• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

FNV disst autobedrijf Van Mossel via nep-advertentie [updated]

Auteur: jaapiyo, gepost 5 mei 2017 om 20:08 – 105 Reacties

FNV


de vakbond beschouwde het waarschijnlijk als een ludieke actie, maar branche-organisatie BOVAG vindt dat ze te ver zijn gegaan.

De tw00kerjobbbz-lieden van de FNV hebben voor ophef gezorgd bij joekelig groot dealerbedrijf Van Mossel. De vakbond plaatste een nep-advertentie in een lokaal suffertje in de stijl van een vacature. Echter, zoals de FNV graag pleegt te doen, hebben ze de rollen in de advertentie omgedraaid. De vacature is geschreven alsof de werknemers op zoek zijn naar een werkgever die hun kwaliteiten wél waardeert. De boodschap: Van Mossel doet dat niet. Hieronder een foto van de advertentie die op Facebook is geplaatst.

advertentie-van-mossel-groot

Tsja, het is weer eens wat anders dan ‘actie, actie, wij willen actie’ roepen op een plein achter een stel dranghekken. De head-honcho’s van de op-één-na grootste autodealer van Nederland was echter niet gediend van de passief-agressieve move van FNV. Directeur Eric Berkhof ontkent tegenover BN De Stem dat het bedrijf de CAO’s schendt. Tevens kan hij het niet nalaten om de actie af te doen als ‘het winnen van zieltjes door een vakbond die het erg lastig heeft’.

“Wij houden ons volledig aan de CAO. Van onze 1.400 werknemers zitten er 93 bij de FNV.”

De BOVAG valt de geplaagde dealer nu bij:

“BOVAG vindt dat de vakbond de grens van het betamelijke heeft overschreden door openlijk en zonder gegronde reden een keurig bedrijf in een kwaad daglicht te stellen bij het publiek, dat nota bene part noch deel heeft aan deze kwestie.”

Het zal je wellicht niet verbazen dat Van Mossel aangesloten is bij de BOVAG. Vind jij ook dat de FNV te ver is gegaan, of ga je morgen de bedrijven van Van Mossel bekogelen met rotte tomaten? Laat het weten, in de comments.

Bedankt Peter voor de tip!

UPDATE (11-05): Van Mossel slaat terug! Meer info HIER.

Ook interessant!

  • Bovag heeft de oplossing voor mega-achterstand bij CBR
  • Tesla slechte verliezer
    BOVAG: bijtelling verhogen slaat nergens op!
  • Occasions zijn hot en zorgen voor records
    Occasions zijn hot en zorgen voor records
  • 'Gooi de showroom open op afspraak'

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

bovag, dealers, ruzie, van-mossel

Vorig bericht: « Doorbreekt deze Ferrari de grens van 100 miljoen?
Volgend bericht: Michael Schumacher geëerd tijdens voetbalwedstrijd »

Lees Interacties

Reacties

  1. 2505 zegt

    5 mei 2017 om 20:24

    dey terk er jerbs!!

    Login om te reageren
    • m-tfsi zegt

      5 mei 2017 om 20:50

      @2505: hahahahahahahaha ???

      Login om te reageren
  2. escort77 zegt

    5 mei 2017 om 20:27

    Dwingt de heer Mossel elke dag alle medewerkers onder bedreiging van een pistool aan het werk te gaan?

    Nee

    Dan moet de FNV niet zeuren en zijn de monteurs vrij om te kiezen of ze voor die dealer willen blijven werken, en of ze lid willen blijven van een vakbond.

    Login om te reageren
    • drdre1 zegt

      5 mei 2017 om 21:41

      @escort77: dus de stelling luidt dan ook: geen enkele werkgever dwingt hun personeel om daar te werken en dus is er ook geen vakbond nodig. Prima stelling.

      Login om te reageren
    • jelmer zegt

      5 mei 2017 om 21:46

      @escort77: Onzin. Misschien heb jij het geluk dat je overal aan de slag kunt, maar voor de meeste mensen hier gaat dat niet op. En daar ook niet. Dat betekent dat je er moet blijven werken, want als je zelf stopt krijg je geen salaria en geen ww. Het is niet zó’n vrije keus. Daar is geen pistool voor nodig. Betekent dat dat de heer Mossel met je moet kunnen doen wat hij wil? Wat mij betreft niet. Een fatsoenlijk salaris, er op kunnen vertrouwen dat je kinderen kunt ophalen na werktijd en afspraak is afspraak – dat is normaal in Nederland, take it or leave it in minder ontwikkelde naties.

      Login om te reageren
      • escort77 zegt

        5 mei 2017 om 22:29

        @jelmer: als je afhankelijk bent van één bedrijf is dat nooit een gezonde situatie. Of dat nou de supermarkt is waar je je boodschappen doet, een toeleverancier van de fabriek waarmee je je spullen maakt, of je werkgever waar je je boterham verdient. Ook als medewerker heb je daar wel wat eigen verantwoordelijkheid in hoor, naar mijn bescheiden mening. En nee, misschien ligt die ideale andere baan niet direct voor het oprapen, maar voor loyale, klantgerichte vakmensen (daar gaat het hier om) is er vroeg of laat altijd wel werk te vinden hoor.

        Login om te reageren
      • yamaha zegt

        5 mei 2017 om 23:42

        @jelmer: uit zijn reactie maak ik niet op dat ie overal aan het werk kan, wat een niveau die gast

        Login om te reageren
        • escort77 zegt

          6 mei 2017 om 00:18

          @yamaha: Op de man spelen getuigt wel van niveau?

          Kom dan tenminste met argumenten zoals @jelmer doet. Je hoeft het niet met me eens te zijn, dat mag, overkomt mij wel vaker ;-)

          Login om te reageren
    • ivofga zegt

      5 mei 2017 om 21:49

      @escort77: ik zou eens praten met de monteurs aldaar. Dan heb je misschien een beetje begrip voor deze actie. Als praktisch alle bedrijven rondom jou woonplaats van dezelfde eigenaar zijn, en deze eigenaar een afspraak gemaakt heeft met de enkele andere bedrijven over het ‘niet aannemen van personeel’ van het betreffende bedrijf dan sta je toch mooi te kijken als werknemer. Weggaan kan altijd, echter zul je ver moeten reizen of diep moeten zakken

      Login om te reageren
      • escort77 zegt

        5 mei 2017 om 22:30

        @ivofga: toch is slechts 6,5% van de medewerkers zo wanhopig dat ze lid zijn geworden van de vakbond.

        Klaagt die andere 93,5% ook?

        Login om te reageren
    • Avir zegt

      5 mei 2017 om 23:41

      @escort77: rode rakkers……

      Login om te reageren
    • kennone zegt

      6 mei 2017 om 01:40

      @escort77: Het is meneer Berkhof

      Login om te reageren
  3. henkp1 zegt

    5 mei 2017 om 20:40

    Net als bijvoorbeeld Pon en VW een dermate groot bedrijf dat ze denken dat alles maar moet kunnen en de wetten niet voor hen gelden. Ik heb het niet op dat soort bedrijven.

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      5 mei 2017 om 21:34

      @henkp1: geloof me, dat is Van Mossel dus niet, je kan het vergelijken met stern/arend en alles wat daar onder valt. Knap hoe hij het bedrijf na een bijna faillissement naar de top heeft weten te brengen.

      Login om te reageren
      • baske zegt

        5 mei 2017 om 22:55

        @henkhupelschoten: met hulp van ome Ben inderdaad

        Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        6 mei 2017 om 09:46

        @henkhupelschoten: Want de stern groep is een goede werkgever? laat mij niet lachen, slechtste werkgever die ik ooit gehad heb was stern(4) toch echt wel!

        Login om te reageren
    • granlusso zegt

      5 mei 2017 om 22:12

      @henkp1: Maar het is nergens op gebaseerd, dis hoezo trek je nu de vergelijking met Pon?

      Login om te reageren
  4. trustmeiamanengineer zegt

    5 mei 2017 om 20:47

    Vakbonden… Over een aantal jaar zijn ze er niet meer.

    Login om te reageren
    • xgiulx zegt

      5 mei 2017 om 21:12

      @trustmeiamanengineer: en dat baseer jij op?

      Login om te reageren
      • escort77 zegt

        5 mei 2017 om 22:34

        @xgiulx: het CBS?

        https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2015/44/aantal-vakbondsleden-blijft-teruglopen

        (en in die periode is de Nederlandse bevolking gegroeid met ruim 1 miljoen inwoners, dus procentueel is de stijging nog groter)

        Login om te reageren
      • phevtreb zegt

        5 mei 2017 om 22:36

        @xgiulx: vakbonden zijn dood, dit zijn de laatste stuipen.

        Komt vanzelf goed zo.

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          5 mei 2017 om 23:55

          @phevtreb: vakbonden zijn ook uit hun voegen geschoten, tijdens en na 1945 waren ze erg nodig, nu kunnen we ze missen als kiespijn

          Login om te reageren
  5. e1000bmw zegt

    5 mei 2017 om 20:52

    Tja, helaas zijn er nogal wat “nette en sociale” bedrijven die stiekem toch de cao’s schenden en personeel uitknijpen. En vervolgens huilie huilie doen.

    Ik vind dat men de advertentie nog netjes gehouden heeft.

    Login om te reageren
  6. pomoek zegt

    5 mei 2017 om 20:54

    Na even nadenken vind ik dat de actie over de schreef gaat. De FNV zet een advertentie, zogenaamd namens de werknemers. Tenzij alle werknemers hiermee akkoord zijn gegaan spreek je dus niet namens de werknemers. De FNV zet hiermee de relatie tussen werkgever en werknemers op scherp. Je hebt het hier over de banen van die werknemers. Dit is dus niet oké.

    Login om te reageren
    • schwedenkreuz zegt

      5 mei 2017 om 20:57

      @pomoek: want, iedereen wordt nu ontslagen?

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        5 mei 2017 om 21:21

        @schwedenkreuz: als ik bij dat bedrijf zou werken zou ik het niet tof vinden als er, onder andere uit mijn naam, zo’n advertentie werd geplaatst. De werkgever vind het duidelijk niet leuk. Dit heeft natuurlijk invloed op de sfeer op de werkvloer.

        Login om te reageren
        • chaos zegt

          5 mei 2017 om 21:51

          @pomoek: heb het vermoeden dat de meerderheid van de werknemers er stiekem wel achter staan.
          Ik heb er een tijd gewerkt en niemand heeft het er echt naar zijn zin. En sfeer op de werkvloer is toch al om te snijden.
          Ik heb iig hartelijk gelachen om de advertentie

          Login om te reageren
          • pomoek zegt

            5 mei 2017 om 22:38

            @chaos: Als iedereen er achter staat heb ik er geen probleem mee. Goed overigens dat jij je als ex werknemer in de discussie mengt, dat geeft wat meer achtergrondinformatie. Ik hoop dat je het bij je huidige werkgever beter naar je zin hebt!

            Login om te reageren
            • chaos zegt

              5 mei 2017 om 22:43

              @pomoek: veel beter. Van de hel naar de (ster)hemel.
              Heb genoeg voorbeelden meegemaakt van dingen die eigenlijk niet kunnen maar volgens mij is het redelijk bekend in monteursland hoe Van Mossel rolt.

              Login om te reageren
              • granlusso zegt

                6 mei 2017 om 11:11

                @chaos: Maar heb je wat concrete voorbeelden? Draait het dan om de sfeer over het algemeen? Of worden werknemers overgeplaatst naar vestigingen waardoor ze (te) ver van huis zijn? Of heeft het meer betrekking op secundaire arbeidsvoorwaarden?

                Twijfel niet aan je verhaal hoor, maar dit soort gevallen zijn altijd zo specifiek per bedrijf. :)

              • chaos zegt

                6 mei 2017 om 13:09

                @granlusso: Ik spreek over 4 jaar terug maar heb wel contact gehouden en er is niks veranderd. O.a. constant overwerken. Als er een vakantiedag in de week zat was het standaard overwerken. De 40 uur moest gehaald worden ook als bv kerst doordeweeks viel.
                En ook een geval na de geboorte van mijn kind op tijd afspraken gemaakt dat ik 2 weken vrij zou pakken, alleen kwam dat niet goed uit voor ze dus heb heel lang mijn poot stijf moeten houden.
                Uit eindelijk kreeg ik het wel. Werd alleen wel ff in het midden van de werkplaats verteld dat ik vrij kreeg en dat daardoor de rest moest overwerken. En dan nog in tweede week bellen of ik niet kon komen. Dat soort gein dus, werkdruk is ook kwanteit over kwaliteit.

  7. perry_snijders zegt

    5 mei 2017 om 20:55

    Het is 2017. Ik dacht dat werknemers tegenwoordig wel mondig genoeg waren om hun belangen niet te laten behartigen door een shagrokende hippie in een spijkerpak.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 mei 2017 om 07:28

      @perry_snijders: tja, dat is helaas niet zo. Niet iedereen heeft evenveel ondehandelingstalent. En helaas zijn er ook in 2017 nog werkgevers die niet het talent hebben om de zaken met hun werknemers op een normale faire manier te regelen.

      Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      6 mei 2017 om 11:16

      @perry_snijders: Hey! Ik rook geen shag en ben ook geen hippie!

      Al rijd ik wel in een Baden Meinhof Wagen…

      Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    5 mei 2017 om 20:59

    Sinds de bouw vol zzpers zit bestaat daar geen wao meer ..

    Voorspoediger gaat het niet worden ..

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      5 mei 2017 om 21:00

      wao = cao .. oekel ..

      Login om te reageren
    • pier zegt

      5 mei 2017 om 21:51

      @lincoln: niet waar, de bouw cao is vernieuwd en loopt nu tot 31 maart 2018.

      Login om te reageren
      • alassad zegt

        5 mei 2017 om 22:45

        @pier: denk je dat die cao ook geldt voor zzp’ers?

        Login om te reageren
        • pier zegt

          5 mei 2017 om 23:06

          @alassad: nee, maar dat was m’n punt ook niet.

          Login om te reageren
  9. hamburg65 zegt

    5 mei 2017 om 21:01

    Wat heeft dit thema hier te zoeken? Nix!

    Login om te reageren
    • xgiulx zegt

      5 mei 2017 om 21:13

      @hamburg65: dan lees je het toch niet.

      Login om te reageren
      • hamburg65 zegt

        5 mei 2017 om 21:40

        @xgiulx: komt toch voorbij… dus dan lees je ’t automatisch ☝?

        Login om te reageren
  10. rydodrive zegt

    5 mei 2017 om 21:14

    FNV voor werknemers die niet voor zichzelf op kunnen komen. 1 grote stront organisatie dat FNV.

    Login om te reageren
    • jelmer zegt

      5 mei 2017 om 21:36

      @rydodrive: De FNV is voor alle werknemers. Zonder vakbonden waren de lonen een stuk lager, was de ontslagbescherming een stuk minder. Bekijk het internationaal maar: des te zwakker de vakbonden, des te armer de bevolking.

      Login om te reageren
      • rydodrive zegt

        5 mei 2017 om 21:42

        @jelmer: dus lonen zijn te danken aan vakbonden? Nou nee hoor… volgens mij waren er eerst lonen voordat er vakbonden bestonden.

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          5 mei 2017 om 21:46

          @rydodrive: bekijk ‘ns zijn reacties, dat is jesse klaver incognito

          Login om te reageren
        • jelmer zegt

          5 mei 2017 om 21:48

          @rydodrive: Vakbonden zijn een reactie geweest op lage lonen en slechte omstandigheden.

          Login om te reageren
          • Robert zegt

            5 mei 2017 om 22:17

            @jelmer: De laatste keer dat ik het hier voor de vakbonden opnam kreeg ik ook een enorme bak stront over me heen (en nog iets van zeven plusjes, dacht ik). De gemiddelde Autoblog lezer is er (helaas) niet van gediend.

            Laat ik het zo zeggen: je weet pas als je het mist als je het niet meer hebt. En ‘niet meer hebt’ mag je vertalen met: zekerheid van inkomen, pensioen, verlofregelingen, ruimte tot bijscholing, doorgroeimogelijkheden, etc. Maar goed, sommigen prefereren klaarblijkelijk het Amerikaanse model, waar je buiten de 6 feestdagen per jaar zélf opdraait voor je vakantiedagen, waar een collectieve ziektekostenverzekering alleen verkrijgbaar (en betaalbaar!) is als je een meerjarig dienstverband hebt en waar een garantie tegen ontslag eigenlijk alleen een kleine zekerheid is als je óf onmisbaar bent in je functie óf zo goed bent dat je je kunt laten wegkopen door de concurrent.

            Ik heb in de crisis die in 2008 losbarstte meegemaakt hoe het is om na vele jaren van trouwe, loyale dienst aan de kant te worden gezet. Als werknemer met ouderschapsverlof was ik arbotechnisch gezien parttimer en daarmee ‘de goedkoopste om te ontslaan’. Book keepers decision – BAM! Ik was uiteindelijk verdomde blij dat ik -mede dankzij de adviezen van de vakbond- een fatsoenlijke afvloeiingsregeling kon treffen. En mede dankzij die goede regeling (da’s één die twéé kanten op werkt) kon ik drie jaar later bij mijn huidige werkgever, mijn ex-werkgever als nieuwe klant bedienen. Omdat we elkaar nog steeds recht in de ogen konden kijken. Win-win dus.

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              5 mei 2017 om 22:30

              @rrrobert:

              One for the money ..
              Two for the show ..

              Toch bijzonder dat de NL wet nix voor je kon betekenen ..
              Je betaalde daar toch ook belasting aan ??

              Login om te reageren
              • Robert zegt

                5 mei 2017 om 22:48

                @lincoln: De wet kon zeker wel wat voor me betekenen – en deed dat ook wel. Het eerste werkgeversvoorstel was volledig conform het raammodel voor een Vaststellingsovereenkomst. Alleen wist de vakbond de werkgever nog te wijzen op het feit dat het niet altijd handig is om een werknemer vlak voor de zomervakantie te ontslaan. Ik heb m.b.v. van hun adviezen een tegenvoorstel uitgewerkt waarbij ik één maand langer bleef, daarmee voor hen de vakantieperiode kon redden, en als tegenprestatie een financieel betere afvloeiingsregeling kon krijgen én de gelegenheid en medewerking kreeg om 10+ jaar aan werkervaring formeel vast te leggen in een Ervaringscertificaat (EVC). Hiermee kon ik een stuk sterker staan, doordat ik op vacatures met een veel hoger niveau kon solliciteren als dat m’n opleidingsniveau voordien zou hebben toegelaten.

              • lincoln zegt

                5 mei 2017 om 23:27

                @rrrobert:

                One for the money ..
                Two for the money ..

              • karhengst zegt

                6 mei 2017 om 14:05

                @lincoln: Gelijk hebben is 1, gelijk krijgen is 2. Bij het tweede kan het dan verrekte handig zijn om iemand achter je te hebben staan als een vakbond.

            • phevtreb zegt

              5 mei 2017 om 22:48

              @RRRobert: @jelmer:

              Vakbonden hebben vroeger, (echt al lang geleden) goed werk gedaan.

              Op dit moment zijn het grote, trage en logge lichamen, die nog bestaansrecht hebben door het uitmelken van (veelal) laaggeschoolde arbeiders. Waarbij de top van die oplichtersbende uiteraard een zeer ruim bemeten salaris geniet.

              Ik voorspel dat er over 15 jaar gelukkig geen vakbond meer bestaat.

              Login om te reageren
              • mashell zegt

                6 mei 2017 om 07:33

                @phevtreb: het ledental is zo laag dat de vakbond ook niet meer zo groot is en de top niet meer zo goed kan betalen. Er was een paar jaar terug zelfs een incident waarbij een ontslagronde bij het FNV niet netjes verliep. He informatie over en visie op de vakbond is helaas nogal achterhaald.

            • lekbak zegt

              6 mei 2017 om 05:48

              @RRRobert: een paar jaar geleden, toen de crisis los barste gingen bedrijven met bosjes tegelijk over de kop. Ik heb vele malen mijn vader gefrustreerd thuis zien komen omdat hij weer zoveel mensen de ontslag boodschap had moeten geven (uit naam van werkgever) omdat het bedrijf de compleet onrealistische ontslagvergoedingen niet kon betalen. Elke keer was er gewoon de mogelijkheid om 50% van de mensen aan het werk te houden maar door eisen van de bonden was het gevolg dat alle mensen op straat stonden. Dat is dus niet één of twee keer gebeurd maar veel vaker.

              Ook zijn de vakbonden dè reden dat al die oostblokkers hier werken, dat al die bedrijven alleen zo graag zzp-ers in huren ipv eigen personeel inzetten. Want wij werknemers hebben het bizar goed in Nederland. Zo goed dat we eigenlijk te duur zijn en onszelf uit de markt prijzen. Maar dat is niet genoeg voor de bonden. Het is nooit genoeg. Niet beseffende dat, hoewel ze in het verleden heel goed hebben gedaan, het nu wel klaar is. Door al die onredelijke eisen worden zzp-ers nu uitgebuit, hebben die geen pensioen etc. Als ze nou een stapje terug hadden gedaan hadden wij werknemers het iets minder bizar goed gehad en hadden bedrijven nog wel vaste krachten gehad, zzp-ers waren er niet massaal geweest en was Nederland veel gezonder geweest op dat vlak.

              Bonden waren absoluut noodzakelijk vroeger en ze hebben een hoop goed gedaan. Maar in 2017 zijn ze al enkele decennia zwaar over hun houdbaarheid en doen ze alleen nog maar kwaad.

              Login om te reageren
              • desjonnies zegt

                6 mei 2017 om 08:10

                @lekbak:
                Chapeau de eerste genuanceerde opmerking,

              • wif1 zegt

                6 mei 2017 om 18:06

                @lekbak: Was de baas blij met je toen je voorstelde een klap salaris in te leveren omdat je vind dat je teveel verdient?

              • lekbak zegt

                6 mei 2017 om 18:58

                @wif1: de baas is inderdaad erg blij met mij als ik meer doe dan strikt noodzakelijk zonder voor elk wissewasje iets extra’s te willen. De baas is zelfs zo blij met mijn productieve en constructieve houding dat hij mij spontaan meer geld en verantwoordelijkheid geeft. Omdat hij mij niet kwijt wil!

                Je kunt als een zwakzinnige slap gaan mierenneuken en de vakbonden inschakelen om te zorgen dat je je baan houdt, maar je kunt ook een beetje hart voor de zaak tonen. Dan is die vakbond echt niet nodig.

              • wif1 zegt

                6 mei 2017 om 19:41

                @lekbak: Aha, Van Mossel heeft net de pech dat ze alleen maar zeurende, mierenneukende en niet constructieve medewerkers in dienst hebben. En dan die salarissen van de monteurs, die trekken dat bedrijf helemaal leeg! Ze verdienen soms wel €1200,- netto en dat gvd elke maand weer, schandalig! Jij zult natuurlijk niet zoveel verdienen en ik vind het erg fijn voor je dat hij je dan toch wat extra salaris wilt geven, geheel terecht jongen.

              • lekbak zegt

                6 mei 2017 om 20:05

                @wif1: dan moeten ze hun muil open trekken of actie ondernemen. Er is in dit land geen reden je uit te laten buiten. De vakbond gaat dat echt niet voor je oplossen hoor.

                Ik lees hierboven dat het trouwens om 6,5% van de mensen gaat die lid zijn. Het lijkt me een veilige aanname dat er een dergelijk percentage zeurende, mierenneukende niksnutten tussen zit. Sterker nog, ik denk dat elke werkgever daar voor zou tekenen.

              • wif1 zegt

                6 mei 2017 om 21:53

                @lekbak: Precies, actie ondernemen en dat is nu wat FNV gedaan heeft..

              • jprc zegt

                8 mei 2017 om 03:34

                @wif1: +10

            • racerx zegt

              6 mei 2017 om 07:54

              @RRRobert: Ik ben ook maar wat blij met mijn vakbond lidmaatschap zo lang als ik al voor Defensie werk, ze krijgen gewoon meer voor elkaar dan wanneer jij als individu een beetje zielig loopt te doen. Ook in de huidige CAO onderhandelingen verrichten ze goed werk.

              Login om te reageren
      • hamburg65 zegt

        5 mei 2017 om 22:24

        @jelmer: Juist! ??

        Login om te reageren
      • bitd zegt

        5 mei 2017 om 22:47

        @jelmer: de FNV gaat allang niet meer over rechten, maar is alleen nog maar een zure club. Een club waar je alleen nog maar lid van bent als het gras groener is bij de buren. Gaat nergens over en ondermijnt twee zeer belangrijke zaken: 1. De groei van jonge werknemers die gediscrimineerd wordt door zijn oudere collega, die geen zin meer heeft om te veranderen en automatisch meer geld wil zonder tegenprestatie 2. Het vermogen van de ondernemer om te concurreren in de markt. Met andere woorden, werknemers worden een grote loden bal aan het been van de werkgever.

        Login om te reageren
      • phevtreb zegt

        6 mei 2017 om 08:07

        @jelmer: de ontslagbescherming is te ver doorgeschoten, met als resultaat dat er bijna alleen maar tijdelijke contracten worden aangeboden en er nooit zoveel zzp’ers zijn geweest als op dit moment. Typisch gevalletje “wie het onderste uit de kan wil krijgt het lid op z’n neus”

        En de “sterke” vakbonden in the UK hebben bijna voor een faillissement van het land gezorgd in de jaren ’70 en hebben in die periode veel mooie bedrijven failliet laten gaan. Bedrijven die anders misschien nu nog wel voor werkgelegenheid hadden gezorgd.

        Login om te reageren
  11. right zegt

    5 mei 2017 om 21:25

    De FNV meet met eigen maten: actie actie actie roepen en ondertussen je A3 in onderhoud aanbieden bij de dealer. En via de A2 langs
    The Wakker rijden bij Utrecht om daar op een tripple A locatie kantoor te houden. Afschaffen die vakbonden met hun links lullen en rechts vullen

    Login om te reageren
    • right zegt

      5 mei 2017 om 21:27

      @right: the Wakker = The Wall

      Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      7 mei 2017 om 20:55

      @right: ehm, in de garages staan vooral youngtimer BMW’s en Volvo V40’s geparkeerd… Audi blijven men over het algemeen ver weg van.

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        7 mei 2017 om 20:57

        @e1000bmw523i: *blijft men (voordat weer een of andere gammar nsb-er daar weer op in gaat).

        Login om te reageren
  12. jelmer zegt

    5 mei 2017 om 21:33

    De relatie werkgever-werknemer is niet gelijkwaardig. De werkgever heeft de macht. Om je dan door vereniging te versterken is verstandig, om als vereniging ludiek te reageren is sterk.
    Natuurlijk kun je, zoals hierboven aangegeven, stoppen met je baan als je je niet veilig voelt. Of als je salaris langzaam te laag wordt om zonder stress boodschappen voor je gezin te doen. Maar hoe kom je zonder werk rond? De werknemer kan niet overal terecht. De vakbond is hard nodig.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      5 mei 2017 om 21:43

      @jelmer:

      Mensen die willen werken hebben altijd werk ..

      Login om te reageren
      • jelmer zegt

        5 mei 2017 om 21:51

        @lincoln: Dus tussen 2008 en 2010 steeg de werkloosheid met 50% omdat het aantal mensen wat niet wou werken met 50% toenam? Hou toch op.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          5 mei 2017 om 22:14

          @jelmer:

          Mensen die willen werken hebben altijd werk ..

          Login om te reageren
          • jelmer zegt

            5 mei 2017 om 22:20

            @lincoln: Dus tussen 2008 en 2010 steeg de werkloosheid met 50% omdat het aantal mensen wat niet wou werken met 50% toenam?

            Login om te reageren
      • draadloos zegt

        5 mei 2017 om 21:53

        @lincoln: absoluut mee eens!

        Login om te reageren
        • phevtreb zegt

          5 mei 2017 om 22:54

          @draadloos: inderdaad! Maar mensen die een vakbond nodig hebben om voor ze op te komen, zijn meestal mensen die in problemen denken ipv oplossingen

          Login om te reageren
      • Crosscabouter zegt

        6 mei 2017 om 07:03

        @lincoln: eens, maar niet altijd voor hetzelfde loon. Ik ben als HBO’er ooit bij een pakketdienst terecht als chauffeur omdat er even niets anders was in de crisisjaren.
        Ik heb uiteindelijk voor de zomer ontslag genomen om mijn ontevredenheid duidelijk tr maken, na negen maanden aangeven dat 12 uur werken en 9 betaald worden niet klopt. A drie weken ander werk gevonden, maar er waren een hoop collega’s die geen opleiding hadden, maar door de werkdruk ook geen tijd om een opleiding te volgen als er ook een gezin is.
        Zij zaten misschien wel klem en voor hen gun ik zeker de vakbond om die uitknijpers van een pakketdiensten te helpen de werkomstandigheden te verbeteren.

        Login om te reageren
        • lekbak zegt

          6 mei 2017 om 19:03

          @crosscabouter: chapeau voor je inzet. Niet iedereen is bereid zo omlaag te schalen.

          Maar ik ben het niet met je eens dat mensen geen keus hebben. Ook zonder hbo opleiding kan je een andere baan zoeken uit protest. En daar is echt niet persee een opleiding voor nodig, als je bereid bent te verdienen wat je waard bent. Als laagopgeleide moet je dus ook niet willen wat een hbo-er krijgt.

          Login om te reageren
          • Crosscabouter zegt

            6 mei 2017 om 19:48

            @lekbak: Bedankt. Wie wil werken kan werken is altijd mijn motto geweest…. En ik hoop dat dit mijn motto zal blijven al heb ik nu een goede werkgever (al zeg ik het zelf).

            Ik snap wat je zegt en ik heb niet de oplossing voor dit hele vraagstuk, maar linksom of rechtsom zullen er mensen tussen wal en schip raken. Juist die mensen gun ik een organisatie als de vakbond (zoals het vroeger bedoeld en uitgevoerd is).
            Hoe gek ook, maar ik als werknemer ben ook voor het soepelere ontslagrecht, omdat dit veel meer kansen geeft om te blijven werken, of juist aan het werk te komen.
            Aan de andere kant is de economie iets heel simpels: bij een arbeidstekort gaan werknemers eisen stellen (mijn inziens ver boven het belachelijke!). Bij een arbeidsoverschot gaan werkgevers eisen stellen (en ja, ook zij soms tot het belachelijke toe). Daar kunnen we niets aan veranderen, want dat gaat al eeuwen op die manier. Maar jammer vind ik dat wel. Dat we niet als gezonde volwassenen met elkaar om kunnen gaan en over en weer erkennen dat een werkgever het ondernemersrisico heeft (en dus een dikkere boterham verdient vaak), en dat een werknemer redelijk ontzorgt een gezin wil kunnen onderhouden. Blijkbaar zijn we dus niet zulke redelijke wezens als de mensheid ons wil laten geloven.

            Login om te reageren
    • bitd zegt

      5 mei 2017 om 22:50

      @jelmer: ga ergens anders trollen!

      Login om te reageren
    • phevtreb zegt

      5 mei 2017 om 23:16

      @jelmer: hoezo heeft de werkgever de macht? Als de werknemers met z’n allen ontslag nemen krijgt de werkgever zijn werk niet gedaan. De werknemer heeft dus alle macht!

      Login om te reageren
      • wijsneus zegt

        6 mei 2017 om 11:10

        @phevtreb: Je zegt het zelf. Met zn allen. Werkgevers weten dat dit nooit zal gebeuren simpelweg omdat nooit iedereen de financiële mogelijkheid heeft om ontslag te nemen. Met zn allen kan je vuist maken. Dat is precies wat de vakbond doet.

        Login om te reageren
        • wif1 zegt

          6 mei 2017 om 18:11

          @wijsneus: Hulde!

          Login om te reageren
  13. hplh zegt

    5 mei 2017 om 21:51

    Dan ga je toch ergens anders werken?
    Wat een onzin.
    En maar klagen met een 36 uurige werkweek.

    Login om te reageren
  14. rob5nismo zegt

    5 mei 2017 om 21:56

    Ik vind het wel mooi met humor dan wel sarcasme je punt maken

    Login om te reageren
  15. steelboy zegt

    5 mei 2017 om 21:58

    Helaas wordt dit steeds meer orde van de dag; de leasebedrijven verwachten dat alles stante-pede gerepareerd wordt, de klant verwacht dat ie voor zijn werkdag begint de sleutels over de toonbank bij de werkplaatsreceptie kan gooien en de autobedrijven worden zo uitgeknepen door de fabrikanten / importeurs, dat de salarissen op de werkvloer achter blijven… Een goede automonteur vind niet zomaar even een compleet andere baan!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      5 mei 2017 om 22:12

      @steelboy:

      Een goede monteur heeft morgen een andere baan ..

      Login om te reageren
  16. moveyourmind zegt

    5 mei 2017 om 22:02

    Als het echt zo is dat Van Mossel haar werknemers uitbuit dan kan ik mij wel vinden in het idee achter deze advertentie…

    Maar dan zou de FNV ook de ballen moeten hebben om in de advertentie concreet te benoemen wat er precies mis is in plaats van de suggestieve bewoordingen in deze advertentie. Zo lijkt het net of de FNV bang is dat ze het niet hard kunnen maken als er een rechtszaak tegen hun aangespannen wordt.

    Login om te reageren
  17. flik2punt0 zegt

    5 mei 2017 om 23:14

    Ik vind het persoonlijk een goede manier van je stem laten horen op zo n manier dat de klant er niet onder leidt

    Login om te reageren
  18. kruimel zegt

    6 mei 2017 om 00:04

    FNV

    Idioot duur kantoor langs A2

    Login om te reageren
  19. kruimel zegt

    6 mei 2017 om 00:04

    FNV

    Jaren 50 denkbeelden

    Login om te reageren
  20. kruimel zegt

    6 mei 2017 om 00:05

    FNV

    Daar werken mensen die vroeger op school gepest werden

    Login om te reageren
  21. kruimel zegt

    6 mei 2017 om 00:06

    FNV

    ………….

    Login om te reageren
  22. rvd1 zegt

    6 mei 2017 om 00:15

    Zorg gewoon dat je je best doet en iets betekend voor jouw werkgever/baas zoals de meeste dan noemen. Niets uitvoeren en geld opstrijken kan in de bijstand ook. Een ondernemer is niet ondernemer om mensen die alleen maar steun en teveel geld verwachten aan het werk te houden. Deze mensen verwachten omdat ze er geld en tijd in steken rendement daarvan. Niet heel erg gek. Zij zorgen voor kansen in deze maatschappij en als mensen deze kansen niet pakken is het het probleem van die mensen. Klagen is de makkelijkste manier om je zin te krijgen, zorg is dat door hard werken en jouw kop boven het maaiveld uit te laten steken er gekke dingen gebeuren, afwachten tot iemand jou ziet tussen nog 100 mensen die hetzelfde tempo werken, is net als het winnen van de loterij. In de wereld gaat het over onderscheiden, niet meer, niet minder. Op 50% van je kunnen werken is best leuk en voor een lange tijd uit te houden, maar het bied geen uitdaging, blijf je zelf uitdagen om een niveau hoger te komen en daarbij, heb geen kritiek op een ander, maar leef er op in en leer ervan. Niveau is niet belangrijk als je overal maar van leert. Net als ik kan leren in de Nederlandse taal!

    Login om te reageren
  23. w0o0dy zegt

    6 mei 2017 om 01:08

    Laat ik voorop stellen dat ik een instituut met bestuursleden op de payroll die Dan de belangen van leden moeten behartigen niet de juiste vorm vind en dat dit blijkt door bullshit verklaringen in de pers of acties waarbij de belangen van het bedrijf geschaad worden. Kort gezegd… Niet zoveel waardering voor “die club”.

    Alleen ken ik wat mensen in de autobranche persoonlijk en de werknemers moeten wel erg veel “extra dingetjes” naast hun normale werktijden doen. Vergadering s Avonds maar geen vergoeding of verlof uren in ruil. 8:30 beginnen maar je MOET om 8:00 uur binnen zijn. 17:30 afsluiten maar dan mag je pas rond 18:00 echt de deur dicht doen voor de klanten. Auto afleveren s Avonds in je vrije tijd. Reiskosten vergoeding die geen rekening houdt met de extra kosten van een auto van “ons merk”…

    Ik snap dat het soms geen vetpot is hoor maar werkt meneer de eigenaar of filiaal manager ook 48 uur structureel voor 2500 bruto? Neemt hij net zoveel vrij als het personeel of meer? Wordt er geluisterd naar suggesties voor verbeteringen door het personeel of weten ze het beter en moet het personeel maar zijn mond houden? Er schiet nogal wat aan de bedrijfsvoering van autobedrijven… En ja dat zie ik bij bijna alle bedrijven waar ik ooit ben geweest in de autobranche.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      6 mei 2017 om 06:12

      @w0o0dy: maar dan ga je toch de uren die je wel vrij hebt massaal solliciteren bij andere bedrijven? Tegelijkertijd goed roepen hoe slecht die werkgever is zodat het steeds moeilijker word voor hun om mensen te vinden.

      En als je ècht lef hebt dan stap je ook nog eens naar de rechter om al die extra uren vergoed te krijgen (want je kunt immers alles aantonen, daar zorg je wel voor). Geloof mij maar dat het dan snel gedaan is hoor als een aantal (ex-)werknemers dat doet.

      Eigenlijk zijn daar tegenwoordig de vakbonden voor maar die lui weten altijd zo te overdrijven dat ze meer kwaad dan goed doen.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        6 mei 2017 om 08:11

        @lekbak: ik weet uit ervaring dat sommige mensen dit accepteren om uit de WW/bijstand te blijven en zich idd helemaal te pletter solliciteren. Heb dan ook wel respect voor die mensen omdat zij “handen uit de mouwen” types zijn die niet bij de pakken neer gaan zitten. Maar ondertussen doen die bedrijven wel dit soort ongein en blijken individuen niet in staat dit aan te pakken. Dan is een organisatie om samen met collega’s dit gedrag aan te pakken prima. Alleen niet met professionele actievoerders aan het roer… Die lui hebben vooral belang bij een zo groot mogelijke vakbond dus in feite is alles wat ze doen toch gewoon eigen belang. Cao’s prima maar wie houdt die vakbond eerlijk? Precies.. niemand.

        Login om te reageren
  24. desjonnies zegt

    6 mei 2017 om 08:37

    Ik ken een MKB’er die zijn bedrijf kapot laat gaan omdat hij twee langdurige “zieken” in dienst heeft.
    Enorm gezonde economie hebben we hier, met fantastische arbeidsrelaties, als werkgever mag je gewoon twee jaar lang langdurige zieken betalen die, als ze foto’s op facebook posten als ze tijdens hun ziekte feestend in Thailand worden gezien, plotsklaps genezen blijken te zijn, iets wat door de bedrijfsarts worden uitgelegd als een tijdelijke opleving en dat dit toch wel goed voor ze is.

    Ach waar maak ik me eigenlijk nog druk over, ik heb mijn bedrijven godzijdank verkocht.
    De reden?
    Het personeel, of de rotte appels waar je als wergever machteloos tegenover staat.
    Verramponeerde bestelwagens met airco, cruise control en de hele reut, want ’t is toch maar van de baas hè.
    Lazarus van boord van een schip gehaald worden, midden in de nacht gebeld worden omdat de bestelwagen onderste boven in een greppel ligt.
    Ze uit de bak halen in het buitenland omdat ze een agent op zijn smoel geslagen hebben
    Ze op heterdaad op diefstal betrappen op staande voet ontslaan en zo’n FNV lullo zat me telefonisch te bedreigen
    Roken tussen gasflessen, de bekeuring was € 6000
    Willen jullie er nog meer horen?

    Weet je, zoals de Joden zeggen : ik wens jullie veel personeel. Ik weer dat het ergenis is can groen en geel!
    Verder draait een organisatie werkelijk maar op een man of vier – vijf die echt hart voor het bedrijf hadden en begrepen dat ook zij en hun gezinnen ervan leefden.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      6 mei 2017 om 19:18

      @desjonnies: de “Ajax” handel ingeruild voor de geraniums?

      Maargoed, hier gaan bedrijven dus ook daadwerkelijk aan kapot. Je zult maar twee man in dienst hebben waarvan één zo’n klier is.

      Login om te reageren
  25. Gulli zegt

    6 mei 2017 om 10:04

    Lekker alles plat demonstreren, zijn ze goed in die vakbonden. Ik vind het goed dat ze opkomen voor zwakkere werknemers maar ze gebruiken hun macht soms iets te graag.

    Kijk naar Alitalia, bungelt alwéér aan de rand van de afgrond, komen met een reddingsplan waar helaas wel een hoop werknemers moeten worden ontslagen, maar wat doen we? We slaan het plan af en dus moet Alitalia uitstel van betaling aanvragen. Goed bezig jongens, dalijk heeft niemand meer een baan.

    Login om te reageren
  26. dijan zegt

    6 mei 2017 om 11:14

    Waarom stond er niet bij ;namens FNV en PERSONEEL . Als het personeel zo ontevreden is hadden ze ook zelf een advertentie kunnen plaatsen. Ik heb nooit iets ontevreden gehoord als ik daar was voor kopen of onderhoud.En vond het personeel het wel oke ,dat is de vraag?

    Login om te reageren
  27. justsomebody zegt

    6 mei 2017 om 13:06

    FNV is dood

    Login om te reageren
  28. karhengst zegt

    6 mei 2017 om 14:17

    Waar rook is, is vuur. Als de werkgever het werkelijk zo oneerlijk vindt dat de FNV een welverdiende goede naam door het slijk haalt staat het hem vrij een aanklacht wegens smaad in te dienen.

    Als dat uitblijft zit er een kern van waarheid in en is het goed dat er een punt wordt gemaakt.

    Login om te reageren
  29. 730ld zegt

    6 mei 2017 om 21:26

    Het gaat alleen maar om 1 ding: geld. Een geldwolf is het. Nooit genoeg. Nooit…. En ik zit al maanden te wachten op een antwoord. En reageren ho maar want dan kost het geld. Kl**tzakken zijn het. Fijn het onderhoud ergens anders. Ik bestel er niks meer

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North