• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Elektrische Transit Custom wordt halve Volkswagen

Auteur: willeme, gepost 16 maart 2021 om 16:58 – 6 Reacties

Elektrische Transit Custom

De elektrische Transit Custom komt eraan. Zij het met een klein beetje vertraging. Oh, en er zijn VW genen.

Heel veel unieke bedrijfswagens zijn er niet. In de meeste gevallen betreft het samenwerkingsprojecten of gewoon een andere badge. Dat begint tegenwoordig wel erg vreemde vormen aan te nemen. Zo zijn de Peugeot Expert, Toyota HiAce, Citroen Jumper en Opel Vivaro identieke auto’s. Ook bij Renault en Nissan is er wat kruisbestuiving.

In deze klasse qua bedrijfsauto’s zijn er slechts een paar ‘unieke’ busjes. De Mercedes Vito, Volkswagen Transporter en Ford Transit. Zoals we de in de titel al een klein beetje verklappen: die laatste twee zullen ook als één bus verder door het leven gaan. De basis van de auto’s wordt identiek.

Elektrische Transit Custom

GTA 6-esque

Wel weten we dat er eindelijk een elektrische Transit Custom aan zit te komen. Deze zal met de gewone Transits (en dus de Transporter) in Turkije van de band lopen. Er is meer dan 2.000.000.000 euro geïnvesteerd in deze Otosan-fabriek, gelegen vlakbij Kocaeli. Deze moet goed zijn voor 3.000 banen.

  • Elektrische Transit Custom

Elektrische Transit Custom

Naast een elektrische Transit Custom komen er ook versies met plug-in hybride, hybride, benzine- en dieselmotoren zullen er ook gebouwd worden. Ford wil voor 2024 van al zijn bedrijfsauto’s een geëlektrificeerde variant in de aanbieding hebben. In 2030 moet tweederde van de verkochte Ford bedrijfswagens geëlektrificeerd zijn. Volgens Ford zitten niet alle ondernemers erop te wachten om de directe stap van diesel naar elektra te maken en is de PHEV dan een uitstekend tussenstation.

  • Elektrische Transit Custom
  • Elektrische Transit Custom

Transporter

Ook de accupakketten moeten in deze Otosan-fabriek geassembleerd gaan worden. Daarnaast zal de Volkswagen Transporter hier zij aan zij met de Ford Transit van de band gaan rollen. Op welke wijze de (elektrische) Transporter zal afwijken van de (elektrische) Transit Custom is nog niet bekend.

In veel gevallen is het meestal gewoon een andere badge en grill, maar gezien het feit dat beide modellen een erg sterke identiteit hebben, gokken wij dat het uiterlijk behoorlijk zal afwijken.

Ook interessant!

  • Ford E-Transit
    Ford E-Transit is compleet nieuw, met stoelverwarming!
  • Ford
    Ford martelt de E-Transit met een goede reden
  • Ford e-Transit doet het slimmer dan Mercedes
    Ford e-Transit doet het slimmer dan Mercedes
  • Ford V758
    Nieuwe Ford V758 zorgt voor een mysterie

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, Elektrisch, Ford, transit, Transit-Custom

Vorig bericht: « Op stap met KITT
Volgend bericht: Audi zet een punt achter ontwikkeling verbrandingsmotoren »

Lees Interacties

Reacties

  1. wimof zegt

    16 maart 2021 om 18:53

    Wauw, gaan we dan opnieuw 1000 km kunnen rijden met een volle tank (met om het even wat erin)?

    Login om te reageren
  2. skid zegt

    16 maart 2021 om 18:59

    @willeme

    Ook de Vito is niet vrij van gedeeltelijke kruisbestuiving. De 1.6dCI van de Renault Trafic heeft zijn plek gevonden in de voorwielaangedreven versies van de Merc.

    Login om te reageren
  3. boomhauwer zegt

    16 maart 2021 om 19:38

    De phev kost in België bijna het dubbele van de diesel… Ik zou graag de overstap maken maar niet aan prijs factor 2.

    Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      16 maart 2021 om 21:47

      De Transitie voor je Transportmiddel is dus nog niet voor direct neem ik aan? 😉

      Login om te reageren
  4. BerlingoHdi zegt

    17 maart 2021 om 07:09

    Hoop toch dat Ford zich met het stuur/weggedrag blijft bemoeien, en de motoren, en de versnellingsbakken, en de elektronica. Meer winst is denk ik het enige voordeel van samenwerken met VAG.

    Login om te reageren
  5. Esprit_de_Flandre zegt

    17 maart 2021 om 20:54

    @willeme: HiAce moet ProAce zijn. De HiAce was een echte Jap, de ProAce is het PSA-product…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North