• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford Mustang is geil geel en klaar voor Europa

Auteur: CasperH, gepost 14 januari 2014 om 08:59 – 31 Reacties

Ford Mustang is geil geel
De Mustang. De sportwagen waar iedere Amerikaan van durft te dromen omdat hij wellicht ooit bereikbaar blijkt te zijn, al dan niet op de tweedehands markt. We zouden het de Amerikaanse 911 kunnen noemen en nu komt ‘ie nog terug naar Europa ook!

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar mijn hartje gaat sneller kloppen van zo’n prettig dikke Amerikaan. De Mustang is daarbij natuurlijk één van de iconen en waarschijnlijk het meest bereikbare voorbeeld van een vette musclecar. Dat Ford het ding nu weer officieel in Europa gaat verkopen is dus een bijzonder prettig vooruitzicht.

De nieuwe ‘stang lijkt er ook helemaal klaar voor: men is eindelijk afgestapt van de boerenkarren-achteras en er zijn nieuwe, moderne Ecoboost motoren. Gelukkig blijft ook de sappige V8 gewoon beschikbaar. Een gele coupé en een grijze cabrio sieren de beursvloer van Detroit en onze assistent-fotoslaaf liep om beide exemplaren een rondje. Kies maar!

Ook interessant!

  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • Ford laat de Mustang Mach-E naar benzine ruiken
  • BREEK: Mustang Mach E galoppeert echte Mustang voorbij
  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, Coupe, detroit-2014, Ford, geel, mustang, naias

Vorig bericht: « BMW M3 is Polestar-blauw met bonuspower
Volgend bericht: Porsche 911 Targa 4: 60’s sexy in een nieuw jasje »

Lees Interacties

Reacties

  1. zweed zegt

    14 januari 2014 om 09:03

    sinds de eerste generatie mustangs vond ik ze allemaal niet echt zo elegant maar, deze heeft weer de charme van de eerste generatie!

    Login om te reageren
    • blootmens zegt

      14 januari 2014 om 09:28

      @zweed: Ik vind het eerder lompe bakbeesten. Vooral bij de cabrio valt dit op. Wel een verbetering op de vorige mustang

      Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      14 januari 2014 om 22:52

      @zweed: wat denk je dan van de nieuwe Amerikaanse Fusion? (Hoorde in NL de nieuwe mondeo maar weer niet of die helemaal het zelfde is)

      Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    14 januari 2014 om 09:24

    Lekker lekker! Vind het ook tof hoe die achterlichten verwerkt zijn, het is een mooie verwijzing naar de achterlichten van de oude fastbacks. 50 jaar alweer een icoon, hier misschien wat minder maar toch

    Login om te reageren
  3. mustangfreak zegt

    14 januari 2014 om 09:34

    ik vind um vet, dit is echt autoporno :D

    Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      14 januari 2014 om 22:53

      @mustangfreak: vooral als je hem hoort lopen! Heel dik maar hopelijk hebben ze wat aan dat achterlijke verbruik gedaan….

      Login om te reageren
  4. DennisS65B40 zegt

    14 januari 2014 om 09:38

    Helaas is een Mustang financieel helemaal niet bereikbaar voor Jan Modaal, dankzij onze BPM of eufemistisch ‘CO2 heffingen’ genoemd in combinatie met belachelijk hoge brandstofprijzen. Twee zaken die de regering NIET gelijkt trekt met Europa. Alleen de lasten van 1 economisch ruimte, maar geen (automotive) lusten!

    Login om te reageren
    • pvanderw zegt

      14 januari 2014 om 10:22

      @audir8v10: En daarom zijn de EcoBoost motoren ook voor deze auto beschikbaar :)

      Login om te reageren
  5. babbaloerie zegt

    14 januari 2014 om 09:41

    Op de autoruit van de zwarte Mustang staat “Locked for your protection”. Want de binnenkant van de auto probeert je te vermoorden als je instapt?

    Login om te reageren
  6. bilscobar zegt

    14 januari 2014 om 09:45

    die soort van diffuser past niet echt bij de auto, zelfde als de voorkant, kon wat eleganter. Zonde want de lijnen zijn verder wel mooi.

    Login om te reageren
  7. robert110 zegt

    14 januari 2014 om 09:48

    Ik wil hem, dicht graag in licht blauw met witte strepen. Of mat zwart, stel je voor als dat in je spiegels komt opduiken.

    Login om te reageren
  8. johanhummer9 zegt

    14 januari 2014 om 09:53

    een 4 cilinder in een mustang , top lol

    Login om te reageren
    • babbaloerie zegt

      14 januari 2014 om 09:59

      @johanhummer9: Die 4 cilinder heeft anders wel meer dan 300pk.

      Login om te reageren
      • 3246cm252kw zegt

        14 januari 2014 om 22:54

        @babbaloerie: ja maar daardoor loopt die niet mooier. Ik vind de 328i ook echt niet beter dan de E9X 330i die loopt veel mooier…

        Login om te reageren
    • ArnoldH zegt

      14 januari 2014 om 10:07

      @babbaloerie: en heeft daarmee meer vermogen dan een 2005 GT V8. En mede door het gewicht echt sneller zijn met de “viercilindertje”

      Persoonlijk vind ik het als vloeken in de kerk, in een mustang hoort een V8! Al vrees ik dat we die weinig gaan zien… Helaas…

      Login om te reageren
    • baasbas zegt

      14 januari 2014 om 10:26

      @johanhummer9: De Mustang II en III zijn ook gewoon leverbaar geweest met viercilinders. Van de III werd een viercilinder turbo juist gebruikt in een sportief topmodel, de SVO. Een 4 cilinder is dus ‘historisch verantwoord’ zou je kunnen zeggen :-)

      Ik zou me overigens niet schamen voor een 300pk 4 cilinder coupe.

      En ach, bekijk het zo: als de ‘uitstootbelasting’ hiermee binnen de perken blijft gaan we hem misschien nog wel zien op de Nederlandse wegen ook

      Login om te reageren
  9. aventadorsv zegt

    14 januari 2014 om 10:06

    De Amerikaanse 911? Hij begint daar omgerekent voor nog geen €23.000,-!
    Extreem mooie kar! En dus daar voor niks.

    Login om te reageren
    • avantplus zegt

      14 januari 2014 om 10:18

      @aventadorsv:
      Daar 23.000 en hier om en nabij een ton… Gewoon uit Amerika halen. Een schade pakketje erbij en invoeren kom je op Max 30,000 35,000 uit ipv 100 duzend…

      Login om te reageren
      • aventadorsv zegt

        14 januari 2014 om 10:36

        @avantplus: Ben benieuwd wat ie hier als 4-cilinder hier gaat kosten.
        Daar kost een instap BMW 320i net zoveel als n Mustang. Zal hier inderdaad “net ietsjes” anders liggen.

        Login om te reageren
  10. notsobig zegt

    14 januari 2014 om 10:08

    Ik vond de vorige toch dikker, de neus van de vorige oogde veel agressiever!
    Bovendien vind ik de onderkant i.c.m. de diffuser niet kloppen met de rest van de achterkant, het lijkt er achteraf op geplakt te zijn… Vooral te zien op foto 18…

    Login om te reageren
  11. Phoenix zegt

    14 januari 2014 om 10:16

    In het begin moest ik even wennen aan het design, maar nu vind ik hem stukken mooier.
    Ik ben wel benieuwd naar de Shelby uitvoeringen.
    Persoonlijk zou ik liever de V8 hebben dan de Ecoboost viercilinder, maar deze is financieel een stuk aantrekkelijker en misschien zien we hem daardoor wel vaker in het straatbeeld.

    Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      14 januari 2014 om 15:17

      @Phoenix: Waarschijnlijk nemen ze afscheid van de naam Shelby en gaan ze terug naar Cobra.
      Beste dik maar vind de vorige net nog iets mooier nog steeds , misschien moet ik wachten totdat deze in the wild te zien is.

      Login om te reageren
  12. screamer zegt

    14 januari 2014 om 10:18

    Ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit van het interieur en het verbruik van de ecoboost motoren (niet vanwege lease, maar gewoon gebruik, of het een beetje een daily driver kan zijn)
    oja, en de aanpassingen voor NL, qua richtingaanwijzers, mistlampen, dat soort spul.

    Login om te reageren
  13. welkombart zegt

    14 januari 2014 om 10:57

    Gezien zijn afmetingen komt hij in een premium segment, waar hij moet concurreren met A5, 4-serie en diverse Mercedessen. In een markt waarin het CO2-getal alles bepaalt. En de 2 liter diesel de standaard is.

    De Hyundai Genesis coupé heeft een vergelijkbaar probleem. Wanneer heb je er voor het laatst een zien rijden?

    Login om te reageren
  14. Hupke zegt

    14 januari 2014 om 12:51

    Misschien is het irrationeel, maar ik vind deze bak en al z’n voorgangers verwerpelijk.
    Een hoop pk’s en er wat bruut uit zien. Bweeuurk

    Doe mij dan maar een seven, of een coupe die er niet zo vadsig uitziet en die al af is als je bij de dealer wegrijdt.

    Login om te reageren
  15. Rob zegt

    14 januari 2014 om 14:29

    Cabrio mogen ze achterwege laten, die valt een beetje tegen.
    De coupe daarentegen niet! Bijzonder fraaie wagen.

    Login om te reageren
  16. jensgib zegt

    14 januari 2014 om 16:23

    HEBBEN!

    Login om te reageren
  17. The360box zegt

    14 januari 2014 om 18:11

    Haalt het bij lange na niet bij zijn voorgangers, vooral de voorganger ziet er erg ‘gay’ uit.

    Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      14 januari 2014 om 22:55

      @The360box: hij wordt inderdaad te mooi en is niet grof meer…

      Login om te reageren
  18. mclarenf1lm zegt

    14 januari 2014 om 18:21

    Ben benieuwd naar de Shelby en roush varianten. Verder blijft het even wennen aan de neus voor mij.

    Login om te reageren
    • newguy92 zegt

      14 januari 2014 om 20:19

      @mclarenf1lm: vergeet saleen niet

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North