• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford reageert kort en krachtig op Elon Musk’ betoog

Auteur: RubenPriest, gepost 8 maart 2021 om 09:04 – 8 Reacties

Ford reageert kort en krachtig op Elon Musk' betoog

Elon Musk complimenteerde zichzelf en De Amerikaanse autofabrikant Ford. Dat kon de CEO van Ford wel waarderen.

Twitter is voor Elon Musk dé uitlaatklep om zijn gedachten te delen met de wereld. Soms deelt de Tesla CEO de grootste onzin en soms zit er best wat interessants tussen. Zo werd Musk betrapt op een compliment voor een Amerikaanse autofabrikant. Een momentje om in te lijsten.

Op Twitter plaatste Elon Musk een berichtje waar onder andere Chrysler en General Motors een klap om de oren kregen. In de tweet schrijft Musk dat Tesla en Ford de enige Amerikaanse autofabrikanten zijn die niet bankroet zijn gegaan. Het ontwikkelen van auto’s, het maken van prototypes en het zorgen voor gezonde financiën is niet makkelijk, aldus Musk.

Elon Musk en Ford tweet

Respect…. https://t.co/jJDsCvf0AY

— Jim Farley (@jimfarley98) March 5, 2021

Ford CEO Jim Farley reageert kort en krachtig met een ‘respect’ op het betoog van Musk. Tegelijkertijd is de tweet van Musk misschien wat voorbarig. Tesla is nog een relatief jonge autofabrikant, terwijl grote bekende automerken al een geschiedenis kennen van tientallen jaren. Het succes van Tesla begon met de Model S in 2012 en de daarop volgende modellen. Dat is nog geen 10 jaar geleden. Musk gelooft natuurlijk in het fundament van zijn merk en ziet de toekomst met vertrouwen tegemoet.

Feit is dat Tesla voor elkaar heeft gekregen wat inderdaad velen anderen niet is gelukt. Daarvoor mag Musk zichzelf best een schouderklopje geven.

Ook interessant!

  • Video: Elon Musk legt Cryptocurrency uit
  • Elon Musk uitgeroepen tot Persoon van het Jaar 2021
  • Musk Volkswagen
    Elon Musk: Volkswagen zal slagen!
  • Elon Musk trekt extra aandacht met rijdende Tesla Cybertruck

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Elon Musk, Ford, geld, Tesla, twitter, Video

Vorig bericht: « De Aston Martin F1 Safety & Medical Car zijn hier
Volgend bericht: Porsche neemt nog groter stukje van de Rimac-taart »

Lees Interacties

Reacties

  1. Charles Taycan 4S zegt

    8 maart 2021 om 09:38

    Knap gedaan van Musk idd en Ford!👍

    Login om te reageren
  2. erikabarth zegt

    8 maart 2021 om 10:03

    Knap gedaan?? de hele auto sector ligt al decennia aan de kunstmatige beademing, Tesla net zo goed, die heeft enkel kunnen overleven van investeerders en subsidie.

    Login om te reageren
    • Paul58 zegt

      8 maart 2021 om 10:28

      @erikabarth: het gaat om de beweging welke hij heeft veroorzaakt in de automotive. Daarbij is er volgens mij geen enkel automerk bijgekomen in een hele lang tijd welke niet binnen 10 jaar failliet is gegaan (geen niche merken meegerekend). Buiten Tesla heeft hij ook nog succes in ruimtevaart, ik vind het maar knap.

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        8 maart 2021 om 15:18

        Het ging hier juist *niet* om die beweging, maar puur om de bewering dat Tesla nog niet failliet is gegaan, en een paar van die andere grote jongens wel. Dat die vergelijking nogal scheef loopt behoeft toch geen uitleg hè?

        En de stelling van @erikabarth dat ook Tesla alleen overleeft dankzij subsidie is zeker niet onwaar. Tesla haalt het overgrote deel van zijn winstmarge namelijk uit de verkoop van emissierechten. Dat, en het feit dat electrische auto’s in heel veel landen zijn vrijgesteld van allerlei belastingen, zorgde ervoor dat Tesla de afgelopen 10 jaar kon concurreren met de ICE’s van de concullega’s.

        Maar nu die andere fabrikanten ook meer en meer EV’s op de markt brengen hebben ze die emissierechten van Tesla steeds minder hard nodig en zal de winst van Tesla Inc steeds meer uit de verkoop van auto’s moeten komen – oftewel: het zou mij niet verbazen als die de komende paar jaar relatief steeds duurder worden. Dat gaat dan ook nog versterkt worden omdat de belastingvoordelen op EV’s de komende paar jaar zullen worden afgebouwd.

        Tesla heeft absoluut de eerste slag gewonnen en ik zie het bedrijf ook zeker niet zomaar kopje onder gaan, maar we zullen zien waar het over 10 jaar staat.

        Login om te reageren
      • Variomatic zegt

        9 maart 2021 om 08:18

        @kevin1989: die ‘beweging’ was er ook wel gekomen zonder Tesla hoor, dankzij de steeds verder aangescherpte emissienormen hebben autofabrikanten geen keuze meer wat dat betreft. Dat Tesla de electrificatie van de automobielindustrie heeft veroorzaakt is echt pertinente fanboy prietpraat. Er is ook niks ‘disruptive’ aan: de rest zat niet te slapen, de rest maakte gewoon een gezonde belangenafweging zoals hun aandeelhouders dat van ze mogen verwachten en stemde daar het introductiemoment van electrische modellen op af. In dat vacuum heeft Tesla even een rol van betekenis kunnen spelen die nu alweer afkalft..

        Login om te reageren
        • autorijdert zegt

          9 maart 2021 om 09:38

          Volgens mij geloof jij deze onzin die je verspreid zelf ook nog?

          Als die beweging al in gang was gezet waarom betalen die bedrijven dan miljarden aan Tesla voor CO2 emissierechten?

          En als je met in gang gezet bedoelt dat EV’s in 2040 langzaam mainstream zouden worden heb je wel gelijk ja, dat is echter 30 jaar te laat dan.

          Login om te reageren
  3. alfapeter zegt

    8 maart 2021 om 10:09

    Deze keer heeft hij dus volkomen gelijk. Ford had geen bail-out nodig in 2008 en slaagt er sindsdien in om met nieuwe producten bovenaan in de amerikaanse verkoopslijsten te staan. Chrysler daarentegen blijft met oud spul komen en zakt steeds verder weg. Het is maar te hopen dat Stellantis daar wat kan aan doen.

    Login om te reageren
  4. okdoei zegt

    8 maart 2021 om 10:49

    “Terwijl grote bekende automerken al een geschiedenis kennen van tientallen jaren.”

    Doe maar 100 jaar…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North