• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fiat kan alleen nog variaties van de 500 maken

Auteur: autoblogger, gepost 5 maart 2019 om 13:23 – 28 Reacties

Afbeelding Fiat kan alleen nog variaties van de 500 makenAfbeelding Fiat kan alleen nog variaties van de 500 makenAfbeelding Fiat kan alleen nog variaties van de 500 makenAfbeelding Fiat kan alleen nog variaties van de 500 makenAfbeelding Fiat kan alleen nog variaties van de 500 makenAfbeelding Fiat kan alleen nog variaties van de 500 makenAfbeelding Fiat kan alleen nog variaties van de 500 makenAfbeelding Fiat kan alleen nog variaties van de 500 maken

Fiat Centoventi
In-the-box thinking, zo rollen ze bij Fiat.

Je kan je er druk om maken, maar bij Fiat weten ze wel waar ze sterk in zijn. Kleine auto’s bouwen! Vandaar dat bijna het gehele gamma van Fiat bestaat uit variaties van de 500. En vandaar ook deze nieuwe conceptcar, uiteraard volledig elektrisch. Ze noemen het de Fiat Concept Centoventi. Die naam kunnen we uitleggen; Cento is 100, Venti is 20. En ja, Fiat viert inmiddels zijn 120-jarig bestaan, een mijlpaal die nog maar zeer weinig autofabrikanten op de wereld hebben bereikt.

Helaas gebruikt deze concept een modulair accupakket, waarbij je de range kan uitbreiden van 100 tot 500 kilometer. Je hoeft alleen even een extra accu te huren. Andere fabrikanten hebben al bewezen dat deze strategie niet werkt, maar Fiat heeft daar blijkbaar geen boodschap aan.

Verder kunnen we melden dat Fiat vele personalisatiemogelijkheden bij deze Centoventi wil bieden, iets wat we ook kennen van de 500. In dit geval wordt de auto in één kleur geleverd, daarna kan de klant van alles gaan aanpassen. Fiat noemt dit het 4U-programma. De Fiat Concept Centoventi is dus in feite een ‘blanco’ auto die door de klant telkens opnieuw kan worden ingekleurd en aangekleed al naar gelang zijn voorkeuren en behoeftes van dat moment. Dus niet alleen bij aankoop, maar ook lang daarna. Hij wordt geproduceerd in slechts één kleurstelling, die door klanten kan worden gepersonaliseerd met een keuze uit 4 daken, 4 bumpers, 4 wielsierdeksels en 4 exterieurwrappings. Net als veel moderne apparaten biedt de Centoventi dus een grote vrijheid om hem naar eigen inzicht aan te passen. Dat kan behalve met kleuren, bekledingsstoffen en dakopties, maar ook door een keuze te maken uit verschillende beschikbare infotainmentsystemen.

Opties

Dit à la carte-karakter van het concept is een van de sterkste punten ervan: eigenaren kunnen hun auto opfrissen op elk moment dat ze dat willen en hoeven niet langer te wachten op nieuwe speciale edities of facelifts. Om ze daarbij nog meer vrijheid te geven, zal direct vanaf de introductie een aanbod van 120 accessoires beschikbaar zijn waarmee zowel een nieuw businessmodel wordt gecreëerd als de aanzet tot het ontstaan van een Centoventi-community wordt gegeven.

Ook interessant!

  • Fiat Ullysse
    Fiat Ullysse keert terug, nu ook elektrisch
  • Jeep Magneto Concept is nieuw en volledig elektrisch
  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje
  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Elektrisch, Fiat, geneve-2019

Vorig bericht: « Deze Jeeps gaan aan de stekker
Volgend bericht: Deze auto is vernoemd naar een ski-resort »

Lees Interacties

Reacties

  1. apos zegt

    5 maart 2019 om 13:29

    Cool ding

    Login om te reageren
    • knapzuur zegt

      5 maart 2019 om 15:02

      @apos: ..als je een 500 met een Lada Vesta mixed en mensen die Lancia in hun nickname het een cool ding vinden.

      Begrijp me niet verkeerd ik vind de 500 leuk, dit plastic prulletje niet..

      Login om te reageren
    • mikje90 zegt

      5 maart 2019 om 16:11

      @apos: ik zie een beetje fiat 126/127 in die neus.

      Login om te reageren
  2. skid zegt

    5 maart 2019 om 13:32

    Aanpasbare binnenkant, dat ken ik nog van de Peugeot 1007. Kekke kleurige stoelhoesje, deurpaneelinzetten en hippe ringen voor om de ventilatieroosters. Geen mens moest het hebben.

    In een magazijn ergens in Frankrijk en bij dealers verspreid door Europa, moeten nog duizenden van die personaliseringspakketten liggen te wachten op auto’s die allang (terecht) naar de sloop verdwenen zijn.

    Login om te reageren
    • pjotr zegt

      5 maart 2019 om 13:42

      @skid: works for Mini…

      Login om te reageren
      • skid zegt

        5 maart 2019 om 19:54

        @pjotr: Nu ben ik niet geheel bekend met Mini, maar customize je die niet af-fabriek en blijft het daana wat het is?

        Of kun je daar ook bekleding en accenten makkelijk wisselen gedurende de levensduur?

        Login om te reageren
    • str8six zegt

      5 maart 2019 om 14:13

      @skid: dat was dan ook een auto voor minder-validen. Daar zijn er gelukkig niet zoveel van.

      Login om te reageren
      • theblazerunner zegt

        5 maart 2019 om 16:19

        @str8six: wat wil je daarmee zeggen

        Login om te reageren
  3. lithiumion zegt

    5 maart 2019 om 13:47

    Het is in elk geval weer een 5-deurs! Ze maken best leuke dingen daar bij Fiat, maar waarom ze van de kleine ‘500’, nog nooit een 5-deurs hebben gemaakt, snap ik nog steeds niet. Kijk naar de Aygo, C1 en 107. Net iets praktischer boodschappenwagentjes. Hetzelfde geldt voor de MiTo, als ze daar een 5-deurs van uit hadden gebracht was de verkoop denk ik aanmerkelijk gestegen en hadden ze het nog een jaar of wat kunnen rekken.
    Maar ja… FCA’s wegen zijn verdomd ondoorgrondelijk…

    Login om te reageren
    • GWBoes zegt

      5 maart 2019 om 14:08

      @lithiumion: Je bedoelt dus een Panda? Wat een praktische 5-deurs 500 is die beter rijdt en die ik stiekem leuker vind dan een 500.
      Dit concept is ook de voorbode van de opvolger van de Panda.

      Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    5 maart 2019 om 13:52

    Op basis van dit design ook een échte nieuwe 500 maken is wellicht geen gek idee…. Als 5-deurs zal deze nog beter verkopen.

    Login om te reageren
  5. spec zegt

    5 maart 2019 om 13:52

    Niet zo zuur, autoblogger. Dit is iets heel anders dan een 500. Ziet er lekker chunky uit.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      5 maart 2019 om 13:54

      @spec: beetje zoals de 500X bedoel je? :)

      Login om te reageren
      • shibby zegt

        5 maart 2019 om 20:25

        @autoblogger: of de 500L?

        Login om te reageren
  6. ghost zegt

    5 maart 2019 om 13:55

    Lijkt net Lego..

    Login om te reageren
  7. dees zegt

    5 maart 2019 om 14:00

    Dus ze hebben nog steeds niet door dat er ruimte is in de markt voor een opvolger van de Punto? Een kleine 5 deurs met wat luxe die er niet uitziet als een 500?

    Login om te reageren
  8. dper4mance zegt

    5 maart 2019 om 14:29

    Dat met die verwisselbare panelen wordt vast een succes. Zeg maar net zo als bij de BMW Z1. Of net als bij Smart…

    Login om te reageren
  9. mashell zegt

    5 maart 2019 om 14:41

    Het vierkante stuur valt nog het meeste op.

    Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      5 maart 2019 om 15:54

      @mashell:
      Zoals bij de Austin Allegro.

      Login om te reageren
  10. utregcity zegt

    5 maart 2019 om 16:49

    Wat ook al bewezen was, door smart, is dat het hebben van personalisatiemogelijkheden (lees vervangen bodypanels bv) niet werkt. Maar voor de rest, laat maar komen, ben inmiddels wel uitgekeken op de 500 en zijn derivaten.

    Login om te reageren
  11. Gulli zegt

    5 maart 2019 om 18:06

    En zoals het een echte Fiat betaamt, liggen alle panelen na 500 m op straat

    Login om te reageren
  12. w0o0dy zegt

    5 maart 2019 om 18:52

    Dit moet de concept voor de nieuwe Panda zijn die in 2020 gepresenteerd wordt. Die variabele range door het huren van grotere accu’s zou kunnen werken als je ze makkelijk en zonder noemenswaardige kosten kunt aanpassen. De de ene maand rij je met 200 km range en als je op vakantie wilt dan huur je een maand een groter pakket (of 2 pakketten van 250 dat zou nog mooier zijn). Extra pakket erin schuiven, credit card of incasso regelen en op vakantie ermee.

    Login om te reageren
  13. HZW zegt

    5 maart 2019 om 20:11

    Ik kan mijn niet voorstellen dat dit elektrische ding voor minder dan € 20.000,- te koop gaat worden.

    Login om te reageren
  14. HZW zegt

    5 maart 2019 om 20:13

    Als dit de nieuwe Panda moet worden zou ik als ik FIAT was, maar alvast rekening gaan houden met beduidend lagere of zelfs dramatische verkoop aantallen.

    Login om te reageren
  15. HZW zegt

    5 maart 2019 om 20:14

    Laten ze hier maar de naam Punto op plakken.

    Login om te reageren
  16. awesome zegt

    5 maart 2019 om 21:21

    Wanneer nemen we afscheid van Fiat?
    Of doen we eerst nog Alda Romeo?

    Login om te reageren
  17. HZW zegt

    6 maart 2019 om 17:02

    Fiat verkoopt in Italië elke maand tussen de 10.000 en 16.000 Panda’s.
    Dat gaan ze echt niet voor elkaar krijgen met zo’n elektrisch ding.
    Ik zou hem never nooit niet kopen.

    Login om te reageren
  18. jochempie zegt

    9 maart 2019 om 11:42

    Op Genève staken ze zelfs een pandabeertje in het dashboard. Moet het nog duidelijker? De meest succesvolle opvolger van de 500 was de Panda. Fiat gaat dit herhalen. De 500 gaat eruit en in de plaats komt de New Panda!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North