• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Red Bull en Mercedes onthullen nieuwe F1 auto’s

Auteur: robbie, gepost 28 januari 2014 om 09:49 – 25 Reacties

Red Bull Racing RB10 vs Mercedes AMG W05


Welke neus heeft jouw voorkeur?

Inmiddels is wel duidelijk geworden dat 2014 het jaar van de vreemde neusjes wordt in de Formule 1. Ferrari ging voor een stofzuiger, terwijl McLaren koos voor een dildo. Zojuist hebben ook Mercedes en wereldkampioen Red Bull hun auto’s onthuld. Is het wat?

Mercedes heeft de W05 een neus gegeven die redelijk lijkt op die van Ferrari, maar dan voorzien van twee extra ‘oortjes. Red Bull Racing heeft de RB10 misschien nog wel de meest ‘normale’ neus gegeven, voor zover je daar van kan spreken.

Net als voorgaande jaren ligt achterin de Red Bull een motor die afkomstig is van Renault, Mercedes heeft uiteraard hun eigen motor achterin liggen. Sebastian Vettel en Daniel Ricciardo zullen achter het stuur plaatsnemen van de RB10 terwijl Nice Rosberg en Lewis Hamilton zich mogen vermaken met de Mercedes W05.



Ook interessant!

  • Red Bull kaapt nog meer kopstukken weg bij Mercedes
  • Video: Red Bull doet geheimzinnig met nieuwe livery
    Video: Red Bull doet geheimzinnig met nieuwe livery
  • Motorenbaas Mercedes maakt overstap naar Red Bull
  • Red Bull én Mercedes hebben problemen voor 2022

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

daniel-ricciardo, Formule 1, kies-maar, Lewis Hamilton, Mercedes, Nico Rosberg, Racing, Red Bull Racing, sebastian-vettel

Vorig bericht: « Ferrari SP FFX: bijzondere one-off voor een Japanner
Volgend bericht: Maken of kraken? Groene 911 met hout in het interieur »

Lees Interacties

Reacties

  1. berlinetta zegt

    28 januari 2014 om 09:53

    Tja, het zijn idd de normaalste neuzen tot nu toe. Toch vind ik het apart om te zien dat ze allemaal zo’n verschillende neus ontwerpen. Zouden ze juist niet eerder op elkaar moeten gaan lijken?

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      28 januari 2014 om 09:56

      @berlinetta: Geef het hoogstens een half jaartje tijd, dan rijden ze allemaal met dezelfde neuzen rond (namelijk diegene die het beste blijkt te werken)

      Login om te reageren
      • Wessee zegt

        28 januari 2014 om 10:31

        @motoragent: Denk dat dat wel mee gaat vallen, die neuzen zijn namelijk een integraal deel van de aerodynamica en met name voor de luchtstroom naar de bodemplaat. Een neus veranderen is het grootste deel van je auto veranderen.

        Login om te reageren
  2. motoragent zegt

    28 januari 2014 om 10:04

    Ik vind gek genoeg de Ferrari-neus het mooiste. De bochel is misschien een beetje raar, maar het doet mij op een of andere manier denken aan de formule 1 auto’s van de jaren 80. Die hebben ook een steiler stuk in de neus voor de bestuurder.

    http://nd04.jxs.cz/682/709/604715a877_74190087_o2.jpg

    Login om te reageren
  3. Rice09 zegt

    28 januari 2014 om 10:05

    Red Bull de meest normale neus? Goed gezien wat voor zwart gezwel eronder hangt? Van alle neuzen vind ik die van Mercedes er het beste uitzien, geen rare uitstekende dingen en niet zo’n bizare daling als de neus van de Ferrari.

    Ik mis nog de Force India in het verslag, die hebben ook een vreselijke neus in de stijl van Torro Rosso.

    Login om te reageren
    • Wessee zegt

      28 januari 2014 om 10:33

      @Rice09: Idd, dat dacht ik ook al. Red Bull heeft dat aanhangsel gewoon het beste weten te camoufleren.

      Login om te reageren
  4. gedwongenleaser zegt

    28 januari 2014 om 10:11

    Gaaf om te zien dat ze qua design nu allemaal zo verschillend zijn, ben erg benieuwd welke het nieuwe seizoen het meest geslaagd blijkt te zijn.

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      28 januari 2014 om 10:17

      @gedwongenleaser: denk dat je daar de strekking goed samenvat: eindelijk weer wat onderscheid!

      Login om te reageren
    • motoragent zegt

      28 januari 2014 om 10:39

      @gedwongenleaser: Is toch belachelijk eigenlijk dat we blij zijn omdat de neuzen enigszins verschillen? Geeft toch weer aan hoe weinig speelruimte er is voor de teams.

      Enige grote (zichtbare) verschillen tussen de auto’s zijn de neuzen en (in beperkte mate) de luchtinlaten in de sidepods en rollbar.

      Login om te reageren
      • gedwongenleaser zegt

        28 januari 2014 om 14:29

        @motoragent: dat is inderdaad ook belachelijk maar wat mij betreft dan des te knapper als je aan het einde van het seizoen de rest zoek gereden hebt, we zullen zien of dat het geval gaat zijn. Overigens doel ik niet specifiek op het neusje maar meer op de gehele overall aerodynamische vorm, die vind ik tussen de wagens onderling nog behoorlijk verschillen.

        Login om te reageren
  5. stefstuntpiloot zegt

    28 januari 2014 om 10:43

    Die van Red Bull zal helaas wel de snelste zijn, daar heeft Adrian Newey nou eenmaal een neusje voor…

    Login om te reageren
    • Rice09 zegt

      28 januari 2014 om 10:52

      @stefstuntpiloot: Leuke woordspeling;) Maar ik zou er niet teveel op gokken als ik jou was. Het grote voordeel van Red Bull is namelijk weg, het verkrijgen van downforce via de uitlaatgassen is niet meer toegestaan. Beste voorbeeld van het enorme voordeel hiervan was te zien in Singapore met Vettel zijn dominantie. Newey was daarin een kei en Vettel had zijn rijstijl daarop volledig aangepast.

      Sowieso begint iedereen dit jaar vanaf 0 vanwege alle wijzigingen in het reglement en de motor. Kan zo maar zijn dat een Force India of een Williams de eerste race wint en Vettel, Alonso en Hamilton niet verder dan een plek buiten de top 10. Maar het kan ook zo zijn dat Red Bull en Ferrari weer de dienst uitmaken in de top van het klassement, dat is het mooie, je weet het niet;)

      Login om te reageren
      • Wessee zegt

        28 januari 2014 om 10:56

        @Rice09: Buiten dat, het schijnt dat Renault hun “powertrain” (nog) niet echt op orde heeft. ’t Is allemaal nog koffiedik kijken.

        Login om te reageren
        • motoragent zegt

          28 januari 2014 om 11:55

          @Wessee: Ik hoor gelukkig wel zeer positieve verhalen over het nieuwe geluid, ben benieuwd!

          Login om te reageren
          • Wessee zegt

            28 januari 2014 om 12:38

            @motoragent: Ja, dat klopt idd. De journalisten ter plekke zijn over het algemeen vrij onder de indruk van het geluid.

            Login om te reageren
            • motoragent zegt

              28 januari 2014 om 12:54

              @Wessee: http://www.youtube.com/watch?v=qmnFrJt05F0

              En dat is dan nog niet eens in de buurt van het maximale toerental. Klinkt lekker rauw!

              Login om te reageren
  6. rob5nismo zegt

    28 januari 2014 om 12:22

    Ben benieuwd hoe het zal gaan dit seizoen

    Login om te reageren
  7. fastshifter zegt

    28 januari 2014 om 12:23

    Die dubbele punten aan het eind van het seizoen kunnen ze beter verstrekken aan de ‘best looking car’.

    Tjonge wat een neuzen hier en daar zeg…

    Login om te reageren
  8. lambowambo zegt

    28 januari 2014 om 12:42

    Ik vind het erg leuk dat er best wat verschillen zitten per team, maar tjongejonge wat een gedrochten zeg.

    Login om te reageren
  9. Pixed zegt

    28 januari 2014 om 13:34

    En ondertussen heeft Hamilton zijn nieuwe wagen reeds in de prak gereden. Het wordt een boeiend nieuw F1 seizoen?

    Login om te reageren
  10. pomoek zegt

    28 januari 2014 om 15:24

    Mercedes heeft de mooiste neus. Maar Hoe belangrijk is dat?

    Login om te reageren
  11. ODB zegt

    28 januari 2014 om 16:58

    Wacht tot je de neus van de Caterham ziet. Ik ga even kotsen, ciao!

    http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/305939/nieuwe-caterham-debuteert-op-circuit-van-jerez/

    Login om te reageren
  12. mclarenf1lm zegt

    28 januari 2014 om 18:01

    Misschien dat ik toch de F1 een kansje geef dit jaar, als het überhaupt uit wordt gezonden op de kabel that is..

    Login om te reageren
  13. Vincegail zegt

    28 januari 2014 om 20:21

    Overzicht van alle monstrositeiten van dit jaar:

    Login om te reageren
  14. BananaMan zegt

    29 januari 2014 om 00:20

    Het lijkt erop dat RedBull als enige de neus gebruikt voor de stroming naar een koeler. Wat zou dit voor een ding zijn? Een intercooler voor de turbo?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North