• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford gaat volgend jaar ook een ‘ouderwetse’ Mustang maken

Auteur: hayte, gepost 29 mei 2020 om 21:27 – 15 Reacties

Ford Mustang Mach 1 voorkant

Niks geen elektromotor, maar een heerlijk ouderwetse 5.0-liter V8. Dat gaat deze Ford Mustang Mach 1 krijgen.

De Ford Mustang Mach-E is zo’n auto die Autoblog-lezers in twee kampen weet te verdelen. Kamp A vindt het bizar dat Ford er ook maar aan denkt om die Mustang-naam aan een elektrische crossover te koppelen. Kamp B maakt het eigenlijk niet al te veel uit, maar is allang blij dat Ford zo’n elektrische crossover gaat bouwen.

Voor die eerste groep: good news! Ford gaat namelijk speciaal voor jullie nóg een Mustang Mach-iets bouwen. Alleen gaat deze geen elektromotor krijgen, maar een heerlijke, ongeblazen 5.0-liter V8. Ze noemen het de Mustang Mach 1, uiteraard een verwijzing naar die klassieke muscle car.

Ford Mustang Mach 1 achterkant

Volgens Ford gaat deze Mach 1 het topmodel van de ongeblazen 5.0-liter-V8-Mustangs zijn. Deze gaat dus het stokje overnemen van de Bullitt. Of de Mach 1 meer pk dan de Bullitt (464 pk) krijgt, is nog niet duidelijk. Ford is namelijk niet bepaald scheutig met details. Alleen dat het ‘de meest circuitbekwame Mustang met 5.0-liter V8’ gaat zijn.

Wel heeft Ford wat plaatjes gedeeld, waaraan we het een en ander kunnen afleiden. Het eerste dat opvalt zijn de twee ronde gaten in de grille. Je zou kunnen denken dat dit luchtinvoergaten zijn voor de compressor, maar de Mach 1 gaat geen compressor krijgen. Ook heeft deze ten opzichte van de gefacelifte Mustang van onze rijtest luchtinlaten onder de koplampen en een ander maas-ontwerp voor de grilles.

Ford Mustang Mach 1 velg

Aan de achterkant zien we vier imposante stortkokers die groter lijken te zijn dan wat de huidige Mustang heeft. De spoiler is eveneens gewijzigd, met wat lijkt een scherpere hoek en een middelstuk dat de spoiler met de achterklep verbindt. Een plaatje van de wielen verraadt tot slot dat de Mach 1 Michelin Pilot Sport Cup 2-banden gaat krijgen en flinke Brembo-remklauwen. Wat natuurlijk een fijn idee is, als je met ruim 450 pk onder je rechtervoet over Zandvoort rijdt.

Prijzen en beschikbaarheid geeft Ford niet. Of deze Mustang naar Nederland komt, is dan ook niet duidelijk. Ford wil de Mach 1 deze lente nog debuteren. Vermoedelijk volgen ze daarbij de astronomische kalender, in dat geval hebben ze nog een drietal weekjes om de Mach 1 te tonen. Anders nog maar twee dagen.

Ook interessant!

  • Ford laat de Mustang Mach-E naar benzine ruiken
  • Ford Mustang Mach-E is los in Nederland
  • Ford Mustang Mach-E nu ook als politieauto
    Ford Mustang Mach-E nu ook als politieauto
  • BREEK: Mustang Mach E galoppeert echte Mustang voorbij

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, mach-1, mustang, V8

Vorig bericht: « Porsche maakt bewust ongemakkelijke interieurs
Volgend bericht: Autoblog Garage: BMW M135i van Martijn krijgt upgrades »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    29 mei 2020 om 21:30

    Hopelijk inclusief kleuren met een 70s knipoog en zwarte striping.

    Login om te reageren
    • lucerd zegt

      30 mei 2020 om 19:41

      Moeten ze vaker doen. Een goed uitziende en klinkde mustang.

      Login om te reageren
  2. moveyourmind zegt

    29 mei 2020 om 22:27

    En wij mogen deze Mustang natuurlijk als eersten testen op de driftcursus…

    Ik schrijf me gelijk in!

    Login om te reageren
  3. donaldjgarrison zegt

    29 mei 2020 om 22:44

    Als dit ding zou hier in ons achterlijke landje 100.000.000 euro kosten…na belasting…

    Login om te reageren
    • jometdebanjo zegt

      29 mei 2020 om 23:15

      @donaldjgarrison: zeker!!

      Login om te reageren
  4. ozzytrk zegt

    29 mei 2020 om 23:50

    Moeten meerdere fabriekanten gaan doen.

    Aantrekkelijk concept.

    Login om te reageren
  5. E550 zegt

    30 mei 2020 om 03:10

    In de Bullit kleuren.

    Off: een donkere versie van de app zou echt top zijn!

    Login om te reageren
  6. thomcarspotter zegt

    30 mei 2020 om 06:13

    Dan heb je straks de Mustang Mach-E en de Mustang Mach-1 in je lineup. Goed idee om het overzichtelijk te houden

    Login om te reageren
    • ArnoldH zegt

      30 mei 2020 om 09:53

      @thomcarspotter: dan hoop ik dat die elektro gekkies straks allemaal perongeluk de Mach 1 bestellen

      Login om te reageren
      • fastshifter zegt

        30 mei 2020 om 13:49

        Ja en dan 100 moeten rijden met je Mach-1 om de planten te sparen.

        Login om te reageren
  7. ericc zegt

    30 mei 2020 om 09:05

    Titel van het artikel had beter geweest “Ford bouwt een echte Mach-1”

    Login om te reageren
  8. boomhauwer zegt

    30 mei 2020 om 11:14

    Ik ben blij. Gelukkig nog iets normaal

    Login om te reageren
  9. kminne zegt

    31 mei 2020 om 09:40

    Kamp A hier. Kamp B bestaat enkel uit huisvrouwen met een auto van de zaak.

    Login om te reageren
  10. kminne zegt

    31 mei 2020 om 09:41

    OT: Zowel de achterspoiler als de diffuser-inzet onderin de achterbumper lijken rechtstreeks van de GT500 af te komen.

    Login om te reageren
  11. cossiekiller zegt

    31 mei 2020 om 18:19

    Doe maar gewoon een gt 350 van 2 jaar oud en ik ben ook tevreden.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North