• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford stuurt brief met vervelende mededeling naar GT-klanten

Auteur: RubenPriest, gepost 21 juli 2017 om 16:58 – 42 Reacties

Ford


Sorry guys. -Ford

Trouble in paradise. In dit geval bij Ford. Diverse klanten die zitten te wachten op de nieuwe GT moeten nog langer geduld hebben. De Amerikaanse autofabrikant heeft deze week een brief verstuurd aan diverse klanten.

In de brief schrijft Ford dat er zich problemen hebben voorgedaan op de productielijn en dat het langer gaat duren om de GT te leveren. Om hoeveel toekomstige GT-eigenaren het gaat is niet bekend. Het is tevens onbekend hoelang de vertraging gaat duren. De brief werd ondertekend door topmannen Dave Pericak en Henry Ford III.

Afgelopen december is Ford gestart met de productie van de GT. De eerste 50 exemplaren zijn inmiddels geleverd. De productie van de supercar loopt tot en met 2020. Het laatste groepje zal dus tegen 2021 in de GT rijden. Ford presenteerde de productieversie van de supersnelle tweezitter in 2015 tijdens de North American International Auto Show. (via Autonews)

Ook interessant!

  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
  • Te koop. Maar niet deze
    Te koop: 2005 Ford GT met een beetje werk
  • Deze twee Ford GT's zijn wél geslaagd
  • Ford GT krijgt
    Ford GT krijgt nu de enige echte goede motor

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, ford-gt

Vorig bericht: « Duitse autofabrikanten blijken onderling dikke matties
Volgend bericht: 6 iconische foto’s met een Ferrari F40 in de hoofdrol »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    21 juli 2017 om 17:05

    Toch bijzonder dat zo’n groot bedrijf moeite heeft met die kleine speciale series. De vorige was ook een aantal keer vertraagd. Je zou toch denken dat ze die dingen er zo uit stampen. 2015 introductie – 2021 rijden. Dan is ie 6j oud. Auto is geweldig hoor, daar niet van. Maar toch.

    Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      21 juli 2017 om 17:10

      @E34M5Touring: Duurt inderdaad behoorlijk lang… Maar ze worden volledig met de hand gebouwd ergens in een loods in Canada, door een ander bedrijf. Maar 4 jaar wachten, terwijl men al een flinke aanbetaling heeft gedaan is niet echt ideaal. De concurrentie zoals bijvoorbeeld Ferrari heeft dan allang weer de volgende iteratie van de 488 op de markt gebracht.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        21 juli 2017 om 17:13

        @trustmeiamanengineer: Ja kijk. Canada.
        https://www.youtube.com/watch?v=EY6fp95uGfM
        Daar ga je he.
        I’m not your buddy, guy!!!

        Login om te reageren
        • klotskuukske zegt

          21 juli 2017 om 17:57

          @E34M5Touring: I’m not your guy, pal!!

          Login om te reageren
        • porsche928 zegt

          21 juli 2017 om 18:15

          @E34M5Touring: i’m not your Guy, pal.

          Login om te reageren
          • porsche928 zegt

            21 juli 2017 om 18:16

            @porsche928: stomme refresh.

            Login om te reageren
          • victornator95 zegt

            21 juli 2017 om 23:24

            @porsche928: I’m not your pal, friend!

            Login om te reageren
      • towi1989 zegt

        21 juli 2017 om 17:56

        @trustmeiamanengineer: wacht eens even…. volledig met de hand gebouwd en dan een probleem met de productielijn??? Zijn alle werknemers opeens hun handen verloren of wat moet ik me daar bij voorstellen?

        Login om te reageren
        • mauking zegt

          21 juli 2017 om 18:08

          @towi1989: ja bij het opgraven naar ijzererts.

          Login om te reageren
        • sr20det zegt

          21 juli 2017 om 18:08

          @towi1989: ze schijnen alleen maar linkerhanden te hebben.

          Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      21 juli 2017 om 17:18

      @e34m5touring: Dit is eigenlijk gewoon heel normaal. Een ground-up nieuwe auto ontwikkel je in 5-7 jaar. Onder die tijd doe je dingen die het allemaal niet ten goede komen. Punt bij de GT -huidige en voorgaande- dat die recht van de schetstafel het publiek werd ingegooid. Terwijl pakweg een Volvo V60 pas op het laatste moment werd getoond.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        21 juli 2017 om 18:16

        @heidekonijn: Is zeker waar. Maar we praten nog wel steeds over 1 van de grootste autoproducenten. Zelfs als je subcontract moet je dat soort dingen toch gewoon op kunnen lossen. Bij de vorige was het minder erg, dat was een full on retro design. Dat wordt niet oud, dat is al oud. Maar deze oogt nu heel modern, maar over 6j?

        Login om te reageren
        • heidekonijn zegt

          21 juli 2017 om 19:38

          @e34m5touring: Perceptie is veel.Zie ook de “nieuwe” NSX waar Honda al jaren mee loopt te leuren en nu pas uit is. Weinig animo over te horen terwijl toch indrukwekkende auto.

          Login om te reageren
    • slickrick zegt

      21 juli 2017 om 17:36

      @E34M5Touring: je bent afhankelijk van tientallen suppliers voor onderdelen, die allemaal stuk voor stuk worden uitgeknepen, hoeft er maar eentje tussen uit te vallen en je productie ligt stil.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        21 juli 2017 om 18:18

        @slickrick: Allemaal waar. Maar zoals ik tegen Heidekonijn ook zei, we praten hier niet over Koenigsegg met een oplage van 3,5 auto per jaar maar over een mega concern. Zelfs als je outsourced hou je daar toch een goeie vinger in de pap. Dan moet dat toch op te lossen zijn.

        Login om te reageren
        • slickrick zegt

          21 juli 2017 om 21:57

          @E34M5Touring: weet je, toevallig produceert koeningsegg echt alles zelf, zelfs de velgen maken ze in-house, echt super cool. Enige wat ze inkopen zijn de banden. Maar back to ford USA, misschien hebben ze zich vergist op die GT, net iets te complex, het is geen mustang met goedkoop plastic en een V8

          Login om te reageren
      • mashell zegt

        22 juli 2017 om 07:15

        @slickrick: goed punt. Waar je van een auto als de Focus zogeheten “second suppliers” kunt hebben (een ander bedrijf dat het zelfde onderdeel maakt) is zoiets niet haalbaar voor zo’n kleine serie.

        Login om te reageren
  2. ibssr zegt

    21 juli 2017 om 17:08

    De levertijd op mijn ‘made in Italy’ Giulia Veloce was twee maanden. Wat is tegenwoordig de levertijd op auto’s. Ik weet van een collega dat levertijd op de Duitse Opel Mokka (productie in Spanje) kan oplopen tot 4-5 maanden. Een vriend van mij heeft 6 maanden gewacht op zijn Volvo V90. Hoe zit dit bij andere merken?

    Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      21 juli 2017 om 17:12

      @ibssr: Mazda CX-3 van m’n broertje duurde ook een aantal maanden, maargoed die moeten ook nog helemaal met de boot uit Japan komen.

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        21 juli 2017 om 17:22

        @trustmeiamanengineer: ik weet niet waar de Ford Gt gemaakt wordt, maar als het West-Amerika is dan is dat ook niet echt heel dichtbij…..

        Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      21 juli 2017 om 17:15

      @ibssr: Meeste merken zitten doorgaans rond de 2-3 maanden. Aziatische merken soms iets langer ivm verschepen. Kan ook erger, toen KIA de eerste Sorento introduceerde hadden ze blijkbaar niet verwacht dat iedereen er 1 kocht. Toen zaten ze ineens op 18 maanden levertijd. Voor een Sorento…

      Login om te reageren
      • noosaheads zegt

        21 juli 2017 om 22:47

        @e34m5touring: Ik verkocht in die tijd al een paar jaar KIA’s Shuma’s,Carnival’s Mentor’s Pride’s Pregio’s Rio’s Clarus.Ik heb ze allemaal voorbij zien komen.Toen de Sorento in september 2003 bij de dealers arriveerde was het kermis.De levertijden gingen al heel snel sky high, maar uiteindelijk viel het uitzonderingen daargelaten wel mee.Rond de 6/8 maanden was meer de praktijk.In Duitsland daarentegen was het inderdaad wel 12 tot 18 maanden.Wij exporteerden dan ook relatief veel Sorento’s en Santa Fe’s naar onze oosterburen.

        Login om te reageren
        • noosaheads zegt

          21 juli 2017 om 22:54

          @noosaheads: September 2002 uiteraard.

          Login om te reageren
    • heidekonijn zegt

      21 juli 2017 om 17:20

      @ibssr: Varieert wild, per model. Een V40 kan twee weken duren, terwijl een V90 waar massieve problemen met de productielijn waren heel wat langer nam. Het blijven mensen die het maken. Of toch managen alleszins.

      Login om te reageren
    • unknown32 zegt

      21 juli 2017 om 17:47

      @ibssr: vorig jaar een MB V-klasse 8-9maand

      Login om te reageren
    • veppiale zegt

      21 juli 2017 om 17:55

      @ibssr: mijn bmw 330e was 8 weken.

      Login om te reageren
    • woudloper zegt

      21 juli 2017 om 18:04

      @ibssr: C klasse en 3 serie 12 weken

      Login om te reageren
    • Pallas zegt

      21 juli 2017 om 18:44

      @ibssr: Ik wacht nog steeds op mijn Spyker…

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        21 juli 2017 om 20:45

        @pallas: Hehe :D Spyker op z’n kop!

        Login om te reageren
    • B00G1E zegt

      21 juli 2017 om 21:31

      @ibssr: hier in murica is er geen wachttijd, je koopt vrijwel altijd je auto direct van de stalling van de dealer.
      Bestellen kan maar kost veel en duurt lang en de terreinen staan vol met allerlei modellen en kleuren.

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      22 juli 2017 om 08:07

      @ibssr:
      Bij Haagse Harry’s Top Occasionnetjes Paleis rijdt je zo dezelfde avond weg.
      Man die je gelijk vriend noemt en alles financiert!

      Login om te reageren
  3. Haakie zegt

    21 juli 2017 om 17:14

    Op een Trabant moest je als oost-duitser meer dan 12 jaar wachten. Suck it up…

    Login om te reageren
  4. snorrewietskie zegt

    21 juli 2017 om 17:20

    Dear customer. We made a mistake. Is seems there is a v6 in your car. Offcourse this is supposed to be a v8. We would like you to return your car so we can fix this issue and your and our reputation stays intact.
    Too Dee Loo

    Login om te reageren
  5. cpp1 zegt

    21 juli 2017 om 17:23

    Ik zou bedanken en de reservering lekker intrekken. Beetje 5 jaar wachten op een auto…toedeledokie.

    Login om te reageren
  6. kniesoor zegt

    21 juli 2017 om 17:28

    Geloof niet, dat ik ’t geduld voor dergelijke levertijden zou kunnen opbrengen. Ook niet voor een auto, die tegen de tijd-dat-ie geleverd wordt wellicht het nodige meer waard is geworden. Vond – eind vorige eeuw – 7 maanden levertijd op de Alfa 156 al zo ongeveer ondraaglijk.

    Login om te reageren
  7. dakarbemo zegt

    21 juli 2017 om 17:59

    De ontwikkelingen in dit segment gaan zo hard. Daarom snap ik niet zo goed dat merken niet totaal leveren zolang de hype er nog is. Dat geld nu ook voor de Merc AMG GTR. De hype is totaal over en leveringen langzaam. Als ik een GTR had stond ie nu te koop, hype over no one cares anymore.. dat geld ook voor de GT in 2020 hype over piss off

    Login om te reageren
  8. willeme zegt

    21 juli 2017 om 18:13

    Il zou het er wel voornover hebben. Het is niet alsof het je daily is. Sterker nog, er zou toch geen kilometer mee gereden zijn, ook al werd de GT wèl geleverd.

    Login om te reageren
  9. isn1981 zegt

    21 juli 2017 om 18:42

    Ik denk dar de kopers de komende jaren nog een aantal keer zo een brief zullen ontvangen. Waarom??? Nou meeste hebben al een auto collectie waar je U tegen zegt. Zo hoopt Ford dat de klanten niet vergeten dat de ze er 1 gekocht hebben.

    Login om te reageren
  10. JanJansen zegt

    21 juli 2017 om 21:02

    Nog altijd een betere investering dan je geld op de bank zetten.

    Bij dit soort projecten wordt alles geoutsourced. Als er maar een leverancier niet levert ligt alles stil.
    Beetje analoog wat er bij Spyker steeds gebeurde.

    Login om te reageren
  11. desjonnies zegt

    22 juli 2017 om 08:14

    Simpel, de mores bij FORD is volume op industriėle wijze ontworoen, ontwikkeld en geproduceerd.
    En nu moeten ze iets gaan bouwen wat geheel tegendraads aan de FORD cultuur is, vergis je niet Henry Ford is de uitvinder van massa productie van auto’s, geheel ingericht om productiekosten te drukken en eenzelfde kwaliteit te kunnen waarborgen.
    Ze huurden vroeger niet voor niets derden als Shelby, Cosworth en Lotus in voor speciale FORD’s en ze begonnen pas vrij laat met hun eigene AVO competitieafdeling.

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    22 juli 2017 om 12:31

    Tja, exclusiviteit heeft zo z’n keerzijde.

    Login om te reageren
  13. exclusieviteitsfreak zegt

    23 juli 2017 om 16:52

    Ik ben ‘ns benieuwd of er ooit ’n Ford GT op de markt gaat komen met ’n V12 motor met zo’n 750 pk aan boord . . . , en / of Ford daar al aan gedacht heeft . . .

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North