• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Formule 1-teams unaniem: oude kwalificatie moet terug [updated]

Auteur: Dizono, gepost 7 april 2016 om 15:24 – 19 Reacties

" title=


Alle elf teams hebben een krabbel gezet onder een brief aan de FIA, Ecclestone en CVC.

In die brief aan de autosportfederatie, opa Bernie en grootaandeelhouder CVC benadrukken de teams dat ze het niet eens zijn met de nieuwe manier van kwalificeren. Deze eliminatiekwalificatie zorgde de afgelopen twee races voor een oersaaie zaterdag en commentaar was dan ook niet van de lucht. De teams gingen rondom de Grand Prix in Bahrein al rond de tafel met de heren Todt en Ecclestone, maar eens werden ze het niet. Naar verluidt hielden de twee bejaarden hun poot stijf en wilden ze in plaats daarvan op zoek gaan naar nog compromis.

Momenteel vindt er overleg plaats over de wijze waarop gekwalificeerd gaat worden tijdens de aankomende Grand Prix in China. De teams zijn het zeldzaam unaniem met elkaar eens dat elke vorm van discussie overbodig is: er moet gewoon weer gekwalificeerd gaan worden zoals dat vorig jaar ook geschiedde. Of de teams bereid zijn tot actie als Todt en Ecclestone toch anders beslissen? We gaan het mee maken.

UPDATE: De kogel is door de kerk. Ecclestone en de FIA zijn tot een overeenkomst gekomen. Het oude kwalificatiesysteem zal weer definitief worden ingevoerd. Zoals gezegd gaan we het oude systeem al snel terugzien, namelijk bij de Grand Prix in China.

Ook interessant!

  • Romain Grosjean keert terug in de Formule 1 voor Mercedes
  • Sprint Kwalificatie Formule 1: Grand Prix van Italië 2021
  • Kwalificatie Formule 1: wie start sprintrace op pole?
  • Hamilton Russell
    Hamilton keert wel/niet terug in 2022

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

bernie-ecclestone, Formule 1, jean-todt, Racing

Vorig bericht: « 11 redenen waarom de Smart Roadster hopeloos is
Volgend bericht: Aston Martin DB9 (2004 – 2012) – occasion video & aankoopadvies »

Lees Interacties

Reacties

  1. dutchcorvette zegt

    7 april 2016 om 15:28

    Nice

    Login om te reageren
  2. gertjan2012 zegt

    7 april 2016 om 15:38

    Kwalificatie ? Is er uberhaupt nog iemand die dat kijkt?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      7 april 2016 om 15:42

      @gertjan2012: Het is soms spannender dan de race zelf, dus ja.

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        7 april 2016 om 15:52

        @berlinetta: formule 1 fans tegenwoordig zijn net feministen, hoe minder problemen ze zijn hoe harder ze schreeuwen dat er van alles aan de hand is.

        Login om te reageren
    • kwatkam zegt

      7 april 2016 om 17:03

      @gertjan2012: Ja vorig jaar zat ik aan mijn stoel gekluisterd. Zeer spannend. Ik mis het enorm.

      Login om te reageren
  3. martijn11 zegt

    7 april 2016 om 15:50

    Van mij hoeft die eigenlijk niet eens meer uitgezonden te worden

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    7 april 2016 om 15:51

    Ik zeg staken de volgende race. Moet je eens kijken hoe snel Eclestone bijdraaid.

    Login om te reageren
  5. jaapaap15 zegt

    7 april 2016 om 15:57

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      7 april 2016 om 17:02

      -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

      Login om te reageren
    • soes750 zegt

      8 april 2016 om 08:55

      @jaapaap15: je hebt gelijk Jaap. Bij de Telegraaf is het drama. Heeft denk ik te maken met niet controleren wat je schrijft. Zo zag ik in mijn eigen feedback ( inmiddels verwijderd) ook een paar foutjes. ” tik op de vingers”, teruglezen Soes!! Desalniettemin heeft die Telegraaf comment ervoor gezorgd dat een en ander is aangepast. Waarvoor dan weer respect.

      Login om te reageren
  6. Edge zegt

    7 april 2016 om 16:09

    Dat zie je ook niet vaak, dat alle teams het ergens over eens zijn!

    Login om te reageren
  7. str8six zegt

    7 april 2016 om 16:52

    Joh ze kunnen dat allemaal wel willen. Maar als eindbaas Ecclestone “nee” zegt, dan blijft het nee.

    Login om te reageren
    • soes750 zegt

      7 april 2016 om 17:16

      @str8six: dat betwijfel ik. Ondanks dat opa B. niet op de kleintjes hoeft te letten, gaat het toch altijd om geld. Als de teams besluiten om niet te kwalificeren, maar lekker te gaan kaarten o.i.d. Dan kijkt er geen hond meer en dan kan ook hij fluiten naar z’n geld. Ten tijde van het banden incident met toen nog Michelin, waarbij maar 3 teams uiteindelijk van start ging (in Amerika dacht ik), kon er daarna ook ineens heel veel.

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      7 april 2016 om 17:45

      @str8six: Opa B. heeft in deze geen beslissende stem. De FIA mag de regels van de F1 namelijk niet midden in het seizoen veranderen zonder de uitdrukkelijke toestemming van alle teams. Als er ook maar ééntje tegenstemt, is het gedaan met de beoogde regelwijziging.
      Enkel wanneer het regelwijzigingen rondom veiligheid betreft (bijvoorbeeld als de FIA merkt dat iets dat de F1 teams via een loophole doen gevaar kan veroorzaken) mag de FIA zonder toestemming van de teams tussentijds de regels wijzigen. Dat is hier niet het geval, dus de steun van de teams is in deze wel essentieel.

      Login om te reageren
      • str8six zegt

        7 april 2016 om 18:55

        @Edge: duidelijk verhaal. Wist ik niet. Als de FIA de laatste stem heeft in deze moet het idd goedkomen.

        Login om te reageren
  8. koeckenbacker zegt

    7 april 2016 om 18:05

    Ik heb het volgens mij in een vorig topic ook gezegd. Coureurs afspreken om vt3 als q te gebruiken.
    tijdens de real deal Q, publiek vermaken als die 2 fossiellosaurussen hun heup weer stijf houden.

    Login om te reageren
  9. mrrallycross zegt

    7 april 2016 om 20:51

    Dit is bijna een zelfde situatie als met het referendum van gister…

    Login om te reageren
  10. cpp1 zegt

    7 april 2016 om 21:23

    Ons Max zit er erg vrolijk bij daar ;)

    Login om te reageren
  11. exclusieviteitsfreak zegt

    10 april 2016 om 18:13

    Ik ben alvast blij dat de originele regelgeving terug is gekomen . . .

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North