• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Formule 1-auto’s worden steeds meer rijdende rouwzuilen?

Auteur: sir_smokalot, gepost 25 maart 2014 om 14:45 – 25 Reacties

Lest we forget


De laatste tijd lijkt er bij de F1-teams plotseling een enorme maatschappelijke betrokkenheid en colectieve rouw op te spelen. Een goede zaak, of is terughoudendheid op zijn plaats?

Er is natuurlijk het een en ander gebeurd de laatste tijd: niet in de laatste plaats Schumachers coma, maar ook is het dit jaar 20 jaar geleden dat Ayrton Senna verongelukte. Beide gebeurtenissen worden op verschillende racebolides herdacht, via een hashtagtekst #keepfightingmichael op de Mercedes W05 en een nieuw Senna-logo op de neus van de Williams bijvoorbeeld (sinds Senna’s overlijden prijkt de ‘double S’ overigens al op de neus, dit is een nieuw design).

Het aankomende weekend wordt de Grand Prix van Maleisië verreden, en dus leek het Mercedes een goed idee om met de slachtoffers van vlucht MH370 mee te leven middels opnieuw een hashtagtekst: #PrayForMH370. Niet alleen is dit sinds de ontwikkelingen van gisteren wat wrang, aangezien er weinig meer te bidden valt voor de vlucht die nagenoeg zeker op de bodem van de oceaan ligt, je kunt je ook afvragen wat een dergelijke uitlating op een sportevenement te zoeken heeft.

Natuurlijk is maatschappelijke betrokkenheid goed, maar hoe vaker je tekstjes op auto’s plakt, hoe meer de boodschap verwatert. Of is het juist goed dat loze ruimte voor steunbetuigingen wordt aangewend?

Update: Mercedes laat weten met het oog op de recente ontwikkelingen de originele tekst te wijzigen in «TributetoMH370». Ook werd vandaag bekend dat rouwende nabestaanden uit hun Maleisische hotels zijn gebonjourd om plaats te maken voor F1-personeel, dat gereserveerd had.

Ook interessant!

  • Bugatti van Schumacher
    Video: Netflix trailer Schumacher documentaire
  • FIA hint naar Formule 1 auto's op waterstof
    FIA hint naar Formule 1 auto's op waterstof
  • Verstappen voorbij aan Schumacher
    Verstappen voorbij aan Schumacher, aldus Coronel
  • F1 2022
    BREEK: De Formule 1 auto voor 2022 is officieel

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

ayrton-senna, Formule 1, Michael Schumacher

Vorig bericht: « Pouw Automotive Group failliet verklaard [updated]
Volgend bericht: Inval bij uitlaatboeren zorgt voor demper op feestvreugde »

Lees Interacties

Reacties

  1. celicatwincam zegt

    25 maart 2014 om 14:49

    Precies wat je zegt, als je dit op 1 auto in 1 race per jaar doet komt de boodschap wel over, 3 van die tekstjes in één week en het verliest z’n waarde…

    Login om te reageren
  2. poes zegt

    25 maart 2014 om 14:53

    Mag ik jullie er even aan herinneren dat er sinds de dood van Senna altijd een Senna tekentje op de iedere Williams heeft gestaan…

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      25 maart 2014 om 14:59

      Dat weten we, maar de ‘double S’ is nu iets anders uitgevoerd. Zal ’t echter nog wel even toevoegen.

      Login om te reageren
  3. valetparker zegt

    25 maart 2014 om 14:54

    Senna en Schumi op de auto’s is voor mij vanzelfsprekend, maar oproepen om te bidden lijkt me nogal onzin. Zullen ze dan volgende keer #prayforaflattyreforsomeone, #prayagainstaferrariwin of #prayforrain erop zetten?

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      25 maart 2014 om 17:33

      @valetparker: #prayforV10’s

      Login om te reageren
  4. autoblogger zegt

    25 maart 2014 om 15:02

    #KeepZandvoortAlive

    Login om te reageren
  5. riddertevoet zegt

    25 maart 2014 om 15:08

    tja bij Williams Grand Prix Engineering zullen ze ongetwijfeld in staat zijn om na 20 jaar die Senna logo’s van hun auto’s af te pulken maar wat zou precies de toegevoegde waarde daarvan zijn?
    #Senna #Legend #NeverForget

    Login om te reageren
    • thierryvth zegt

      25 maart 2014 om 17:29

      @ridder te voet: senna dat is toch die vent die zelfmoord pleegde toen bleek dat hij niet de grootste rijder ooit zou worden omdat schummi hem zoek reed?

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        25 maart 2014 om 19:11

        @thierryvth: ehh… Ach laat ook maar.

        Login om te reageren
        • stamp zegt

          25 maart 2014 om 20:09

          @ej20g: onder een steen; geboren en getogen. Hij is het.

          #SENNA #rillingen

          Login om te reageren
  6. faalhaas zegt

    25 maart 2014 om 15:10

    Ik heb altijd dooie insecten op mn auto, gewoon mooi als eerbetoon.

    Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    25 maart 2014 om 15:17

    Dus dadelijk heeft Mercedes Twitter als sponsor?

    Login om te reageren
  8. harie zegt

    25 maart 2014 om 15:20

    “Er zijn meer dode dan levende mensen” moet een marketingexpert gedacht hebben… Gat in de markt…

    Login om te reageren
  9. reistje zegt

    25 maart 2014 om 15:34

    Voor Schumi vind ik het wel toepasselijk en dat Williams het altijd al voor Ayrton doet vind ik ook wel wat hebben.

    Overigens vind ik de manier met de hashtags erg onrespectvol klinken. Het klinkt eerder al een SBS6 actie ofzo…

    Login om te reageren
  10. ferrarithijs zegt

    25 maart 2014 om 15:38

    Nounou, het is verschrikkelijk, oh oh wat een nieuws.
    Waar maak je je druk om? Het is toch netjes dat ze dit doen?

    Login om te reageren
  11. jack_abarth zegt

    25 maart 2014 om 15:39

    #KeepAutoblogAddFree#

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      25 maart 2014 om 16:08

      @jack_abarth: #addtobasket

      Login om te reageren
    • norge zegt

      25 maart 2014 om 17:30

      @jack_abarth: Reclame ? Welke reclame?

      Login om te reageren
  12. geecee zegt

    25 maart 2014 om 15:52

    “Formule 1-auto’s worden steeds meer rijdende rouwzuilen”

    Schumacher is toch nog niet dood, of heb ik iets gemist?!

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      25 maart 2014 om 17:15

      @geecee: Inderdaad haha. En het is ook helemaal niet zeker dat dat vliegtuig op de bodem van oceaan ligt en de inzittende dood zijn, want hard bewijs is er nog steeds niet!

      Login om te reageren
  13. norge zegt

    25 maart 2014 om 17:31

    Rouw zuilen? Ach vind het wel bij de sport passen.

    Login om te reageren
  14. rycemasta zegt

    25 maart 2014 om 18:17

    Er wordt nogal de indruk gewekt dat het plaatsen van steunbetuigingen door de teams een of andere hype lijkt te zijn. Vervolgens worden ter ondersteuning daarvan niet tien of twintig concrete voorbeelden genoemd; nee, maar liefst drie stuks! Cool story, bro.. Hooguit zou de steunbetuiging aan MH370 enige vraagtekens kunnen opwerpen, maar gezien het feit dat de volgende GP in Maleisië wordt verreden én Petronas als Maleisisch bedrijf de prominente sponsor van Mercedes is, is een dergelijke steunbetuiging ook weer niet al te buitensporig.

    Login om te reageren
  15. roppp zegt

    26 maart 2014 om 08:34

    TributetoF1#dieisimmersookoverleden…

    Login om te reageren
  16. brennie-1994 zegt

    26 maart 2014 om 09:49

    persoonlijk vind ik het toch wel netjes! hij heeft het laatste seizoen bij Mercedes gereden en om dan zo een tekst op een mercedes F1 te zetten vind ik wel zeer respectvol. ik denk dat iedereen dat wel zou appreciëren.

    Login om te reageren
  17. hamerhaai zegt

    26 maart 2014 om 11:36

    Ouwe schuldgevoelens bij Mercedes..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North