 94 en een hernia in mijn rug…
    Bijvoorbeeld in auto’s waar mijn vader niet goed in zit, zit ik soms wel goed en omgekeerd ook. Als je veel km’s maakt voor je werk kan het soms aangeraden zijn om een zetel op maat te laten maken. Kost wel wat,ASS deed dat indertijd, of die nog bestaan weet ik niet. Ik weet iemand die dat laten doen heeft, sindsdien nooit meer rugpijn…

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      23 december 2009 om 10:31

      @Volvo_440_turbo: Als dat zo is (en ik heb daar wel wat op-/aanmerkingen over) dan is het nog steeds onzin om te roepen dat de stoelen slecht zijn.

      Er zijn auto’s met echt slechte stoelen en daar krijgt iedereen last van (vb de oudere Nissan’s (eind jaren 80 begin jaren 90 waren een ramp) en de Opels en Fords uit die tijd waren ook erg… De Vw bestellers van 10 jaar of langer geleden waren trouwens ook voor veel mensen een reden om een maatwerkstoel te kopen (of van hun baas te eisen). ASS bestaat trouwens nog steeds en ze zitten langs de A20 uit mijn hoofd….

      Login om te reageren
  7. MarijnL zegt

    23 december 2009 om 10:27

    @slappehap:
    Ik denk dat de trillingen nog wel mee gaan vallen, tenminste als je het vergelijkt met een 3-cilinder motor. Omdat het viertaktmotoren zijn kunnen de bewegingen van de cilinders gelijk lopen, terwijl een 3-cilinder ‘uit balans’ moet lopen om een regelmatig verloop te krijgen.

    Het blok van een 2-cilinder zal denk ik één trillingsrichting hebben (de richting waarin de cilinders gericht staan), en ik denk dat dat redelijk op te vangen is met een goede motorophanging…

    Login om te reageren
  8. Vincenzo zegt

    23 december 2009 om 10:34

    ach ja sommigen moeten wat te zeiken hebben he.
    FIAT gaat de goede kant op.

    Login om te reageren
  9. NLBUURMAN zegt

    23 december 2009 om 10:36

    900 cc, damn, dat is echt weinig! in een motor is het misschien veel, maar voor een auto, mwoah. hoewel 105 pk niet slecht klinkt ;) ach ja, als je een andere uitlaat onder een 50 cc brommer zet, klein beetje grotere (16mm ipv 12) carburateur, loopt ie ook zomaar 110, dus waarom zou dit niet werken?

    Login om te reageren
  10. Wollie zegt

    23 december 2009 om 10:39

    Je moet als fabrikant ballen hebben om zoiets aan te durven. En het bewijst wéér maar eens dat Fiat de motortechnologie beheerst. De andere fabrikanten huppelen er zo’n beetje achteraan.

    Login om te reageren
  11. Volvo_440_turbo zegt

    23 december 2009 om 10:41

    @ Woody, daar heb je een punt…
    Maar voor iedereen goed doen is niet altijd makkelijk voor de constructeur. En inderdaad, je hebt auto’s met heel slechte zetels, kan ik ook van meespreken.
    Soms lees je hier en daar toch een test over slechte zetels in nieuwe auto’s. Hoe dat het met die Fiat 500 zit, kan ik in feite niet over meespreken.

    Wat oudere auto’s betreft,mijn vorige volvo 480 turbo zat bijvoorbeeld perfect voor mij, mijn huidige volvo 440 turbo (nieuwer model) zit slecht voor mij, maar kleinere mensen zitten er perfect in omdat dit zetels zijn gemaakt voor kleinere mensen naar mijn mening.

    Grtz

    Login om te reageren
    • Bart_V zegt

      23 december 2009 om 10:51

      @Volvo_440_turbo: in de S40/V40 en de S80 zit ik wel perfect,
      zelden zo fijn gezeten in een auto.

      Login om te reageren
  12. mrtn zegt

    23 december 2009 om 10:54

    @ Wollie

    Ongetwijfeld heeft Fiat altijd al prioriteiten qua motoren opgelegd. Toch zou ik nooit zo een kleine motor kopen. Zuinig zijn ze niet als je geen fluwelen voet hebt (ze moeten dan aan de bak als een malle) en daardoor zijn ze “overactief”. Met de huidige 1.4TSI’s en varianten zie je ook al dat het verbruik in de praktijk niets bijzonders is. Geef maar een iets grotere motor/ouder model, die niet kapot te krijgen zijn.

    Login om te reageren
  13. integralechubasco zegt

    23 december 2009 om 11:15

    De 2 cylinder heeft uiteraard balansassen die in tegengestelde richting draaien… de motor zal niet meer trillen dan een, overigens ook imperfecte, 4 cylinder. mijn integrale heeft ook balansassen op een 4 cylinder…

    Login om te reageren
  14. integralechubasco zegt

    23 december 2009 om 11:20

    over de stoelen: een paar recaro pole positions erin en je hebt helemaal nergens last van… ;)

    Login om te reageren
  15. w0o0dy zegt

    23 december 2009 om 11:54

    Fiat Group gaat waarschijnlijk zo’n 8 miljard investeren de komende jaren. Een deel van de fabrieken in Italië zal te maken krijgen met ontslagen en een aantal fabrieken wordt gesloten, de Croma zal vroegtijdig sterven en de Chrysler (Mercedes/Chrysler) V6 pentastar motor zal van multi-air worden voorzien net als de Chrysler V8 motoren. Chrysler zal waarschijnlijk de electrische 500 tonen en een Lancia Delta met een Chrysler facelift.

    Een deel van de plannen van Marchionne zal zich concentreren op meer geproduceerde auto’s ten opzichte van het aantal medewerkers in de fabrieken in Italië (Brazilië bouwt met aanzienlijk minder mensen MEER auto’s per jaar)

    De productie in Italië kan naar 900.000 auto’s op gaan lopen binnen 3 jaar maar daarvoor zullen flinke investeringen nodig zijn. Deel van de plannen is het verplaatsen van de productie naar Italië…. (ipv Polen? is dat economische slim?)

    Login om te reageren
  16. jan1666 zegt

    23 december 2009 om 12:09

    @w0o0ody

    (vb de oudere Nissan’s (eind jaren 80 begin jaren 90 waren een ramp)

    mijn opa heeft 2 bluebirds gehad

    in 1980 een Datsun 910
    6 jaar gehad, 6 ton op de klok, NOOIT last van stoelen.
    in 1986 een T12, in 2000 weggedaan met bijna 9 ton op de klok, ik heb ook nog in die wage gezeten en NOOOIT last van gehad.

    en als je 75.000km/jaar rijdt denk ik dat je het wel voelt hoor.. :P mooie auto trouwes…

    trouwens, je kan ook op de nissan varen, tis een rivier :O

    Login om te reageren
  17. jan1666 zegt

    23 december 2009 om 12:11

    @wo00dy

    Deel van de plannen is het verplaatsen van de productie naar Italië…. (ipv Polen? is dat economische slim?)

    ja dat kan slim zijn

    mischine werken de polen harder maar de kwaliteit is minder (zie auto uit usa, over t algemeen mindere kwaliteit, scherpe randjes enzo..)

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      23 december 2009 om 12:34

      @jan1666: Met de Panda is niets mis qua kwaliteit. Het kunststof ziet er misschien niet erg mooi uit, maar dat zal voor de auto’s die in Italië gebouwd gaan worden ook gelden… Zoals gezegd, Panda’s uit polen zitten behoorlijk goed in elkaar (bewijst bijvoorbeeld de score in de Autobild duurtest: 100.000 met niet meer dan een lampje voor remvloeistof (lek ringetje) en wat roest op de carterpan en de uitlaat…… en geen enkel pech geval.

      “Platz 21 mit 13 Strafpunkten: Fiat Panda 1.1 8V Active, Baujahr 2004, Testende 2007, keine Panne, zwei außerplanmäßige Werkstattaufenthalte, ein defektes Funktionsteil, kein geringfügiger Defekt, NOTE: 2-.”

      Login om te reageren
    • Wollie zegt

      23 december 2009 om 13:00

      @jan1666: De kwaliteit in Polen is integendeel juist heel goed, en beter dan menige fabriek in Zuid-Italië. Maar de toelevering van onderdelen loopt niet altijd zo vlot. In Italië heeft Fiat ook meer schaalvoordelen, dus uitbreiding is zinvol, ondanks de veel hogere loonkost.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        23 december 2009 om 13:02

        @Wollie: persoonlijk denk ik dat het eerder om gesubsidieerde italiaanse werkgelegenheid draait als de productie naar italië gaat…

        Login om te reageren
  18. Laurens zegt

    23 december 2009 om 12:21

    In een 500 hoort een 2-cylinder!

    Login om te reageren
  19. Autogek zegt

    23 december 2009 om 12:58

    Hopelijk krijg ik de 500C voor mijn kerst. :)

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      23 december 2009 om 13:01

      @Autogek: ehm voor kerstkado’s geldt toch ook dat je braaf moet zijn geweest? Nou wil ik de details niet weten maar lijkt me sterk gezien je teksten….

      Login om te reageren
      • Autogek zegt

        23 december 2009 om 15:53

        @w0o0dy: Gezien mijn teksten??? Lees jij wel een Autoblog? Ik ga hier alleen maar in de verdediging hoor. Ik val nooit iemand aan nog af.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          23 december 2009 om 16:06

          @Autogek: geintjes uitleggen is mosterd na de maaltijd, dus laat maar…

          Login om te reageren
          • Autogek zegt

            23 december 2009 om 16:23

            @w0o0dy: Helaas zijn er maar weinig hier die grapjes richting mij schrijven. Dus heb ik jouw tekst waarschijnlijk dan fout (negatief) begrepen/gelezen. Maar ik ben heel lief hoor. Dat ik af en toe over kom als een valse nicht ligt eigenlijk aan de persoon tegenover mij en hoe deze richting mij reageert. ;)

            Login om te reageren
          • Autogek zegt

            23 december 2009 om 16:25

            @w0o0dy: Dus kom maar op met die 500C ;)

            Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              23 december 2009 om 16:30

              @Autogek: doelde op “leermeester” en wat van je opmerkingen richting/over Wouter. Opeens lijk je niet de braafste jongen van de klas. Anyway, moving on to the 500C.

              Eigenlijk is het wel een grappig ding en voor iemand in Rome zou een elektrische 500C wel eens een uitkomst kunnen zijn. 1) je krijgt wellicht makkelijker een parkeervergunning 2) je kunt wellicht het dakje openen met de afstandbediening 3) je kunt ongemerkt wegsluipen na je nachtelijk bezoekje aan minnares of minnaar 4) ongemerkt thuiskomen na een avond doorhalen in kroeg of club. Hardstikke hendig karretje dus!

              Login om te reageren
              • RenesisHP zegt

                23 december 2009 om 16:37

                @w0o0dy:

                5) Een echte auto kopen en een vriendin/vriend zoeken die het gewoon accepteert.

  20. Henk_he zegt

    23 december 2009 om 13:16

    Nou ja, het is niet het enige wat telt: http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/16/koppel-of-vermogen-wat-is-beter

    Login om te reageren
  21. Frankypanky zegt

    23 december 2009 om 13:21

    Hoezo “FIAT beheerst de motorentechnologie”?!?

    Daihatshu bouwde in de jaren 90 al een 660cc turbo, die standaard 65 pk uitspuugde. Maar zoals het een Japanner betaamt, kon het makkelijk worden op gevoerd tot wel 95 pk! Je top was dan iets van 210 km/u…:)

    Dat was een special-made Cuore (in Japan heette het MIRA Avanzato TRXX), die helaas alleen in Japan uitgebracht werd!

    De Europese fabrikanten lopen juist (nog steeds) achter!
    http://www.motorbase.com/uploads/candc/2009/06/09/fs_742102.jpg
    http://i139.photobucket.com/albums/q293/epinmoderno/23062008647.jpg

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      23 december 2009 om 13:29

      @FrankypankyV8: beetje appels en peren hè? We hadden toen net een katalysator (die voor die daihatsu waarschijnlijk vervallen was) en bovendien was koppel geen echt punt omdat de auto’s veel minder zwaar waren.

      Fiat loopt met deze motor wel degelijk in de voorhoede..

      Login om te reageren
  22. Frankypanky zegt

    23 december 2009 om 13:23

    Aanvulling,

    Altijd weer die “lucky” Britten die wel een ‘SuperSpecs’ kunnen importeren, he… :x

    Login om te reageren
  23. RenesisHP zegt

    23 december 2009 om 13:26

    Ben benieuwd hoe dit klinkt. :?

    Slechte stoelen,.. Geen idee, geen ervaring met deze auto.
    Met eigen auto wel.
    De combinatie vetloos onderstel en harde zittingen maken lage ritten best oncomfortabel en zelfs lichtelijk pijnlijk.

    In de MX-5 was dat een stuk beter voor elkaar.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      23 december 2009 om 13:30

      @RenesisHP: ach gossie… kussentje nodig? Ouwe lul! :-P

      Login om te reageren
      • RenesisHP zegt

        23 december 2009 om 13:33

        @w0o0dy:

        Vet nodig. Mijn vriendin klaagt er niet over. :D

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          23 december 2009 om 13:35

          @RenesisHP: op een ouwe … oh nee fiets

          Login om te reageren
          • RenesisHP zegt

            23 december 2009 om 13:41

            @w0o0dy:

            Vriendin is 5.5 jaar ouder. Dus die fiets klopt wel. :lol:

            Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              23 december 2009 om 13:47

              @RenesisHP: been there, done that, got the t-shirt and not doing it again

              Login om te reageren
              • RenesisHP zegt

                23 december 2009 om 13:52

                @w0o0dy:

                My thoughts exactly. Nu haar nog even uitleggen. :?

                Nee, het bevalt al jaren. Ik ruil wel in bij de midlifecrisis.

              • RenesisHP zegt

                23 december 2009 om 13:53

                @w0o0dy:

                Is die 360 Modena ook weer bereikbaarder. ;)

              • w0o0dy zegt

                23 december 2009 om 14:02

                @RenesisHP: zit je nou weer naar een pak slaag van je vriendin te hengelen? Of weet je heel zeker dat ze nooit Autoblog leest?

              • RenesisHP zegt

                23 december 2009 om 14:07

                @w0o0dy:

                Ik heb vanwege privé redenen het NK dit jaar overgeslagen. Dus ik mis mijn dosis SM een beetje. :twisted:

                Over SM gesproken. Een vent in een elektrisch 500je moet daar wel van houden. Vernedering is een belangrijk onderdeel van SM.

              • RenesisHP zegt

                23 december 2009 om 14:09

                @w0o0dy:

                Mijn vriendin leest overigens wel eens mee. ;)

  24. Bob zegt

    23 december 2009 om 13:40

    Benieuwd naar het geluid van deze tweepitter.

    Login om te reageren
  25. Volvo_440_turbo zegt

    23 december 2009 om 14:42

    @ Bart_V

    Volvo’s zitten over het algemeen wel fijn, dat is een feit!
    Ik mis mijn 480 turbo op dat vlak wel heel erg… De ideale reisauto zoals vele Volvo’s

    Btw, als ik eens en lekker ding zie met een fiat 500 doe ik ze stoppen en vraag ik eens of ik de zetels mag uitproberen :p

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      23 december 2009 om 14:46

      @Volvo_440_turbo:

      Amerikaanse bakken. Die zitten pas echt fijn. ;)

      Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      23 december 2009 om 14:54

      @Volvo_440_turbo:

      In R’dam rijd er een blondje met een 500 Abarth. Erg opvallend door de reclame erop. Ding is zelfs een keer op AB voorbij gekomen.

      Dus ehh, even zoeken. ;)

      Login om te reageren
    • Bart_V zegt

      24 december 2009 om 09:53

      @Volvo_440_turbo: heb je een nieuwe vriendin nodig :P

      ben in 10 dagen tijd achter gekomen hoe vrouwen ook alweer kunnen zijn

      een auto zeikt tenminste niet en als je die elke week wast blijft ze mooi en krijgt ze geen rimpels :P

      Login om te reageren
  26. Volvo_440_turbo zegt

    23 december 2009 om 15:02

    Hehe, da’s een goei reden om eens naar Rotterdam te komen ;)
    Btw, heb jij iets met Amerikaanse bakken mss ;)

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      23 december 2009 om 15:40

      @Volvo_440_turbo:

      Niet specifiek. Ik heb iets met allerlei soorten auto’s.

      Login om te reageren
  27. w0o0dy zegt

    23 december 2009 om 16:47

    @RenesisHP: of 6) je vriendin zo’n ding geven en af en toe lenen ;-)

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      23 december 2009 om 16:52

      @w0o0dy:

      Alleen als de stoelen trillen(voor haar dan). ;) :P

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        23 december 2009 om 16:53

        @RenesisHP: als je zo’n schattig autootje voor haar koopt en geeft met een mooie strik er omheen dan heb je dat trillen niet echt nodig lijkt me ;-)

        Login om te reageren
        • RenesisHP zegt

          23 december 2009 om 17:11

          @w0o0dy:

          De mijne lacht mij midden in mijn gezicht uit. Dat zou jij toch onderhand moeten weten. ;)

          Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            24 december 2009 om 10:07

            @RenesisHP: zou ze dat bij deze ook doen?

            Login om te reageren
            • RenesisHP zegt

              24 december 2009 om 15:26

              @w0o0dy:

              Een Corvette doet haar niet zo veel. ;)

              Login om te reageren
  28. w0o0dy zegt

    23 december 2009 om 16:50

    Overigens ben ik niet zo’n fan van de 500c, maar tis best grappig. Goed voor je humeur zonder pretenties. Een elektrische zal het in grote steden wel goed kunnen doen. Actieradius heb je dan nauwelijks nodig en start/stop gaat prima met elektrische auto’s.

    Login om te reageren
  29. Ahura zegt

    23 december 2009 om 16:59

    Zijn die miniscule 2-taks motortjes nou echt nodig..? Kan een fatsoenlijke 4-cilinder niet net zo zuinig worden gemaakt? Fabrikanten beginnen een beetje te overdrijven hoor. Wellicht dat ze er wel een mooi motorgeluid aan kunnen koppelen want een nieuwe 3-cilinder motor uit een Aziatische auto die ik laatst reed was echt geen porum

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      23 december 2009 om 17:25

      @Ahura:

      Ja, die miniscule 2-takt motoren zijn nodig(voor de fun). 4-cilinders zijn zuiniger. Overdrijven? Nee man..
      Mooi motorgeluid? Geweldig zelfs. Uitzonderlijk zeldzaam.
      3 cilinder?.. Kan als een halve v6 klinken. Best grappig af en toe.

      Maarreh, begrijp je hem nog? ;)

      Login om te reageren
      • Ahura zegt

        23 december 2009 om 17:37

        @RenesisHP: wat is er fun aan een 2-taks motor..? Nouja we wachten het maar af. Wellicht klinken ze wel fatsoenlijk

        Login om te reageren
        • RenesisHP zegt

          23 december 2009 om 17:39

          @Ahura:

          Er zit nogal een verschil tussen een 2 takt en een 2 cilinder motor. Daarbij is een wankelmotor ook een soort 2-takt. ;)

          Login om te reageren
          • Ahura zegt

            24 december 2009 om 01:16

            @RenesisHP: hm oja natuurlijk. Oops :P

            Login om te reageren
  30. AMG Powerrr zegt

    23 december 2009 om 20:40

    Charade GTti! 993cc 3 cilinder turbo met 101pk std.

    Toch vind ik het nog steeds mooi dat er uit zulke kleine blokjes zo veel pk’s en nm’s worden gehaald. Ik zou er eigenlijk een 1198cc Ducati 2 cilinder in hangen. Heb je rond de 170pk en 130Nm koppel.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      24 december 2009 om 10:04

      @AMG Powerrr: een paar dingen: de koppelkromme van de Daihatsu? Verbruik? De kale cijfertjes zeggen niet alles (zou jij moeten weten… waarom heeft AMG een 6,2l en geen 4 of 5 liter v8?) Bij vermogen draait het veel meer om het verloop door het toerenbereik dan om de absolute waarde. Waarom is een 110pk diesel anders sneller dan een 110pk benzine uitvoering? Omdat het vermogen bij lagere toeren VEEL hoger is en blijft, tot de benzinemotor eindelijk 4500 toeren op de klok heeft staan en er echt vermogen vrijkomt. Dat kun je prima aanpakken met turbo’s, ook bij een bezinemotor, maar deze 0,9 moet wel een auto van 900kg vooruitkrijgen en toch 1 op 18 halen bij een superlage uitstoot… Die Charade zal een CO2 uitstoot hebben waar de milieufreaks onwel van zouden worden als ze het hoorden (gelukkig zijn die cijfers niet beschikbaar anders zouden alle oude auto’s worden verboden).

      Die 1198cc van Ducati is geweldig, maar het koppel zal waarschijnlijk zo laag zijn dat de auto hele korte versnellingen moet hebben om in de toeren te kunnen klimmen en dan wordt je gek van de herrie en is het verbruik ook hoog. Een motorfietsmotor is niet zuinig als je bedenkt wat ie moet voortslepen…. reken maar eens uit wat een 500 1,2 verbruikt per 100kilo en doe hetzelfde met de superbike…. ik gok 3 keer zoveel verbruik voor de Ducati….

      Login om te reageren
  31. jan1666 zegt

    23 december 2009 om 22:15

    500C hier, 500C daar, geef mij maar lekker de 300C HEMI van iemand uit de buurt…

    Login om te reageren
  32. jemoeder zegt

    24 december 2009 om 10:18

    @ Woody

    Rij fiat vanaf de 128 met handgas voor op de snelweg, diverse Fiats en Alfa s gehad, nu nog een Barchetta en een 500. Barchetta zit top, 500 (45.000 km mee gereden) zit klote. O ja mijn rug is het best werkende gedeelte van mn lichaam.. ?

    Login om te reageren
  33. w0o0dy zegt

    24 december 2009 om 10:28

    Geez wat een eikels bij NetCarShow….
    Het plaatje was van een Abarth 500 Esseesse. Deze dus

    Login om te reageren
  34. El Rey zegt

    25 december 2009 om 14:39

    900cc voor 105pk?
    Ik heb hier 748cc staan met 106pk @10500RPM. Atmosferisch.

    Betrouwbaarheid? Ding loopt nu tegen de 100.000km aan, loopt als een zwitsers uurwerk met een olieverbruik van 0,0.
    Waarom hebben we dat eigenlijk nog niet in een auto zitten???

    Login om te reageren
  35. integralechubasco zegt

    25 december 2009 om 15:33

    @El Rey
    te weinig Nm… hij moet makkelijk 250000 km aankunnen… niet zuinig… om zuinig te rijden heb je een breed toerengebied nodig…

    Login om te reageren
  36. El Rey zegt

    25 december 2009 om 19:17

    Maar is een motorfietsmotor (wat een woord :) ) dan niet net zoiets als veel japanse motoren? Denk aan de Honda V-Tec’s, of de 1.3i 90pk die daihatsu begin jaren 90 gebruikte?

    Deze motoren waren relatief hoogtoerig (7á 8000rpm waren geen uitzondering) en toch best zuinig volgens mij???

    Of heb ik het helemaal verkeerd?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North