• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Formule 1: ‘meer dan 21 races in een jaar’

Auteur: RubenPriest, gepost 3 juni 2017 om 15:59 – 22 Reacties

F1


Dat kunnen we alleen maar toejuichen!

Er worden dit seizoen 20 races verreden. Als het aan F1 marketingchef Sean Bratches ligt gaat dat aantal straks omhoog. Tijdens een evenement op Silverstone sprak Bratches de wens uit dat hij meer dan 21 races op de kalender wil krijgen vanaf 2019.

Volgend jaar zullen er 21 races plaatsvinden. Bratches bevestigde dat Frankrijk en Duitsland weer op de kalender staan voor 2018. Maleisië zien we niet meer terug. De topman zegt nog te moeten bekijken hoe meer dan 21 races te realiseren zijn. Dit is afhankelijk van de partners en wat hun wensen zijn.

Bratches zegt dat het belangrijk is om eerst te kijken welke regio’s interesse hebben. Daarna zal het F1-circus om de tafel moeten gaan met steden om de mogelijkheden te bespreken. Liberty wil onder andere meer races in de Verenigde Staten mogelijk maken. Zo is er al veel geschreven en gesproken over een mogelijke Grand Prix in Las Vegas. (via Reuters)

Ook interessant!

  • Formule 1 Grand Prix Japan 2023
    Officieel: Formule 1 dit jaar niet naar Suzuka voor GP Japan
  • Ziggo Formule 1
    Ziggo stopt. Hoe kun je dan volgend jaar Formule 1 kijken?
  • Lewis Hamilton krijgt tóch een titel dit jaar
  • Hamilton wereldkampioen
    Nico Rosberg: Hamilton wordt dit jaar wereldkampioen

Nieuwste artikelen

  • Ga dit weekend de weg niet op, ik herhaal, ga de weg niet op!
  • Easypark-soap gaat door: ongevraagd betaald abonnement in je mik
  • BREEK: huidige youngtimerregeling blijft nog een jaartje langer
  • Autoblog Foto van de Maand – November 2025
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Racing, sean-bratches

Vorig bericht: « Autoblog advies: rappe fundiesel voor 15 mille
Volgend bericht: Zo zag je de Q2 van Audi nog niet eerder »

Lees Interacties

Reacties

  1. mikeyman zegt

    3 juni 2017 om 16:06

    Heel eerlijk; van mij hoeft het niet. Liever dat ze een paar circuits eruit gooien en rond de 20 blijven, met wat spannender circuits.

    Login om te reageren
    • arjontje zegt

      3 juni 2017 om 16:24

      @mikeyman: inderdaad. Graag kwaliteit dan kwantiteit. Dus aub gooi Rusland en Baku van de kalender. En dan graag Imola en de ring terug.

      Login om te reageren
      • KEV9 zegt

        3 juni 2017 om 16:38

        @arjontje: gooi monaco er dan ook uit.

        Login om te reageren
  2. breakingpoint zegt

    3 juni 2017 om 16:08

    Brands hatch pls

    Login om te reageren
  3. Edge zegt

    3 juni 2017 om 16:22

    Als F1 fan ben ik helemaal voor. Meer F1 op mijn scherm is altijd welkom. En het moet ook prima te realiseren zijn. Teams klagen nu wel eens over dat meer dan 21 races logistiek een probleem wordt, maar wanneer je de races die geografisch dichter bij elkaar liggen ook dichter op elkaar plant moet er genoeg mogelijk zijn. Vooral de komende drie races liggen toch echt een eind uit elkaar. We vliegen van Monaco naar Canada, dan naar Azerbeidzjan en dan terug naar Oostenrijk. Plan Canada wat dichter op Austin en Mexico (of de extra VS-race die ze in gedachten hebben) en Azerbeidzjan wat dichter op Sochi en je wint toch al gauw twee weken. Datzelfde geldt voor Bahrein en Abu Dhabi. Plan die wat dichter bij elkaar en je hebt ook weer wat vlieguren minder.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      3 juni 2017 om 16:27

      @edge: Inderdaad, beetje Dijkstra’s algoritme erbij halen en optimaliseren die hap … als je alleen al alle Europese races achter elkaar plant, bespaar je miljoenen aan transport en honderden uren reistijd op jaarbasis …

      Login om te reageren
    • kle500 zegt

      3 juni 2017 om 16:30

      @Edge: ik debk dat dat zeker in Europa niet erg bevorderlijk is voor de kaartverkoop, plan bijvoorbeeld Spa, Duitsland en een GP in frankrijk na elkaar en de F1 fan zal een keuze moeten maken..

      Login om te reageren
    • cr37 zegt

      3 juni 2017 om 20:25

      @Edge: voor fans kan ik het begrijpen maar voor de teams is het meer dan een logistiek probleem. Al het personeel wat mee gaat naar de races werkt per dag tijdens een raceweekend al meer dan 15uur per dag. Dan komen ze tussen de races op en neer naar de thuisbasis. Als je 2 shifts gaat maken gaat de kwaliteit naar beneden en dat willen teams dan ook weer niet. Ik snap dat meer races leuk is maar een raceweekend is slopend, geloof me ik kan het weten

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        4 juni 2017 om 09:59

        @cr37: volgens mij blijven ze het eerste deel van het seizoen, Australië en Azië, een hele maand on the road en komen de teams niet thuis in die periode.

        Login om te reageren
        • cr37 zegt

          4 juni 2017 om 10:52

          @pomoek: nee er zullen er een paar blijven om de garages op te bouwen maar alle engineers en mechanics komen tussen races terug. Alleen back to backs buiten europa blijven ze daar

          Login om te reageren
          • pomoek zegt

            4 juni 2017 om 11:34

            @cr37: ah ok.

            Login om te reageren
  4. pomoek zegt

    3 juni 2017 om 16:42

    Meer races is wat mij betreft leuker want meer te kijken. Aan de andere Antwerpen zullen de teams wel minder blij worden hiervan.
    Langer seizoen, meer kosten.

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      4 juni 2017 om 11:07

      @pomoek: stratencircuit in Antwerpen??

      Login om te reageren
  5. wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

    3 juni 2017 om 16:51

    Ik zoi graag willen zien dat elke coureur een race in zijn thuisland heeft. Dat zou dus betekenen dat we naar Finland toe moeten, en Zandvoort natuurlijk.

    Login om te reageren
    • futse zegt

      3 juni 2017 om 17:04

      @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: en als er dan in de winter een groot talent uit Zimbabwe ontdekt wordt? Begin er maar aan… ;-)

      Login om te reageren
      • pomoek zegt

        3 juni 2017 om 23:50

        @futse: https://www.google.com/maps/@-17.826468,31.18052,2158m/data=!3m1!1e3?hl=nl-NL
        you are welcome!

        Login om te reageren
    • bmw1m zegt

      3 juni 2017 om 17:28

      @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo:
      Ik denk dat, dat onmogelijk is. Rijders komen en gaan.
      Dan zou je ieder jaar nieuwe circuits moeten toevoegen of verwijderen.

      Login om te reageren
  6. wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

    3 juni 2017 om 16:56

    Oh, en Zweden natuurlijk. Ik was Ericsson even vergeten

    Login om te reageren
    • wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

      3 juni 2017 om 17:13

      @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: kak. Note to self, eerst altijd je research doen. We blijken ook nog een Deen op het startveld te hebben staan.

      Login om te reageren
  7. sleurs zegt

    3 juni 2017 om 22:01

    Dus we kregen een 1.6L V6 ipv de V10 of V8 wegens relevantie met de auto’s op de weg (lees milieu en verbruik), maar we krijgen wel meer races nu? Dat gereis met al dat materieel per vliegtuig is toch nog erger. Beperk dan juist het aantal en breng die V8 of V10 terug!

    Login om te reageren
    • duckmefaddy zegt

      6 juni 2017 om 11:46

      @sleurs: Precies dit! Liever 15 races met schreeuwende V8’s dan 25 races naar getunede Dysons te moeten kijken

      Login om te reageren
  8. elemento zegt

    4 juni 2017 om 03:28

    VS…. dushelft f1 coureur wordt geweigers a la Trump policy

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North