• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford E-Transit is compleet nieuw, met stoelverwarming!

Auteur: willeme, gepost 31 augustus 2021 om 13:03 – 13 Reacties

Helemaal een verrassing is de Ford E-Transit niet meer, maar nu hebben we alle afbeeldingen en informatie.

Niet alleen personenwagens worden binnenkort allemaal elektrisch, ook bij bedrijfswagens zien we een dergelijke omschakeling. Er zal wel een groot verschil zijn in toepassing. Dat komt omdat men niet zozeer kiest voor het ‘mooie’ geluid van de verbrandingsmotor, maar omdat diesel de enige ‘goede’ oplossing is. Als je koerier bent, wil je niet de helft van de dag aan de laadpaal staan.

Maar ook bij dit soort busjes zijn er voldoende andere toepassingen waarbij het wel mogelijk is. Daarbij, je moet immers ergens beginnen. Nu zijn er al enkele elektrische bedrijfswagen van Volkswagen (e-Transporter), Mercedes (e-Vito) en Opel (Vivaro-e). Nu is het tijd voor de Ford E-Transit. Wat ten eerste opvalt is dat ‘ie niet opvalt. Deze auto is gewoon een stoere kloeke Transit, geen rijdend statement.

Ford E-Transit

Specificaties Ford E-Transit

We beginnen meteen met de belangrijke specificaties. De Ford E-Transit heeft een nette accu-capaciteit van 68 kWh. Er is keuze uit twee motoren: eentje met 135 kW (184 pk) en eentje met 198 kW (269 pk). In beide gevallen heb je een maximale trekkracht van 430 Nm. In het meest gunstige geval kun je volgens de WLTP een actieradius halen van 317 km. Qua laadvermogen is 1.758 kg het maximaal haalbare.

  • Ford E-Transit
  • Ford E-Transit

We zeggen bewust ‘in het beste geval’, want er zijn een hele hoop varianten mogelijk: zo’n 25 stuks! Denk aan verschillende soorten opbouw in indeling. Zo kun je kiezen uit een gesloten besteluitvoering, eentje met dubbele cabine of zelfs een chassis-cabine. Ook qua lengte en hoogte is er keuze.

Ford E-Transit

Laden

Met een gelijkstroomlader van 115 kW kun je in iets meer dan een half uur de Ford E-Transit van 15 naar 80 procent volladen. Er is ook een handige ProPower Onboard-functie, waarmee je 2,3 kW uit een standaard stroomaansluiting kunt ’trekken’. Niet alleen is het handig om zo de auto op locatie op te laden, je kunt de E-Transit ook gebruiken als ‘hub’ voor iedereen om de laptops, gereedschappen, lampen en aggregaten mee op te laden. Handig!

Voordat de Ford E-Transit geleverd gaat worden, wordt er nog mee getest. Op dit moment is er een testprogramma gaande met klanten-partners van Ford. Deze ervaringen deelt Ford dan op zijn beurt weer met de klanten van de nieuwe elektrische bus. Uiteraard zijn er allerlei slimme systemen leverbaar op de elektrische Transit, zoals het Sync4-systeem.

Ford E-Transit

Ook diverse rijhulp-systemen zijn al dan niet optioneel mogelijk. Er komen twee uitvoeringen, de Trend en Ambiente. De Trend heeft standaard al stoelverwarming! De Ambiente heeft de genoemde rijhulp-systemen en parkeersensoren, onder andere.

De Ford E-Transit wordt leverbaar in het voorjaar van 2022.

Ook interessant!

  • Ford
    Ford martelt de E-Transit met een goede reden
  • elektrische Transit
    Elektrische Transit Custom wordt halve Volkswagen
  • Ford e-Transit doet het slimmer dan Mercedes
    Ford e-Transit doet het slimmer dan Mercedes
  • Ford V758
    Nieuwe Ford V758 zorgt voor een mysterie

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, E-transit, Elektrisch, Ford, transit

Vorig bericht: « Nee!!! Elektrische Lotus SUV aangekondigd (en bijna klaar)
Volgend bericht: “Verstappen moet NOG een half punt krijgen” »

Lees Interacties

Reacties

  1. Charles Taycan 4S zegt

    31 augustus 2021 om 13:26

    Goed gedaan Ford!

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      31 augustus 2021 om 20:37

      maar hoe zit het nou met trekgewicht? ik wil er graag minimaal 2500kg achter knopen!

      Login om te reageren
  2. potver7 zegt

    31 augustus 2021 om 13:39

    Wel stoel- maar geen stuurverwarming? Meh…

    Een EV heeft geen verbrandingsmotor waarvan je de restwarmte kunt gebruiken om het interieur te verwarmen, de ‘kachel’ slurpt relatief veel energie omdat de warmte opgewekt moet worden en het ventilatiesysteem de gegenereerde warme lucht er meteen weer uit blaast. Dan is het veel efficienter om de stoel en het stuur te verwarmen, met de interieurverwarming op een laag pitje.

    Met alleen stoelverwarming heb je dus alsnog koude handen…

    Login om te reageren
  3. cossiekiller zegt

    31 augustus 2021 om 14:17

    Dat zijn hogere vermogencijfers dan een Impreza STi van pakweg 15 jaar geleden! Het zal wel iets meer wegen, maar dan nog!

    Login om te reageren
    • vingers zegt

      31 augustus 2021 om 15:47

      en je kan de impreza waarschijnlijk zo achterin meenemen. En toch, toch heb ik liever de impreza

      Login om te reageren
    • kennone zegt

      2 september 2021 om 13:21

      @cossiekiller: wat een vergelijking😅, maar voor mij de 15 jaar oude Impreza STI graag

      Login om te reageren
      • cossiekiller zegt

        7 september 2021 om 21:32

        Tja, ik heb zelf ook een Impreza gehad destijds. Daarom de vergelijking ;-)

        Login om te reageren
  4. kminne zegt

    31 augustus 2021 om 14:31

    De naamgeving in dit artikel is niet correct, dat moet zijn Ford Mustang E-Transit. Ford noemt haar elektrische busjes immers Mustang.

    Login om te reageren
  5. banaan7 zegt

    31 augustus 2021 om 16:02

    @willeme. Ik denk dat je de E-Crafter bedoelt, de E-Transporter bestaat (nog) niet ;)

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      31 augustus 2021 om 16:14

      @banaan7:

      E-Crafter kan ook. Transporter was er al eventjes: https://www.autoblog.nl/nieuws/abt-e-transporter-6-1-met-138-km-bereik-is-hier-144435 (weliswaar in samenwerking met ABT, maar toch ;-)).

      Login om te reageren
      • banaan7 zegt

        31 augustus 2021 om 16:18

        Fair enough! Actieradius was waarschijnlijk te klein om het juiste plekje in mijn herinneringen te bereiken!

        Login om te reageren
  6. stekkerkoning zegt

    31 augustus 2021 om 17:25

    “Als je koerier bent, wil je niet de helft van de dag aan de laadpaal staan.” Dat hangt er maar net vanaf. Als je rondjes rijdt in één buurt of een paar buurten, mag je in je handjes knijpen als je aan het einde van de dag 50 kilometer hebt gehaald. De grootste afstand in één stuk is van en naar het magazijn, daarna is het steeds maar een paar honderd meter rijden tussen de stops. Het lijkt me dat langeafstandkoeriers echt in de minderheid zijn.

    Login om te reageren
  7. dree16v zegt

    6 september 2021 om 11:34

    Vraag me toch af hoe realistisch die actieradius is. Heb zelf met een dergelijke Transit verhoogd, verlengd gereden maar dan een diesel. 1 op 10 is niet ongebruikelijk als je een beetje doorvlamd

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North