• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fisker Karma: Spaceframe van een 14% bijtellingsauto

Auteur: ricardo, gepost 1 maart 2010 om 14:13 – 15 Reacties

Fisker Karma Spaceframe

Inderdaad. Een lichtgewicht high-tec aluminium spaceframe. Weegt weinig, is beresterk en zorgt ervoor dat één van de coolste hybrides (ja, dat kan soms) tot nu toe in zes seconden op de honderd km/h zit.

De Fisker Karma mag dan iets vertraging hebben opgelopen, het weerhoudt de autobouwer er niet van om dit opengewerkte model ook in Genève neer te plempen. Voor de CO2-bewonderaars: deze plug-in hybrid sportsedan stoot slechts 82 g/km uit. Ja, dat is zelfs minder dan een Prius en erg dorst heeft ‘ie ook al niet met een verbruik van slechts 3,4 l/100 km.

Het spaceframe is ook een technisch hoogstandje van Fisker en om ervoor te zorgen dat dit wel even benadrukt wordt in de berichtgeving rondom de Karma hebben ze alvast een eerste afbeelding vrijgegeven (high-res) van de metalen constructie. De assemblage vindt plaats bij het Finse Valmet en als het even mee zit krijgen wij de groengezinde Karma begin 2011 in Nederland.

Ook interessant!

  • Karma GS-6
    Karma GS-6 is nog altijd een Tesla-killer
  • Karma GS-6
    Raad eens welke auto wéér een nieuwe versie krijgt?
  • Nieuws van Karma: sexy SUV of goedkope na-aper?
  • Video: grijze Camry komt Karma tegen

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

14%-bijtelling, Elektrisch, Fisker, Hybride, karma, plug-in, valmet

Vorig bericht: « Vergelijken maar: Alle MINI’s naast elkaar
Volgend bericht: Jaahaa, we zijn in Geneve! »

Lees Interacties

Reacties

  1. PCCB zegt

    1 maart 2010 om 14:14

    Dit ziet er écht goed uit!

    Login om te reageren
  2. waverider zegt

    1 maart 2010 om 14:17

    Leuke auto.. maar toch:

    Doe mij maar fuel cell of ouderwetse brandstofmotor, geen halfwassen oplossingen. Ik vind dit een beetje de prius onder de sportauto’s ;-)
    (leuke constructie dat wel).

    Login om te reageren
  3. Bakpau zegt

    1 maart 2010 om 14:25

    Ken iemand die er een heeft besteld :D

    Login om te reageren
  4. Avenger zegt

    1 maart 2010 om 14:26

    En hoe duur mocht deze dan zijn?

    Login om te reageren
  5. Mr. V8 zegt

    1 maart 2010 om 14:28

    @ Avenger: ik meen vanaf ong. €99.000,-

    Login om te reageren
  6. Laurens zegt

    1 maart 2010 om 14:48

    Is natuurlijk wel een klap in het gezicht van de linksige milieugelijkheidsclubs, als de overheid dit soort dingen ook waanzinnig gaat lopen belastingbevoordelen :-)

    Overigens veroorzaken de kWh’tjes die er via het stopcontact ingestopt worden ook CO2 uitstoot, deze laat men voor het gemak maar weg bij dit soort dingen, want 100% groen opgewekt LOL

    Login om te reageren
  7. prop zegt

    1 maart 2010 om 14:56

    een tonnetje idd … niet direct toegankelijk maar als dit daadwerkelijk op de markt komt is het zeker een klapper

    Login om te reageren
  8. Bayt zegt

    1 maart 2010 om 15:04

    Pracht auto, moet vanaf € 80.000,00 leverbaar zijn zeggen ze, (excl. BTW), is in VS 88.000 dollar. Waarom eigenlijk?, deze auto is toch zonder BPM? Maar ik heb contact gehad met Kroymans, pas leverbaar volgend jaar zomer, jammer als het deze zomer was had ik hem waarschijnlijk gekocht…
    Hoop hem wel binnenkort te zien bij Kroymans, diegene die iemand kent die hem besteld heeft, hoeveel moest jij aanbetalen 10%?

    Login om te reageren
    • bakpau zegt

      1 maart 2010 om 16:57

      @Bayt: Hoeveel procent weet ik niet maar 10% lijkt me logisch. Die aanbetaling is trouwens al 2 jaar geleden gedaan.

      Login om te reageren
  9. Rob zegt

    1 maart 2010 om 15:44

    Mooi ding hoor, ik heb overwogen om er een te bestellen maar ben bang dat je twee jaar laten qua techniek en dan met name de batterijen met een achterhaalde technologie zit.

    Login om te reageren
  10. Joerek zegt

    1 maart 2010 om 16:24

    Interessant! De kwh’s en bijbehorende co2 uitstoot wordt dus buiten beschouwing gelaten ;) Anders was deze nooit binnen de 14% bijtellingsmarge.
    Hoe gaat de belastingdienst eigenlijk om met thuisladen en kwh’s declareren? Het is erg onduidelijk hoeveel kwh’s je hebt getapt om de zakelijke auto te rijden. Lijkt me sterk dat je ook je hele energierekening kan declareren.

    Login om te reageren
  11. massarati zegt

    1 maart 2010 om 16:42

    Mooie auto hoor!
    Zijn er zeker 15 van verkocht in Nederland, tot nu toe nog geen aanbetaling gedaan (kan maar over 1 geval praten, misschien andere wel)

    Login om te reageren
  12. Kevski-Style zegt

    1 maart 2010 om 17:52

    Mwah, vind het spaceframe niet heel indrukwekkend. Het hangt uiteindelijk meer van het gewcht af, maar dit is allemaal vrij conventioneel. het enige wat anders is dan nu nog gebruikelijk is alluminium….

    Login om te reageren
  13. wimbers zegt

    1 maart 2010 om 18:11

    zodra hij zichtbaar is, getest kan worden en leverbaar is met redelijke levertermijn bestel ik er één, wat een geweldig apparaat.

    @ joerek. binnen onze leasregeling zit er nog geen post thuis opladen, ben benieuwd wanneer leasplan ed met dat soort regelingen komen..
    eerst maar eens een stopkontaktje aanleggen op de oprit..

    Login om te reageren
  14. Cantago zegt

    1 maart 2010 om 23:06

    Het belangrijkste is volgens mij dat hij er goed uit ziet! Wanneer komt de V8 versie op ethanol?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North