Ford Mustang is geil geel en klaar voor Europa

Auteur: , 31 Reacties

De Mustang. De sportwagen waar iedere Amerikaan van durft te dromen omdat hij wellicht ooit bereikbaar blijkt te zijn, al dan niet op de tweedehands markt. We zouden het de Amerikaanse 911 kunnen noemen en nu komt 'ie nog terug naar Europa ook!

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar mijn hartje gaat sneller kloppen van zo’n prettig dikke Amerikaan. De Mustang is daarbij natuurlijk één van de iconen en waarschijnlijk het meest bereikbare voorbeeld van een vette musclecar. Dat Ford het ding nu weer officieel in Europa gaat verkopen is dus een bijzonder prettig vooruitzicht.

De nieuwe ‘stang lijkt er ook helemaal klaar voor: men is eindelijk afgestapt van de boerenkarren-achteras en er zijn nieuwe, moderne Ecoboost motoren. Gelukkig blijft ook de sappige V8 gewoon beschikbaar. Een gele coupé en een grijze cabrio sieren de beursvloer van Detroit en onze assistent-fotoslaaf liep om beide exemplaren een rondje. Kies maar!



31 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
sinds de eerste generatie mustangs vond ik ze allemaal niet echt zo elegant maar, deze heeft weer de charme van de eerste generatie!
@zweed: Ik vind het eerder lompe bakbeesten. Vooral bij de cabrio valt dit op. Wel een verbetering op de vorige mustang
@zweed: wat denk je dan van de nieuwe Amerikaanse Fusion? (Hoorde in NL de nieuwe mondeo maar weer niet of die helemaal het zelfde is)
Lekker lekker! Vind het ook tof hoe die achterlichten verwerkt zijn, het is een mooie verwijzing naar de achterlichten van de oude fastbacks. 50 jaar alweer een icoon, hier misschien wat minder maar toch
ik vind um vet, dit is echt autoporno :D
@mustangfreak: vooral als je hem hoort lopen! Heel dik maar hopelijk hebben ze wat aan dat achterlijke verbruik gedaan….
Helaas is een Mustang financieel helemaal niet bereikbaar voor Jan Modaal, dankzij onze BPM of eufemistisch ‘CO2 heffingen’ genoemd in combinatie met belachelijk hoge brandstofprijzen. Twee zaken die de regering NIET gelijkt trekt met Europa. Alleen de lasten van 1 economisch ruimte, maar geen (automotive) lusten!
@audir8v10: En daarom zijn de EcoBoost motoren ook voor deze auto beschikbaar :)
Op de autoruit van de zwarte Mustang staat “Locked for your protection”. Want de binnenkant van de auto probeert je te vermoorden als je instapt?
die soort van diffuser past niet echt bij de auto, zelfde als de voorkant, kon wat eleganter. Zonde want de lijnen zijn verder wel mooi.
Ik wil hem, dicht graag in licht blauw met witte strepen. Of mat zwart, stel je voor als dat in je spiegels komt opduiken.
een 4 cilinder in een mustang , top lol
@johanhummer9: Die 4 cilinder heeft anders wel meer dan 300pk.
@babbaloerie: ja maar daardoor loopt die niet mooier. Ik vind de 328i ook echt niet beter dan de E9X 330i die loopt veel mooier…
@babbaloerie: en heeft daarmee meer vermogen dan een 2005 GT V8. En mede door het gewicht echt sneller zijn met de “viercilindertje”

Persoonlijk vind ik het als vloeken in de kerk, in een mustang hoort een V8! Al vrees ik dat we die weinig gaan zien… Helaas…
@johanhummer9: De Mustang II en III zijn ook gewoon leverbaar geweest met viercilinders. Van de III werd een viercilinder turbo juist gebruikt in een sportief topmodel, de SVO. Een 4 cilinder is dus ‘historisch verantwoord’ zou je kunnen zeggen :-)

Ik zou me overigens niet schamen voor een 300pk 4 cilinder coupe.

En ach, bekijk het zo: als de ‘uitstootbelasting’ hiermee binnen de perken blijft gaan we hem misschien nog wel zien op de Nederlandse wegen ook
De Amerikaanse 911? Hij begint daar omgerekent voor nog geen €23.000,-!
Extreem mooie kar! En dus daar voor niks.
@aventadorsv:
Daar 23.000 en hier om en nabij een ton… Gewoon uit Amerika halen. Een schade pakketje erbij en invoeren kom je op Max 30,000 35,000 uit ipv 100 duzend…
@avantplus: Ben benieuwd wat ie hier als 4-cilinder hier gaat kosten.
Daar kost een instap BMW 320i net zoveel als n Mustang. Zal hier inderdaad “net ietsjes” anders liggen.
Ik vond de vorige toch dikker, de neus van de vorige oogde veel agressiever!
Bovendien vind ik de onderkant i.c.m. de diffuser niet kloppen met de rest van de achterkant, het lijkt er achteraf op geplakt te zijn… Vooral te zien op foto 18…
In het begin moest ik even wennen aan het design, maar nu vind ik hem stukken mooier.
Ik ben wel benieuwd naar de Shelby uitvoeringen.
Persoonlijk zou ik liever de V8 hebben dan de Ecoboost viercilinder, maar deze is financieel een stuk aantrekkelijker en misschien zien we hem daardoor wel vaker in het straatbeeld.
@Phoenix: Waarschijnlijk nemen ze afscheid van de naam Shelby en gaan ze terug naar Cobra.
Beste dik maar vind de vorige net nog iets mooier nog steeds , misschien moet ik wachten totdat deze in the wild te zien is.
Ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit van het interieur en het verbruik van de ecoboost motoren (niet vanwege lease, maar gewoon gebruik, of het een beetje een daily driver kan zijn)
oja, en de aanpassingen voor NL, qua richtingaanwijzers, mistlampen, dat soort spul.
Gezien zijn afmetingen komt hij in een premium segment, waar hij moet concurreren met A5, 4-serie en diverse Mercedessen. In een markt waarin het CO2-getal alles bepaalt. En de 2 liter diesel de standaard is.

De Hyundai Genesis coupé heeft een vergelijkbaar probleem. Wanneer heb je er voor het laatst een zien rijden?
Misschien is het irrationeel, maar ik vind deze bak en al z’n voorgangers verwerpelijk.
Een hoop pk’s en er wat bruut uit zien. Bweeuurk

Doe mij dan maar een seven, of een coupe die er niet zo vadsig uitziet en die al af is als je bij de dealer wegrijdt.
Cabrio mogen ze achterwege laten, die valt een beetje tegen.
De coupe daarentegen niet! Bijzonder fraaie wagen.
HEBBEN!
Haalt het bij lange na niet bij zijn voorgangers, vooral de voorganger ziet er erg ‘gay’ uit.
@The360box: hij wordt inderdaad te mooi en is niet grof meer…
Ben benieuwd naar de Shelby en roush varianten. Verder blijft het even wennen aan de neus voor mij.
@mclarenf1lm: vergeet saleen niet

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).