Forever Alone in de Jaguar Project 7

Auteur: , 22 Reacties

Wie ooit in het Louwman Museum is geweest weet hoe verschrikkelijk sexy de D-Type is die daar opgesteld staat. Jaguar probeert met de Project 7 deze Le Mans-overwinnaar nieuw leven in te blazen, en dit zijn de livefoto's van dat snoepje op Goodwood.

We weten niet hoe hoog het loon is van Jaguars designbaas Ian Callum, maar hij is het elke pond waard. Wát een machine. Als basis voor de Project 7 dient een F-Type met een ingekorte voorruit, opgetuigd met koolstofvezel accenten en een fairing achter de hoofdsteun van de bestuurder. En géén passagiersstoel, maar een opbergplekje voor je helm. Prioriteiten, Jaguar heeft ze op orde.

Zonder de aanwezigheid van anderen de tot 550 pk en 680 Nm opgevoerde 5.0 liter V8 laten roffelen dankzij de aangepaste sportuitlaat, en razendsnel door de Quickshift-transmissie raggen terwijl je de oprijlaan van Lord March aflegt. Ian Callum doet het. Leventje!

Helaas zal Jaguar van de Project 7 – vernoemt naar de zeven Le Mans-overwinningen van het Britse merk – geen productiemodel bouwen. Zeggen ze. Maar alleen die motorupgrade doorvoeren in de F-Type zou al een leuk begin zijn, Jaguar.



22 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Vind hem eigenlijk niet heel bijzonder. Dan liever een gewone f-type.
@timmr2:
En het zal nog steeds aan obesitas lijden, een beetje all show and no go vrees ik…
@StijnB: precies, is echt behelpen met die 550pk… Zou je in het moderne verkeer wel mee kunnen komen?
@Svenska_Aeroplan_AB:
Er is véél meer in het (auto-)leven dan straight line speed…
De opengewerkte nieren aan de voorzijde staan ‘m goed!
Ziet er eigenlijk vrij sjonnie uit .
Die achterkant is lelijk !!!
@gerjan: Die achterkant vind jij lelijk. ;-)
Ik snap het niet helemaal, het is niet alsof er geen plek is voor een passagiers stoel… had er dan echt een éénzitter van gemaakt.
@Foramen: Precies mijn gedacht, dit is het gewoon net niet… Ik vind het een beetje half werk.
@Foramen: exact had dan ook de voorruit alleen de breedte van de bestuurder gegeven, dit is een beetje slap, had meer van de jongetjes en meisjes verwacht
Ik zei het in vorig artikel ook al, jammer dat ze niet een smaller raampje hebben geplaatst en de bijrijderskant dicht hebben gemaakt aan de bovenkant… Dat zou veer beter gestaan hebben!
@notsobig: *veel
Cool zelfs ventilatieroostertjes om je helm te luchten
Hoe heeft eigenlijk zo’n welving achter de bestuurder? Vroeger was het populair in de racesport, je ziet het nu ook weer vaker. Ze zijn voor geleiding van de wind, toch?
@lacker: woord van 3 letters met een i en 2x een t, je mag ze zelf in de goede volgorde zetten.
@mashell: doe ik het voor :-)
@lacker: In de tijd van de D-type dacht men dat het de wervelingin achter de bestuurder zou verminderen en de rechte lijn stabiliteit ten goede zou komen.
Tegenwoordig hoopt men dat het(met name race)auto’s sneller afremt als ze zijdelings de lucht in vliegen
Ik vind het teveel een F type met addons. En de F-type heeft die helemaal niet nodig, want die is prachtig.
Desalniettemin, Jaquar is in het algemeen goed bezig de laatste tijd en het zou toch mooi zijn als ze dit en vooral die prachtige CX75 zouden uitbrengen!
@lacker: Volgens mij heet dat een ‘bubble’. Ben hier niet zeker van, zou het anders ook wel graag willen weten hoe het dan wordt genoemd!
Jaguar D-type blijft mooier, hoewel de F-type erg mooi is…
Prachtigg :) !

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).